ایده های TikTok برای تجارت | 10 ایده برتر محتوا در سال 2023


1: کسب و کار را معرفی کنید

هنگامی که برای اولین بار کسب و کار خود را برای یک حساب TikTok ثبت نام می کنید، دانستن اینکه چه چیزی باید پست کنید می تواند مشکل باشد. واضح ترین راه حل برای این امر این است که به سادگی کسب و کار خود را معرفی کنید.

برای مثال، می‌توانید یک TikTok بسازید که مخاطبان خود را با جنبه‌های مختلف کسب‌وکارتان آشنا می‌کند، مانند:

  • محصولات یا خدماتی که ارائه می دهید
  • ارزش شرکت شما
  • اعضای تیم شما
  • محیط کار شما

اگرچه محتوایی مانند این می تواند بسیار ساده به نظر برسد، اما به شما کمک خواهد کرد عنصر انسانی را به کسب و کار خود اضافه کنید. بنابراین، به جای استفاده از ویدیو و متن استوک، سعی کنید از افراد واقعی و محتوای ویدیویی واقعی از اطراف کسب و کار خود استفاده کنید – به بینندگان ارائه دهید بینشی واقع بینانه از آنچه که کسب و کار شما در مورد آن است.

گشت ویدیویی Chicken Shop از TikTok
Chicken Shop UK (@chickenshopuk) یک ویدیوی عالی “Meet the Team” را انجام داد و کارکنان را به شیوه ای سرگرم کننده معرفی کرد که کمی از شخصیت آنها را نشان می داد.

2: روز در زندگی

ویدیوهای Day in the life در TikTok بسیار محبوب هستند. بسیاری از اینفلوئنسرها از این فرمت ویدیویی استفاده می کنند تا بینش دقیقی از زندگی خود و کارهای روزانه خود ارائه دهند. اما برندها نیز می توانند از این استراتژی بازاریابی ویدئویی سود ببرند.

ایجاد ویدیوهای روز در زندگی برای اعضای تیم می تواند به مخاطبان خود بینش عمیق تری نسبت به افرادی که پشت کسب و کار شما هستند ارائه دهید. این ویدیوها نه تنها جذاب هستند، بلکه می توانند ابزارهای استخدام خوبی برای آینده باشند.

برای مثال، می‌توانید یک ویدیوی روز در زندگی برای بنیان‌گذار کسب‌وکار بسازید – دنبال کردن روال صبحگاهی، سفر به دفتر، وظایف و مسئولیت‌های روزانه، و اینکه چگونه دوست دارند در شب استراحت کنند و استراحت کنند.

ویدیوی TikTok هنوز از یک دفتر با مردم و سگ‌های خندان
موسس و مدیر عامل TALA و SHREDDY، گریس بورلی (@gracebeverley) یک ویدیوی «روزی در زندگی» ساخت که بینندگان را در طول روز کاری خود به تماشا می‌گذارد.

3: محصولات جدید را اذیت کنید

اگر می‌خواهید محصول یا خدمات جدیدی را راه‌اندازی کنید، از TikTok استفاده کنید کمی هیجان در اطراف محصول ایجاد کنید می تواند یک ایده عالی باشد نحوه انجام این کار به محصولی که راه اندازی می کنید بستگی دارد.

به عنوان مثال، می‌توانید بدون افشای کامل، کلوزآپ‌های محصول را مسخره کنید، ویدیویی بسازید که دلایل عرضه محصول جدید را توضیح دهد، یا روندی را که برای رسیدن از مفهومی به راه‌اندازی انجام شده است، ترسیم کنید.

سایه دستی که بطری فوم دوش را در دست دارد و کلمات "به زودی"
برند آلمانی مراقبت شخصی Bilou (@mybilou_global) در ارائه یک محصول جدید خلاقانه عمل می کند و از تصاویر هنری برای ایجاد هیجان استفاده می کند.

