برنامه های وفاداری مبتنی بر ارزش برای ایجاد ارتباط عمیق تر با مشتریان شما استفاده می شود.
انواع مختلفی از برنامههای وفاداری مشتری وجود دارد و شما میتوانید برنامهای را انتخاب کنید که فکر میکنید هم برای برند و هم برای مشتریان شما بهترین کارایی را دارد.
برنامه های وفاداری مبتنی بر امتیاز
اگر برنامه وفاداری پولی را انتخاب می کنید، مطمئن شوید که مزایا بیشتر از کارمزد است. مطمئن شوید که مشتریان شما می توانند ارزش پرداخت را برای بخشی از برنامه ببینند.
برنامه های وفاداری مبتنی بر ارزش
راه دیگری برای کارکرد برنامههای وفاداری مبتنی بر ارزش، اهدای محصولات مشابه به نیازمندان است. به عنوان مثال، اگر شما یک فروشگاه پوشاک هستید که کت می فروشید، می توانید به ازای هر کت خریداری شده، یک کت به یک پناهگاه بی خانمان اهدا کنید.
سپس مشتریان میتوانند تصمیم بگیرند که آیا میخواهند امتیازهای خود را با رسیدن به 100 پول نقد کنند یا تا 200 امتیاز ذخیره کنند. هرچه یک مشتری امتیاز بیشتری کسب کند، معمولاً جوایز بهتری دریافت می کند.
برنامه های وفاداری سطحی
برنامه های وفاداری مبتنی بر امتیاز یکی از رایج ترین نمونه های برنامه وفاداری سفارشی است.
یک برنامه وفاداری پولی، مشتریان را ملزم میکند که برای بخشی از برنامه، هزینهای بپردازند، یک بار یا پرداخت مداوم، که سپس به آنها امکان دسترسی به پاداشها را میدهد.
به عنوان مثال، هر چه مشتری بیشتر خرید کند و با یک برند خرج کند، رتبه او بالاتر خواهد بود.
هر ردیف یا رتبه معمولاً دارای مجموعه ای از مزایای خاص خود است – به عنوان مثال ردیف یک ممکن است ارسال رایگان برای همه سفارشات ارائه دهد، در حالی که ردیف دو ممکن است ارسال رایگان و 10٪ تخفیف را زمانی که بیش از 50 دلار خرج می کنید ارائه دهد.
مشتریان می توانند امتیازات خود را پس انداز کرده و بر اساس تعداد امتیازاتی که دارند، آنها را با پاداش مبادله کنند. به عنوان مثال، ممکن است تصمیم بگیرید که 100 امتیاز = 10٪ تخفیف در حالی که 200 امتیاز = یک محصول رایگان با سفارش بعدی است.
اگرچه مشتریان پاداش مستقیم دریافت نمی کنند، اما می توانند با آگاهی از این که هر خریدی که انجام می دهند به شخص دیگری کمک می کند خرید کنند.