اولین طراحی موبایل در سال 2022


بنابراین، چگونه می‌توانید وب‌سایت خود را موبایل‌پسند کنید؟ در زیر به بررسی این موضوع می پردازیم.

موجودی محتوا

محتوا احتمالاً بزرگ‌ترین جنبه‌ای است که هنگام ساخت یک سایت سازگار با موبایل باید در نظر گرفته شود. از این گذشته، هنگامی که از صفحه نمایش بزرگتری استفاده می کنید، مانند صفحه نمایش هایی که در لپ تاپ ها یافت می شوند، به راحتی می توانید محتوای زیادی را بدون اینکه صفحه نمایش درهم به نظر برسد، اضافه کنید. در حالی که بسیاری از محتواها می توانند در یک دستگاه تلفن همراه آشفته و گیج کننده به نظر برسند.

با فهرست کردن تمام محتوای ضروری که باید در وب سایت تلفن همراه خود قرار دهید شروع کنید. این می تواند از صفحات محصول تا بیانیه های حریم خصوصی متغیر باشد.

اگر ضروری نیست، آن را وارد نکنید.

اولویت بندی سلسله مراتب

هنگامی که تمام محتوای ضروری را فهرست کردید، باید هر عنصر را اولویت بندی کنید. به عنوان مثال، در صفحه محصول، دکمه «اکنون خرید» و همچنین تصاویر محصول احتمالاً اولویت بالایی دارند.

زمانی را به این فکر کنید که چگونه مهمترین عناصر را در هر صفحه به طور غالب نمایش می دهید.

بزرگ کردن اهداف لمسی

برخلاف کامپیوترهای رومیزی که از یک اشاره گر کوچک برای انتخاب یک هدف (مانند پیوند) استفاده می شود، معمولاً از انگشت در دستگاه های تلفن همراه استفاده می شود. این می تواند انتخاب اهداف کوچک را دشوار کند، که به نوبه خود می تواند کاربران را ناامید کند.

بنابراین، مهم است که تمام اهداف لمسی را در سایت تلفن همراه خود بزرگ کنید. این امر به ویژه در مورد اهداف با اولویت بالا مانند دکمه های Call To Action (CTA) صادق است.

Hovers را حذف کنید

اگرچه شناورها می توانند در وب سایت های دسکتاپ مفید باشند، اما با مشاهده موبایل سازگار نیستند. این می تواند منجر به ناامید شدن وب سایت شما شود یا برای بازدیدکنندگان کاملاً غیر قابل استفاده شود.

درسی از این؟ از آنها در طراحی خود استفاده نکنید.

گرافیک های بزرگ را حذف کنید

گرافیک‌های بزرگ فضای ارزشمندی را در دستگاه‌های تلفن همراه اشغال می‌کنند، اما همچنین می‌توانند وب‌سایت شما را نامرتب جلوه دهند و تجربه بدی به بازدیدکنندگان بدهند.

معمولا، تصاویری که حدود 640 پیکسل در عرض تا 320 پیکسل در ارتفاع را پوشش می دهند در دستگاه های تلفن همراه بهترین ظاهر خواهد شد.

تست روی یک دستگاه واقعی

حتی با یک بیننده پیشرفته، تشخیص اینکه وب سایت شما در تلفن همراه چقدر خوب کار می کند، اگر آن را روی دسکتاپ مشاهده می کنید، دشوار است. بنابراین، وقت بگذارید و سایت خود را به طور کامل روی یک دستگاه تلفن همراه آزمایش کنید.

ببینید چگونه به نظر می رسد:

  • آیا همه چیز خواندنی است؟
  • آیا تصاویر با کیفیت هستند؟
  • آیا تصاویر روی صفحه نمایش قرار می گیرند؟
  • آیا تمیز و مرتب به نظر می رسد؟

بررسی کنید که چگونه کار می کند:

  • آیا پیمایش آسان است؟
  • آیا می توانید محصولات (در سایت های تجارت الکترونیک) را خریداری کنید؟
  • آیا انتخاب اهداف لمسی مهم آسان است؟
ابزار تست موبایل پسند گوگل
همچنین می‌توانید با استفاده از ابزار رایگان تست موبایل دوستانه Google، سازگاری تلفن همراه خود را آزمایش کنید.



منبع