مانند همه چیز در بازاریابی، برای اینکه از برون سپاری محتوا بیشترین بهره را ببرید شما به یک هدف نیاز دارید و به یک برنامه نیاز دارید. بدون این دو عنصر، هدر دادن منابع قابل توجهی برای برون سپاری محتوایی که واقعاً هیچ کمکی به اهداف کلی کسب و کار شما نمی کند، آسان است.
اگر نمی توانید راهی برای اتصال اهداف خود به محتوای برون سپاری پیدا کنید، ممکن است بهترین گزینه برای شما نباشد. با این حال، با توجه به اینکه بسیاری از کسبوکارها با سئو و رسانههای اجتماعی رونق میگیرند، بعید به نظر میرسد که با آنچه شما میخواهید به دست آورید همخوانی نداشته باشد.
دانستن و پایبندی به بودجه به شما کمک می کند تا تصمیمات هوشمندانه ای را در زمینه برون سپاری بگیرید.
وقتی بودجه خود را در نظر می گیرید، این سوالات را از خود بپرسید:
- چقدر می خواهید محتوا تولید کنید؟
- چه کیفیتی از نوشتن می خواهید؟
- تخصص شما چقدر است؟
- خودتان چقدر می خواهید مدیریت محتوا انجام دهید؟
منبع
با یادداشت اهداف تجاری سطح بالای خود شروع کنید.
به عنوان مثال، اگر بودجه زیادی دارید، ممکن است تصمیم بگیرید با یک آژانس محتوا کار کنید که می تواند با هر جنبه ای از نیازهای محتوای نوشتاری شما مقابله کند و از تخصص چندین حرفه ای استفاده کند.
قبل از اینکه بتوانید به آنجا بروید و شروع به یافتن بهترین نویسندگان محتوا برای رفع نیازهای خود کنید، باید این کار را انجام دهید ببینید چقدر باید خرج کنید. این احتمالاً مبلغی است که از بودجه بازاریابی شما اختصاص داده شده است.
اگر قبلاً این کار را نکردهاید، باید این موارد را به روشهایی تقسیم کنید که بازاریابی میتواند به شما در دستیابی به این اهداف سطح بالا کمک کند – اینها اهداف بازاریابی شما خواهند بود. سپس، در نظر بگیرید که چگونه برون سپاری محتوا می تواند به شما در دستیابی به اهداف بازاریابی خود کمک کند، یا چگونه می تواند به شما در دستیابی سریعتر به آنها کمک کند.
با این حال، اگر بودجه شما کم است، احتمالاً باید با فریلنسرهایی کار کنید که می توانند محتوای عالی در صورت تقاضا تولید کنند اما بعید است که در مورد استراتژی محتوای شما چیز بیشتری ارائه دهند.