راهنمای مبتدیان برای سال 2022


اکنون می دانید که چرا بازاریابی ایمیلی بخش مهمی از تجارت الکترونیک شماست، وقت آن است که نگاهی به نحوه پیاده سازی استراتژی بازاریابی ایمیلی خود بیندازید.

یک استراتژی بازاریابی ایمیلی تجارت الکترونیک تضمین می کند که ایمیل های شما کاربران مناسب را در زمان مناسب هدف قرار می دهند و نتایج مناسب را دریافت می کنند.

ما این راهنمای گام به گام استراتژی بازاریابی ایمیلی تجارت الکترونیک را برای شما ایجاد کرده ایم تا آن را دنبال کنید. به 9 مرحله زیر توجه کنید:

#1. اهداف بازاریابی ایمیلی خود را تعیین کنید

مانند تقریباً هر جنبه ای از بازاریابی دیجیتال شما، تعیین اهداف روشن برای استراتژی بازاریابی ایمیلی شما اولین قدم بسیار مهم است.

به هر حال، بدون هدف، چگونه متوجه خواهید شد که بازاریابی ایمیلی شما موفق بوده است؟

به دقت فکر کنید که می خواهید بازاریابی ایمیلی شما به چه چیزی برسد. نمونه هایی از اهدافی که ممکن است بخواهید تعیین کنید عبارتند از:

  • نرخ های باز و کلیک خاص
  • ترافیک بیشتری را به وب سایت خود هدایت کنید
  • تبدیل وب سایت و فروش
  • افزایش آگاهی از برند یا ارتقای بین کانالی

#2. ابزارهای بازاریابی ایمیلی خود را انتخاب کنید

هنگامی که مشخص کردید که می خواهید از بازاریابی ایمیلی خود به چه چیزی برسید، باید ابزارهای مناسب را برای تحقق آن پیدا کنید.

شما باید یک سرویس بازاریابی ایمیلی را انتخاب کنید که می تواند به شما در ایجاد ایمیل های سفارشی و توزیع انبوه آنها کمک کند.

Mailchimp
ابزارهایی مانند Mailchimp خدمات هدف گذاری و توزیع عالی ارائه می دهند.

تعداد زیادی پلتفرم مختلف مانند Mailchimp و GetResponse در بازار وجود دارد که مجموعه‌ای از بودجه‌ها را پوشش می‌دهند، اما در مورد یافتن یک گزینه عالی برای شروع خیلی نگران نباشید، به یاد داشته باشید که همیشه می‌توانید به پلتفرم یا ارائه‌دهنده متفاوتی بروید.

#3. مخاطب خود را تعریف کنید

کلید موفقیت در بازاریابی ایمیلی شناخت مخاطبان خود از درون و بیرون است.

شما باید هم مخاطبان بازاریابی ایمیلی و هم مخاطبان هدف خود را تعریف کنید.

این احتمال وجود دارد که مخاطبان هدف شما برای بازاریابی ایمیلی شما مشابه باشند، اگر با مخاطبان هدف برند کلی شما یکسان نباشند. در واقع، اگر نام تجاری شما برای زنان زیر 30 سال باشد، هدف قرار دادن مردان بالای 50 سال با ایمیل مارکتینگ، منطقی نیست.

نه تنها باید جمعیت شناسی گسترده تری از مخاطبان ایمیل هدف خود را تعیین کنید، بلکه باید ویژگی های دقیق تری را نیز تعیین کنید، مانند مشتریان بازگشتی، مشتریان بار اول و/یا علایق خط محصول.

#4. تاکتیک های ساخت لیست پلان

اگر واقعاً کسی را ندارید که ایمیل های بازاریابی را برای او ارسال کنید، هیچ فایده ای ندارد.

ایجاد لیست به شما امکان می دهد لیست ایمیل خود را که گاهی اوقات به عنوان مشترکین ایمیل شما شناخته می شود، افزایش دهید و لیست بزرگی از گیرندگان درگیر و مرتبط را به شما ارائه می دهد. اما چگونه می توانید لیست ایمیل خود را بسازید؟

واقعیت این است که وعده دریافت خبرنامه از برند تجارت الکترونیک شما، لزوماً انگیزه کافی برای تشویق کاربران به ثبت نام نیست. در عوض، تاکتیک‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید برای کمک به رشد فهرست‌های خود پیاده‌سازی کنید:

  • یک تخفیف یا پیشنهاد منحصر به فرد برای ثبت نام ارائه دهید
  • قول محتوا و اطلاعات منحصر به فرد
  • مزایایی مانند دسترسی به محتوای آموزشی و آموزنده را برجسته کنید
  • دسترسی زودهنگام به رویدادها، از جمله فروش و راه اندازی های جدید را فراهم کنید

#5. ایجاد بخش های مخاطب

ایجاد بخش‌های مخاطب بخش مهمی از استراتژی‌های بازاریابی ایمیلی برای برندهای تجارت الکترونیک است.

بخش های مخاطب به شما این امکان را می دهد که ایمیل های شخصی سازی شده و هدفمندتری ایجاد کنید. به جای ارسال ایمیل یکسان برای همه اعضای لیست ایمیل خود، می توانید محتوا و پیام منحصر به فردی برای هر گروه ایجاد کنید و شانس تبدیل ایمیل های شما را افزایش دهید.

eBay
eBay یک بخش از مخاطبان کلیدی از کسانی را ایجاد کرد که به دنبال فروش در این پلتفرم در طول فصل جشن هستند تا بازاریابی ایمیلی خود را هدف قرار دهند.

