برای طراحی مجدد آماده اید؟ شما فقط 9 قدم با وبسایتی فاصله دارید که به نظر میرسد – و حرکت میکند – شبیه جدید است. ما را دنبال کنید!
شماره 1: وب سایت فعلی خود را حسابرسی کنید
قبل از اینکه بتوانید وب سایت خود را دوباره طراحی کنید، باید آن را بشناسید – و این به معنای ممیزی آن است. ممیزی وب سایت موجود به شما این امکان را می دهد وضعیت فعلی بازی خود را شناسایی کنیدو – مهمتر از همه – کدام جنبه ها بیشترین فضا را برای بهبود فراهم می کنند.
هنگامی که سایت خود را بررسی می کنید، موارد زیر را یادداشت کنید:
- چقدر ترافیک داره
- سهم شیر از آن ترافیک به کدام صفحات می رود
- مدت زمانی است که افراد در آن صفحات حضور دارند (نرخ پرش)
- تعداد تبدیل هایی که دریافت می کنید – چه ثبت نام ایمیل، مکالمات چت زنده، یا افرادی که فرم تماس شما را پر می کنند
با استفاده از این دادهها، میتوانید شروع به ترسیم تصویری کنید که کدام صفحات (در صورت وجود) مؤثر هستند و کاربران شما در کجا رها میشوند. شما شروع به درک خواهید کرد که بزرگترین نشتی ها در قیف تبدیل شما کجاست – و از این رو بزرگترین فرصت های طراحی مجدد وب سایت شما در کجا قرار دارند.
شماره 2: آنچه را که می خواهید به آن برسید تعریف کنید
شروع یک طراحی مجدد وب سایت بدون تصمیم گیری برای رسیدن به هدف، یک تلاش خسته کننده است. پس از همه – چگونه می دانید که آیا موفق بوده اید؟
به همین دلیل است که مهم است اهداف طراحی مجدد وب سایت را تعیین کنید اولین. اینها می تواند باشد:
- اهداف تبدیل (درصد افزایش نرخ یا یک عدد مشخص)
- اهداف نرخ پرش (% کاهش نرخ)
- اهداف ترافیک (افزایش موقعیت های رتبه بندی در صفحات نتایج موتورهای جستجو)
فاکتورگیری معیارهایی مانند اینها در معیارهای موفقیت طراحی مجدد وب سایت شما مهم است. اما ممکن است اهداف کیفی نیز وجود داشته باشد که بخواهید طراحی مجدد وب سایت خود را نیز بر اساس آن تعریف کنید. این موارد می تواند شامل موارد زیر باشد:
- رتبهبندیهای تایید مشتری (که با پرسشنامه یا بازخورد اندازهگیری میشود)
- مسیریابی سایت شما چقدر آسان است (همانطور که با آزمایش کاربر اندازه گیری می شود)
- بازخورد حکایتی
وقتی نوبت به تنظیم معیارهای موفقیت می رسد، توصیه می کنیم KPI های هوشمند (شاخص های عملکرد کلیدی) ایجاد کنید. این مخفف کمک می کند تا مطمئن شوید که اهداف شما عبارتند از:
- خاص
- قابل اندازه گیری
- قابل دستیابی
- مربوط
- زمان محدود
این باعث می شود که نه تنها آنها در ردیابی پیشرفت شما مؤثرتر باشند، بلکه اندازه گیری آنها با پیشرفت طراحی مجدد وب سایت شما آسان تر می شود.
شماره 3: تحقیق در مورد صنعت و رقبا انجام دهید
قبل از شروع به طراحی مجدد وب سایت خود، نگاهی به آنچه در حال حاضر وجود دارد بیندازید.
تحقیق در مورد رقبا و صنعت گستردهتری که در آن فعالیت میکنید، الهامبخش ارزشمندی برای طراحی مجدد وبسایت شما است. همچنین می توانید آنچه را که هست جستجو کنید نه در حال انجام است – شکاف های موجود در بازار را پیدا کنید که ظاهر و احساس وب سایت جدید شما می تواند به آن متصل شود.
