برخی از نتایج برای پیگیری عبارتند از:
- نرخ های تحویل
- نرخ های باز
- نرخ کلیک
- ترافیک وب سایت
- تبدیل های مستقیم
- پیگیری های CTA
- کدهای تخفیف منحصر به فرد یا نرخ استفاده از کدهای تبلیغاتی
برخی از نتایج برای پیگیری عبارتند از:
هنگامی که مشخص کردید که می خواهید از بازاریابی ایمیلی خود به چه چیزی برسید، باید ابزارهای مناسب را برای تحقق آن پیدا کنید.
سپس یک نسخه از ایمیل خود را به گروه A و یک نسخه را به گروه B ارسال خواهید کرد. در مرحله بعد، باید داده ها را تجزیه و تحلیل کنید و ببینید کدام نسخه در برابر اهداف کلیدی شما، مانند نرخ باز، نرخ کلیک و تبدیل، عملکرد بهتری دارد. .
واقعیت این است که وعده دریافت خبرنامه از برند تجارت الکترونیک شما، لزوماً انگیزه کافی برای تشویق کاربران به ثبت نام نیست. در عوض، تاکتیکهای مختلفی وجود دارد که میتوانید برای کمک به رشد فهرستهای خود پیادهسازی کنید:
ایجاد ایمیلهای بهینه و تاثیرگذار میتواند مشکل باشد و باید به دقت در مورد محتوایی که اضافه میکنید فکر کنید تا به نتایج مناسب برسید.
ایجاد لیست به شما امکان می دهد لیست ایمیل خود را که گاهی اوقات به عنوان مشترکین ایمیل شما شناخته می شود، افزایش دهید و لیست بزرگی از گیرندگان درگیر و مرتبط را به شما ارائه می دهد. اما چگونه می توانید لیست ایمیل خود را بسازید؟
بخش های مخاطب به شما این امکان را می دهد که ایمیل های شخصی سازی شده و هدفمندتری ایجاد کنید. به جای ارسال ایمیل یکسان برای همه اعضای لیست ایمیل خود، می توانید محتوا و پیام منحصر به فردی برای هر گروه ایجاد کنید و شانس تبدیل ایمیل های شما را افزایش دهید.
اگر واقعاً کسی را ندارید که ایمیل های بازاریابی را برای او ارسال کنید، هیچ فایده ای ندارد.
ما این راهنمای گام به گام استراتژی بازاریابی ایمیلی تجارت الکترونیک را برای شما ایجاد کرده ایم تا آن را دنبال کنید. به 9 مرحله زیر توجه کنید:
مانند تقریباً هر جنبه ای از بازاریابی دیجیتال شما، تعیین اهداف روشن برای استراتژی بازاریابی ایمیلی شما اولین قدم بسیار مهم است.
ارسال دو ایمیل در هفته به مدت یک ماه بیهوده است، فقط برای اینکه ساکت بماند و تا شش ماه آینده هیچ ایمیلی ارسال نشود. به همین ترتیب، نمیخواهید هر روز با یک ایمیل جدید به صندوق ورودی مخاطبان خود هرزنامه ارسال کنید.
یک برنامه زمانی به شما امکان میدهد به دقت برنامهریزی کنید که چه زمانی و برای چه کسی محتوایی را توزیع میکنید. این یک راه خوب برای بررسی این است که بخشهای خاصی از مخاطبان را بمباران نمیکنید و دیگران را نادیده میگیرید.
ارسال ایمیلهای متناسبتر، مخاطبان شما را راضی نگه میدارد، و همه ما میدانیم که مخاطبان خوشحال احتمال خرید بیشتری دارند.
به عنوان مثال، میتوانید ایمیلهای هدفمندی را برای کاربران ارسال کنید، بسته به اینکه آنها در کجای سفر مشتری هستند، چند بار از فروشگاه آنلاین شما خرید کردهاند، از کدام صفحات وبسایت شما بازدید میکنند، یا حتی بر اساس نرخ باز بودن ایمیل های قبلی شما
اکنون می دانید که چرا بازاریابی ایمیلی بخش مهمی از تجارت الکترونیک شماست، وقت آن است که نگاهی به نحوه پیاده سازی استراتژی بازاریابی ایمیلی خود بیندازید.
