اهمیت پشتیبانی شبکه در شرکت ها و نکات نگهداری سیستم ها فالنیک
از دیگر مزایای پشتیبانی شبکه میتوان به اطمینان یافتن از شلوغ نبودن شبکه برای راحتی کار همه کاربران، اشاره نمود. در نهایت هدف از پشتیبانی، حمایت از افراد است که از آن تجهیزات استفاده میکنند. به این نکته توجه داشته باشید که تخصصهای ویندوز، مایکروسافت، لینوکس، سیسکو، ویپ، تعمیر سیستم های کامپیوتری و خرید تجهیزات مورد نیاز سازمان ها در حیطه توانایی یک فرد نیست. پس لازم است که یک تیم متشکل از متخصصین با تواناییهای مختلف باهم کار کنند..
- مشخص کنید که این شرکت چه مدت قرار است از تجهیزات و شبکه شما نگهداری کند.
- اگر نیاز ها و دغدغه های شما شامل موارد بالا نیز می باشد، به تعویض پیمانکار فعلی خود یا به خدمات یک شرکت پشتیبانی کار درست مانند شرکت نوین پویانت نیاز دارید.
- ممکن است تمام سیستم ها و نرم افزار های شما در شرکت بدون هیچ نقصی در حال کار کردن باشند و شما سیستم خودتان را خاموش می کنید و فردا که در شرکت حاضر میشوید هرچقدر دکمه کامپیوتر را میزنید هیچ اتفاقی نمی افتد و روشن نمی شود زیرا پاور آن سوخته است!
- آموزش پرسنل جدید فناوری اطلاعات، ارائه پشتیبانی در محل یا از راه دور به صورت فنی و تهیه کتابچه راهنمای کاربر.
در اینگونه موارد پشتیبانی شبکه میتواند جریان کاری سازمان را تسهیل کند. قطع شدن شبکه به ویژه در کسب و کارهای امروزی باعث اتلاف زمان و هزینه میشود. همه کسب و کارها دوست دارند که روند اجرای شبکه آنها به صورت روان، ایمن و بدون قطعی انجام شود. برای رسیدن به این مهم، استفاده از خدمات پشتیبانی شبکه قوی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است. شرکت پینگونت این تضمین را میدهد که شبکه کامپیوتری شرکت شما در بالاترین دسترسی، برقراری امنیت کامل و حفاظت از اطلاعات محرمانه به کار خود ادامه میدهد.
نقش دانش فنی پرسنل یک شرکت در رابطه با پشتیبانی شبکه چیست؟
بهطور مثال، چکلیست پشتیبانی از شبکه میتواند تنها موضوعات نرم افزاری را پوشش دهد، وضعیت رسیدگی به زیرساختهای مجازی سازی را شامل شود، ساختار شبکه و بهویژه صحت کابلها و تجهیزات را شامل شود یا در مجموع تمامی مباحث مرتبط با شبکه را پوشش دهد. ترکیب این عوامل با یکدیگر باعث میشوند تا چک لیستها ساختار متفاوتی نسبت بههم داشته باشند. برای آنکه بتوانید چک لیست دقیق و درستی آماده کنید باید تا حد امکان اطلاعات کاملی در ارتباط با شبکه بهدست آورید. در تعریف رسمی، کارشناس پشتیبان شبکه، فردی است که مسوولیت پشتیبانی از خدمات زیرساختی که شامل کانالهای ارتباطی، تلفنهای آیپی، سرورهای ایمیل، تجهیزات سختافزاری تحت شبکه و دامنههای سایت است به او سپرده میشود. البته گزینه آخر در ارتباط با شرکتهایی صدق میکند که منابع مالی کافی برای استخدام مدیر سایت ندارند و ترجیح میدهند از یک متخصص در این زمینه استفاده کنند. کاری که تیم پشتیبانی شبکه انجام میدهد، عقد قرارداد دورهای با سازمانها با هدف تضمین عملکرد شبکه است.
با شتیبانی شبکه می توانید اطمینان داشته باشید که ترافیکی وجود ندارد و شبکه به اندازه کافی پهنا دارد تا همه ترافیک را مدیریت کند. پشتیبانی شبکه همچنین به معنای حمایت از کاربران نهایی است که از تجهیزات استفاده می کنند. از سریع ترین انواع پشتیبانی شبکه های کامپیوتری، نوع آنلاین آن است. در صورتی که مشکلی برای شبکه پیش بیاید، متخصص شبکه به سرعت وارد عمل می شود و به شبکه مورد نظر ریموت میزند و مشکلات پیش آمده را بررسی و رفع می کند. در صورتی که مشکل شبکه به صورت آنلاین حل نشود، فورا یک کارشناس خبره به محل مشتری اعزام می شود.
