مثال های استراتژی جذب مشتری | 10 استراتژی برتر برای امتحان


این مثال‌های استراتژی جذب مشتری طیف گسترده‌ای از استراتژی‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌تواند با ماهیت کسب‌وکار، استعدادها و مهارت‌های شما مطابقت داشته باشد.

#1. اینفلوئنسر مارکتینگ

اولین نمونه از جذب مشتری ما یک نمونه بزرگ است. تأثیر اینفلوئنسر مارکتینگ غیرقابل انکار است – این بازاریابی از سایر تبلیغات رسانه های اجتماعی بهتر است 20-50٪. اگرچه اینفلوئنسر مارکتینگ هزینه بالایی دارد، اما بازدهی باورنکردنی 11 برابری در سرمایه گذاری شما به ارمغان می آورد.

برای ایجاد استراتژی بازاریابی اینفلوئنسر، ابتدا باید یک اینفلوئنسر پیدا کنید که مخاطبانش شبیه شما باشد. اگر می‌خواهید فوراً وارد یک سر و صدای بزرگ آنلاین شوید، یک تأثیرگذار بزرگ پیدا کنید که بتواند نام شما را سریع منتشر کند. اینفلوئنسرهای میانی و خرد گفتگوها را شروع می کنند و پیروان و همکاران خود را به برند شما علاقه مند می کنند.

Chipotle با Trixie Mattell همکاری کرد تا طیف جدیدی را برای Pride تبلیغ کند که به نفع سازمان‌های LGBTQIA+ بود. کمپین Insta و YouTube آن شامل مسابقات و یک ناهار غیر حضوری برای جذب مشتریان جدید بود.

پست اینستاگرام که Trixie را در حال تبلیغ Chipotle نشان می دهد
Chipotle و Trixie به مشتریان جدید با جنبه های افسانه ای خدمات ارائه کردند.

#2. اتوماسیون ایمیل

اگر می خواهید به ازای هر دلاری که خرج می کنید، 42 دلار پس بگیرید، بازاریابی ایمیلی یکی از این موارد است. اتوماسیون ایمیل بسیار پیشرفت کرده است – روزهای ارسال یک ایمیل انبوه با همان پیام به طور همزمان برای همه گذشته است.

شما می توانید پیام های شخصی حاوی چی مشترک شما می خواهد، چه زمانی آنها می خواهند آن را بخوانند. مشتریان جدید با پیام‌های «اکنون خرید کن» که مشتریان بلندمدت شما به آن‌ها پاسخ می‌دهند، بمباران نمی‌شوند.

Zoom ثبت نام رایگان حساب کاربری و چندین وبینار در مورد نحوه استفاده حداکثری از Zoom ارائه کرد. این ارزش افزوده با نمایش Zoom ابزاری برای بهبود زندگی کاربران است. این محتوا مشتریان رایگان را به مشتریان پولی تبدیل می کند.

ایمیل خوش آمدگویی از Zoom که وبینارهای آینده را فهرست می کند
Chipotle و Trixie به مشتریان جدید با جنبه های افسانه ای خدمات ارائه کردند.

#3. چت وب سایت

ربات‌های چت و چت زنده می‌توانند سرنخ‌های شما را دو برابر کنند، زیرا به سؤالاتی که بازدیدکنندگان وب‌سایت جدید دارند پاسخ می‌دهند، که آنها را تشویق می‌کند تا درست در بالای قیف در سایت بمانند. چت وب سایت می تواند چندین مکالمه را به طور همزمان، 24/7 اجرا کند.

نشنال جئوگرافیک از یک ربات چت انیشتین هم برای سرگرم کردن و هم تشویق هزاران بیننده جدید با سوالات علوم و ریاضیات به تماشای برنامه ویژه درباره شخصیت انیشتین.

شما می توانید یک ربات چت را با پرسیدن سوالات مشتریان فعلی خود یا تشویق افراد به پرسیدن سوالات خود در مورد کسب و کار و وب سایت خود به حداکثر برسانید. مهم است که از این داده ها یاد بگیرید – سوالات آنها به شما در مورد نقاط دردناک، اشتباهات رقیب شما و اینکه چگونه می توانید کارها را به درستی انجام دهید، می گوید.

