ده داغ ترین روند تجارت الکترونیک برای سال 2022 و پس از آن


در سه سال گذشته تغییرات زیادی در دنیای تجارت الکترونیک ایجاد شده است. با توجه به تعداد بیشتر مردمی که در سال 2020 و 2021 از خانه خرید می کنند، کدام تغییرات موقتی هستند؟ کدام یک خواهند چسبید؟ و چه روندهای نوظهور تجارت الکترونیک در سال 2022 وجود دارد؟

1. گزینه های پرداخت بیشتر

اول، کارت های اعتباری و نقدی بود. سپس ابزارهایی مانند پی پال آمدند. اما در حال حاضر، مصرف کنندگان آنلاین ممکن است بخواهند با استفاده از روش های مختلف پرداخت کنند. هرچه بتوانید گزینه های بیشتری را به مشتریان خود ارائه دهید، تعداد بیشتری از فروشگاه آنلاین شما خرید خواهند کرد.

یکی از گرایش‌های در حال ظهور، کیف‌پول‌های دیجیتالی مانند Venmo است که به مشتریان امکان می‌دهد از طریق برنامه Venmo یا استفاده از کد QR که مختص کسب‌وکار شما است، پرداخت کنند.

یکی دیگر از روند پرداختی که در حال افزایش محبوبیت است، «اکنون بخرید، بعداً بپردازید» (BNPL) و پیشنهادهای مشابهی مانند «پرداخت در چهار» است. اینها به مشتریان امکان می دهد برای خریدهای بزرگتر به صورت اقساطی پرداخت کنند، اما بدون واجد شرایط بودن یا اتلاف وقت با چک های اعتباری و تامین مالی سنتی. شش راه را ببینید اکنون بخرید، بعداً پرداخت کنید می تواند به رشد کسب و کار شما کمک کند.

خرید کن گزینه های بعدی را با Affirm پرداخت کن

افزودن BNPL به فروشگاه آنلاین خود را می توان با استفاده از خدماتی مانند تایید کنید یا پی پال، که با ووکامرس ادغام می شود.

در نهایت، حتی رمزارز ممکن است گزینه خوبی باشد، زیرا برخی از فروشگاه‌های تجارت الکترونیک و سایر مشاغل شروع به پذیرش آن کرده‌اند و برخی از مشتریان از آن برای پرداخت استفاده می‌کنند.

افزونه پرداخت‌های WooCommerce به شما امکان می‌دهد با بیش از 135 ارز، از ده‌ها کشور، و با گزینه‌های پرداخت سریع مانند Apple Pay، Google Pay و غیره، پرداخت‌ها را بپذیرید.

2. هزینه های تبلیغات آنلاین بالاتر

هزینه‌های تبلیغات آنلاین تا حدی به دلیل رشد عظیم تجارت الکترونیکی افزایش یافته است سهم خود را دو برابر کرد از کل هزینه های خرده فروشی از 10٪ به 20٪ در تنها پنج سال. آیا اکنون که خرید حضوری در حال بازگشت است، این روند ادامه خواهد داشت؟ گفتنش سخته

ولی هزینه های تبلیغات فیس بوک در سال گذشته 47 درصد افزایش یافت، به همین دلیل است که تمرکز بر بهبود استراتژی‌های حفظ مشتری حتی مهم‌تر از همیشه است. هزینه بازاریابی برای مشتریان فعلی بسیار کمتر از دنبال کردن مشتریان جدید است، بنابراین از مخاطبان فعلی خود نهایت استفاده را ببرید.

3. افزایش گزینه های بررسی برای مشتریان

بررسی‌های آنلاین همچنان اهمیت پیدا می‌کند، زیرا مصرف‌کنندگان می‌خواهند مطمئن شوند که کسب‌وکارهایی که اغلب فاقد ویترین هستند، به خوبی به آنها خدمات می‌دهند. شهرت آنلاین شما بسیار مهم است.