4: محصولات را به نمایش بگذارید

نمایش محصولات خود در TikTok می تواند در دو سناریو ایده خوبی باشد:

  1. استفاده از محصول شما پیچیده است (یا استفاده از آن پیچیده است)
  2. محصول شما نتایج باورنکردنی ایجاد می کند

در سناریوی اول، ایجاد یک ویدیوی نمایشی می‌تواند راه خوبی باشد این افسانه که استفاده از محصول شما بسیار دشوار است را رد کنید. نشان دادن آسان بودن این کار به بینندگان کمک می کند تا حس آشنایی را ایجاد کنند و محصولات بالقوه دلهره آور را کمتر ترسناک کنند.

در سناریوی دوم، شما می توانید ادعاهای مربوط به محصولات خود را اثبات کنید که ممکن است بیش از حد اغراق آمیز به نظر برسد.

اگرچه این دو سناریو مسلماً بهترین سناریوها برای استفاده از ویدیوهای نمایشی هستند، اما در واقعیت، این نوع ویدیوها می تواند توسط هر برندی صرفاً برای اهداف سرگرمی و علاقه استفاده شود.

نمایش محصول در تشک تمیز کردن ماشین TikTok
Ryde-N-Shine (@ryde_n_shine) در این ویدیوی نمایشی محصولات خود را به دست می آورد.

5: از آن لذت ببرید

برای کسب و کارها مهم است که به یاد داشته باشند TikTok واقعاً در مورد چیست – تفریح ​​کردن. این دلیل اصلی استفاده بسیاری از افراد از این برنامه است: دور کردن آنها از زندگی روزمره و ارائه سرگرمی های ساده به آنها.

بنابراین، به عنوان یک کسب‌وکار، وقتی محتوای سرگرم‌کننده ایجاد می‌کنید، هستید به مخاطبان خود آنچه را که می خواهند ببینند ارائه دهید. شما می توانید این کار را به هر طریقی که فکر می کنید برای برند شما مناسب است انجام دهید.

اگرچه باید مراقب باشید که مشتریان خود را توهین نکنید، اما TikTok می‌تواند فرصتی را به شما ارائه دهد تا کمی خلاق‌تر و تحریک‌کننده‌تر از سایر پلت‌فرم‌های اجتماعی باشید.

برنامه یادگیری زبان Duolingo’s TikTok یک نمونه عالی از سرگرمی یک برند است.

فردی با لباس سبز جغد Duo با فیلتر صورت به نظر منفی در TikTok پاسخ می دهد
Duolingo (@duolingo) با درگیر کردن طلسم خود، رویکردی ساده به نظرات منفی دارد!

6: موفقیت مشتری را برجسته کنید

شاید تعجبی نداشته باشد که رسانه های اجتماعی مکانی عالی برای ارائه مدارک اجتماعی به مشتریان بالقوه است که شما یک تجارت عالی برای خرید هستید.

این را می توان به روش های مختلفی انجام داد، اما در اینجا چند ایده برای امتحان وجود دارد:

  • یک نمایش اسلاید ویدیویی از نظرات اخیراً نوشته شده ایجاد کنید
  • از مشتریان خود بخواهید که در مورد محصولات یا خدمات شما نظرات ویدیویی ایجاد کنند
  • مطالعات موردی ویدیویی از نتایجی که مشتریانتان هنگام کار با شما دیدند، توسعه دهید
بطری شربت مو را با دست بالا می‌گیرد که روی آن یک نقل قول مشتری روی آن قرار گرفته است
نظرات مشتریان یک ابزار عالی برای استفاده در TikTok است، درست مانند شربت مو (@hairsyrup) در اینجا!

اطلاعات بیشتر

7: داستان برند خود را بگویید

اگر نام تجاری شما داستان خوبی برای گفتن دارد، TikTok می تواند رسانه ای عالی برای بیان آن باشد.

به عنوان مثال، اگر کسب و کار شما به منظور رفع مشکل خاصی که بنیانگذاران داشته اند یا شناسایی کرده اند شروع شده است، می توانید تمام سفری را که برای یافتن راه حل طی کرده اند به مخاطبان خود بگویید.

