در نهایت، قیمت اینفلوئنسر نیز صرفاً بر اساس آنچه اینفلوئنسر مایل به پذیرش است، متفاوت خواهد بود. برخی از اینفلوئنسرها ممکن است انگیزه داشته باشند تا نام خود را در آنجا مطرح کنند و با برندهای زیادی که ممکن است شریک شوند – به این معنی که نرخ آنها پایین تر و رقابتی تر خواهد بود. سایر اینفلوئنسرها ممکن است نگران صحت محتوای خود باشند و بنابراین نسبت به برندهایی که با آنها کار می کنند بسیار گزینشی خواهند بود که منجر به نرخ بالقوه اینفلوئنسر بالاتر می شود.
در این مثال، دو تأثیرگذار وجود دارد، بگذارید آنها را دومینیک و بردلی بنامیم.
چرا؟ از آنجا که براد میخواهد در پشت همکاریهای برندها حرکت ایجاد کند – این به این دلیل است که هدف او تبدیل شدن به یک تأثیرگذار تمام وقت متخصص در اتومبیلهای آلمانی است. از سوی دیگر، دومینیک از شغل تمام وقت خود راضی است و فقط عاشق تولید محتوا در فضای خودروهای آلمانی است – بنابراین او در مورد به دست آوردن تعداد زیادی همکاری نگران نیست و هزینه بیشتری برای وقت خود می گیرد.
منبع
براد برای هر همکاری 100 دلار دریافت می کند. در حالی که Dominic برای هر همکاری 400 دلار دریافت می کند.
قیمت گذاری اینفلوئنسر اینستاگرام: مثال 2
در واقعیت، قضاوت در مورد میزان اینفلوئنسرها بسیار سخت است. میزان پرداختی شما به اینفلوئنسر به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:
- تعداد فالوورهای اینفلوئنسر
- پلت فرم رسانه های اجتماعی
- پیچیدگی موضوع
- کیفیت محتوا
- نوع محتوا
- سرمایه گذاری در زمان اینفلوئنسر
- رابطه با اینفلوئنسر
- علاقه رقیب
- تعداد اینفلوئنسرهای مناسب در بازار
- مطابقت با برند
بنابراین، چگونه جون می تواند برای قرار گرفتن در معرض نصف تعداد فالوورها، همان نرخ را دریافت کند؟
Jon یک اینفلوئنسر بازی است که در یک نوع بازی بسیار خاص تخصص دارد. اگرچه او مخاطبان نسبتاً زیادی ایجاد کرده است، اما به دلیل ماهیت نسبتاً ناشناخته بازی که او در آن تخصص دارد، انجام این کار بسیار دشوارتر بوده است. با این حال، اینفلوئنسرهای بسیار کمی در جایگاه او وجود دارند و برندهای مرتبط حاضر به پرداخت حق بیمه هستند. به منظور همکاری با او
سارا یک تأثیرگذار تناسب اندام است. فضای تناسب اندام اینفلوئنسرهای بی شماری دارد که به دنبال همکاری با برندها هستند. همچنین به دلیل محبوبیت گسترده در سبک زندگی سالم، ایجاد مخاطبین زیادی آسانتر است. بنابراین، با رقابت زیاد از دیگر اینفلوئنسرها، سارا باید همکاری هایی را با نرخ رقابتی ارائه دهد.
بیایید از چند مثال (بیش از حد ساده) استفاده کنیم تا نشان دهیم که چگونه عوامل بالا می توانند بر نرخ تأثیرگذار تأثیر بگذارند:
آنها هر دو اکانت های اینستاگرامی دارند که بر روی خودروهای آلمانی متمرکز شده اند (BMW، مرسدس و غیره). آنها تعداد فالوورهای بسیار مشابهی دارند. محتوای آنها با فرمت و کیفیت مشابه است. در مجموع، آنها از هر نظر تقریباً یکسان هستند – به جز مبلغی که برای همکاری می پذیرند.
در این مثال، ما دو اینفلوئنسر داریم (آنها را سارا و جون می نامیم) که هر دو دقیقاً برای همکاری با برند هزینه یکسانی دارند – فرض کنید 5000 دلار در هر پست. با این حال سارا دو برابر جون دنبال کننده دارد.
در این مورد، همه چیز به طاقچه پایین می آید.
قیمت گذاری اینفلوئنسر اینستاگرام: مثال 1