ناامید نشده است – اما، حتی در سال 2023، این صنعت هنوز با چالش هایی روبرو است.
آیا تجارت الکترونیک همچنان سودآور است؟ روندهای کسب درآمد در سال 2023
می گویند چشم انداز تجارت الکترونیک دارد رشد کرده است در سال های اخیر، خوب… یک دست کم گرفتن وحشیانه است.
با پیشرفت در فناوری و اتصال به اینترنت – بدون توجه به افزایش بیسابقه دستگاههای تلفن همراه به عنوان راهی برای خرید آنلاین – تجارت الکترونیک آسانتر و در دسترستر از همیشه میشود. با افزایش تاثیر هوش مصنوعی بر این بخش – و شخصیسازی و سفارشیسازی فرآیندهای خرید و خدمات مشتری – بازی تغییر کرده است. (و هنوز در حال تغییر است!)
سر به فلک کشید. بادکنک شده است. منفجر شده است – به بهترین شکل.
تجارت الکترونیک از راه رسیده بود و زمینه برای رشد و شکوفایی آن فراهم شده بود.
این بیماری همهگیر تأثیر زیادی بر زندگی و تجارت الکترونیک ما داشت: با مصرفکنندگانی که نمیتوانستند در فروشگاههای آجر و ملات خیابان محلی خود شرکت کنند و در عوض به خرید آنلاین روی میآورند.
چی که منظور؟ کسبوکارهایی که قبلاً علاقه چندانی به فرو بردن انگشت پا در دنیای تجارت الکترونیک داشتند، دیگر انتخابی نداشتند.
شیوع جهانی COVID-19 پذیرش فناوریهای جدید تجارت الکترونیک را در جهان تسریع کرد، از جمله:
- وانت کنار خیابان
- پرداخت های بدون تماس
- ابزارهای آزمایشی مجازی
البته، صحبت در مورد تجارت الکترونیک غیرممکن است – و به این سوال پاسخ دهید که “آیا تجارت الکترونیک همچنان سودآور است؟” – بدون ذکر COVID-19 در همان نفس.
گزارش Adobe Analytics نشان داد که در طول فصل تعطیلات 2020، فروش آنلاین نسبت به سال قبل 32.2 درصد افزایش یافته و در مجموع به 188.2 میلیارد دلار رسیده است. اما همهگیری فقط اشتهای ما را برای خرید آنلاین افزایش نداد – بلکه اشتهای ما را برای خرید آنلاین افزایش داد متنوع شده است آی تی.