فروش Omnichannel چیست و آیا کسب و کار شما به آن نیاز دارد؟


#1. مشتریان خود را بشناسید

با یادگیری اینکه چه افرادی از وب سایت شما و چگونه استفاده می کنند، سفر مشتری خود را درک کنید، بنابراین می توانید استراتژی بازاریابی خود را برای هدف قرار دادن نیازهای مشتریان خود شکل دهید. با تقسیم‌بندی پایگاه مشتریان خود، می‌توانید استراتژی خود را برای دستیابی به گروه‌های مختلف شخصی سازی کنید، به‌جای اینکه رویکردی یک‌اندازه متناسب با همه داشته باشید.

#2. کانال های مناسب را انتخاب کنید

در مرحله بعد، باید بفهمید که هر بخش مشتری از کدام کانال استفاده می کند. این را می توان از طریق استفاده از Google Analytics، به عنوان مثال، و همچنین ترکیبی از داده های کیفی، مانند صحبت با مشتریان خود انجام داد. در مورد عادت های مشتریان خود تحقیق کنید تا یاد بگیرید چگونه در مکان مناسب و در زمان مناسب به آنها دسترسی پیدا کنید.

مشاوره از کارشناسان

نکته برتر: مشتریان خود را بشناسید!

اهمیت تحقیق و گزارش در توسعه و حفظ استراتژی بازاریابی همه‌کانالی شما را نمی‌توان نادیده گرفت. به روز نگه داشتن سفر مشتری یکی از قوانین طلایی بازاریابی دیجیتال است!

#3. یک هدف واضح ایجاد کنید

هنگامی که احساس کردید عادات مشتریان خود را می شناسید، کجا می توانید به آنها دسترسی پیدا کنید و چگونه آنها را به فروشگاه خود جذب کنید، یک استراتژی واضح در مورد نحوه ارائه تجربه همه کانال خود تعیین کنید. این شامل دانستن اینکه چه نیازهای مشتری را برآورده می کنید و چرا، و سپس توسعه محتوای بازاریابی متناسب با این هدف را شامل می شود.

#4. شخصی سازی را پیاده سازی کنید

اکنون زمان ارائه یک تجربه واقعا شخصی برای مشتریان است. با استفاده از تحقیقات خود، محتوای بازاریابی ایجاد کنید که با نیازها و مشخصات مشتریان شما صحبت کند. از کانال های مختلف برای هدایت یک استراتژی بازاریابی هماهنگ که در بین کانال ها سازگار است استفاده کنید.

مشاوره از کارشناسان

نکته برتر: هدف گذاری سئو

اطمینان حاصل کنید که هنگام توسعه محتوای بازاریابی خود، جستجوی کلمات کلیدی SEO خود را انجام می دهید. این بدان معنی است که شما می توانید هر زمان که مشتریان خود را برای نام تجاری یا محصولات شما جستجو کنند، به آنها دسترسی پیدا کنید. همچنین به شما کمک می کند تا مشتریان خود را بهتر درک کنید.

#5. ارائه یکپارچه در سراسر پلتفرم ها

در نهایت، اکنون که استراتژی محتوای خود را می‌دانید و از کدام کانال‌هایی که می‌خواهید استفاده کنید، زمان آن رسیده که به مشتریان خود ارائه دهید. نام تجاری خود را در کانال های متعدد، با استفاده از محتوای روی برند و فراخوان برای اقدام (CTA) برای افزایش تبدیل و فروش سایت تبلیغ کنید.

#6. کانال های خود را حفظ کنید

روند را ادامه دهید! فروش کانال Omni و مدیریت سایت تجارت الکترونیک شما یک تمرین دائمی است و بهترین کسب و کارها به طور مداوم با بازارهای در حال تغییر و رفتارهای مشتری سازگار می شوند. مراقب تجزیه و تحلیل خود باشید و به صحبت با مشتریان خود ادامه دهید تا جلوتر از روند باشید!

مشاوره از کارشناسان

نکته برتر: از داده ها برای افزایش فروش استفاده کنید

از Google Analytics استفاده کنید تا ببینید کدام کانال ها بیشترین تبدیل را برای وب سایت شما دارند. در جریان آخرین تغییرات روند باشید و استراتژی بازاریابی خود را بر این اساس تطبیق دهید تا بتوانید در مکان مناسب به مشتریان خود دسترسی پیدا کنید.

فروش داده های تجزیه و تحلیل گوگل توسط omnichannel چیست
Google Analytics اغلب برای نظارت بر تبدیل مشتری در چندین کانال استفاده می شود.



منبع