به دقت فکر کنید که می خواهید بازاریابی ایمیلی شما به چه چیزی برسد. نمونه هایی از اهدافی که ممکن است بخواهید تعیین کنید عبارتند از:
این احتمال وجود دارد که مخاطبان هدف شما برای بازاریابی ایمیلی شما مشابه باشند، اگر با مخاطبان هدف برند کلی شما یکسان نباشند. در واقع، اگر نام تجاری شما برای زنان زیر 30 سال باشد، هدف قرار دادن مردان بالای 50 سال با ایمیل مارکتینگ، منطقی نیست.
کلید موفقیت در بازاریابی ایمیلی شناخت مخاطبان خود از درون و بیرون است.
بدون برنامه زمانی، ممکن است متوجه شوید که ایمیلهایی را به صورت موقت ارسال میکنید که بدون هیچ سودی برای برند شما ارائه میشود.
روش متداول برای آزمایش ایمیل های شما از طریق تست A/B است. در اینجا شما گیرندگان را به سه گروه A، B و C تقسیم خواهید کرد.
و البته، آخرین اما نه کم اهمیت، شما می خواهید نتایج کمپین های بازاریابی ایمیلی خود را زیر نظر داشته باشید.
اگر می خواهید استراتژی بازاریابی ایمیلی شما موثر باشد، برنامه زمان بندی ایمیل مهم است.
هنگامی که مشخص کردید کدام پیام برای اهداف خاص بهتر عمل می کند، می توانید نسخه نهایی را برای گروه C ارسال کنید.
شما باید هم مخاطبان بازاریابی ایمیلی و هم مخاطبان هدف خود را تعریف کنید.
نه تنها باید جمعیت شناسی گسترده تری از مخاطبان ایمیل هدف خود را تعیین کنید، بلکه باید ویژگی های دقیق تری را نیز تعیین کنید، مانند مشتریان بازگشتی، مشتریان بار اول و/یا علایق خط محصول.
در اینجا برخی از نکات برتر ما برای ایجاد ایمیل های بهینه که تبدیل می شوند آورده شده است:
این به شما امکان میدهد ایمیلهای خود را روی تعداد کمتری از مشترکین آزمایش کنید، قبل از اینکه با پیامهای نهایی و برنده به همه افراد فهرست خود دسترسی پیدا کنید.
هنگامی که تمام مراحل آماده سازی را اجرا کردید، باید در واقع ایمیل های خود را ایجاد کنید!
به هر حال، بدون هدف، چگونه متوجه خواهید شد که بازاریابی ایمیلی شما موفق بوده است؟
شما باید یک سرویس بازاریابی ایمیلی را انتخاب کنید که می تواند به شما در ایجاد ایمیل های سفارشی و توزیع انبوه آنها کمک کند.
نظارت بر نتایج به این معنی است که میتوانید دقیقاً مشخص کنید که چه چیزی با استراتژی بازاریابی ایمیلی شما کار میکند و چه چیزی نیست. همچنین میتوانید بین زمان و هزینهای که برای بازاریابی ایمیلی صرف میکنید در مقایسه با میزان سودآوری تجارت الکترونیک خود، یک خط مستقیم مشخص کنید.
تعداد زیادی پلتفرم مختلف مانند Mailchimp و GetResponse در بازار وجود دارد که مجموعهای از بودجهها را پوشش میدهند، اما در مورد یافتن یک گزینه عالی برای شروع خیلی نگران نباشید، به یاد داشته باشید که همیشه میتوانید به پلتفرم یا ارائهدهنده متفاوتی بروید.
ایجاد بخشهای مخاطب بخش مهمی از استراتژیهای بازاریابی ایمیلی برای برندهای تجارت الکترونیک است.
آزمایش ایمیلهایتان یک راه عالی برای فهمیدن اینکه چه چیزی جواب میدهد و چه چیزی جواب نمیدهد، به شما امکان میدهد استراتژی خود را مطابق با آن تغییر دهید.
یک استراتژی بازاریابی ایمیلی تجارت الکترونیک تضمین می کند که ایمیل های شما کاربران مناسب را در زمان مناسب هدف قرار می دهند و نتایج مناسب را دریافت می کنند.