هرچه رتبه بالاتری داشته باشید، ترافیک ارگانیک بیشتری دریافت می کنید. در حالی که رتبه بندی کلمات کلیدی بسیار مهم است، آنها تنها بخشی از عملکرد سئو یک وب سایت هستند.
نرخ کلیک (CTR): نظارت بر CTR میتواند بینشهای ارزشمندی در مورد عملکرد فوقدادههای سایت شما (فراداده برچسبها و ویژگیهای HTML مورد استفاده برای توصیف محتوا، ساختار و هدف یک صفحه وب) به شما بدهد.
اگر می خواهید بک لینک های با کیفیت بالا داشته باشید، برای پست مهمان، همکاری و مشارکت در انجمن های مربوطه وقت بگذارید. نمایه بک لینک شما همیشه ایده خوبی از اعتبار سایت و عملکرد موتور جستجو به شما می دهد.
نکته برتر: امتیاز دید بالای سئو خوب است اما فقط در صورتی که کلمات کلیدی باشد شما هستید رتبه بندی برای کسب و کار آنلاین و مخاطبان هدف شما مرتبط است.
همچنین به شما کمک می کند تا زمینه هایی را پیدا کنید که می توانید در آنها پیشرفت کنید.
به عنوان یک مثال در دنیای واقعی، ما از همین کلمات کلیدی برای یافتن این AirBnB با یک واقعی استفاده کردیم اسب مینیاتوری ساکن پس از اینکه در ابتدا آن را به عنوان یک پست ویروسی در فیس بوک دیدیم.
تقویت CTR شامل آزمایش برچسبهای عنوان و توضیحات متا، استفاده از کلمات قدرتمند و CTAهای قوی بود.
ترافیک ارگانیک: ترافیک ارگانیک (تعداد افرادی که وب سایت شما را بدون تبلیغات پولی درگیر میکنند) نه تنها نشان میدهد که تلاشهای سئوی شما چقدر خوب کار میکند، بلکه به شما کمک میکند تا نرخ بازگشت سرمایه خود را در استراتژیهای بهینهسازی که قبلاً امتحان کردهاید، کشف کنید.
هنگامی که در طول زمان به ترافیک ارگانیک توجه می کنید، می توانید روندها، تغییرات فصلی و شانس بهینه سازی کلمات کلیدی بیشتر را مشاهده کنید. این به شما کمک می کند که دید خود را حتی بیشتر کنید و با آن مشتریان تماس بگیرید.
کلمات کلیدی طاقچه تمایل به “هدف جستجو” بالاتری دارند – مردم معمولاً می دانند به دنبال چه هستند و به شما شانس بهتری برای رتبه بندی خوب و یافتن مخاطب مناسب می دهد.
Domain Authority (DA): معیاری که پتانسیل سایت شما را برای رتبه بندی خوب در نتایج جستجو تخمین می زند. این مانند قدرت ستاره افراد مشهور مورد علاقه شما است که به آنها شانس بیشتری برای بازی در نقش های بزرگ می دهد. این معیار رسمی گوگل نیست، بلکه معیاری است که توسط ابزارهای سئو “تخمین زده” شده است.
رتبه بندی کلمات کلیدی: جایی که سایت شما در نتایج جستجو برای کلمات کلیدی خاص رتبه بندی می کند. تصور کنید یک TikTok درباره یک اسب مینیاتوری به نام ریحان که در مزرعه Air BnB زندگی میکند، در فضای مجازی منتشر میشود – افراد ممکن است از کلمات کلیدی مانند «اسب کوچک» یا «اسب مینیاتوری Airbnb» استفاده کنند تا اطلاعات بیشتری کسب کنند.
وقتی به این مسائل رسیدگی میکنید و محتوایی منظم، با برچسب دقیق و با ارزش و جذاب ارائه میدهید، بازدیدکنندگان میخواهند مدت بیشتری در سایت شما بمانند و حتی احتمالاً به مشتری تبدیل شوند.
نرخ پرش: نرخ پرش درصدی از بازدیدکنندگان وب سایت شما است که پس از بررسی تنها یک صفحه آن را ترک می کنند. وقتی به نرخ پرش خود همراه با میانگین زمان در یک صفحه نگاه می کنید، بهتر می توانید مسائل خاصی را که باعث می شود بازدیدکنندگان شما اجرا شوند را مشخص کنید.
سعی کنید از کلمات کلیدی اصلی خود در عناوین، سرفصل ها و توضیحات محصول خود و همچنین به طور طبیعی در سراسر نسخه خود استفاده کنید. و کلمات کلیدی دم بلند را فراموش نکنید، که نسخه های فوق العاده خاص کلمات کلیدی رایج شما هستند. به عنوان مثال، “دستکش باغبانی” یک کلمه کلیدی دم کوتاه است، در حالی که “بهترین دستکش باغبانی برای کشیدن علف های هرز” یک کلمه کلیدی دم بلند با هدف بسیار خاص تر است.
بک لینک ها: بک لینک ها لینک هایی از یک وب سایت به وب سایت دیگر هستند. آنها مانند یک رأی اعتماد هستند که محتوایی که پیوند داده شده ارزشمند، مرتبط یا معتبر است. وقتی یک سایت نمایه بک لینک خوبی داشته باشد، به این معنی است که مالک سایت تلاش مداومی برای ایجاد و دسترسی به محتوای ارزشمندی که دیگران می خواهند به آن ارجاع داده و به اشتراک بگذارند، انجام داده است.
اقتدار دامنه عمدتاً بر روی نمایه بک لینک وب سایت (که مجموعه ای از پیوندهایی است که به یک وب سایت خاص از وب سایت های دیگر در اینترنت اشاره می کند) تمرکز می کند. امتیاز مشاهده سئو میانگین رتبه بندی و CTR مورد انتظار شما (نرخ کلیک) را جمع می کند. و صحبت از این…