قالب برای طرح بازاریابی | 6 چیز برای گنجاندن

برنامه بازاریابی شما باید نتایج تحقیقات مشتری خود را تا کنون نشان دهد و – اگر قصد انجام کارهای بیشتری را دارید – دقیقاً نحوه برنامه ریزی برای انجام آن را در حال حاضر و در حال انجام توضیح دهد.

اسکرین شات Google Alerts
با Google Alerts، هر زمان که کلمات کلیدی مرتبط با برند و صنعت شما ذکر شد، می‌توانید درخواست کنید که به شما اطلاع داده شود – به شما امکان می‌دهد به نظرات و انتقادات در زمان واقعی پاسخ دهید.

5. ابزار بازاریابی و جدول زمانی

تجزیه و تحلیل PESTLE یک رویکرد ساختاریافته برای درک نیروهای کلان محیطی مؤثر بر شرکت شما و تلاش های بازاریابی آن ارائه می دهد. PESTLE مخفف:

  • سیاسی: به تأثیر بالقوه سیاست ها، مقررات و ثبات سیاسی دولت بر محیط کسب و کار و برنامه بازاریابی خود نگاه کنید.
  • اقتصادی: روندها و شرایط اقتصادی که می تواند بر بازاریابی شما تأثیر بگذارد، مانند تورم، نرخ بهره، نرخ ارز و قدرت خرید مصرف کننده.
  • فرهنگی اجتماعی: عواملی مانند روندهای جمعیت شناختی، هنجارهای فرهنگی، تغییرات سبک زندگی و الگوهای رفتار مصرف کننده که می توانند بر موفقیت تلاش های بازاریابی شما تأثیر بگذارند.
  • تکنولوژیکی: چگونه رشد فناوری – مانند هوش مصنوعی – نقش خواهد داشت.
  • مجاز: بررسی اینکه چگونه عواملی مانند قوانین حمایت از مصرف کننده، مقررات استخدامی، حقوق IP و مقررات خاص صنعت تأثیر خواهند داشت.
  • محیطی: این شامل بررسی این است که چگونه تغییر آب و هوا، شیوه های سازگار با محیط زیست و تقاضای مصرف کنندگان برای محصولات پایدار بر تجارت و بازاریابی شما تأثیر می گذارد.

تجزیه و تحلیل SWOT

سپس، مطمئن شوید که جزئیاتی را در برنامه بازاریابی خود در مورد زمان بندی هایی که طی آن هر شکل از بازاریابی را اجرا می کنید، ارائه دهید – و چند بار به هر کانال ضربه می زنید. به عنوان مثال، با مقالات وبلاگ، شما می خواهید هر هفته پست کنید. برای استراتژی رسانه های اجتماعی شما، این بیشتر شبیه همه است روز در همین حال، تلاش‌های بازاریابی پولی شما ممکن است در چرخه‌های ماهانه اجرا شود و شما فقط هر شش ماه یا بیشتر کمپین‌های بازاریابی تأثیرگذار را اجرا خواهید کرد.

آیا به دستی نیاز دارید که تلاش های رسانه های اجتماعی کسب و کار شما را ایجاد کند؟ راهنماهای ما برای بهترین شیوه های بازاریابی ایمیلی را کاوش کنید، یا برای توصیه های کلی تر، خلاصه بهترین نکات بازاریابی دیجیتال به شما کمک خواهد کرد!

6. امور مالی

در نهایت، برنامه بازاریابی شما باید به سهامداران و سرمایه گذاران بالقوه اطمینان دهد که تلاش های تجاری و بازاریابی شما سودآور خواهد بود.

پس چیست؟ خوب، خلاصه اجرایی شما اساساً باید یک نمای کلی مختصر از برنامه بازاریابی کسب و کار شما باشد. همانطور که از نام آن پیداست، باید a خلاصه برای هرچی مدیران اجرایی خواندن سند – آنها را مجذوب و متقاعد کنید با خلاصه ای متقاعدکننده و در عین حال مختصر از آنچه تلاش های بازاریابی کسب و کار شما در مورد آن انجام می شود.

