دیجیتال مارکتینگ چیست؟ آموزش بازاریابی دیجیتال متمم

دیجیتال مارکتینگ چیست؟ آموزش بازاریابی دیجیتال متمم

گوگل آنالیتیکس یکی از سرویس های رایگان گوگل است که آمار جامع و کاملی را در مورد بازدید کنندگان یک وب سایت نشان می‌دهد. گوگل آنالیتیکس امکان بررسی و تحلیل ورودی‌های سایت، صفحات ورودی دهنده، کاربران وارد شده، فعالیت‌های کاربران، مدت زمان حضور کاربران در داخل سایت، مسیر خروجی کاربران، پربازدیدترین صفحات سایت و اطلاعاتی از این قبیل را ارائه می‌کند. به این ترتیب، سرویس آنالیتیکس حجم وسیعی از اطلاعات را در اختیار مدیر سایت قرار خواهد داد. چرا که کاملا بستگی به اهداف شما، اندازه کسب و کار، استراتژی، فرمت محتوای تولید، جزئیات، کانال‌های تولید محتوا و… گاهی ممکن است برای توزیع، ترویج و ترفیع محتوا نیاز به هزینه و بودجه زیادی داشته باشید.

  • هر چقدر که از اقتصادهای سنتی دورتر می‌شویم و کاربران با فناوری آشناتر می‌شوند؛ تقاضا برای دیجیتال مارکتینگ افزایش بیشتری پیدا می‌کند.
  • Pay Per Click یا همان PPC نیز یکی دیگر از نام‌های این مدل است که ترجمه‌ی تحت‌اللفظی آن می‌شود «پرداخت به ازای کلیک»؛ به هر صورت همه‌ی این نام‌ها به یک چیز اشاره دارند و آن یک مدل محاسبه‌ی هزینه‌ی تبلیغات است.
  • پژوهش روی مخاطب و شیوه عملکرد او در تعیین استراتژی محتوا تاثیر زیادی دارد.
  • دیجیتال مارکتینگ کاملاً به معنی دسترسی به مخاطبان هدف از طریق محتوای شخصی سازی شده است، چیزی که بدون انجام تحقیقات کیوورد موثر نمی تواند بدست بیاید.

همچنین باید در استفاده از چارچوب‌هایی مانند Bootstrap و AngularJS مهارت کافی داشته باشند. در این شرایط تبلیغات همسان بسیار زیرکانه قدم به میان می‌گذارد و با روش دیگری جلوی چشم مخاطب قرار می‌گیرد. تبلیغات همسان سه برابر بیشتر وقت و توجه را به خود جلب می‌کند و عملکرد آن ده برابر بیشتر از تبلیغات سنتی است. دراین موارد بسیاری از ناشران و مدیران وب سایت ها به جای از نو شروع کردن، ترجیح می‌دهند که در پروژه‌های موجود با شما همکاری کنند. به راحتی به تعداد زیادی از مخاطبان و مشتریان بالقوه دسترسی پیدا می‌کنیم. اگر در پلتفرم شبکه های اجتماعی تازه وارد هستید می‌توانید با استفاده از ابزارها و اپلیکیشن‌هایی از چندین اکانت مختلف خود مانند شرکت سی یو وب اینستاگرام،لینکدین و … در یک مکان استفاده کنید.

هر هفته از به‌‌روزترین مطالب دیجیتال مارکتینگ در کالج تپسل آگاه شوید.

بازاریابی دیجیتالی در عصر جدیدی که در آن زندگی می‌کنیم، تنها یک شیوه نوین در کسب‌و‌کار نیست؛ بلکه می‌توان آن را یک شرط لازم در انجام کارها و تبلیغات دانست که به وسیله آن یک کسب و کار رونق می‌گیرد. با توجه به آنچه که گفته شد لازم است دلایل اهمیت دیجیتال مارکتینگ را به خوبی بدانیم و برای پیشرفت در کسب‌و‌کارمان آن را به کار ببندیم. بازاریابی دیجیتال اهمیت فوق‌العاده‌ای در کسب‌وکارها و میان افراد دارد که دانستن آن‌ها شما را برای انجام فعالیت‌های روزانه کمک می‌کند. روابط عمومی آنلاین بسیار شبیه روابط عمومی سنتی است ولی در محیط مجازی شاهد آن هستیم.

از قدیمی ترین شاخه های دیجیتال مارکتینگ ، بازاریابی ایمیلی است، کسب و کار ها از بازاریابی ایمیلی به عنوان راهی برای برقراری ارتباط با مخاطبان خود استفاده می‌کنند. انتظار می‌رود که یک متخصص ایمیل مارکتینگ علاوه بر پرورش لید فروش، باعث افزایش ترافیک، بهبود نرخ تبدیل و افزایش آگاهی افراد از این نام تجاری بشوند. این کار را نیز از طریق ایمیل، خبرنامه و کمپین‌های مختلف که با اهداف کلی بقیه تیم بازاریابی هماهنگ بوده انجام می‌دهند. آن‌ها باید تست A/B را انجام داده و تجزیه و تحلیل‌های لازم را انجام داده تا متوجه شوند که چه لحن، متن و تصاویری بیشتر مورد توجه مخاطبان قرار می‌گیرد. نقش استراتژیست محتوا در تیم دیجیتال مارکتینگ طراحی استراتژی بوده که هم با اهداف تجاری بیزینس و هم با نیازهای مشتری همسو باشد.