مکالمه گفتگوی اینترنتی بین یک کاربر و ربات چت Nat Geo
Nat Geo’s Einstein سرگرم کننده بود – به سوالات پاسخ می داد و سپس کاربر را برای پخش روزها و زمان ها راهنمایی می کرد.

#4. جستجوی پولی

برای کشف یک محصول یا خدمات جدید چه می کنید؟ بلافاصله به گوگل یا یوتیوب یا موتور جستجوی دیگری می روید. اما نتایج جستجوی شما فقط محبوب ترین صفحات مرتبط نیستند. آنها تبلیغاتی هستند که می توانند واقعاً مؤثر نیز باشند – برای مثال، کمپین های پولی رانده می شوند 65% تنها از کلیک روی تبلیغات گوگل.

تبلیغات در بالای صفحه با همان قالب نتایج جستجوی ارگانیک مشخص می شود و برای مشاغل محلی برای کاربر بهترین کار را دارد.

آنها فرصت بزرگی برای تبدیل می دهند زیرا مشتری از قبل خواسته یا نیازی دارد. حق جمله بندی مهم است زیرا باید در چند ثانیه توجه خواننده را به خود جلب کنید. تجزیه و تحلیل سایت به شما کمک می کند تا تبلیغات را تنظیم کنید تا بهترین نتایج را نیز دریافت کنید.

Upwork از چندین پیشنهاد تبلیغاتی با یک سوال عالی برای جلب توجه استفاده کرد. سپس چهار پیشنهاد مختلف به مشتری داد.

صفحه نتایج جستجوی گوگل در حالت تاریک که نتایج را برای "مشاغل آزاد را در ایالات متحده پیدا کنید"
Upwork راه های مختلفی را برای سود بردن مشتری کنجکاو نشان می دهد.

مشاوره از کارشناسان

نکته بالا: Google بسته به اینکه کدام یک برای شما مناسب تر است، گزینه های پرداخت به ازای کلیک، میلی (هزار) و تعامل را ارائه می دهد.

#5. تبلیغات اینستاگرام

همیشه مهم است که مخاطب خود را بشناسید و سپس بر اساس آن دانش عمل کنید. تبلیغات اینستاگرام گران تر هستند (حدود 0.70 سنت به 1.00 دلار با یک کلیک) و در زمان‌های ایده‌آل برای کسب رتبه‌های برتر تبلیغاتی رقابت خواهید کرد. بنابراین شما باید مخاطبان بصری دوست خود را با تصاویر و داستان های خیره کننده و جالب با همان اصول و علایق مورد نظر خود هدف قرار دهید.

کمپین جوایز بریگرتون نتفلیکس رای دهندگان را به دنیای داستان کشاند. بریجرتون و اینستاگرام هر دو جذابیت بصری دارند، بنابراین طبیعتاً مکمل هستند.

پست اینستاگرام از نتفلیکس که عکسی از بریجرتون را نشان می دهد
آرایش در اینستاگرام به خوبی انجام می شود و بریجرتون از آن برای وادار کردن مردم به کلیک کردن و رای دادن استفاده کرد.

#6. ارجاعات مشتری

تبلیغات دهان به دهان شوخی نیست، بنابراین ایجاد انگیزه برای مشتریان برای معرفی دوستان و خانواده خود موثر است. بازاریابی ارجاعی می تواند کسب و کارها را به ارمغان بیاورد رشد 86 درصدی در درآمد بیش از دو سال این رشد بلندمدتی است که همه ما در مورد آن هستیم!

اگر کسی به خاطر توصیه دوستش به شما مراجعه کند، خرید از شما چهار برابر دوست‌داشتنی‌تر است. بنابراین به ارجاع‌ها پاداش دهید، اما مطمئن باشید که زمان مناسب است – مانند زمانی که آنها خریدهای مکرری از شما انجام داده‌اند یا در مورد عالی بودن محصول شما توییت کرده‌اند.