به عبارت دیگر، شما باید پول خود را در آنجا بگذارید! این بخش از برنامه بازاریابی شما باید شامل موارد زیر باشد:

  • بودجه
  • پیش بینی درآمد
  • بهای تمام شده کالای فروخته شده (COGS)
  • مخارج
  • ROI (بازده سرمایه گذاری)
  • شاخص های اصلی عملکرد
  • پیش بینی های فروش
  • مفروضات مالی

شما در بازار و رقبای خود جا افتاده اید – خوب! تحقیقات شما هنوز انجام نشده است. اکنون، زمان آن فرا رسیده است که برنامه بازاریابی شما مشخص شود که چه کسی بازاریابی می کنید به – یعنی مشتریان شما.

خلاصه کسب و کار طرح بازاریابی شما جایی است که به خوانندگان خود اطلاعاتی از شرکت خود ارائه می دهید:

  • سازمان بهداشت جهانی شما هستید
  • چی شما انجام می دهید
  • چرا شما آن را انجام دهید

شما همچنین باید یک تجزیه و تحلیل نقطه سر به سر داشته باشید تا به خوانندگان بگویید که انتظار دارید کدام نقطه را پوشش دهید و هزینه های خود را شروع کنید. کسب سود همچنین مطمئن شوید که برخی از عناصر برنامه ریزی اضطراری را برای جزئیات نحوه کاهش و رسیدگی به ریسک های مالی ارائه می دهید. تغییرات احتمالی را در نظر بگیرید:

  • وضعیت بازار
  • چشم انداز رقابتی
  • عوامل اقتصادی که می تواند بر درآمد و هزینه ها تأثیر بگذارد

برنامه بازاریابی شما باید انعطاف پذیری و سازگاری را نشان دهد. پس سنگ تمام نگذارید!



منبع

برای شروع، پیشنهاد می کنیم یک سری پرسونای مشتری ایجاد کنید. اینها که به‌عنوان «شخصیت‌های کاربر» یا «شخصیت‌های خریدار» نیز شناخته می‌شوند، کهن‌الگوهای تخیلی هستند که برای نمایش در سطح بالایی، بخش‌های مختلف مخاطبان شما طراحی شده‌اند. مثال‌های شخصی شامل «صاحب کسب‌وکار» و «حل‌ال‌کننده مشکل» است. اینجا جایی است که تحقیقات مناسب برای مشتری وارد می شود – زیرا، در حالی که این شخصیت ها کاملاً تخیلی هستند، باید بر اساس واقعی داده های مخاطبان موثر باشد.

با این حال، این سوال باقی می‌ماند که چگونه این همه اطلاعات را تولید می‌کنید؟

این در رأس برنامه بازاریابی شما قرار دارد – و صورتحساب آن کاملاً نشان دهنده اهمیت آن است. خلاصه اجرایی شما چیزی است که برای جذب خوانندگان – سرمایه گذاران بالقوه و سهامداران کلیدی در میان آنها – استفاده می کنید، سپس هر آنچه را که باید بدانند در یک نگاه به آنها بگویید.

پرسوناها باید هر کدام شامل آن بخش از پایگاه مشتریان شما باشند:

  • اهداف/آرزوها
  • نقاط درد
  • اطلاعات دموگرافیک (سن، شغل، وضعیت تأهل)
  • ردپای رسانه های اجتماعی
  • منابع اطلاعاتی و اولویت

تجزیه و تحلیل SWOT مدل مشابهی است، اما طرح های تجاری و بازاریابی شما را شرح می دهد:

  • اسنیاز
  • دبلیوضعف ها
  • Oفرصت ها
  • تیتهدید می کند

این بخش باید “جدول را تنظیم کند” – طرح ریزی کسب و کار شما”:

  • چشم انداز، ماموریت و ارزش ها: به طور خلاصه ارزش های اصلی کسب و کار، چشم انداز آن برای آینده و ماموریت شما را باز کنید – یعنی کاری که برای رسیدن به آن انجام خواهید داد!
  • نمای کلی و جزئیات شرکت: نام و مکان شرکت خود را ارائه دهید و اطلاعاتی در مورد تاریخچه آن – و همچنین محصولات و خدماتی که می فروشید – ارائه دهید.
  • افراد کلیدی: چه کسی شرکت شما را تأسیس کرده، دارای منافعی است و هدایت می کند؟ اسامی و عناوین تیم رهبری و ذینفعان کلیدی خود را در اینجا فهرست کنید.
  • پیشنهاد فروش منحصر به فرد (USP): وجه تمایز اصلی شما چیست – چیزی که رویکرد کسب و کار شما را هدایت می کند و آن را از بقیه متمایز می کند؟
  • اهداف تجاری: اهداف سطح بالای کسب و کار خود را مشخص کنید. اینها می تواند شامل اهداف مالی و همچنین اهداف مربوط به سهم بازار و گسترش باشد.

