بازاریابی موبایلی برای تجارت الکترونیک – جذب، تعامل و تبدیل


بازاریابی موبایلی صرفاً به دلیل دستگاهی که مشتریان برای یافتن و دسترسی به فروشگاه آنلاین شما از آن استفاده می کنند، از بازاریابی سنتی تجارت الکترونیک متمایز است. به خوبی شناخته شده است که سایت شما باید برای موبایل بهینه شود. اما بازاریابی موبایلی موثر بسیار فراتر از آن است.

در اینجا دلیل آن است:

کاربران موبایل به تجربه ای متفاوت از آنچه که در دسکتاپ یا لپ تاپ نیاز دارند یا انتظار دارند، نیاز دارند و انتظار دارند.

این بدان معناست که بازاریابی تلفن همراه شما باید از ابزارها و تکنیک های خاصی استفاده کند که به ویژه در تلفن های هوشمند به خوبی کار می کنند. کمی در مورد چند مورد صحبت خواهیم کرد. اما فقط برای اینکه به شما ایده بدهیم، استراتژی‌های شما در مورد بازاریابی موبایلی باید شامل بازاریابی ایمیلی، پیامک و رسانه‌های اجتماعی باشد – هر چیزی که می‌توان به آن دسترسی پیدا کرد و در تلفن هوشمند از آن استفاده کرد.

از نظر تجارت الکترونیک، خریداران تلفن همراه را تشکیل می دهند حدود 40 درصد از کل فروش این رقم بیش از 350 میلیارد دلار است و انتظار می‌رود در سال‌های آینده این میزان افزایش یابد. مردم هر روز ساعت‌ها به تلفن‌هایشان نگاه می‌کنند، زیرا برخلاف رایانه‌ها، آن‌ها را همه جا می‌برند.

در اینجا هفت جنبه از بازاریابی موبایلی وجود دارد که می توانید برای جذب و تبدیل ترافیک بیشتر به فروشگاه خود پیاده سازی کنید:

1. از خبرنامه های ایمیل و اتوماسیون استفاده کنید

خبرنامه‌های ایمیل به‌ویژه برای گوشی‌های هوشمند قابل استفاده هستند، زیرا طراحی‌های واکنش‌گرا می‌توانند کاملاً با فناوری مطابقت داشته باشند. این یک راه موثر برای حفظ ارتباط با مشتریان و سرنخ ها، آگاه نگه داشتن آنها، ارائه محتوای ارزشمند و پیشنهادات مرتبط، پاسخگویی به نیازهای آنها و ایجاد احساس ویژه در آنها است.

به علاوه، 68 درصد از ایمیل ها در دستگاه های تلفن همراه باز می شوند، زیرا برای بسیاری، راحت تر است.

و با گنجاندن اتوماسیون ایمیل در ترکیب، ارتباط با مشتریان خود را بدون نیاز به صرف زمان بیشتر برای انجام آن عمیق تر خواهید کرد.

هر زمان که شخصی فرمی را پر می کند، محصولی را می خرد، سؤالی می پرسد، سبد خرید را رها می کند یا اقدام دیگری در فروشگاه تجارت الکترونیک شما انجام می دهد، می توانید ایمیل های خودکار را برای پاسخ فوری تنظیم کنید. چند نمونه شامل ایمیل‌های خوش‌آمدگویی، سری‌های ورود، پیشنهادات ویژه، ایمیل‌های سبد خرید رها شده و بسیاری از ارتباطات دیگر است.

اگر خبرنامه ایمیل و سایر ارتباطات ایمیلی ارسال نمی کنید، فرصت آسانی را برای فعال نگه داشتن مشتریان تلفن همراه از دست داده اید. چرا؟ زیرا حتی اگر مشتریان شما در صف پیکاپ مدرسه منتظر باشند، در آرایشگاه نشسته باشند یا در مترو در حال رفت و آمد باشند، می توانند ایمیل های شما را بخوانند و محصولات شما را خریداری کنند. همه چیز در مورد ملاقات با آنها در جایی است که هستند.

و انبوهی از نظرات مثبت می تواند به مشتریان جدید کمک کند هنگام تصمیم گیری اعتماد به نفس بیشتری داشته باشند. شما می خواهید تا جایی که می توانید جمع آوری کنید. یکی از راه‌های عالی برای انجام این کار، راه‌اندازی یک اتوماسیون برای درخواست بررسی از طریق ایمیل است.

