به فروشگاه:
- هزینه پنج صندلی = 500 دلار
- هزینه ارسال (10 صندلی راحتی) = 125 دلار
جمع:
به فروشگاه:
- هزینه صندلی راحتی = 100 دلار
- هزینه ارسال = 25 دلار
ارائه نرخ ثابت حمل و نقل عمل است صرف نظر از خرید، یک هزینه حمل و نقل را دریافت کنید. به عنوان مثال، یک فروشگاه اینترنتی مبلمان ممکن است از نرخ ثابت 50 دلار استفاده کند. بنابراین، چه یک یا ده مورد مبلمان بخرید، می دانید که فقط 50 دلار هزینه حمل و نقل خواهید داشت.
حمل و نقل با نرخ ثابت جایگزینی برای حمل و نقل رایگان ارائه می دهد. این رویکرد بسیاری از مزایای حمل و نقل رایگان را به همراه دارد، مانند قابل پیش بینی بودن برای مشتریان، اما خطرات مرتبط با حاشیه سود کم را برای مشاغل کاهش می دهد.
ارائه گزینه حمل و نقل رایگان یک ابزار قدرتمند است. آی تی به خریداران کمک می کند تا بفهمند دقیقاً چقدر می پردازند هنگامی که آنها در حال مرور فروشگاه شما هستند. همچنین می تواند یک نقطه فروش قوی باشد که در مواد بازاریابی گنجانده شده است.
675 دلار (هزینه برای مشتری) – 625 دلار (هزینه برای کسب و کار) = 50 دلار (سود برای تجارت) = 10 دلار سود برای هر صندلی راحتی
یکی دیگر از مزایای اصلی این رویکرد این است که به مشتریان اجازه می دهد به جای اینکه منتظر تحویل باشند، سریعتر به آنچه می خواهند دست پیدا کنند.
حمل و نقل در زمان واقعی
به مشتری:
- هزینه صندلی راحتی = 125 دلار
- هزینه ثابت حمل و نقل = 50 دلار
هزینههای حمل و نقل برای محصولات بزرگتر و سنگینتر میتواند بسیار گرانتر باشد، بنابراین کسبوکارهایی که این نوع محصولات را ارائه میکنند اغلب برای ارائه حملونقل رایگان با حفظ قیمتهای رقابتی مشکل دارند.
حمل و نقل نرخ ثابتی

همانطور که از مثال می بینید، بسیاری از مشاغلی که حمل و نقل رایگان ارائه می دهند، فقط حاشیه سود کمی برای رقابتی ماندن دارند. به همین دلیل، این رویکرد معمولاً برای فروشگاه هایی که حجم بالایی از محصولات را به فروش می رسانند، مناسب است.
فروشگاه های آنلاین باید با این رویکرد هوشمندانه عمل کنند. اگرچه آنها نرخ ثابتی را دریافت می کنند، اما باید توجه داشته باشند که سفارش های بزرگتر هزینه بیشتری برای ارسال دارند، به این معنی که کسب و کارها باید تا حدی هزینه حمل و نقل را به قیمت تمام شده محصول اختصاص دهند. این بدان معناست که وقتی سفارشهای بزرگتری انجام میشود، کسبوکارها مقداری از هزینه حمل و نقل اضافی را از هر کالای فروخته شده جبران میکنند.
مثال
در اینجا نمونه ای از یک فروشگاه اینترنتی مبلمان با استفاده از حمل و نقل با هزینه ثابت است. این نشان می دهد که اگر یک مشتری یک صندلی راحتی از فروشگاه آنلاین خریداری کند، کل فروشگاه 50 دلار سود خواهد داشت.
با این حال، با استفاده از حمل و نقل با هزینه ثابت، اگر مشتری پنج صندلی راحتی سفارش دهد، کسبوکار به ازای هر صندلی راحتی که فروخته میشود، سود کمتری خواهد داشت:
با بزرگتر شدن حجم سفارش، حمل و نقل با هزینه ثابت به طور فزاینده ای به سود شما می خورد و در نهایت به ضرر تبدیل می شود. برای حل این مشکل، می توانید حاشیه سود بیشتری برای هر محصول ایجاد کنید و هزینه های حمل و نقل را بر اساس حجم سفارشات بالاتر کاهش دهید.
وانت محلی
البته نکته منفی ارسال رایگان همین است شما باید هزینه های حمل و نقل را جذب کنید به عنوان یک تجارت انجام این کار برای فروشگاه هایی که اقلام کوچک، یکنواخت و وزنی را می فروشند آسان تر است. این به شما امکان می دهد به راحتی هزینه های حمل و نقل را محاسبه کنید و سپس آن هزینه ها را در قیمت محصول لحاظ کنید.
مثال
بیایید از یک مثال ساده از جعبه شکلات برای توضیح این نکته استفاده کنیم:
- هزینه ذخیره سازی = 5 دلار
- هزینه حمل و نقل = 2 دلار
- قیمت خرده فروشی = 8 دلار
- سود = 1 دلار
175 دلار (هزینه برای مشتری) – 125 دلار (هزینه برای کسب و کار) = 50 دلار (سود به ازای هر صندلی راحتی برای تجارت)
این گزینه برای مشاغل و مشتریان خوب است. این تضمین می کند که مشتریان همیشه یک معامله منصفانه در حمل و نقل خود دریافت می کنند و کسب و کارها هرگز ضرر نمی کنند. یک برد-برد!
جمع:
به مشتری:
- هزینه 10 عدد صندلی راحتی = 625 دلار
- هزینه ثابت حمل و نقل = 50 دلار
حمل و نقل در زمان واقعی به نظر می رسد: تعیین هزینه حمل و نقل بر اساس هزینه دقیق سفارش انجام شده. دستیابی به این امر برای فروشگاه هایی که سهام خود را به طور منظم به روز نمی کنند یا برای آنهایی که تعداد کمی از گزینه های محصول را ارائه می دهند آسان تر است. با این حال، ابزارهای تجارت الکترونیک می توانند ارائه گزینه های حمل و نقل بلادرنگ را بدون توجه به محصولشان برای فروشگاه های آنلاین بسیار آسان تر کنند.
در این بخش، چهار مورد از رایج ترین استراتژی های مورد استفاده برای حمل و نقل محصولات را بررسی خواهیم کرد. برای هر کدام، ما مشخص میکنیم که این رویکرد شامل چه چیزی است، چرا میتواند یک استراتژی خوب باشد، و معمولاً کدام کسبوکارها بیشتر از آن سود میبرند.
ارسال رایگان

حمل و نقل رایگان در حال تبدیل شدن به یک جنبه فوق العاده رایج در خرید آنلاین است. در بسیاری از جایگاه ها، این امری عادی است، به ویژه در میان آنهایی که با غول های تجارت الکترونیک مانند آمازون رقابت می کنند. کسانی که هزینه حمل و نقل را دریافت می کنند، خود را در یک نقطه ضعف قابل توجه قرار می دهند.
وانت محلی یک روش محبوب و مقرون به صرفه برای فروشگاه های آنلاینی است که دارای موقعیت فیزیکی هستند. این به سادگی با اجازه دادن به مشتریان برای سفارش آنلاین و سپس کار می کند محصولات خود را در فروشگاه تحویل بگیرید. تحویل محلی معمولاً رایگان انجام می شود زیرا در نتیجه کسب و کار شما با هیچ هزینه حمل و نقلی مواجه نخواهد شد.
با این حال، برخی از مشتریان ممکن است با این واقعیت که هزینه های حمل و نقل تا زمان پرداخت محاسبه نمی شود، ناامید شوند.