اگرچه مشتریان پاداش مستقیم دریافت نمی کنند، اما می توانند با آگاهی از این که هر خریدی که انجام می دهند به شخص دیگری کمک می کند خرید کنند.
برنامه های وفاداری مشتری | 8 مثال برای سال 2023
بسیاری از برندها همچنین به مشتریان این امکان را میدهند که برای سایر فعالیتهای تعامل با برند مانند اشتراکگذاری یک پست در رسانههای اجتماعی یا گذاشتن نظر مشتری در وبسایت خود، امتیاز کسب کنند.
برنامه های سطحی وفاداری مشتری بر اساس رتبه ای که برند به آنها می دهد به آنها پاداش می دهد.
مشتریان می توانند امتیازات خود را پس انداز کرده و بر اساس تعداد امتیازاتی که دارند، آنها را با پاداش مبادله کنند. به عنوان مثال، ممکن است تصمیم بگیرید که 100 امتیاز = 10٪ تخفیف در حالی که 200 امتیاز = یک محصول رایگان با سفارش بعدی است.
یک سیستم طبقه بندی شده مشتریان را تشویق می کند که از فروشگاه آنلاین شما خرید کنند تا بتوانند به سطح بعدی بروند و از مزایای آن بهره مند شوند.
برنامه های وفاداری پولی
به عنوان مثال، ممکن است به مشتریان خود دسترسی به عضویت وفاداری را ارائه دهید که در آن 10 دلار در ماه پرداخت میکنند و ارسال رایگان برای همه سفارشها و تخفیفهای ویژه در طول ماه دریافت میکنند.
یک برنامه وفاداری پولی، مشتریان را ملزم میکند که برای بخشی از برنامه، هزینهای بپردازند، یک بار یا پرداخت مداوم، که سپس به آنها امکان دسترسی به پاداشها را میدهد.
به عنوان مثال، هر چه مشتری بیشتر خرید کند و با یک برند خرج کند، رتبه او بالاتر خواهد بود.
راه دیگری برای کارکرد برنامههای وفاداری مبتنی بر ارزش، اهدای محصولات مشابه به نیازمندان است. به عنوان مثال، اگر شما یک فروشگاه پوشاک هستید که کت می فروشید، می توانید به ازای هر کت خریداری شده، یک کت به یک پناهگاه بی خانمان اهدا کنید.
انواع مختلفی از برنامههای وفاداری مشتری وجود دارد و شما میتوانید برنامهای را انتخاب کنید که فکر میکنید هم برای برند و هم برای مشتریان شما بهترین کارایی را دارد.
برنامه های وفاداری مبتنی بر امتیاز
اگر برنامه وفاداری پولی را انتخاب می کنید، مطمئن شوید که مزایا بیشتر از کارمزد است. مطمئن شوید که مشتریان شما می توانند ارزش پرداخت را برای بخشی از برنامه ببینند.
برنامه های وفاداری مبتنی بر ارزش
اگرچه تشویق ثبت نام در برنامه های پولی وفاداری مشتری می تواند کمی سخت تر باشد، اما مزایای آن هم برای مشتری و هم برای برند شما می تواند بسیار بیشتر باشد.
سپس مشتریان میتوانند تصمیم بگیرند که آیا میخواهند امتیازهای خود را با رسیدن به 100 پول نقد کنند یا تا 200 امتیاز ذخیره کنند. هرچه یک مشتری امتیاز بیشتری کسب کند، معمولاً جوایز بهتری دریافت می کند.
برنامه های وفاداری سطحی
به جای پاداش دادن به مشتریان برای خرید با شما، هر بار سفارشی را می دهند که شما به یک موسسه خیریه منتخب اهدا می کنید.
مشتریان هر بار که از فروشگاه آنلاین شما خرید می کنند، امتیاز کسب می کنند که می توانند آن را جمع کنند و پس از رسیدن به تعداد مشخصی امتیاز، برای یک جایزه معامله کنند.
هر ردیف یا رتبه معمولاً دارای مجموعه ای از مزایای خاص خود است – به عنوان مثال ردیف یک ممکن است ارسال رایگان برای همه سفارشات ارائه دهد، در حالی که ردیف دو ممکن است ارسال رایگان و 10٪ تخفیف را زمانی که بیش از 50 دلار خرج می کنید ارائه دهد.
به عنوان مثال، می توانید یک موسسه خیریه را انتخاب کنید و تعیین کنید که هر بار که مشتری برای برنامه وفاداری خریدی را ثبت می کند، 10٪ از ارزش سفارش او را به موسسه خیریه اهدا می کنید.
برنامه های وفاداری مبتنی بر امتیاز یکی از رایج ترین نمونه های برنامه وفاداری سفارشی است.
برنامه های وفاداری مبتنی بر ارزش برای ایجاد ارتباط عمیق تر با مشتریان شما استفاده می شود.