هنگامی که بازدیدکننده وب سایت شما به صفحه وب می رسد، دو مورد احتمال دارد در ابتدا نگاه کنید عنوان و اولین تکه متن شما هستند. این یعنی ساخت یا شکست: اگر عنوان و پاراگراف اول شما درست نباشد، بازدیدکنندگان ممکن است فوراً از صفحه خارج شوند. بهطور باورنکردنی روشن کنید که چه ارزشی ارائه میدهید، یا به چه سؤالی پاسخ میدهید اگر یک پست وبلاگ باشد. – و به آن به عنوان تمرین اعتمادسازی فکر کنید.
مراقب باشید که تمام متن خود را پررنگ نکنید، زیرا الگوریتم گوگل آن را برای بازدیدکنندگان شما مفید نخواهد دید. در عوض هدف خود را به عنوان تا حد امکان برای افرادی که در محل حاضر می شوند.
از لیست های گلوله ای استفاده کنید
بسته به نوع وب سایتی که دارید، ساختار یک صفحه وب تغییر می کند – حتی صفحات مختلف همان وب سایت نیز تغییر خواهند کرد. قبل از اینکه خیلی گیج کننده شود، اجازه دهید توضیح دهیم.
اگر بتوانید فوراً اطلاعات ارزشمندی را در اختیار آنها قرار دهید، احتمالاً به شما اعتماد خواهند کرد و برای اطلاعات بیشتر باقی خواهند ماند.
محتوا را به راحتی قابل اسکن کنید
وقتی بدانید آنها چه می خواهند، بقیه را بسیار آسان تر می کند! اما حتی اگر تازه شروع کردهاید و حتی نمیدانید که بازدیدکنندگان وبسایت شما چه مدت در آنجا ماندهاند، اجرای بقیه این موارد از همان ابتدا شانس خوبی را به شما میدهد.
در پاراگراف اول ارزش اضافه کنید
بهویژه برای وبلاگها، فروشگاههای تجارت الکترونیک و بیشتر وبسایتها، تصاویر و ویدیوها برای تعامل ضروری هستند. فقط افزودن ویدیو به وبلاگ می تواند a 4 برابر آسانسور به اکثر معیارهای تعامل
فرض کنید یک وب سایت تناسب اندام دارید که در آن محصولات تناسب اندام را می فروشید، و همچنین وبلاگی در مورد موضوعات تناسب اندام دارید. صفحه مقاله وبلاگ با صفحات محصولات شما متفاوت خواهد بود. یک مقاله وبلاگ معمولاً از قالبی مانند:
- عنوان (یا H1)
- پاراگراف مقدماتی
- عنوان (H2)
- پاراگراف در حال گسترش روی عنوان
اما اگر تازه شروع کرده اید، همیشه می توانید از تصاویر استوک رایگانی که می توانید به صورت آنلاین در سایت هایی مانند آن پیدا کنید، استفاده کنید پاشیدن، فقط به یاد داشته باشید که حق نسخه برداری تصویری را که استفاده می کنید بررسی کنید و در جایی که اعتبار وجود دارد اعتبار دهید.
یک ساختار مجموعه را دنبال کنید
توصیه میکنیم یک تیم خلاق برای مدیریت تولید ویدیوی خود استخدام کنید، اما اگر هنوز بودجه ندارید، میتوانید این روزها با استفاده از یک تلفن خوب، ویدیوهای توضیح سریع محصول ایجاد کنید. سپس میتوانید آزمایش کنید تا ببینید آیا ویدیو تعامل شما را در صفحه افزایش میدهد یا خیر.
بهترین کاری که می توانید انجام دهید اگر مطمئن نیستید که چگونه صفحه خود را ساختار دهید، انجام برخی کارها است تجزیه و تحلیل رقیبو آنچه را که آنها به خوبی انجام می دهند را مشخص کنید و ببینید چگونه می توانید یافته های خود را در صفحه خود اعمال کنید.
صفحه وب خود را برای سرعت بارگذاری و سئو بهینه کنید
قبل از اینکه بتوانید وب سایت خود را جذاب تر کنید، بهترین کار این است که وضعیت خود را شفاف کنید خواسته ها و نیازهای بازار هدف آنها برای چه اطلاعاتی به وب سایت شما می آیند؟ چه چیزی قبلاً تعامل خوبی داشته است؟ چه مقالاتی بیشترین نظرات را دارند یا کدام محصولات فروش خوبی دارند؟
و این همچنان ادامه دارد، گاهی اوقات عناوین کوچکتری را اضافه میکنند تا عمیقتر به موضوع بپردازند. در حالی که یک صفحه محصول معمولاً یک تصویر بزرگ در یک طرف محصول دارد و فقط یک پاراگراف توضیح کوچک از محصول و قیمت دارد.
آیا تا به حال یک وب سایت باز کرده اید و بوده اید بمباران شده با تبلیغات، فرم ها و سایر پنجره های بازشو. به ندرت باعث اعتماد یا تمایل به کاوش در وب سایت می شود. در برخی موارد، برای کسب درآمد از وبسایت خود، باید تبلیغاتی را اجرا کنید، اما باید اطمینان حاصل کنید که آنها در جستجوی بازدیدکنندگان تداخل ندارند.