MailPoet به صاحبان فروشگاه‌های WooCommerce اجازه می‌دهد تا خبرنامه‌ها و اتوماسیون‌های ایمیلی مؤثر ایجاد کنند. و ویرایشگر تضمین می‌کند که ایمیل‌های شما در دستگاه‌هایی با هر نوع و اندازه عالی به نظر می‌رسند. زمان کوتاهی است؟ از قالب های از پیش ساخته شده برای انواع سناریوهای تجارت الکترونیک استفاده کنید. ببینید MailPoet چگونه می تواند کمک کند ارتباطات بازاریابی تلفن همراه خود را با ایمیل تقویت کنید.

2. بازاریابی ویدیویی و تبلیغات ایجاد کنید

وقتی صحبت از گوشی‌های هوشمند می‌شود، ویدیو پادشاه است. احتمالاً خواندن متن طولانی در تلفن های هوشمند هرگز به اندازه تماشای یک ویدیو جذاب نخواهد بود.

می‌توانید ویدیوها را در رسانه‌های اجتماعی قرار دهید و از آن‌ها برای جذب فالوورهای موجود به فروشگاه خود یا تبلیغ ویدیوهای خود در پلتفرم‌هایی مانند YouTube برای جذب موارد جدید استفاده کنید.

و جاسازی ویدیوها در سایت شما می تواند بازدیدکنندگان مرورگر را به مشتریان پولی تبدیل کند. چگونه؟ می توانید از ویدیوها برای توضیح ویژگی های محصول خود یا نشان دادن نحوه استفاده از آن استفاده کنید. می توانید نظرات مشتریان را به اشتراک بگذارید که نشان می دهد موارد شما چقدر مفید هستند. یا می توانید تصاویری از پشت صحنه را به اشتراک بگذارید که تیم شگفت انگیز شما یا مواد سازگار با محیط زیست را به نمایش بگذارد.

ویدیوی Vimeo در صفحه محصول

افزونه Vimeo for WooCommerce فرآیند ایجاد ویدیو را برای فروشگاه های تجارت الکترونیک ساده می کند. یکی از بهترین مزایای این افزونه این است که می تواند تصاویر محصول شما را به ویدیو تبدیل کند. این بدان معناست که صفحات محصول شما مانند یک کاتالوگ ویدیویی می شوند و نیازی به فیلم برداری ندارند!

این سریعترین ویدیویی است که تا به حال تولید کرده اید و در دستگاه های تلفن همراه شگفت انگیز به نظر می رسند.

این یکی به ویژه برای بازاریابی تلفن همراه منحصر به فرد است. وقتی جلوی میز نیستید، همینطور است بسیار صحبت کردن با تلفن راحت تر از تایپ کردن با آن است. بنابراین جستجوی صوتی بسیار محبوب شده است، و با ابزارهایی مانند سیری و الکسا، بخشی منظم از زندگی بسیاری از افراد است.

این به چند دلیل بر انواع وبلاگ ها و صفحات محتوایی که تولید می کنید تأثیر می گذارد.

اول، مردم تمایل دارند از جستجوی صوتی برای پاسخ به سوالات ساده و یافتن اطلاعات اولیه استفاده کنند. بنابراین، ارتباط افراد با وبلاگ هایی که این نوع اطلاعات را ارائه می دهند، به خوبی کار می کند.

بنابراین، ممکن است بخواهید برخی از صفحات خود را مجدداً عنوان کنید، یا صفحات جدیدی را در اطراف دم بلند ایجاد کنید، سوالات سبک مکالمه مردم تمایل دارند از جستجوی صوتی استفاده کنند.

ممکن است عاقلانه باشد که چند سؤال متداول را در صفحات بیشتری در ارتباط با محتوای آن صفحه قرار دهید. همچنین می توانید از سوالات در بیشتر زیرعنوان های H2 و H3 خود استفاده کنید.

به عنوان مثال، یک کتابفروشی می‌تواند عنوانی را در قالب سؤالی که ممکن است کسی بپرسد شامل شود – مانند «بهترین کتاب‌هایی که برای اولین‌بار پدر و مادر می‌شوند کدامند؟» – به دنبال آن فهرستی از پنج گزینه پرفروش آمده است.