استفاده از ایمیل مارکتینگ برای درخواست از بهترین مشتریان برای ارائه نظرات باید بخشی منظم از استراتژی بازاریابی شما باشد. و مطمئن شوید که پیوندهایی به سایت‌های مختلفی که می‌توانند در آن‌ها نظر بدهند، از جمله Google، Yelp، خلبان اعتماد، یا سایر سایت های خاص صنعت که با محصولات و خدمات شما همسو هستند.

4. انعطاف پذیری سفارش

مشتریان هنگام سفارش آنلاین به دنبال انتخاب ها و گزینه های بیشتری هستند.

به عنوان مثال، آنها ممکن است بخواهند یک خرید انجام دهند، اما اقلام خود را به دو آدرس مختلف ارسال کنند. می‌خواهید با گزینه‌هایی مانند سفارش‌های تقسیم‌شده، پیش‌سفارش‌ها، تحویل در فروشگاه و «کلیک‌ها روی آجر» انعطاف‌پذیری در فرآیند سفارش ارائه دهید – راهی برای ادغام فروشگاه آنلاین خود با فروش حضوری.

اگر محصولی در دسترس نیست، باید به مشتریان این امکان را بدهید که پس از موجودی مجدد، از آن مطلع شوند. این نیز یک استراتژی هوشمند تولید سرنخ است زیرا آنها را در لیست ایمیل شما قرار می دهد.

گزینه ای برای مطلع شدن از زمانی که یک کالا دوباره در انبار موجود است

در نهایت، پیش‌سفارش تحت‌تأثیر تخمین‌های تاریخ حمل و نقل قرار می‌گیرد، بنابراین در این موارد دقیق باشید. و مطمئن شوید که به‌روزرسانی‌های ایمیلی یا متنی را در مورد وضعیت سفارش ارسال کنید، به خصوص اگر چیزی باعث شود تاریخ حمل و نقل اولیه شما تغییر کند.

5. چت ربات برای خدمات مشتری

بسیاری از فروشگاه های تجارت الکترونیک به اندازه کافی بزرگ نیستند که کارکنان خدمات مشتری تمام وقت داشته باشند. بنابراین وقتی خریداران آنلاین سوالی دارند چه می کنید؟

محبوبیت چت ربات ها در حال افزایش است زیرا خدمات بهتری نسبت به صفحات پرسش و پاسخ و انجمن های راهنمایی ارائه می دهند. آنها همچنین منجر به افزایش درآمد می شوند، زیرا زمانی که به سؤالات پاسخ داده می شود، مصرف کنندگان بیشتر تمایل به خرید دارند. در سال 2019، چت بات ها اعتبار داده شد با کمک به درآمد 2.8 میلیارد دلاری در سطح جهان، که هر سال در حال افزایش است.

6. کنترل کمتر بر هدف گذاری آنلاین

به‌روزرسانی Apple iOS14 برای حفظ حریم خصوصی و ردیابی آنلاین کار را برای فروشگاه‌های تجارت الکترونیک و سایر مشاغل که از تبلیغات آنلاین استفاده می‌کنند برای هدف قرار دادن کارآمد و مؤثر مشتریان ایده‌آل خود بسیار سخت‌تر کرده است.

این امر تبلیغات آنلاین را پرهزینه تر کرده است، علاوه بر آن ردیابی نتایج کمپین دشوارتر است.

در پاسخ، کسب و کارهای تجارت الکترونیک باید بر مالکیت رسانه های خود و ایجاد لیست های بازاریابی داخلی خود تمرکز کنند.

افزایش لیست مشترکین ایمیل شما در حال تبدیل شدن به یکی از مهم ترین استراتژی های بازاریابی شما است، زیرا می توانید هر چند وقت یکبار که می خواهید در لیست خود تبلیغ کنید. MailPoet و AutomateWoo هر دو به طور یکپارچه با WooCommerce ادغام می شوند و به شما امکان می دهند بازاریابی ایمیلی موثری انجام دهید.