برنامه ارجاع Fortnite برای مشتریان آنها طراحی شده است – دوستان با هم بازی می کنند و جوایزی کسب می کنند. این برندینگ عالی است.

پست وبلاگ Fortnite که برنامه ارجاع خود را توضیح می دهد
Fortnite ارجاع ها را به یک تجربه سرگرم کننده و منحصر به فرد تبدیل می کند.

#7. مطالب وبلاگ

وبلاگ های وب سایت اعتماد ایجاد می کنند، محتوای با ارزش ارائه می دهند و اطلاعات را در مورد محصولات، مشتریان، کارگران یا برند منتشر می کنند.

اسطوره آموزش زبان های خارجی روزتا استون نکات فرهنگی و جغرافیایی مفیدی را برای مقاصد سراسر جهان ارائه می کند. این محتوای مورد نیاز افرادی است که ممکن است بخواهند یک زبان خارجی یاد بگیرند.

شما مجبور نیستید فقط وبلاگ خود را بنویسید. وبلاگ نویسی مهمان همچنین توجه را از یک بازار جدید جلب می کند. کدام کسب و کارها و سازمان ها از شما تعریف می کنند؟ آیا پایگاه مشتریان آنها می تواند از دانش یا محصولات شما قدردانی کند؟ یک پلت فرم و به سبک نوشتاری انتخاب کنید که برای آنها هم جذاب باشد.

همه وبلاگ ها در مورد محصولات نیستند – گاهی اوقات در مورد آن است به اشتراک گذاشتن دانش مخاطب قدردانی می‌کند و حس کنجکاوی ایجاد می‌کند که باعث می‌شود شما را بررسی کنند. اطمینان حاصل کنید که محتوای شما مبتنی بر سئو است و شامل نقاط دردسر مشتریان هدف شما است.

صفحه پیش نمایش پست های وبلاگ روزتا استون
روزتا استون دانش بین‌المللی را با همه به اشتراک می‌گذارد، اما به محصول آنها پیوند می‌خورد.

مشاوره از کارشناسان

نکته برتر: اگر مطمئن نیستید که کجا وبلاگ را مهمان کنید، a لیست سایت مهمان رایگان. این باعث صرفه جویی در وقت شما می شود.

#8. تبلیغات فیسبوک

فیس بوک حدود 50 درصد از مشاغل را هزینه می کند 5-10 دلار برای به دست آوردن هر مشتری جدید، اما فرصتی برای تعامل معنادار با مردم می دهد. می توانید برای مخاطبان فیس بوک محتوا ایجاد کنید یا از این پلتفرم برای جمع آوری لیست ایمیل خود استفاده کنید و با پیشنهادات یا مسابقات ویژه به آنها پاداش دهید.

تیلور سوئیفت اخیراً آلبوم جدید خود را در فیس بوک تبلیغ کرد – او به مردم چالشی داد تا ویدیویی درباره ویژگی های ضدقهرمانی خود بسازند. این کمپین ها 8.2 هزار نظر و 5.9 هزار اشتراک دریافت کردند.

به دنبال گروه‌های ویژه‌ای باشید که بر ژانر محصول/خدمات شما یا نقاط دردسر مشتریانتان متمرکز هستند. آنها سرنخ های بزرگی خواهند داد. تبلیغات سرنخ فیس بوک به مشتریان بالقوه اجازه می دهد بدون اینکه مجبور شوند فیس بوک را ترک کنند، درباره شما اطلاعات کسب کنند. فیس بوک همچنین به شما امکان می دهد به افرادی که از صفحه شما بازدید کرده اند یا محصولات شما را نگاه کرده اند، پیشنهادات ویژه ارائه دهید. این رشد بلندمدت زیادی نسبت به قیمت است.

هنوز از یک فیلم کوتاه فیس بوک که تیلور سویفت را در حال صحبت با دوربین نشان می دهد
تیلور سوئیفت می خواهد همه چیز را در مورد روش های ضد قهرمان شما بشنود.