قرارداد خدمات پشتیبانی و نگهداری از تجهیزات اداری:
اگر به موقع تصمیمی جدی برای سپردن شبکه خود به یک شرکت معتبر و باسابقه نگیرید ممکن است سرمایه زیادی (اطلاعات، سخت افزار، نرم افزار) از شما دچار ضرر و زیان شود. در سطح سازمانی، پشتیبانی شبکه به همۀ جنبههای خدماتی توجه میکند. هنگام وقوع اتفاقات، سیستم پشتیبانی از خود واکنش نشان میدهد اما همیشه سعی بر این است که مشکلات از قبل قابل پیشگیری باشند.
دریافت خدمات از شرکتی که بتواند به صورت ۲۴ ساعته و در ۷ روز هفته و به سرعت به شما خدمات ارائه دهد کار بسیار مشکلی است. بهین ارتباط هوشمند تیلا توانسته با ارائه خدمات سریع و دقیق و تخصصی اعتماد بسیاری از شرکت ها را به خود جلب کند. شما نیز می توانید برای دریافت خدمات با ما تماس حاصل فرمایید و از مشاوره تخصصی ما بهره ببرید.
شما میتوانید همین امروز با یکی از نمایندگان ما تماس بگیرید تا اطمینان حاصل کنید که آیا خدمات مشاوره شبکه یا مشاوره فناوری اطلاعات ما برای کسب و کار شما بهترین است یا خیر. شرکتهای پشتیبانی از شبکه مانند شرکت رایان پشتیبان، نهادهایی هستند که بسیاری از راه حلهای پشتیبانی شبکه را ارائه میدهند. با توجه به افزایش تقاضا برای راهحلهای پشتیبانی شبکه با کیفیت بالا، شرکتهایی که در این زمینه از مدیریت پشتیبانی فناوری اطلاعات تخصص دارند، رایجتر میشود. یک مهندس پشتیبانی شبکه، حرفهای است که برای ارائه برخی یا همه عملکردهای ذکر شده در بالا آموزش دیده است. برخی از مهندسان شبکه در حوزه خاصی از راه حلهای پشتیبانی تخصص دارند در حالی که برخی دیگر عمومیتر هستند و به محض اعمال وظایف، به آنها رسیدگی میکنند.
از این رو داشتن یک تیم پشتیبانی و یا قرارداد با یک شرکت پشتیبانی شبکه ضروری است. از جمله مهمترین خدماتی که شرکت ها پس از نصب و راه اندازی شبکه کامپیوتر خود نیاز دارند، خدمات پشتیبانی شبکه های کامپیوتری است. شرکت ها می توانند خدمات و پشتیبانی را به صورت حضوری و یا غیر حضوری دریافت کنند. هر شرکتی که بستر شبکه را برای سازمان خود فراهم کرده باشد، نیاز به پشتیبانی سخت افزاری و نرم افزاری تمامی بخش های شبکه دارد. داشتن یک پشتیبان مناسب شبکه کمک می کند تا از بروز مشکلات احتمالی شبکه کاسته شود و در صورت بروز مشکل نیز به سرعت پیگیری های لازم انجام شده و مشکل برطرف شود. خدمات نصب و پشتیبانی و مدیریت شبکه و سخت افزار به صورت حضوری و غیر حضوری در بهین ارتباط هوشمند تیلا انجام می شود.
آنها اغلب مسئول جابجایی سخت افزار کامپیوتر و راه اندازی آن در مواقعی هستند که کارکنان باید به ساختمانهای جدید منتقل شوند. این متخصصان نه تنها در تهیه تجهیزات مورد نیاز مشاوره میدهند بلکه راه اندازی و عیب یابی دستگاههای آنها را نیز بر عهده دارند. اگر مشکلات به صورت ریموت قابل حل باشند، کارشناسان پینگونت از راه دور به رفع مشکل مبادرت میورزند. اگر مشکلات سخت افزاری وجود داشته باشد، با اولین تماس شما، کارشناس ما به سرعت به محل شرکت شما میشتابد. اگر شبکه گستردگی زیادی داشته باشد و از انواع و اقسام تجهیزات در آن استفاده شود، هزینه پشتیبانی شبکه بیشتر خواهد نمونه قرارداد پشتیبانی شبکههای کامپیوتری بود. همچنین، انتخاب نوع پشتیبانی اعم از حضوری یا آنلاین نیز در قیمت نهایی مؤثر است.
در این مطلب با ویژگی های یک شرکت حرفه ای پشتیبانی شبکه آشنا شده و خواهید دانست که به چه روش هایی از شبکه کسب و کار شما نگهداری میشود. در ادامه به بررسی اینکه پشتیبانی شامل چه مواردی می باشد نیز پرداخته میشود. در انتها نیز مزایا برون سپاری خدمات پشتیبانی شبکه و فرآیند راه اندازی شبکه سازمانتان را توسط پارمونت بررسی خواهیم نمود. سخت افزار های سمت کاربران و سرور و دوربین و پرینتر و اسکنر و سیستم های کنترل دسترسی در دسته خدمات سخت افزاری طبقه بندی می شوند. سرور ها و تجهیزات روتر و سوییچ و فایراول و اکسس پوینت در سمت خدمات اکتیو شبکه و سرویس های نرم افزاری تحت شبکه می باشد.