اگر محصولات را برای مشتریان خود ارسال می کنید، به این معنی است که شما یک پایگاه داده از لیست های پستی فیزیکی نیز دارید و می توانید بازاریابی خود را از طریق آن کانال نیز افزایش دهید.

این به روند تجارت الکترونیک شماره 2 در این لیست در مورد هزینه های تبلیغات بالاتر برمی گردد. با داشتن رسانه شخصی، کنترل بیشتری بر هزینه های بازاریابی و تبلیغات خود دارید. ایمیل و پست مستقیم هر دو در این دسته قرار می گیرند که از لیست های پستی داخلی استفاده می کنید، و آنها راه های عالی برای حفظ مشتریان و افزایش ارزش مادام العمر مشتری هستند.

7. سفیران برند

اینفلوئنسرهای رسانه های اجتماعی به یک کانال جدید مناسب برای بازاریابی تبدیل شده اند. وقتی فردی را پیدا می‌کنید که فالوورهای آنلاین زیادی دارد و فکر می‌کنید که فالوورهای او به خوبی با محصولات فروشگاه آنلاین شما هماهنگ هستند، پرداخت پول به آن شخص برای تبدیل شدن به یک سفیر برند می‌تواند منجر به سود زیادی شود.

و این به راحتی قابل ردیابی است، زیرا می‌توانید کدهای کوپن خاصی بدهید، صفحات فرود سفارشی ایجاد کنید، و روش‌های دیگری را که برای هر سفیر برند، و شاید حتی هر کمپینی که برای آن‌ها ایجاد می‌کنید، منحصربه‌فرد باشد، بکار ببرید.

با توجه به تعداد زیادی کانال رسانه های اجتماعی و بسیاری از مصرف کنندگان جوان که وقت خود را صرف آنها می کنند، ممکن است این روش هوشمندانه تری برای تبلیغات در رسانه های اجتماعی باشد تا صرف هزینه برای تبلیغات. اما باز هم – این به شدت به یافتن تأثیرگذار بستگی دارد مخاطب به خوبی با محصولات شما هماهنگ است. اگر می خواهید این استراتژی را دنبال کنید، این مرحله اول است.

8. تامین مالی جایگزین

کسب و کارهای تجارت الکترونیک اغلب توسط وام دهندگان سنتی نادیده گرفته می شوند. و این اشکالی ندارد، زیرا فروشگاه‌های آنلاین نیازهای منحصربه‌فردی دارند و گزینه‌های مالی جایگزین به وجود آمده‌اند که کاملاً درک می‌کنند که فروشگاه‌های تجارت الکترونیک به چه چیزی نیاز دارند تا موفق باشند.

اگر فروشگاه تجارت الکترونیک شما برای تامین مالی آماده است، چندین مسیر وجود دارد که می توانید انتخاب کنید، اما تامین مالی مبتنی بر درآمد ممکن است انتخاب ایده آلی باشد. این به شما امکان می دهد وام را به عنوان نسبتی از درآمد ماهانه یا روزانه خود بازپرداخت کنید، نه به عنوان مبلغ پرداخت ثابت. بنابراین اگر تجارت شما سریع رشد کند، وام را نیز سریعتر پرداخت می کنید زیرا پرداخت های شما بیشتر خواهد بود. اگر دوره فروش کندی داشته باشید، بازپرداخت شما نیز کاهش می یابد.

این رویکرد انعطاف‌پذیر برای کسب‌وکارهای تجارت الکترونیک جذاب است، زیرا ریسک را کاهش می‌دهد و به آن‌ها کمک می‌کند در حین رشد، زیرک بمانند.

9. شیوه های تجاری پایدار

به خصوص در میان نسل‌های جوان، آگاهی زیست‌محیطی به رشد خود ادامه می‌دهد و این مشتریان به دنبال کسب‌وکارهایی می‌گردند که تلاش می‌کنند نقش خود را برای کاهش تأثیر خود بر دنیای طبیعی انجام دهند.