بنابراین یک صفحه گسترده با نام تمام رقبای خود ایجاد کنید، سپس به طور سیستماتیک وب سایت های آنها را مرور کنید. سایت های آنها چگونه طراحی شده است؟ کدام اطلاعات کلیدی را به نمایش می گذارند؟ حرکت آنها چقدر آسان است؟
سایت بازطراحی شده شما می تواند کدام عناصر را بپذیرد – یا حتی آن ها را بهبود بخشد؟
شماره 4: دارایی ها و دستورالعمل های برند را به روز کنید
قبل از اینکه بتوانید وب سایت خود را دوباره طراحی کنید، باید مطمئن شوید که تمام دارایی ها و دستورالعمل های برند شما به روز هستند (و به روز خراشیدن) اولین. ما در مورد اسناد و سیاست هایی صحبت می کنیم که بر برند شما حاکم است:
- لحن صدا (چگونه با مشتریان خود صحبت می کنید؟)
- سبک (قوانین شما در مورد کاربرد زبان: حروف بزرگ، شماره گذاری)
- ظاهر و احساس (چه رنگ هایی کسب و کار شما را مشخص می کند؟ از کدام فونت استفاده می کنید؟ لوگوی شما چیست؟)
- صدا (آیا آهنگ یا آهنگی مرتبط با برند شما وجود دارد؟)
کلید درست کردن این دارایی ها و دستورالعمل های برند این است آنها را به طور مداوم در وب سایت خود اعمال کنید. و ساده ترین راه برای انجام این کار این است که مطمئن شوید همه آنها در یک راستا و به روز هستند – قبل از شما شروع به طراحی مجدد وب سایت خود می کنید!

شماره 5: سفر کاربر را در نظر بگیرید
قبل از برنامه ریزی ساختار وب سایت خود، ابتدا باید این کار را انجام دهید فهمیدن چگونه کاربر معمولی شما در سایت شما حرکت می کند. آنها در کدام صفحه وارد وب سایت شما خواهند شد؟ در وهله اول چگونه آن را پیدا خواهند کرد؟ و هنگامی که آنها وجود دارند، چه الگوها و فرآیندهایی نحوه پیشرفت آنها را در صفحات شما دیکته می کند؟
به عبارت دیگر، شما باید سفر کاربر را درک کنید. برای انجام این کار، در نظر بگیرید:
- کدام اطلاعات حیاتی است که به مشتریانم می دهم؟ و چرا؟
- راه اصلی که مشتریان من سایت من را پیدا می کنند چیست؟ به طور ارگانیک، از طریق جستجوی گوگل؟ از طریق تبلیغ پولی؟ در نتیجه یک کمپین بازاریابی ایمیلی؟
- چگونه میتوانم کاربرانم را از طریق یک «قیف» هدایت کنم – با دادن تمام اطلاعاتی که برای درک محصول یا خدماتم نیاز دارند به آنها شروع کنم، سپس آنها را تشویق کنم تا از طریق یک CTA قانعکننده اطلاعات بیشتری کسب کنند؟
- در چه نقاطی در طول سفر کاربر میتوانم انتظار اصطکاک یا کاهش را داشته باشم – یعنی کاربر خسته یا حواسش پرت شود و کلیک کند؟
به این سؤالات پاسخ دهید و در راه طراحی مجدد وب سایت مؤثری هستید.
شماره 6: ساختار وب سایت خود را برنامه ریزی کنید
اکنون زمان آن رسیده است که نقشه ای از ظاهر وب سایت خود داشته باشید.
یک لحظه خود را به عنوان یک برنامه ریز شهری در نظر بگیرید. وب سایت شما شهر است – این وظیفه شماست که برنامه ریزی کنید خیابان ها و امکانات محلی کجا خواهند رفت. شما به یک میدان شهر (صفحه اصلی) نیاز دارید. یک اداره پست (صفحه ‘تماس با ما’). اما مهمتر از همه، باید مطمئن شوید که خیابانها عریض، دارای تابلوهای راهنما هستند و به راحتی قابل پیمایش هستند.
زیرا، در یک شهر یا در یک وب سایت، آخر چیزی که شما می خواهید این است که مردم گم شوند.
