رنگ های متضاد می توان برای رسیدن به این هدف استفاده کرد. به عنوان مثال، در طرح رنگی خود ممکن است استفاده از بنفش و زرد، آبی و نارنجی، یا قرمز و سبز را ترکیب کنید تا برخی از عناصر طراحی خود را واقعاً از صفحه (یا صفحه) متمایز کنید. همچنین میتوانید از سایههای مختلف (نسخههای روشنتر و تیرهتر رنگ) برای تقویت این جلوه استفاده کنید.
فضای سفید را با دقت در نظر بگیرید
به عنوان مثال تبلیغ معروف iPod را در نظر بگیرید (در زیر نشان داده شده است). استفاده زیاد از فضای سفید در این تبلیغات واقعاً عناصری را که آنها استفاده می کنند برجسته می کند – طراحی دستگاه و اظهارات سخت در مورد قابلیت آن.
تبلیغ معروف آیپاد اپل نمونه ای عالی از استفاده از فضای سفید است.
در حالی که تعادل متقارن به شما کمک می کند طرحی ایجاد کنید که توجه بیننده را به طور کلی به خود جلب کند، تعادل نامتقارن به شما امکان می دهد طرح را متضاد کنید و چشم بیننده را به نقطه یا نقاط خاصی هدایت کنید.
اغلب موارد ناگفته بیشترین معنا را دارند، همین امر را می توان در مورد فضای سفید نیز گفت. استفاده از آن در طراحی متعادل نامتقارن می تواند به شما کمک کند وزن بیشتری به فضاهایی که در آن از عناصر دیگر استفاده می کنید اضافه کنید.
با هر طراح با کیفیتی صحبت کنید و آنها به شما خواهند گفت که فضای سفید یک جنبه فوق العاده مهم از طراحی است که باید در نظر گرفته شود.
از نقطه کانونی استفاده کنید
نقطه کانونی یک نقطه خاص در طراحی شما است که چشم بیننده را جذب و جلب می کند. طراحی متعادل نامتقارن سودمند است زیرا ایجاد یک نقطه کانونی را آسان تر می کند. به نوبه خود، برجسته کردن مهم ترین جنبه، مانند یک تصویر محصول یا یک قطعه کلیدی از متن را آسان تر می کند.
با تغییر عناصر مختلف طراحی خود (مانند اندازه، رنگ و بافت آنها) می توانید به ایجاد یک نقطه کانونی قدرتمند کمک کنید. به طور معمول، هدف هنگام ایجاد یک نقطه کانونی استفاده از پس زمینه برای کمک به متمایز کردن پیش زمینه از بقیه طراحی است.