سر به فلک کشید. بادکنک شده است. منفجر شده است – به بهترین شکل.
البته، صحبت در مورد تجارت الکترونیک غیرممکن است – و به این سوال پاسخ دهید که “آیا تجارت الکترونیک همچنان سودآور است؟” – بدون ذکر COVID-19 در همان نفس.
شیوع جهانی COVID-19 پذیرش فناوریهای جدید تجارت الکترونیک را در جهان تسریع کرد، از جمله:
- وانت کنار خیابان
- پرداخت های بدون تماس
- ابزارهای آزمایشی مجازی
با پیشرفت در فناوری و اتصال به اینترنت – بدون توجه به افزایش بیسابقه دستگاههای تلفن همراه به عنوان راهی برای خرید آنلاین – تجارت الکترونیک آسانتر و در دسترستر از همیشه میشود. با افزایش تاثیر هوش مصنوعی بر این بخش – و شخصیسازی و سفارشیسازی فرآیندهای خرید و خدمات مشتری – بازی تغییر کرده است. (و هنوز در حال تغییر است!)
چی که منظور؟ کسبوکارهایی که قبلاً علاقه چندانی به فرو بردن انگشت پا در دنیای تجارت الکترونیک داشتند، دیگر انتخابی نداشتند.
ناامید نشده است – اما، حتی در سال 2023، این صنعت هنوز با چالش هایی روبرو است.