Aesop یک استراتژی هوشمندانه فروش متقابل را اجرا کرده است که مشتریان را تشویق می کند تا علاوه بر مواردی که در ابتدا قصد خرید داشتند، اقلامی را نیز خریداری کنند.
این یک راه عالی برای ارائه محصولاتی به مشتریان است که ممکن است به خرید آنها فکر نکرده باشند اما مکمل خرید فعلی آنها هستند. این کمک می کند تا مشتریان احساس کنند اگر موارد اضافی را نیز به سبد خرید خود اضافه نکنند، از دست می دهند یا تجربه خوبی به دست نمی آورند.
این یک راه عالی برای اپل برای دریافت اقلام مرتبط، مانند AppleCare یا قاب گوشی، در مقابل مشتریان درست در لحظه ای است که آنها نیاز به خرید دارند.
ازوپ
Aesop یک بخش “دیگران نیز در نظر گرفته شده” دارد که به آنها اجازه می دهد پس از مشاهده یک محصول یا اضافه کردن آن به سبد خرید، محصولات مرتبط را توصیه کنند.
هنگام پاسخ دادن به سوال بیع متقابل چیست، نگاهی به بیع متقابل واقعی از برندهای آشنا مفید است. در زیر دو نمونه از فروشگاههای تجارت الکترونیک را مشاهده میکنید که استراتژی فروش متقابل را برای تشویق مشتریان به خرید محصولات مرتبط و اضافی اجرا میکنند.
سیب
هنگامی که یک آیفون را به سبد خرید خود در فروشگاه اپل اضافه کردید، این برند موارد اضافی از جمله بیمه و لوازم جانبی را به شما توصیه می کند.
به عنوان مثال، هنگامی که یک تیغ به سبد خود اضافه می کنید، وب سایت محصولات مرتبطی مانند فوم اصلاح، برس اصلاح و سر تیغ های جایگزین را پیشنهاد می کند.
وقتی یک آیفون از اپل میخرید، این برند سعی میکند چندین اقلام از جمله بیمه AppleCare و لوازم جانبی تلفن مانند کیف، کیف پول MagSafe و شارژر را به شما بفروشد.