#9. بهینه سازی موتور جستجو

سئو مادر بزرگ استراتژی های جذب مشتری است. استفاده درست همراه با یک وب سایت مکمل به شما به عنوان یک صاحب کسب و کار آنلاین، قدرت بزرگی را به شما می دهد. اگرچه شتاب گرفتن و ارتقاء برند شما زمان می برد، سئو باعث رشد ارگانیک بلندمدت می شود، زیرا افراد مختلفی را که مربوط به علایق یا مشکلاتی هستند که باید حل شوند، جذب می کند.

در تبلیغات کمپ فضایی برای آکادمی فضایی از کلمات کلیدی استفاده شده است که افراد مختلف را با یک وجه مشترک بزرگ جذب می کند – شیفتگی به فضا.

این می تواند کمی فنی باشد که سر خود را به کار بگیرید، اما زمانی که به آن دست پیدا کردید، می توانید SEO را برای همه چیز اعمال کنید و پول نقد کنید. با SEO مشتریان احتمالی شما آنچه را که دارید پیدا می کنند. و نکته دیگر – هرچه کلمات کلیدی استفاده شده خاص تر باشند، جستجوگر به خرید نزدیک تر است.

تبلیغات کمپ فضایی برای آکادمی فضایی، با کلمات کلیدی دایره ای
جعبه‌ها فقط برخی از کلمات و عبارات متفاوتی را نشان می‌دهند که مشتریان بالقوه فضا دوست جستجو می‌کنند.

اطلاعات بیشتر

آیا نگران بهینه سازی وب سایت خود برای موتورهای جستجو هستید؟ لیست ما از بهترین سازندگان وب سایت برای سئو را برای کمک بررسی کنید.

شماره 10. محتوای ویدیویی

اگر عاشق ساختن محتوای ویدیویی برای عزیزان خود هستید، می‌دانید که چگونه ویدیوهایی بسازید که مخاطبان خود را مورد علاقه خود قرار دهید. محتوای ویدیویی در اکثر پلتفرم‌ها برتری دارد زیرا به شما امکان می‌دهد از نظر احساسی با مردم ارتباط برقرار کنید. و بسیار محبوب است – 96 درصد از خریداران قبل از خرید از ویدیو برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصولات استفاده کنید و 78 درصد از بازاریابان می گویند که ویدیو فروش آنها را افزایش داده است.

این تبلیغ Go-Pro درباره آتش نشانی که یک بچه گربه در حال مرگ را پیدا کرده و نجات می دهد، ممکن است نزدیک به 10 سال قدمت داشته باشد، اما همچنان نمادین است. آیا جای تعجب است که 45 میلیون بازدید داشته و همچنان در حال افزایش است؟

چند فرمت وجود دارد که واقعاً خوب کار می کنند:

  • مشتریان از بازخورد خود فیلم می گیرند
  • نشان دادن نحوه استفاده از محصولات
  • عملیات پشت صحنه
  • چیزهایی که به حل یک مشکل در زندگی آنها کمک می کند

در چند ثانیه اول توجه آنها را جلب کنید. به صدا تکیه نکنید زیرا مشتریان اغلب قبل از اینکه تصمیم بگیرند صدا را روشن کنند شروع به تماشای محتوای ویدیویی می کنند. فقط توضیحات صوتی برای مخاطبان کم بینای خود را فراموش نکنید!

هنوز از یک تبلیغ Go-Pro که نشان می دهد آتش نشانان یک بچه گربه را نجات می دهند
ما شما را به چالش می کشیم که نجات بچه گربه Go-Pro را در تمام طول راه تماشا نکنید!

مشاوره از کارشناسان

نکته برتر: بیشتر این پلتفرم‌ها به شما کمک می‌کنند هزینه جذب مشتری خود را محاسبه کنید، بنابراین می‌دانید چه چیزی کار می‌کند و چه چیزی نیست.

اطلاعات بیشتر

اطمینان حاصل کنید که محتوای ویدیوی شما بسیار خوب است و به درستی بهینه شده است – راهنمای بهینه سازی ویدیوی ما برای وب سایت شما به شما کمک می کند مطمئن شوید که ویدیوهای شما بهترین هستند!



منبع