بازاریابی وابسته چیست و چگونه از آن برای کسب درآمد بیشتر آنلاین استفاده کنیم


کسب درآمد آنلاین از طریق وب سایت، رسانه های اجتماعی یا وبلاگ شما می تواند بدون نیاز به ایجاد یا فروش هیچ محصولی از خودتان انجام شود. در عوض، می توانید از بازاریابی وابسته استفاده کنید. اگر در مورد بازاریابی وابسته شنیده اید اما واقعاً مطمئن نیستید که چیست یا چگونه کار می کند، این مقاله مکانی عالی برای شروع است.

اگر قبلاً با این مفهوم آشنا هستید و می‌خواهید بدانید که چگونه از آن برای کسب درآمد از وبلاگ یا وب‌سایت خود استفاده کنید، برای چند نکته کاربردی به خواندن ادامه دهید!

بازاریابی وابسته چیست؟

قبل از اینکه آن را تعریف کنیم، اجازه دهید یک چیز را روشن کنیم. بازاریابی وابسته راهی برای “سریع ثروتمند شدن” نیست. شما بعد از چند ماه میلیونر نخواهید شد.

بازاریابی وابسته راهی برای ایجاد درآمد بیشتر منفعلانه است و اگر به طور مداوم روی آن کار کنید، می تواند به یک جریان درآمد عالی تبدیل شود و به شما آزادی مالی و استقلال بدهد.

پس بازاریابی وابسته چیست؟

یک بازاریاب وابسته، محصولات شرکت های دیگر را به مخاطبان بازاریاب ارائه می دهد و برای هر فروش یا سرنخ تولید شده، کمیسیون دریافت می کند. از بسیاری جهات، یک بازاریاب وابسته مانند یک منبع ارجاع عمل می کند، با این تفاوت که در بیشتر موارد، شخصاً افرادی را که به محصولات خاصی اشاره می کنند، نمی شناسند.

بیشتر بازاریابی وابسته به صورت آنلاین انجام می شود. بازاریاب وابسته، محصولات شرکت‌های دیگر را در وبلاگ و دیگر کانال‌های رسانه آنلاین خود تبلیغ می‌کند و همیشه یک پیوند وابسته را شامل می‌شود. این پیوند هر کسی را که روی آن کلیک می کند از رسانه بازاریاب وابسته دور می کند و آنها را به صفحه فروشنده محصول می برد. آن پیوند را می توان ردیابی کرد تا هرگونه خرید ایجاد شده از آن به بازاریاب وابسته اعتبار داده شود.

به زبان ساده، شما لینک محصولات را در وبلاگ خود و جاهای دیگر قرار می دهید، و هر زمانی که شخصی روی یکی از آن لینک ها کلیک کند و آن را بخرد، معمولاً درصدی از قیمت خرید، برای شما درآمد کسب می کند.

به بازاریابان وابسته چگونه پرداخت می شود؟

وابستگان بر اساس توافق با هر شرکتی که برای آنها محصولات بازاریابی می کنند، پول دریافت می کنند. پرداخت می تواند بر اساس اقدامات مختلفی انجام شود که همه آنها با استفاده از پیوندهای وابسته به هر شرکتی که بازاریاب با آن کار می کند ردیابی می شود. ممکن است به شما پرداخت شود:

  • درصدی از قیمت فروش محصول
  • به ازای سرنخ تولید شده، مانند ارسال فرم یا ثبت نام در خبرنامه
  • در هر کلیک
  • به ازای دانلود برنامه
  • به ازای شروع آزمایشی رایگان

پرداخت به ازای هر کلیک نادرترین نوع بازاریابی وابسته است. فقط شرکت های بزرگ می توانند این کار را انجام دهند زیرا هیچ فروش تضمینی وجود ندارد. پرداخت درصدی از قیمت فروش احتمالاً رایج ترین ترتیب است. اما برای خدمات مبتنی بر نرم‌افزار، آزمایش‌ها و بارگیری‌های رایگان نیز بسیار متداول است، زیرا افرادی که بر اساس این پیشنهادات عمل می‌کنند اغلب به مشتریانی با پرداخت طولانی مدت تبدیل می‌شوند.

چرا شرکت ها از بازاریابی وابسته استفاده می کنند؟

شرکت ها خواهان سرنخ، فروش و مشتریان هستند و هرگز نمی توانند از آنها به اندازه کافی استفاده کنند. با کمک یک بازاریاب وابسته، شرکت‌ها به بخش‌های مشتریان جدیدی که احتمالاً هرگز پیدا نمی‌کردند، دسترسی خواهند داشت.

به عنوان مثال، فرض کنید شخصی پست های وبلاگی در مورد ماهی های خانگی و آکواریوم می نویسد. آنها خوانندگان و مشترکانی دارند که به آن موضوع علاقه مند هستند و اکثر آنها در خانه های خود آکواریوم دارند.