در ادامه با یک مثال می‌بینیم که بازاریابی دیجیتال در عمل چیست و چه کمکی به کسب و کارها و افراد می‌کند. 10 دلیلی که شما به استراتژی دیجیتال مارکتینگ نیازمندید توسط سئوکار معرفی شده است. معمولاً با استفاده از بازاریابی دیجیتال احساس می‌کنید که سریع‌تر از بازاریابی سنتی به نتیجه می‌رسید، اما غالباً این تصور به دلیل امکان و آسان‌تر بودن سنجش نتایج اقدامات انجام‌گرفته است. درواقع، باید توجه داشته باشید که به ثمر نشستن اقدامات شما، در نهایت به ابعاد و کارآمدی استراتژی بازاریابی دیجیتال شما بستگی دارد. امروزه سِمَت‌های مرتبط با بازاریابی دیجیتال متعددی را می‌توان در هر شرکت تعریف کرد. در هنگام طراحی یک استراتژی بازاریابی دیجیتال باید به کانال‌های موردنظر، منابع لازم (نیروی انسانی، زمان و پول) برای هر کانال و نتایج موردنظر توجه داشته باشید.

اسم کتاب هست دیکشنری کسب وکار اینترنتی که در سایز کوچک و جیبی با تعداد محدود به چاپ رسیده است. برای فعالیت در خارج از وب‌سایت‌تان بهتر است که تلاش های خود را روی کانال‌های کسب‌وکار محوری مانند لینکدین (که جامعه کاربران هدف تان بیشتر در آن حضور دارند) متمرکز کنید. در اینجا به سراغ معرفی رایج ترین روش‌های بازاریابی دیجیتال و ابزارها یا کانال‌های مرتبط با هر یک از آن‌ها می‌رویم. دیجیتال مارکتینگ می‌تواند انتخاب خوبی برای کار کردن باشد و اگر به این زمینه علاقه دارید می‌توانید در این حیطه بسیار موفق عمل کنید و همچنین به موفقیت شغلی نیز برسید.

مثلاً اگر وبسایت شما خیلی کند باشد یا پیدا کردن یک گزینۀ مهم برای کاربر سخت باشد، قطعاً خاطرۀ بدی از شما در ذهنش باقی خواهد ماند. اما اگر به زیبایی همه چیز در جای خودش قرار داشته باشد، قطعاً زمان بیشتری را در سایت شما می‌گذراند. به طور کلی هر چه بتوانید زمان ماندگاری کاربران را در وبسایت خود افزایش دهید، احتمال خرید آن‌ها بیشتر خواهد شد. به علاوه باید به کمک ابزارهای تحلیل دیجیتال مثل گوگل آنالیتیکس درک کرد که کاربران از چه منابعی وارد وبسایت می‌شوند، چه کارهایی انجام می‌دهند و چه چیزی باعث می‌شود از خرید منصرف شوند. 7.بازاریابی ایمیل که اشتباه در کشور ما تعریف و استفاده می‌شود و آن هم ارسال ایمیل به انبوهی از کاربران مختلف است. ایمیل مارکتینگ به معنای ارسال ایمیل به افرادی است که خود عضو خبرنامه شده و بخواهند از آخرین تغییرات شرکت مطلع شوند.

مهم ترین رکن سئو و دیجیتال مارکتینگ

با ابزارهایی که در اختیار شما می‌گذارد کمک می‌کند ساده تر به مخاطب دسترسی پیدا کنید و پیام‎ها را به بهترین شکل ممکن در اختیارش قرار دهید. از زمانی که خودتون جدی باشین، دیجیتال مارکتینگ می‌تونه شغل اصلیتون حساب بشه و به میزانی که به دنبال کسب تحربه‌های مختلف باشین و مطالعه داشته باشین، می‌تونین سریع‌تر پیشرفت کنین. بله شما میتونین با مطالعه در این حوزه و شرکت در دوره‌ها و کلاس‌های مختلف دیجیتال مارکتینگ به سمت موفقیت قدم بردارید. این درحالی است که ضریب نفوذ کاربران فعال موبایل در سال ۸۶ حدود ۵/۳۹ درصد اعلام شده و در سال ۹۴ این ضریب نفوذ به ۴۶/۹۶ درصد رسیده است. چرا که با توسعه فناوری‌هایی همچون نسل 4G، واردات تلفن‌های هوشمند جدیدتر و فراهم کردن زیرساخت ارتباطات در تمامی شهرها و روستاهای ایران، شاهد افزایش تعداد کاربران آنلاین خواهیم بود.

برخی از مخاطبین با این ابزار دیجیتال مارکتینگ رابطه خوبی ندارند و ترجیح می‌دهند هنگام مشاهده آن کانال را عوض کرده یا به سرعت صفحه تبلیغ ظاهر شده را ببندند. چرا که شما باید در همان چند ثانیه اول مخاطب را به پیگیری تبلیغ ترغیب کنید. در این شیوه این شما هستید که به دنبال مخاطب می‌گردید و به عنوان شروع کننده تعامل به او پیشنهاد می‌دهید. تبلیغاتی که هرروز در رادیو، تلویزیون و سطح شهر می‌بینید در این دسته قرار می‌گیرند. تجربه دیجیتال مارکترهای موفق نشان داده است که ایمیل مارکتینگ یک شیوه بی‌دردسر و مناسب برای حفظ ارتباط با مخاطب است.