روند رو به رشد تجارت الکترونیک این است که بر فرآیندها و مواد بسته بندی و حمل و نقل خود تمرکز کنید و مواردی را انتخاب کنید که تأثیر کمتری بر محیط زیست دارند. همچنین ممکن است بتوانید روش های کارآمدتری را در فرآیندهای تولید و انجام خود بیابید. این می تواند به مصرف انرژی، مصرف آب، محصولات زائد، زنجیره تامین و بسیاری موارد دیگر مربوط باشد.

یا ممکن است بتوانید راه های مسئولانه تری برای رسیدگی به بازگشت پیدا کنید. آیا می توانید آنها را دوباره بفروشید؟ آنها را اهدا کنیم؟ آنها را به نحوی تغییر دهید؟

هر کاری که می توانید انجام دهید برای کسب و کار شما مفید است و به محیط زیست نیز کمک می کند، بخشی را در این مورد در صفحه درباره خود اضافه کنید یا یک صفحه کاملاً جدید در سایت خود ایجاد کنید. همچنین می‌توانید چند جمله را در صفحه پرداخت خود به عنوان انگیزه‌ای دیگر برای رها نکردن سبد خرید قرار دهید، مانند «همه مواد حمل‌ونقل ما قابل بازیافت هستند».

10. بازاریابی شخصی

شخصی سازی به داده ها نیاز دارد. و داده ها به روشی برای سازماندهی آنها و دسترسی به آنها به روش های مفید نیاز دارند. این هدف CRMها – ابزارهای مدیریت ارتباط با مشتری – مانند Jetpack CRM.

CRM شما را قادر می سازد تا خریدهای مشتری، فاکتورها، تعامل، تبدیل ها و بسیاری از معیارهای مهم دیگر را ردیابی کنید. همچنین به شما امکان می دهد پروفایل های مشتری بسازید که بعداً می توانید از آنها برای ارسال بازاریابی شخصی تر استفاده کنید.

مشخصات مشتری در Jetpack CRM

وقتی می‌توانید پیام‌های خود را برای بخش‌هایی از مشتریانی که علایق یا تجربیات زندگی مشابهی دارند (مانند افراد دارای بچه در مقابل افراد بدون بچه) تنظیم کنید، می‌توانید در بیان نیازها و خواسته‌های هر یک بسیار مؤثرتر باشید.

شخصی‌سازی یک روند رو به رشد تجارت الکترونیک است زیرا فناوری ردیابی داده‌ها و استفاده از آن داده‌ها برای افزایش تجربه مشتری در حال بهتر شدن است. و همانطور که قبلا ذکر شد، این داده‌های خود شما در مورد مشتریان فعلی شما است، به این معنی که می‌توانید از آن استفاده کنید تا به بهترین نحو که با اهداف بازاریابی و درآمد شما مطابقت داشته باشد.

یک CRM بازاریابی ایمیلی و سایر تلاش‌های بازاریابی شما را با شروع شخصی‌سازی بسیار مؤثرتر می‌کند

از دیگران بیاموزید یا ترندست خود شوید

شما نیازی به دنبال کردن هر روندی ندارید، اما توجه به تغییرات محیط تجارت الکترونیک به شما کمک می کند از فرصت های مناسب استفاده کنید. اگر همیشه به دنبال راه هایی برای ارائه خدمات بهتر به مشتریان و بهبود عملکرد خود هستید، ممکن است روند خود را کشف کنید!

کدام گرایش ها در لیست ما ممکن است برای فروشگاه شما بهترین باشند؟ آیا ما هیچ کدام را از دست دادیم؟ به ما خبر دهید!

با ابزارهای ایمیل مارکتینگ MailPoet، کسب و کار خود را تبلیغ کنید و محصولات بیشتری بفروشید



منبع