حالا، فرض کنید شرکتی وجود دارد که لوازم مختلف حیوانات خانگی را می فروشد – از جمله موارد مربوط به، درست حدس زدید، آکواریوم های خانگی. این شرکت می تواند پول خود را در تبلیغات دیجیتال و سنتی با این امید که بازدهی مثبت سرمایه گذاری خود را دریافت کند، خرج کند.

آکواریوم با ماهی

یا، آنها می توانند در یک برنامه بازاریابی وابسته شرکت کنند و وبلاگ نویسان قابل اعتمادی داشته باشند که دنبال کنندگانی در جایگاه خود دارند، محصولات خود را برای آنها تبلیغ کنند. سپس، آنها فقط باید در صورت فروش به وبلاگ نویسان پول بپردازند. این اساساً بازگشت سرمایه مثبت را تضمین می کند.

باز هم، شرکت وابسته تقریباً مانند دوستی که محصولات را به دوست دیگری ارجاع می دهد عمل می کند. تایید آنها از یک محصول، وزن بسیار بیشتری نسبت به تبلیغات بازاریابی معمولی دارد.

تبدیل به یک وابسته – پیدا کردن محصولات برای فروش

برای شروع کسب درآمد خود از بازاریابی وابسته، با در نظر گرفتن علایق و دارایی های رسانه ای خود شروع کنید.

امیدواریم در حال حاضر یک وبلاگ، کانال یوتیوب یا پلت فرم رسانه اجتماعی فعال داشته باشید. افزودن بازاریابی وابسته به دارایی های موجود بسیار آسان تر از شروع از صفر است. اگر از قبل با اصول اولیه حداقل یک کانال بازاریابی آنلاین آشنا باشید، بسیار کمک می کند. و اگر از قبل فالوور، ترافیک یا مشترکینی داشته باشید که شما را می شناسند، لایک می کنند و به شما اعتماد دارند، کمک بیشتری می کند.

محصولاتی که می خواهید بفروشید باید به نوعی با علایق و دارایی های رسانه ای شما مرتبط باشد. اما لزومی ندارد که یک همبستگی مستقیم باشد. باز هم وبلاگ نویس آکواریوم را بگیرید. بدیهی است که آن وبلاگ نویس می تواند به فروشگاه های حیوانات خانگی، محصولات حیوانات خانگی، غذای ماهی، هواکش ها، مخازن ماهی و چیزهایی از این دست تبدیل شود.

اما آن وبلاگ نویس همچنین می تواند به راحتی محصولات وابسته را تبلیغ کند که برای چیزهای دیگر مرتبط با مخاطبان خود طراحی شده اند. شاید اکثر فالوورهای آنها خانواده های جوان باشند. چیزهایی مانند اسباب‌بازی‌های کودکان یا بازی‌های رومیزی ممکن است معقول باشد که گاهی اوقات تبلیغ شوند.

برای یافتن فرصت های بازاریابی وابسته که به طور طبیعی و معتبر با دارایی های آنلاین شما ادغام می شوند، در اینجا سه ​​راه برای شروع وجود دارد:

1. در وب سایت های شرکت محصولاتی را که خریداری کرده اید یا به خوبی می شناسید نگاه کنید

بسیاری از شرکت ها فرصت های بازاریابی وابسته را ارائه می دهند. اغلب، این یک پیوند در جایی در پایین صفحه وب سایت آنها است. اگر قبلاً محصولات آنها را می شناسید و دوست دارید، اینها بهترین گزینه های بازاریابی وابسته شما را ارائه می دهند زیرا تأییدیه های شما صادقانه و معتبر خواهند بود.

2. جستجو در بازارهای وابسته

بازارهای آنلاینی وجود دارد که به طور خاص به بازاریابی وابسته اختصاص داده شده است. آنها شرکت ها را قادر می سازند تا بازاریاب های وابسته مانند شما را جستجو کنند و به شما امکان می دهند شرکت هایی را پیدا کنید که با علایق شما همسو هستند. هر شرکتی در این سایت‌ها باید قبلاً یک برنامه بازاریابی وابسته فعال داشته باشد، و شما می‌توانید با کمترین تلاش وارد آن شوید.

تعدادی از این بازارهای وابسته عبارتند از بانک کلیک، آینده وابسته، و فروش را به اشتراک بگذارید.

3. بازاریابی وابسته را به شرکت هایی که دوست دارید پیشنهاد دهید

شرکت‌های دیگر، به‌ویژه شرکت‌های تجارت الکترونیک که ممکن است جدیدتر یا کمتر تأسیس شده باشند، ممکن است از بازاریابی وابسته استفاده نکنند، اما می‌توانند از آن سود زیادی ببرند.