در قالبهای خبرنامه آزمایش تحقیق ما، یک کاهش نرخ پرش 34.09٪ فقط با اضافه کردن تصاویر و نمادها، برای کمک به تجسم نقاط ما. به علاوه، مردم در حال خواندن تا انتهای ایمیلهای ما بودند، جایی که قبلاً مطالعه نکرده بودند.
با توجه به SERP Watch، 155 درصد مشتریان افرادی که تبلیغات نمایشی دیدهاند، به احتمال زیاد عبارتهای خاص برند را جستجو میکنند. بنابراین آنها در ایجاد آگاهی از برند مهم هستند، اما در اطراف 70 تا 80 درصد مردم تبلیغات دیجیتال را نادیده می گیرند – بنابراین مطمئن شوید که آنها به گونه ای قرار می گیرند که باعث افزایش نرخ پرش شما نشود.
بسیاری از سازندگان وبسایت، قالبهایی را ارائه میدهند که برای موبایل بهینهسازی شدهاند، مانند Wix. یاد بگیرید که وب سایت خود را برای موبایل فرندلی کنید بیش از همیشه مهم است. سال گذشته مردم خرج کردند 39.3٪ زمان بیشتری در دستگاه های تلفن همراه در ایالات متحده نسبت به سه سال پیش.
تبلیغات و فرم های غیر ضروری را حذف کنید
افزایش زمان صرف شده در وب سایت شما می تواند به راحتی انجام شود زمانی که بدانید چه چیزی در حال حفظ است مخاطب خاص شما درگیر شده است. هر مخاطبی متفاوت است و اطلاعات متفاوتی می خواهد – اما در اینجا چند ایده برای شما وجود دارد.
بدانید که مخاطب شما به چه چیزی نیاز دارد
این کلید در جذب بازدیدکنندگان است. اگر یک لکه متن بدون عنوان ببینند، اطلاعات کلیدی پررنگیا یک منوی نوار کناری برای دسترسی آسان به بخشها، ممکن است مشتریان یا خوانندگان بالقوه را از دست بدهید.
بازدیدکنندگان وبسایت برای تکههایی از اطلاعات ارائه شده در نقاط گلوله ارزش قائل هستند، زیرا خواندن آن آسانتر است. و گوگل همچنین متوجه تلاشهای شما برای قابل هضم کردن اطلاعات میشود و به شما با رتبه بالاتر پاداش میدهد.
با ویدئو، تصاویر و گرافیک آن را به راحتی قابل هضم کنید
بهترین راه برای افزودن تصاویر یا گرافیک به وب سایت شما این است که از یک طراح گرافیک بخواهید تا تصاویر، آیکون ها و گرافیک های سفارشی را با رنگ های برند شما برای سایت شما ایجاد کند.
اگر این منطقی نیست، بهتر است فهرست مقالاتی را که در مورد موضوعی که نوشتهایم مرور کنید، زیرا به طور کامل توضیح داده میشود.
اطلاعات بیشتر
بهینه سازی موبایل
LoadStorm و Econsultancy خاطرنشان کردند که از هر 4 بازدیدکننده 1 نفر وقتی یک صفحه وب را رها می کند بیش از 4 ثانیه طول می کشد تا بارگذاری شود. موارد زیادی برای بهینه سازی سرعت و سئو وجود دارد، از اندازه فایل های تصویری گرفته تا قالب بندی ویدئو و انتخاب ارائه دهنده هاست مناسب. ما پیوندها را در زیر قرار می دهیم تا شما را از طریق همه چیز آشنا کنیم، اما ابتدا، در اینجا یک چک لیست سریع وجود دارد.
- سرصفحه ها و پاورقی ها را کوچکتر کنید
- فیلدهای فرم را کوتاه نگه دارید
- از یک تغییر اندازه عکس برای کوچکتر کردن اندازه فایل تصویر استفاده کنید
- برای عکس ها از فرمت JPG یا PNG استفاده کنید
- فرمت مناسب برای ویدیو را انتخاب کنید
- یک ویدیو با نرخ بیت متغیر انتخاب کنید (کیفیت پایین تر اما سرعت بالاتر)
- یک برنامه میزبانی انتخاب کنید که فضای ذخیرهسازی، پهنای باند و تعداد CPU زیاد را ارائه میدهد
خوب است که در نظر داشته باشید Core Web Vitals CLS (تغییر چیدمان تجمعی) که در آن اساساً گوگل صفحات را جریمه می کند وقتی که محتوا در حین بارگذاری صفحه به اطراف می پرد. آیا تا به حال شده است که شروع به خواندن یک مقاله کنید و ناگهان یک تبلیغ ظاهر شود و محتوا به پایین پریده و جایی را که می خواندید گم کنید؟ این نه تنها کاربران را آزار می دهد، بلکه برای سئو نیز علامت منفی می گذارد!