بنابراین نقشه برداری کنید:
- کدام صفحات از سایت موجود خود را حفظ خواهید کرد (در اینجا به با ارزش ترین صفحات خود توجه کنید – خلاص شدن از شر صفحات با عملکرد بالا می تواند سئو وب سایت شما را کاهش دهد)
- کدام صفحات را حذف می کنید (مطمئن باشید که صفحات را بدون دقت حذف نکنید – 301 تغییر مسیر را اضافه کنید تا هیچ بک لینک قدیمی را از دست ندهید و همچنان از ترافیک موتورهای جستجو بهره مند شوید)
- نحوه پیوند بین صفحات
- کدام اطلاعات برجسته خواهد شد در هر صفحه
ممکن است به دنبال این باشید که سایت خود را کاملاً خالی کنید تا احساسی تمیز و لاغر داشته باشید. یا، هدف از طراحی مجدد وب سایت شما ممکن است پر کردن سایت شما با اطلاعات و تصاویر بیشتر باشد. در هر صورت، ابتدا برنامه ریزی ساختار سایت شما بسیار مهم است!
شماره 7: وب سایت خود را طراحی کنید
هنگامی که ساختار و معماری اطلاعات سایت خود را ترسیم کردید – و به تمام محتوایی که قرار است در آنجا قرار دهید را مشخص کردید – وقت آن است که به قسمت سرگرم کننده آن بپردازید. در حقیقت طراحی آی تی!
شما می توانید این کار را خودتان انجام دهید، یا یک طراح وب استخدام کنید برای کمک کردن. هر کسی که این مسئولیت را بر عهده دارد، مسئول استفاده از فتوشاپ برای کنار هم قرار دادن چند مدل و وایرفریم خواهد بود. اینها به شما امکان میدهند بفهمید که وبسایت بازطراحی شده شما چگونه نمایش داده میشود (در هر دو دسکتاپ و موبایل)، و ظاهر، احساس و ساختاری را که از آن راضی هستید، هش کنید.
پس از چند دور رفت و برگشت با طراح خود (اگر از یکی استفاده می کنید)، باید بلوک های سازنده سایتی را داشته باشید که می توانید به آن افتخار کنید.
البته به محتوا نیز نیاز خواهید داشت. توصیه میکنیم یک نویسنده حرفهای را استخدام کنید تا این کار را برای شما انجام دهد – مگر اینکه خودتان یک واژهساز باشید. – و به زودی این را رزرو کنید. این می تواند یکی از زمان برترین بخش های پروژه طراحی مجدد وب سایت باشد.
و وقتی کارتان تمام شد؟ زمان شروع آزمایش است!

شماره 8: وب سایت خود را آزمایش کنید
قبل از اینکه وبسایت بازطراحیشدهتان را به دنیا معرفی کنید، باید مطمئن شوید که تمام tهای شما عبور کردهاند. تمام من خال خال هستم فراموش نکنید که عوامل زیر را بررسی کنید:
- همه پیوندها، دکمه ها و CTA ها کار می کنند
- همه صفحات به درستی رندر می شوند
- هیچ مشکلی مانع سرعت یا قابلیت استفاده سایت شما نمی شود
- سایت شما در همه انواع دستگاه کار می کند
- سایت شما ایمن است، با یک گواهی SSL فعال
شما همچنین می خواهید مطمئن شوید که سایت شما به خوبی برای گوگل بهینه شده است Core Web Vitals – یک به روز رسانی الگوریتمی که در سال 2021 منتشر شد. Core Web Vitals به سرعت بارگیری عناصر اصلی صفحات سایت شما، میزان “پرش” محتوای آنها و به طور کلی سرعت وب سایت شما می پردازد.
اکنون این یک عامل مهم رتبه بندی است – بنابراین سایت شما باید به سرعت باشد. برای تست سایت خود برای Core Web Vitals، این را امتحان کنید PageSpeed Insights ابزار رایگان است!
شماره 9: وب سایت خود را راه اندازی کنید
بازطراحی شده – و با مهر لاستیکی آزمایش های دقیق به حساب می آید – وقت آن است که وب سایت خود را در جهان راه اندازی کنید. و این یعنی فریاد زدن در مورد آن.
بنابراین یک بیانیه مطبوعاتی برای همراهی راه اندازی وب سایت بازطراحی شده خود آماده کنید. آن را در رسانه های اجتماعی و از طریق ایمیل (یا حتی چاپ) کمپین های بازاریابی منتشر کنید.
اما بالاتر از همه، سربلند باشید. طراحی مجدد یک وب سایت کاری نیست که شما هر روز انجام دهید. پس از آن لذت ببرید – و بروید آن را بشکنید!