راه دیگر برای استفاده از عادت‌های جستجوی صوتی ایجاد وبلاگ‌هایی به سبک مصاحبه، یا حتی رونویسی کردن مصاحبه‌های ویدیویی و پادکستی است که ممکن است قبلاً داشته باشید، زیرا آن متن پر از سؤالات طبیعی و به سبک مکالمه است که مردم تمایل دارند از آنها در گفتار استفاده کنند. جستجو کردن.

4. تبلیغات نمایشی ایجاد کنید

تبلیغات بنری روی دسکتاپ خیلی خوب عمل نمی کنند زیرا در بین سایر محتوای صفحه گم می شوند. اما با فضای کمتر صفحه نمایش در دستگاه های تلفن همراه، ممکن است تبلیغات نمایشی شما افزایش یابد بیشتر توجه

در هر صورت، می‌توانید تبلیغات نمایشی ایجاد کنید و هنگام مرور رسانه‌های اجتماعی یا بازی موبایل مورد علاقه‌شان، آن‌ها را برای افراد هدف قرار دهید. اینها برای بازاریابی مجدد برای بازدیدکنندگان قبلی سایت عالی عمل می کنند یا وقتی به درستی هدف گذاری شوند، به شما در یافتن مشتریان احتمالی جدید کمک می کنند.

درباره ایجاد کمپین تبلیغاتی نمایشی بیشتر بدانید.

افراد سه تا چهار ساعت در روز با گوشی های هوشمند خود چه می کنند؟ بسیاری از آن زمان را در شبکه های اجتماعی صرف می کنند.

آیا در شبکه‌هایی پست می‌گذارید که مخاطبان هدف شما به احتمال زیاد در آنجا باشند؟

این مکان عالی برای ارائه ویدیوها، پیشنهادات ویژه، پست های وبلاگ، نکات ارزشمند حل مسئله و سایر محتوای قابل اشتراک گذاری است. در صورت لزوم، طنز، مانند الگوهای رفتاری و انیمیشن های خنده دار GIF را در نظر بگیرید.

صدها پلتفرم مختلف برای انتخاب وجود دارد، اما بهترین گزینه شما این است که فقط چند مورد را انتخاب کنید تا انرژی خود را روی آنها متمرکز کنید. این باید بر اساس نوع فروشگاه شما و مخاطبان هدف شما باشد. یک استراتژی پشت این انتخاب وجود دارد، بنابراین ممکن است بخواهید مقاله ما را در مورد نحوه انتخاب پلتفرم های رسانه اجتماعی مناسب برای برند خود بخوانید.

رسانه‌های اجتماعی فقط به دنبال سوق دادن فروش به افراد جدید نیستند، بلکه روشی عالی برای برقراری ارتباط با مخاطبان فعلی‌تان هستند تا در ذهن خود باقی بمانند، ارزش برند خود را تقویت کنند و برای شکل دادن به آینده برندتان بازخورد جمع‌آوری کنند.

برای تبدیل شدن به یک حرفه ای رسانه های اجتماعی آماده اید؟ نه روش استفاده از رسانه های اجتماعی برای تجارت الکترونیک را مشاهده کنید.

6. از AMP برای پست های وبلاگ خود استفاده کنید

مانع عمده بازاریابی موبایلی موثر برای تجارت الکترونیک چیست؟ سرعت بارگذاری صفحه چرا؟ از آنجا که تلفن همراه همه چیز در مورد راحتی است. راحتی یعنی سریع.

حتی صفحات بهینه‌سازی شده برای موبایل نیز معمولاً در اینجا لنگ می‌زنند. بارگذاری بسیاری از صفحات بسیار بیشتر از سه ثانیه طول می کشد، که حدوداً می باشد مردم چقدر حاضرند منتظر بمانند.

به عبارت دیگر، هرچه صفحات شما بیشتر بارگذاری شوند، بازدیدکنندگان و فروش بیشتری را از دست خواهید داد. به خصوص در دستگاه های تلفن همراه.

را AMP پروژه – که مخفف «صفحات موبایلی شتاب‌دار» است – راهی برای ساختاربندی صفحات وبلاگ و سایر صفحات شما فراهم می‌کند تا سریع‌تر در دستگاه‌های تلفن همراه بارگیری شوند.