ارسال ایمیل‌های متناسب‌تر، مخاطبان شما را راضی نگه می‌دارد، و همه ما می‌دانیم که مخاطبان خوشحال احتمال خرید بیشتری دارند.

به عنوان مثال، می‌توانید ایمیل‌های هدفمندی را برای کاربران ارسال کنید، بسته به اینکه آنها در کجای سفر مشتری هستند، چند بار از فروشگاه آنلاین شما خرید کرده‌اند، از کدام صفحات وب‌سایت شما بازدید می‌کنند، یا حتی بر اساس نرخ باز بودن ایمیل های قبلی شما

#6. یک برنامه ایمیل ایجاد کنید

اگر می خواهید استراتژی بازاریابی ایمیلی شما موثر باشد، برنامه زمان بندی ایمیل مهم است.

بدون برنامه زمانی، ممکن است متوجه شوید که ایمیل‌هایی را به صورت موقت ارسال می‌کنید که بدون هیچ سودی برای برند شما ارائه می‌شود.

ارسال دو ایمیل در هفته به مدت یک ماه بیهوده است، فقط برای اینکه ساکت بماند و تا شش ماه آینده هیچ ایمیلی ارسال نشود. به همین ترتیب، نمی‌خواهید هر روز با یک ایمیل جدید به صندوق ورودی مخاطبان خود هرزنامه ارسال کنید.

یک برنامه زمانی به شما امکان می‌دهد به دقت برنامه‌ریزی کنید که چه زمانی و برای چه کسی محتوایی را توزیع می‌کنید. این یک راه خوب برای بررسی این است که بخش‌های خاصی از مخاطبان را بمباران نمی‌کنید و دیگران را نادیده می‌گیرید.

شماره 7. ایجاد ایمیل های با تاثیر بالا و بهینه سازی شده

هنگامی که تمام مراحل آماده سازی را اجرا کردید، باید در واقع ایمیل های خود را ایجاد کنید!

ایجاد ایمیل‌های بهینه و تاثیرگذار می‌تواند مشکل باشد و باید به دقت در مورد محتوایی که اضافه می‌کنید فکر کنید تا به نتایج مناسب برسید.

در اینجا برخی از نکات برتر ما برای ایجاد ایمیل های بهینه که تبدیل می شوند آورده شده است:

  • هر ایمیل را با نام گیرنده شخصی سازی کنید
  • موضوعی بنویسید که دقیق و جذاب باشد
  • اطمینان حاصل کنید که ایمیل‌های شما برای نمایش روی دسکتاپ و موبایل بهینه‌سازی شده‌اند
  • شامل تصاویر مرتبط و با کیفیت بالا
  • همیشه یک لینک به وب سایت خود اضافه کنید
  • با یک CTA فریبنده پایان دهید

#8. ایمیل های خود را تست کنید

آزمایش ایمیل‌هایتان یک راه عالی برای فهمیدن اینکه چه چیزی جواب می‌دهد و چه چیزی جواب نمی‌دهد، به شما امکان می‌دهد استراتژی خود را مطابق با آن تغییر دهید.

روش متداول برای آزمایش ایمیل های شما از طریق تست A/B است. در اینجا شما گیرندگان را به سه گروه A، B و C تقسیم خواهید کرد.

سپس یک نسخه از ایمیل خود را به گروه A و یک نسخه را به گروه B ارسال خواهید کرد. در مرحله بعد، باید داده ها را تجزیه و تحلیل کنید و ببینید کدام نسخه در برابر اهداف کلیدی شما، مانند نرخ باز، نرخ کلیک و تبدیل، عملکرد بهتری دارد. .

هنگامی که مشخص کردید کدام پیام برای اهداف خاص بهتر عمل می کند، می توانید نسخه نهایی را برای گروه C ارسال کنید.

این به شما امکان می‌دهد ایمیل‌های خود را روی تعداد کمتری از مشترکین آزمایش کنید، قبل از اینکه با پیام‌های نهایی و برنده به همه افراد فهرست خود دسترسی پیدا کنید.

#9. مانیتور کردن نتایج

و البته، آخرین اما نه کم اهمیت، شما می خواهید نتایج کمپین های بازاریابی ایمیلی خود را زیر نظر داشته باشید.

نظارت بر نتایج به این معنی است که می‌توانید دقیقاً مشخص کنید که چه چیزی با استراتژی بازاریابی ایمیلی شما کار می‌کند و چه چیزی نیست. همچنین می‌توانید بین زمان و هزینه‌ای که برای بازاریابی ایمیلی صرف می‌کنید در مقایسه با میزان سودآوری تجارت الکترونیک خود، یک خط مستقیم مشخص کنید.

برخی از نتایج برای پیگیری عبارتند از:

  • نرخ های تحویل
  • نرخ های باز
  • نرخ کلیک
  • ترافیک وب سایت
  • تبدیل های مستقیم
  • پیگیری های CTA
  • کدهای تخفیف منحصر به فرد یا نرخ استفاده از کدهای تبلیغاتی



منبع