بازاریابی دیجیتال با بلیط بالا چیست؟ و این چطوری کار می کند؟


شاید تعجب آور نباشد که بازاریابی دیجیتالی بلیت بالا این است عمل استفاده از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ به منظور حمایت از فروش محصولات با بلیط بالا. با این حال، بر خلاف استفاده از بازاریابی دیجیتال برای فروش انواع دیگر محصولات، اهداف بازاریابی دیجیتال با بلیط بالا اغلب متفاوت است.

به عنوان مثال، فردی که یک کتاب الکترونیکی ارزان قیمت (مثلا 10 دلار) می فروشد ممکن است از روش های بازاریابی دیجیتال برای فروش استفاده کند. این احتمال وجود دارد که استراتژی آنها استفاده از روش های بازاریابی (مانند تبلیغات هدفمند فیس بوک) به منظور فروش مستقیم باشد.

از سوی دیگر، فردی که یک اقلام بلیط بالا مانند یک دوره آنلاین گسترده (مثلا ۲۵۰۰ دلار) می فروشد باید مشتریان بالقوه را پیدا کنید، پرورش دهید و آموزش دهید به جای رفتن به سمت فروش مستقیم

استفاده كردن بازاریابی دیجیتال برای فروش اقلام بلیط بالا معمولا به یک قیف فروش متکی است. قیف‌های فروش، استراتژی‌های بازاریابی هستند که مشتریان را طی چند مرحله طی می‌کند تا در نهایت آنها را متقاعد به خرید یک محصول کند. این مراحل مربوط به مشتری است و می تواند به صورت زیر تعریف شود:

  1. آگاهی از محصول/برند
  2. علاقه به محصول/برند
  3. ارزیابی محصول/برند (آیا نیازهای من را برآورده می کند؟)
  4. مذاکره (بر روی عواملی مانند قیمت و شرایط خرید)
  5. خرید
  6. وفاداری/تکرار سفارشی

البته فاکتورهای متعددی دخیل هستند و قیف فروش بر اساس آنها می تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال، برخی از خرید بلیط های بالا مرحله مذاکره ندارند. بسته به برند شما، ممکن است متوجه شوید که مشتریان بالقوه به جای اینکه از بالا شروع کنند، از قیف پایین تر شروع می کنند.

چیزهای زیادی برای انتقال مشتریان بالقوه به سمت پایین قیف فروش انجام می شود، از جمله تاکتیک های فروش و بازاریابی. برخی از ابزارهای بازاریابی دیجیتال هوشمند را می توان استفاده کرد، مانند:

  • تبلیغات رسانه های اجتماعی – استفاده از تبلیغات هدفمند برای نشان دادن نام تجاری/محصول خود در مقابل مشتریان با ارزش
  • بازاریابی مجدد – به شما کمک می کند تا مشتریان بالقوه ای را که قبلاً به محصول علاقه نشان داده اند به سمت پایین تر منتقل کنید
  • بازاریابی ایمیلی – پرورش کسانی که علاقه نشان داده اند (مثلا ثبت نام در لیست ایمیل شما) و پیشرفت آنها به سمت خرید



منبع