شما می توانید اولین بازاریاب وابسته آنها باشید! به خصوص اگر یک مشتری وفادار هستید، این احتمال وجود دارد که بتوانید به یک مدیر یا مدیر دسترسی داشته باشید و در مورد اینکه چقدر بازاریابی وابسته می تواند درآمد آنها را بهبود بخشد و پایگاه مشتری آنها را گسترش دهد، ارائه دهید.

لیست شرکا با پسوند Affiliate for WooCommerce

به عنوان بخشی از ارائه خود، می توانید افزونه Affiliate for WooCommerce را به آنها نشان دهید.

این افزونه به فروشگاه‌های WooCommerce اجازه می‌دهد تا بازاریاب‌های وابسته را اضافه کنند، خریدها را پیگیری کنند، کمیسیون پرداخت کنند و سایر وظایف مرتبط با بازاریابی وابسته را بدون نیاز به اختراع نرم‌افزار خود انجام دهند.

چگونه به یک بازاریاب وابسته موفق تبدیل شویم

تا کنون، شما یاد گرفته اید که بازاریابی وابسته چیست، چگونه می توانید از آن درآمد کسب کنید، و چگونه محصولاتی را پیدا کنید که مرتبط با آنچه در حال حاضر آنلاین انجام می دهید.

برای شروع، فقط یک محصول را انتخاب کنید و سپس شروع به استفاده از استراتژی های بازاریابی آنلاین کنید تا پیوندهای وابسته خود را به افراد بیشتری منتقل کنید. هرچه بتوانید خریداران بیشتری جذب کنید، درآمد بیشتری تولید خواهید کرد. همانطور که احساس می کنید، محصولات و خدمات بیشتری از شرکت های بیشتری اضافه کنید.

و به یاد داشته باشید، موثرترین بازاریابی وابسته برای محصولاتی اتفاق می افتد که واقعاً دوست دارید و استفاده کرده اید. یا، حتی اگر از آنها استفاده نکرده باشید، آنها را تحسین می کنید و می توانید آنها را به طور معتبر به بازار عرضه کنید.

در اینجا چند نکته برای چگونگی کسب درآمد بیشتر با استفاده از بازاریابی وابسته آورده شده است:

1. محصولات را در سوله های مربوطه بررسی کنید

بررسی محصولات را با استفاده از وبلاگ خود شروع کنید و آنهایی را که برای شما درآمد ایجاد می کنند را در بین محصولات با رتبه برتر قرار دهید. سایت های نقد و بررسی محبوب و قابل اعتماد هستند.

به عنوان مثال، اگر شما یک مربی هستید، ممکن است یک پست وبلاگی در مورد بهترین هدایای آموزشی تولد برای کودکان سه ساله بنویسید. سپس، می‌توانید محصولاتی را در فهرستی قرار دهید که به آنها وابسته هستید و توضیح دهید که چرا این یک گزینه عالی است.

2. شروع به تولید محتوای دیجیتال فراتر از پست های وبلاگ کنید

وبلاگ ها نقطه شروع هستند. اما زمانی که شروع به تهیه راهنماها، راهنماها، ویدیوها، کتاب‌های الکترونیکی، پادکست‌ها و وبینارها می‌کنید، قدرت درک شده شما افزایش می‌یابد و هر محصولی که توصیه می‌کنید بدون در نظر گرفتن قیمت، با مقاومت کمتری مواجه می‌شود.

3. از دوره ها، رویدادها و کارگاه ها استفاده کنید

با استفاده از این روش ها، قدرت بیشتری کسب خواهید کرد. هر زمان که بتوانید روی صحنه بروید، چه واقعی چه دیجیتال، در اتاق صاحب قدرت می شوید. در کنفرانس ها، نمایشگاه ها، کنفرانس ها صحبت کنید. از دوره های آنلاین، کارگاه ها و وبینارها استفاده کنید.

4. با کارشناسان محصول مصاحبه کنید

اگر با کسی مصاحبه کنید که با محصولاتی که می‌خواهید به بازار عرضه کنید یا با آن‌ها آشنایی کامل دارد، این کار بهتر عمل می‌کند. مصاحبه ها قدرتمند هستند.

5. محتوای چگونه ایجاد کنید

مخصوصاً برای وبلاگ‌ها، محتوا چگونه برای بازاریابی وابسته بسیار خوب عمل می‌کند، زیرا می‌توانید محصول را به‌عنوان راه‌حلی برای مشکلی که در حال بررسی است، ارائه دهید. این یک تناسب طبیعی و معتبر است.

به عنوان مثال، اگر یک پست وبلاگی در مورد چگونگی پاک کردن پوست خشک بنویسید، ممکن است لوسیون درمانی مورد علاقه خود را توصیه کنید.