میانگین سرعت بارگذاری صفحات به سبک AMP کمتر از یک ثانیه است. این سریع است – تقریباً چهار برابر سریعتر از صفحات معمولی تلفن همراه.

صفحات AMP نیز تجربه ای روان تر و کم تر را ارائه می دهند. پیمایش یکپارچه‌تر است و صفحات در تکه‌های آزاردهنده بارگیری نمی‌شوند. این همچنین سئوی شما را بهبود می بخشد، زیرا سرعت بارگذاری صفحه یک عامل رتبه بندی در گوگل است.

AMP برای پیش نمایش وردپرس

بهترین خبر این است که ممکن است مجبور نباشید هزاران دلار برای یک توسعه دهنده خرج کنید تا به شما کمک کند. یک افزونه AMP برای وردپرس وجود دارد که به شما کمک می کند صفحات خود را به این فرمت تبدیل کنید. درباره افزونه AMP بیشتر بدانید.

7. از بازاریابی پیامکی استفاده کنید

بازاریابی پیامکی در دستگاه های تلفن همراه بسیار خوب عمل می کند زیرا تقریباً همه پیام های متنی را باز می کنند و می خوانند.

در حالی که پیام‌های بازاریابی متنوعی وجود دارد که می‌توانید از طریق متن ارسال کنید، حتی ارسال پیام‌های مفید خودکارسازی خدمات مشتری نیز می‌تواند مورد استقبال مشتریان شما قرار گیرد.

به عنوان مثال، هر زمان که وضعیت سفارش مشتری تغییر کرد، می توانید یک پیام متنی ارسال کنید. ممکن است به آنها گفته شود که سفارش آنها در حالت تعلیق است، سفارش آنها در حال پردازش است، مبلغ پرداختی آنها بازپرداخت شده است، سفارش آنها ارسال شده است، و غیره. توجه داشته باشید که مانند سایر تکنیک های بازاریابی مانند ایمیل، باید قبل از دریافت مجوز مشتریان ارتباط از طریق متن

برنامه افزودنی پیامک Twilio همه اینها را امکان پذیر می کند و همچنین هنگام ثبت سفارش، پیامک هایی را برای صاحبان فروشگاه ارسال می کند.

آمار بازاریابی تلفن همراه خود را دنبال کنید

در نهایت، با راه اندازی و گسترش طرح تجارت الکترونیک بازاریابی تلفن همراه خود، می خواهید بدانید که چقدر خوب کار می کند. در داشبورد WooCommerce خود، می توانید بسیاری از معیارهای فروشگاه کلیدی را با استفاده از تجزیه و تحلیل WooCommerce مشاهده کنید.

اما می‌توانید کارها را جلوتر ببرید و آمارهای مخصوص موبایل را با Google Analytics مشاهده کنید. کمپین‌های تبلیغاتی فردی را ردیابی کنید، ببینید کاربران چگونه از صفحات سایت شما عبور می‌کنند، بفهمید کدام صفحات باعث ترک آن‌ها می‌شوند و حتی بر درآمد دقیق کمپین‌های تبلیغاتی و منابع ترافیکی مختلف نظارت کنید.

همانطور که رشد می کنید، دانستن اعداد شما مهم تر می شود. درباره Google Analytics پیشرفته برای فروشگاه‌های تجارت الکترونیک بیشتر بیاموزید.

اول به موبایل فکر کنید

ممکن است در حال حاضر از تعدادی از این تکنیک های بازاریابی موبایلی استفاده کرده باشید. اگر هستید، این یادآوری خوبی است که به انجام آنها ادامه دهید. اما اگر در مواردی مانند ویدیو، رسانه‌های اجتماعی یا پیامک کوتاهی می‌کنید، زمانی را برای تمرکز مجدد اختصاص دهید تا بتوانید مشتریان و مشتریان بیشتری را که فروشگاه شما را در دستگاه‌های تلفن همراه خود پیدا می‌کنند جذب کنید، درگیر کنید و آن‌ها را جذب کنید.

با ابزارهای ایمیل مارکتینگ MailPoet، کسب و کار خود را تبلیغ کنید و محصولات بیشتری بفروشید



منبع