مبانی سئو | راهنمای مبتدیان برای سال 2023

قلب همه تلاش‌های خوب سئو این است که اطمینان حاصل شود که گوگل – و سایر موتورهای جستجو – محتوای شما را مرتبط، معتبر، محبوب و قابل استفاده می‌دانند. اگر چنین است، محتوای شما را در نتایج جستجوی خود “رتبه” بالاتری می دهد. این به نوبه خود به این معنی است که محتوای شما می تواند توسط افراد بیشتری کشف و خوانده شود – که همیشه خبر خوبی است.



منبع

هنگامی که به موتورهای جستجو فکر می کنیم، معمولاً ذهن ما به سمت گوگل معطوف می شود، همانطور که باید – آن را به خود می بالد 80 درصد از سهم بازار، گذشته از همه اینها. اما موتورهای جستجوی دیگری مانند Bing، Yahoo!، Ask، DuckDuckGo و Yandex وجود دارند – و پلتفرمی که یک فرد استفاده می‌کند به موقعیت جغرافیایی، ترجیحات و نگرانی در مورد حریم خصوصی داده‌ها و اطلاعات بستگی دارد.

اسکرین شات گوگل
گوگل با حدود 80 درصد از سهم بازار، محبوب ترین موتور جستجوی جهان است.

بنابراین – موتورهای جستجو چگونه کار می کنند کار کردن، دقیقا؟

برای درک سئو ابتدا باید آن را درک کنید SE – به این معنا که، موتورهای جستجو.

موتورهای جستجو برای خزیدن، فهرست‌بندی و رتبه‌بندی صفحات وب به الگوریتم‌های پیچیده متکی هستند – قبل از ارائه آنها به عنوان پاسخ به جستجوی اولیه کاربر.

اما، البته، یک قافیه و یک دلیل برای آن وجود دارد. موتورهای جستجو از مجموعه خاصی از معیارها استفاده می کنند (به نام عوامل رتبه بندی برای این کار). این شامل:

  • ارتباط (محتوا چقدر به سوال کاربر مرتبط است)
  • قدرت (ارائه دهنده محتوا چقدر معتبر است)
  • محبوبیت (چند نفر دیگر برای کسب اطلاعات به این وب سایت می روند)
  • قابلیت استفاده (چقدر اطلاعات در دسترس است؛ از جمله سرعت بارگیری صفحه وب)