شما همچنین می توانید این رویکرد را در سطح محصول فردی در نظر بگیرید، و داستان چگونگی شکل گیری ایده محصول و اینکه چگونه در نهایت به یک محصول فیزیکی تبدیل شد که می توانند خریداری کنند را بیان کنید.

لوسی پارکر لبخند می زند و با متن برای دوربین دست تکان می دهد "سلام نام من لوسی و این داستان برند من است" روکش شده
لوسی پارکر، بنیانگذار L.Drobe (@ldrobe) از این ویدیوی TikTok برای گفتن داستان برند خود و ارتباط با بینندگان استفاده می کند.

8: با سازندگان شریک شوید

کار با سازندگان (که اغلب به آنها اینفلوئنسر گفته می شود) یک راه عالی برای کسب و کارها است به افراد جدید دسترسی پیدا کنید و از اعتماد و احترامی که سازنده ایجاد کرده است استفاده کنید با مخاطبان خود

چندین رویکرد مختلف وجود دارد که می توانید اتخاذ کنید، مانند:

  • درخواست از یک سازنده برای بررسی محصول شما
  • درخواست از یک سازنده برای ایجاد محتوای بسیار جذاب که ویژگی محصول شما را دارد
  • دعوت از سازندگان به رویدادها (مانند راه اندازی محصول)

به دست آوردن حداکثر بهره از کار با سازندگان می تواند یک کار پیچیده باشد. با این حال، رعایت این قوانین به شما کمک می کند تا کسب و کار خود را در بهترین موقعیت ممکن قرار دهید:

  1. سازندگانی را پیدا کنید که با مخاطبان هدف شما صحبت کنند
  2. به سازندگان این آزادی را بدهید تا محتوای عالی در اطراف برند ما ایجاد کنند
  3. روی روابط بلندمدت با سازندگان تمرکز کنید
دختری با لباس تناسب اندام در حال تماشای لباس های ورزشی در فروشگاه جدید Gymshark است
مطمئن شوید که با برندها یا تأثیرگذارانی که مناسب برند شما هستند شریک هستید – برای مثال @gainsbybrains نشان دادن فروشگاه جدید Gymshark یک تناسب طبیعی است!

اطلاعات بیشتر

9: پشت صحنه

قبلاً توضیح داده‌ایم که TikTok مکانی عالی است شخصیت برند خود را به نمایش بگذارید. ایجاد ویدیوهای پشت صحنه روشی هوشمندانه برای انجام این کار است.

به عنوان مثال، می توانید محتوای پشت صحنه برای موارد زیر ایجاد کنید:

  • فرآیند تولید شما
  • یک عکاسی
  • دفتر شما
  • رویدادی که در حال اجرای آن هستید
مدل در حین عکاسی با بادکنک های صورتی احاطه شده است
مشتریان عاشق دیدن پشت صحنه هستند، و این یک نمونه عالی از Laneige (@laneige _us) است که فیلمبرداری یک آگهی را نشان می دهد.

10: نکات و ترفندها

وقتی نوبت به ایجاد محتوای رسانه‌های اجتماعی قاتل می‌رسد، باید: سرگرم کردن یا آموزش دادن.

… یا اگر می خواهید واقعاً تعامل را افزایش دهید، هر دو را انجام دهید!

ایجاد محتوای آموزشی می‌تواند یک حرکت هوشمندانه برای کسب‌وکارهایی باشد که می‌خواهند خود را به عنوان رهبران صنعت قرار دهند و اعتماد را در بین مخاطبان خود ایجاد کنند.

ممکن است تصمیم بگیرید محتوایی بسازید که به مخاطبانتان بیاموزد که از محصولات شما بیشتر بهره ببرند، یا ممکن است به سادگی از تخصص صنعت خود استفاده کنید و ویدیوهای مفید مرتبط با جایگاه خود ایجاد کنید.

مردی مایع تمیزکننده پیش شستشو را در بطری برای دوربین می‌ریزد
از تخصص خود برای به اشتراک گذاشتن نکات با مخاطبان خود نهایت استفاده را ببرید، مانند این ویدیو از @expertcarcare که نشان می دهد چگونه ماشین خود را با محصولات خود تمیز کنید.



منبع