3. تحقیقات بازار و رقبا

اولین بار در برنامه بازاریابی خود هستید؟ خلاصه اجرایی

خلاصه های اجرایی بسته به طول و عمق برنامه بازاریابی فردی متفاوت است. ما پیشنهاد می کنیم که در مورد یک صفحه ایده آل است، دو خوب است – اگرچه دیگر آن را ادامه ندهید. شما می خواهید خواننده خود را جذب و درگیر کنید… نه اینکه او را بخوابانید!

2. خلاصه کسب و کار

در برنامه بازاریابی خود، مطمئن شوید که اینها را به طور واضح، مختصر و به گونه ای که خواننده شما می تواند درک کند، بیان کنید – در حالت ایده آل، عاری از اصطلاحات و اصطلاحات بیش از حد پیچیده!

4. تحقیقات مشتری

این موارد می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی: ایجاد آگاهی و اقدام از طریق پست کردن و تعامل با دنبال کنندگان خود در TikTok، Instagram، Twitter، Facebook و Pinterest.
  • اینفلوئنسر مارکتینگ: از پایه های پیرو میکرو، ماکرو، نانو یا مگا اینفلوئنسرها استفاده کنید تا خودتان رشد کنید.
  • بازاریابی محتوا: نوشتن مقالات جذاب، آموزنده، کتاب های الکترونیکی و کاغذهای سفید برای تثبیت نام تجاری خود به عنوان مرجع موضوعی – و شروع گفتگو با مخاطبان خود.
  • بازاریابی ایمیلی: با گذاشتن محتوای مرتبط و جالب مستقیماً در صندوق ورودی مشتریان خود در ذهن خود باقی بمانید.
  • بازاریابی موتورهای جستجو (SEM): پرداخت پول به گوگل برای نمایش تبلیغات شما در بالای صفحه نتایج موتور جستجو (SERP).

برای انجام این کار، دو روش کلیدی وجود دارد که می توانید استفاده کنید:

تجزیه و تحلیل PESTLE

بخش خلاصه کسب و کار در برنامه بازاریابی شما زمینه بسیار مهمی را برای تحقیق، استراتژی ها، ابزارها و تاکتیک هایی که باید دنبال کنید، فراهم می کند.

1. خلاصه اجرایی

همه برنامه‌های بازاریابی جامع نه تنها باید اطلاعات کلیدی در مورد کسب‌وکار و تلاش‌های بازاریابی آن را ارائه دهند – بلکه باید محیطی را که کسب‌وکار در آن قرار دارد در آن وجود داشته باشد. منظور این است که شما باید تصویر دقیقی از صنعت خود، فرصت های بازار آن و رقبای که قبلاً آن را پر کرده اند ارائه دهید.

اکنون، ما در حال رسیدن به نقطه پایانی برنامه بازاریابی شما هستیم – چگونه این کار را انجام خواهید داد در حقیقت محصولات و خدمات کسب و کار خود را بازاریابی کنید!

شما می توانید تحقیقات موثری را برای مشتری انجام دهید از طریق:

  • گروه های متمرکز – گران است، اما ارزش وزن خود را در طلا!
  • پرسشنامه ها – تشویق آنها با معاملات، تخفیف یا جوایز، حجم نمونه بزرگتری به شما می دهد.
  • مصاحبه ها – مطمئن شوید که فقط افراد را از جمعیت مورد نظر خود انتخاب کنید تا اطمینان حاصل کنید که بینش ها تا حد امکان مرتبط هستند.
  • گوش دادن به رسانه های اجتماعی – با ابزارهایی مانند Google Alerts و Buzzsumo، می‌توانید هر زمان که کلمات کلیدی مرتبط با تجارت، نام تجاری یا صنعت گسترده‌تر شما ذکر می‌شود، اعلان‌هایی دریافت کنید – که به شما کمک می‌کند در صدر صحبت‌ها باقی بمانید.

در اینجا، برنامه بازاریابی شما باید ابزارها، کانال‌ها و استراتژی‌هایی را که برای افزایش آگاهی از کسب‌وکارتان، جذب مشتریان بالقوه و موجود و تبدیل مشتریان بالقوه به سفیران وفادار و بلندمدت برندتان استفاده می‌کنید، ارائه کند.