6. مکرراً به مشترکین خود ایمیل بزنید

اگر تو داری مشترکین ایمیل، باید حداقل هفته ای یکبار به آنها ایمیل بزنید. وقتی بازاریابی وابسته را شروع می‌کنید، می‌توانید هر از چند گاهی ایمیل‌ها و نظرات جانبی درباره آن محصولات را ارسال کنید. با انجام هر روز از لیست خود سوء استفاده نکنید. اما به‌عنوان بخشی از ارتباطات خود، می‌توانید درباره محصولاتی که بازاریابی می‌کنید داستان بگویید و تحسین خود را ابراز کنید.

۷- از شبکه های اجتماعی استفاده کنید

درست مانند ایمیل، اگر کانال‌های اجتماعی دارید و به طور موثر از آنها استفاده می‌کنید، افزودن بازاریابی وابسته یک گام طبیعی است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که گهگاه در مورد محصولاتی که استفاده می کنید یا تحسین می کنید پست کنید و برخی از دنبال کنندگان شما روی پیوندهای وابسته کلیک می کنند. این درست است چه فیس‌بوک، اینستاگرام، تیک تاک، پینترست یا حتی لینکدین، اگر وابسته به محصولات مرتبط با تجارت هستید.

8. یک فروشگاه وابسته ایجاد کنید

می توانید همه توصیه های خود را در یک مکان سازماندهی کنید و به دنبال کنندگان خود اجازه دهید آنها را مانند هر فروشگاه دیگری مرور کنند. تنها چیزی که نیاز دارید WooCommerce است – راه حل قدرتمند و رایگان تجارت الکترونیک برای وردپرس.

هنگام ایجاد یک محصول، به سادگی آن را به عنوان یک مورد “خارجی/وابسته” تنظیم کنید. سپس، می‌توانید تمام اطلاعات مربوطه را – مانند عنوان، توضیحات، قیمت و تصویر – وارد کنید و پیوند وابسته را برای محصول اضافه کنید. همه محصولات شما در یک ویترین فروشگاه آنلاین جذاب و با قابلیت حرکت آسان نمایش داده می شوند.

افزودن یک محصول وابسته با WooCommerce

اگر خودتان هر محصول فیزیکی یا دیجیتالی را بفروشید، این به ویژه مفید است. به عنوان مثال، اگر یک وبلاگ غذایی دارید، ممکن است یک کتاب آشپزی دیجیتال را همراه با توصیه محصولات وابسته مانند ماهی تابه، چاقو و ادویه بفروشید.

دستورالعمل های کامل برای افزودن محصولات وابسته به WooCommerce را ببینید.

9. سازگاری، فراوانی، ادب

هر کاری که برای تبلیغ محصولات وابسته انجام می دهید، به انجام آن ادامه دهید. ثابت باشید، چه پست های روزانه، ایمیل های هفتگی، وبلاگ های دو هفته ای، پادکست های ماهانه. مقاوم باش. به نشان دادن ادامه دهید.

و این کار را به قدر کافی برای کسب درآمد انجام دهید. اگر از چندین کانال استفاده می کنید، فرکانس آسان تر است. می توانید یک روز یک پست وبلاگ بنویسید، روز دیگر یک ایمیل بفرستید، روز بعد یک پست فیس بوک بنویسید، بعد از آن یک پادکست ضبط کنید و برای پایان هفته در اینستاگرام لایو بروید.

در مورد ادب، این بدان معناست که محتوای بازاریابی وابسته خود را مفید نگه دارید. به یاد داشته باشید که شما منبع اطلاعاتی قابل اعتمادی برای مخاطبان خود هستید. محصولات و راه حل هایی را به اشتراک بگذارید که واقعاً زندگی آنها را به نوعی بهتر می کند. معتبر باشید

می‌توانید پیوندهای وابسته را تقریباً در همه جا قرار دهید – ایمیل، رسانه‌های اجتماعی، پست‌های وبلاگ، صفحات وب و حتی پست مستقیم. لینک ها بدون توجه به جایی که آنها را قرار دهید قابل ردیابی هستند.

بازاریابی وابسته کار می کند

راه “آسان” برای انجام بازاریابی وابسته این است که فقط پیوندها را در پست های وبلاگ و صفحات وب خود قرار دهید و آنها را در آنجا بگذارید. ممکن است در نتیجه مقداری درآمد به دست آورید، اما هرچه نکات بیشتری از لیست بالا استفاده کنید، درآمد بیشتری از بازاریابی وابسته به دست خواهید آورد.

پس بی زحمت نیست. بدون سرمایه گذاری زمان نیست. اما می توانید در هر سطحی که برای شما مناسب است با آن درگیر شوید. و اگر آن را به اندازه کافی طولانی انجام دهید – به طور مداوم، مکرر و مفید – شما اراده شروع به تولید درآمد غیرفعال از آن کنید.



منبع