خبر خوب این است که یک مدل اشتراک مجدد معمولاً نرخ حفظ مشتری بالایی دارد. به هر حال، وقتی زندگی یک مشتری را آسان کرده اید، چرا آنها می خواهند آن را لغو کنند و کار را سخت تر کنند؟!
با این حال، شما باید محصولات خود را با نرخ کمی تخفیف ارائه دهید تا مدل اشتراک به بهترین گزینه برای مشتریان تبدیل شود.
#2. کیوریشن
این یک راه عالی برای باز کردن طیف وسیع تری از محصولات به روی مشتریان است و می تواند بسیار سودآور باشد! همانطور که گفته شد، شما باید در ابتدا تمایل داشته باشید که در بازاریابی خود سرمایه گذاری کنید تا مشتریان را به خدمات اشتراک جدید خود جذب کنید.
یک مدل اشتراک دسترسی می بیند مشتریان برای دسترسی به محصولات شما هزینه ای می پردازند، معمولاً با قیمت های بسیار کاهش یافته یا عمده فروشی.
در حالی که مشتریان معمولاً محصولات فردی را خودشان انتخاب نمی کنند، آنها بر اساس ترجیحات مشتریان مشترک انتخاب می شوند.
شناخته شده ترین نمونه از مدل دسترسی Costco است که در آن مشتریان برای عضویت پول پرداخت می کنند و سپس می توانند به مقادیر و قیمت های عمده فروشی دسترسی پیدا کنند.
انواع مختلفی از مدل های اشتراک تجارت الکترونیک وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید.
یک مدل اشتراک سرپرستی، مشاغل را میبیند مجموعه ای از محصولات را بر اساس سلیقه و ترجیحات مشتریان ارائه می دهد.
یک مدل اشتراک تکمیلی به مشتریان امکان می دهد اقلامی را که معمولاً فاسد شدنی هستند، به طور منظم خریداری کنند.
تعیین اینکه کدام یک برای کسب و کار شما مناسب است به عوامل مختلفی از جمله ارائه محصول یا خدمات، مخاطبان، بودجه و منابع شما بستگی دارد.
#1. پر کردن
رایج ترین نوع اشتراک سرپرستی جعبه های اشتراک هستند. جعبه های اشتراک مجموعه ای از محصولات را در اختیار مشتریان قرار می دهند تا هر ماه آن ها را امتحان کرده و از آن لذت ببرند.
این مدل موجودی مشتری از محصولاتی را که اغلب استفاده میکنند، «بالا» میکند، به آنها اجازه می دهد با تحویل مستقیم اقلام خود در یک بازه زمانی مشخص در زمان و هزینه خود صرفه جویی کنند.
مدلهای اشتراک مجدد برای محصولاتی که باید پس از مدت زمان معینی دوباره پر شوند، مانند لوازم آرایشی و بهداشتی یا محصولات غذایی و مکملها کار میکنند.
باید اطمینان حاصل کنید که اگر حالت دسترسی را انتخاب میکنید، تخفیفها و مزایایی که به مشتریان ارائه میشود، هزینه اشتراک اولیه را ارزشمند میکند.
در نتیجه همهگیری COVID-19، زمانی که مشتریان نیاز داشتند محصولات مستقیماً به آنها تحویل داده شود، کسبوکارهای بیشتری از همیشه جعبههای اشتراک را ارائه میکنند.