بهترین روش ها، مثال ها و بهینه سازی

شما باید از آنها در چند مکان استفاده کنید، از جمله به طور برجسته در صفحه اصلی، در یک منو یا نوار کناری، و همچنین در داخل صفحات دسته بندی برای فیلتر کردن دقیق تر

وب سایت BAM با پنج دسته محصول که عکس های جوراب برای فروش را نشان می دهد
فروشگاه پوشاک BAM شامل فیلترهای تجارت الکترونیک به طور برجسته در صفحه اصلی است

اطلاعات بیشتر

فیلترهای انتخاب شده را برجسته کنید

این می تواند کمک کند تا از تجربه ناامیدکننده انتخاب دقیق فیلترهای مورد نظر خود جلوگیری کنید، فقط متوجه می شوید که به هیچ وجه کاهش می یابد. نکته مرتبط دیگر این است که همیشه مقدار نتایج را در کنار فیلتر نشان دهید. بعلاوه، اگر جستجو خیلی محدود می شود، می توانید موارد مشابه را پیشنهاد دهید.

صفحه محصول در John Lewis با فیلترها در سمت چپ و اعداد در کنار هر فیلتر که تعداد محصولات موجود را نشان می دهد
وب سایت جان لوئیس شامل فیلترهایی است که تعداد محصولات را در آن دسته بندی نشان می دهد.



منبع

مکان فیلتر را در نظر بگیرید

مکان فیلترهای محصول در سایت شما بسیار مهم است – آنها را پنهان نکنید!

این نکته ساده است اما اغلب فراموش می شود – اطمینان حاصل کنید که کاربران شما قادر به انتخاب چندین فیلتر به طور همزمان هستند. تصور کنید به دنبال لباسی برای آن عروسی هستید و نمی‌توانید بین یک کت و شلوار یا یک لباس … تصمیم بگیرید تا بهترین تصمیم را بگیرید، گاهی اوقات باید بتوانید گزینه‌های بیشتری را ببینید.

صفحه محصول نایک که مربی‌هایی را برای فروش نشان می‌دهد و فیلترهای جنسیت، قیمت و اندازه انتخاب شده را نشان می‌دهد
سایت نایک امکان انتخاب چند فیلتر را برای کمک به محدود کردن محدوده آنها فراهم می کند

سئو را در نظر بگیرید

یک قانون 101 در UX تضمین می کند که چه زمانی یک اقدام انجام شده است. برای مشخص کردن اینکه کدام فیلترها انتخاب شده اند، می توانید از علامت زدن یا برجسته کردن استفاده کنید. به علاوه، یادآوری فیلترهای در حال استفاده در بالای صفحه، با گزینه لغو آنها، می تواند بسیار مفید باشد.

صفحه محصول تاپ مردانه پاتاگونیا با فیلترهای برجسته در نوار کناری سمت چپ
سایت پاتاگونیا مشخص می کند که کدام فیلترها انتخاب شده اند.

امکان انتخاب چند فیلتر

فیلترها می توانند تأثیر مثبتی بر سئوی سایت شما داشته باشند، اما تنها در صورتی که به درستی راه اندازی شوند. اطمینان حاصل کنید که آنها به درستی ایندکس شده اند و عبارات استفاده شده دقیقاً منعکس کننده کلماتی هستند که مشتریان شما در جستجوی آن هستند. ترکیبی از اصطلاحات عمومی، مانند نوع محصول، همراه با اصطلاحات منحصر به فرد مانند نام های تجاری، می تواند بهترین کار را داشته باشد.

صفحه نتیجه گوگل برای "ساعت های زنانه" جستجو نشان دادن پیوند به وب سایت WatchShop
WatchShop.com فیلترهای محصول را با فهرست گوگل و عبارات جستجوی احتمالی خود مطابقت می دهد.

اطلاعات بیشتر

انواع فیلتر

اندازه، رنگ، قیمت، سبک، مشخصات، نوع محصول، تاریخ انتشار، مزایا، نام تجاری، رتبه‌بندی کاربر، اعتبار پایداری… این لیست ادامه دارد! سعی کنید پیش بینی کنید که کدام فیلترها برای بازدیدکنندگان مفیدتر و مرتبط هستندو آنها را بر اساس آن سازماندهی کنید.

محصولات لیست شده در وب سایت Boots با 12 فیلتر در نوار کناری سمت چپ
طیف گسترده ای از گزینه های فیلتر محصول در وب سایت Boots.

فقط از فیلترهای با نتایج استفاده کنید