اتوماسیون ایمیل 2022 | چیست و چگونه از آن استفاده کنیم

موارد بالا را تکمیل کردید؟ شما آماده پخش زنده هستید! هنگامی که کمپین ها خودکار شدند، می توانید راحت بنشینید، استراحت کنید و … نتایج را زیر نظر بگیرید! نرخ باز بودن را به دقت زیر نظر داشته باشید و بر روی نرخ ایمیل های خود کلیک کنید تا بفهمید چه چیزی خوب عمل می کند و چه چیزی ممکن است به بهبودهای بیشتری نیاز داشته باشد.



منبع

می توانید از طریق صفحه ثبت نام، نوار کناری یا پاپ آپ در وب سایت خود یا با ارائه یک انگیزه، ثبت نام در لیست ایمیل خود را تشویق کنید. یکی دیگر از ایده های هوشمند این است که یک چک باکس برای ثبت نام در ایمیل ها به عنوان بخشی از جریان خرید یا ثبت نام قرار دهید.

#3. مخاطبان خود را تقسیم بندی کنید

تقسیم بندی مخاطبان برای اطمینان از اینکه مشتریان اطلاعات مرتبط با آنها را دریافت می کنند مهم است. راه‌های مختلفی برای تقسیم‌بندی مخاطبان وجود دارد، برای مثال بر اساس اینکه در چه مرحله‌ای از سفر مشتری یا قیف بازاریابی قرار دارند، یا بر اساس علایق و رفتار خریدشان.

#4. تریگرهای اتوماسیون را تنظیم کنید

هنگام ایجاد، طراحی و ساخت کمپین های ایمیلی خود باید موارد زیادی را در نظر بگیرید. مطالب چه خواهد بود؟ می خواهید ایمیل چگونه به نظر برسد؟ فراخوان اقدام چه خواهد بود؟ امیدوارید مردم را به کجا بفرستید؟ بهترین خط موضوع ایمیل برای استفاده چیست؟

#6. اتوماسیون خود را تست کنید

ما توضیح داده ایم که اتوماسیون ایمیل چیست و مزایای آن را بیان کرده ایم، اما چگونه این کار را انجام می دهد در حقیقت کار؟ مراحل زیر باید به عنوان یک راهنمای مفید برای راه اندازی اتوماسیون ایمیل برای کسب و کار شما عمل کند.

#1. برای یک ابزار ایمیل که اتوماسیون را فراهم می کند ثبت نام کنید

از بهترین پلتفرم های بازاریابی ایمیلی که آزمایش و بررسی کرده ایم، GetResponse یک ابزار ایمیل همه جانبه عالی است که استفاده از آن بسیار آسان است و طراحی های درخشانی دارد. یا برای متخصصان بازاریابی با تجربه تر، ActiveCampaign یک پلت فرم بسیار پیچیده با ویژگی های حتی بیشتر است، اگرچه لزوماً برای افراد مبتدی توصیه نمی شود.

اتوماسیون ایمیل مارکتینگ تجزیه و تحلیل دریافت پاسخ
داشبورد GetResponse عملکرد کمپین های ایمیل شما را به نمایش می گذارد

#2. لیست ایمیل خود را بسازید

برخی از نمونه‌های خوب راه‌انداز اتوماسیون عبارتند از باز کردن ایمیل توسط مشتری، ثبت‌نام در خبرنامه، افزودن یک مورد به سبد خرید، تکمیل خرید یا رسیدن به یک تاریخ عطف.

#5. کمپین های ایمیلی خود را ایجاد کنید

راه اجتناب از این، تست، تست، تست است! بررسی کنید که ایمیل‌ها در تلفن همراه/رومیزی چگونه به نظر می‌رسند، مطمئن شوید که تصاویر شما از کیفیت بالایی برخوردار هستند، بررسی کنید که آیا پیوندها به درستی کار می‌کنند یا خیر، و مشتریان بخشی از کدام بخش هستند.

شماره 7. اتوماسیون خود را فعال کنید

بسیاری از ما با عبارت “اوه، ما اشتباه کردیم” آشنا هستیم. گاهی اوقات پیام هایی که شرکت ها ارسال می کنند. این معمولاً در نتیجه اتوماسیون ایمیلی است که به درستی تنظیم نشده است، و در نتیجه پیام هایی به مشتریان اشتباه ارسال می شود یا حاوی اطلاعات اشتباه است.

راه‌انداز اتوماسیون اساساً اولین گام در فرآیند اتوماسیون است: ورودی که پس از انجام یک رویداد یا اقدام خاص، ایمیل شما را شروع می‌کند.

برای کمک به یافتن ابزار مناسب برای کسب و کار خود، به دنبال چه نوع کمپین ها و اتوماسیونی هستید. به این فکر کنید که قصد دارید ماهانه چند ایمیل خرج کنید، طراحی ایمیل های شما چقدر مهم است و چقدر حاضرید برای این سرویس هزینه کنید.