نحوه استفاده از ووکامرس به عنوان کاتالوگ


هدف یک فروشگاه اینترنتی، البته، فروش است، درست است؟ خوب، به طور معمول. اما ممکن است مواردی وجود داشته باشد که «فروش» لزوماً به معنای پذیرش پرداخت آنلاین برای اقلام شما نباشد.

قرار دادن فروشگاه WooCommerce خود در حالت کاتالوگ به این معنی است که می توانید محصولات خود را بدون اجازه خرید به نمایش بگذارید. در حالی که این ممکن است غیرقابل تصور به نظر برسد، دلایل متعددی وجود دارد که ممکن است کسب و کارها بخواهند این کار را انجام دهند. بیایید نگاهی به این دلایل و نحوه بهترین راه اندازی فروشگاه خود به عنوان یک کاتالوگ بیندازیم.

چرا یک سایت ووکامرس بسازیم که چیزی نمی فروشد؟

اطلاعات بیشتر و دید بیشتر همیشه چیزهای خوبی در مورد کسب و کار شما هستند. بنابراین حتی اگر نمی‌خواهید سفارش‌های آنلاین را بپذیرید، افزودن یک گالری کامل از محصولات و پیشنهادات خود در وب‌سایت‌تان همچنان می‌تواند روی نتیجه شما تأثیر بگذارد.

حتی بدون اجازه فروش واقعی، یک وب سایت به سبک کاتالوگ می تواند به ایجاد کسب و کار شما و به حداکثر رساندن سود از طریق:

  • تقویت سئوی شما: هر محصول به صفحه ای پر از کلمات کلیدی و توضیحات مرتبط تبدیل می شود تا موتورهای جستجو فهرست شوند.
  • سر و صدای ساختمان در اطراف برند شما: محصولات و پیشنهادات جدید صفحه خود را ارائه می دهند که برای اشتراک گذاری اجتماعی و ارسال به مشتریان برتر شما عالی است.
  • برجسته کردن راه حل های ضروری: راه‌حل‌های مشکلات مشتریان را به اشتراک بگذارید و از آن‌ها دعوت کنید تا برای یک پیشنهاد قیمت تماس بگیرند.
  • صرفه جویی در زمان برای کارمندان: یک فهرست قابل جستجو از محصولات ارائه دهید. مشتریان و مشتریان می توانند پاسخ سوالات خود را در سایت شما بیابند نه اینکه مجبور باشند با یک نماینده فروش تماس بگیرند.
  • ارائه تجزیه و تحلیل: بیاموزید که کدام صفحات محصول در بین مشتریان محبوب ترین هستند و از این داده ها برای راهنمایی توسعه محصول آینده استفاده کنید.

چه کسی می تواند از وب سایت کاتالوگ بهره مند شود

کاتالوگ های آنلاین می توانند برای بسیاری از انواع مشاغل مناسب باشند. این می تواند هدف نهایی شما یا فقط یک قدم در راه ایجاد یک فروشگاه تجارت الکترونیک در مقیاس کامل باشد. کسب و کار شما ممکن است از سایت کاتالوگ بهره مند شود اگر:

  • شما ترجیح می دهید محصولات خود را در فروشگاه های فیزیکی یا در رویدادها بفروشید. اگر یک کسب و کار مبتنی بر پول نقد هستید، یک صنعتگر هستید که هزینه حمل و نقل را نمی خواهید، یا یک تجارت کوچک که مدیریت موجودی را تنها با یک کانال فروش آسان تر می کند، ممکن است فروش حضوری را ترجیح دهید. اما یک ویترین آنلاین از اجناس شما همچنان می تواند به مردم بفهماند که فروشگاه یا رویداد شما ارزش بازدید را دارد.
  • شما اقلام سفارشی را می فروشید که نیاز به قیمت دارند. شما ممکن است اقلام سفارشی را بفروشید که نیاز به صحبت با مشتری خود در ابتدا دارند و یک بسته منحصر به فرد برای آنها تهیه کنید. در این صورت، می‌توانید گزینه‌های مختلفی را در کاتالوگ خود بگنجانید، اما مشتریان را به‌جای اینکه به آنها اجازه خرید مستقیم بدهید، به فرمی برای درخواست پیشنهاد قیمت هدایت کنید.
  • شما می خواهید اطلاعاتی را برای فروشگاه هایی که می خواهند محصولات شما را به صورت عمده بفروشند ارائه دهید. اگر یک تامین کننده عمده فروشی هستید یا بیشتر معاملات B2B را انجام می دهید، پس نمی خواهید یک فروشگاه آنلاین که برای عموم باز باشد. چه بخواهید خرده فروشان بالقوه مستقیماً با شما تماس بگیرند یا از طریق یک حساب خصوصی سفارشات آنلاین را انجام دهند، حالت کاتالوگ می تواند به شما کمک کند مکالمه را شروع کنید.
  • قیمت محصول شما متغیر است. اگر اقلامی را می فروشید که با ارزش بازار مرتبط هستند و قیمت ها روزانه تغییر می کند، ممکن است صرف زمان برای به روز نگه داشتن وب سایت خود عملی نباشد. درعوض، حالت کاتالوگ به شما امکان می‌دهد محصولات خود را نشان دهید و سفارش‌ها را از طریق فرمی دریافت کنید که سپس می‌توان آن را به یک معامله دستی با قیمت محاسبه‌شده درست تبدیل کرد.
  • شما در حال استراحت از فروش آنلاین هستید. شاید برای تنظیم موجودی خود به زمان نیاز داشته باشید، یا شاید فقط به استراحت شخصی نیاز داشته باشید. تبدیل فروشگاه آنلاین خود به حالت کاتالوگ یک راه عالی برای آویزان کردن یک علامت استعاری “بسته” در درب منزل و در عین حال حفظ رتبه بندی موتورهای جستجوی شما است.

نحوه استفاده از ووکامرس به عنوان کاتالوگ

هنگام استفاده از WooCommerce به عنوان یک کاتالوگ، با ایجاد محصولات خود شروع کنید. سپس، شما می خواهید دو کار را انجام دهید:

  1. تمام دکمه های «افزودن به سبد خرید» را حذف، تغییر مسیر یا محدود کنید، و
  2. تمام صفحات و عملکرد سبد خرید و پرداخت را حذف یا محدود کنید.

می‌توانید کاتالوگ خود را با استفاده از یک قطعه کد سفارشی یا افزونه‌ای که جزئیات را برای شما مدیریت می‌کند، تنظیم کنید.

گزینه 1: حالت کاتالوگ پیشرفته برای افزونه WooCommerce

پسوند حالت کاتالوگ پیشرفته در یک سایت

افزونه Aan یک راه عالی برای ایجاد یک گالری محصول آنلاین است. حالت کاتالوگ پیشرفته برای افزونه WooCommerce طیف گسترده ای از عملکردها را ارائه می دهد و برای فروشگاه های آنلاین که به طور مداوم به دسته های مختلف مشتریان پاسخ می دهد ایده آل است. شما قادر خواهید بود هر جنبه ای از نحوه کار کاتالوگ خود را تنها با چند کلیک سفارشی کنید.

با حالت کاتالوگ پیشرفته، می توانید:

  • دکمه های افزودن به سبد خرید را به صفحه ای با یک نقل قول یا فرم درخواست هدایت کنید.
  • دکمه‌های افزودن به سبد خرید را با پیامی حاوی دستورالعمل‌هایی مانند «برای قیمت با ما تماس بگیرید» جایگزین کنید.
  • تمام قیمت ها را حذف کنید
  • صفحات سبد خرید و پرداخت را مخفی کنید.

همه کنترل‌ها نیز بر اساس نقش‌های کاربر هستند، به این معنی که می‌توانید به برخی از کاربران – مانند عمده‌فروشان خود – اجازه دهید به استفاده از فروشگاه در حالت عادی ادامه دهند، در حالی که مهمان‌ها فقط می‌توانند فروشگاه را در حالت کاتالوگ ببینند. علاوه بر این، می‌توانید محصولاتی را که برای نسخه کاتالوگ در داخل و خارج هستند تنظیم کنید، و اجازه می‌دهد برخی از محصولات خریداری شوند، در حالی که برخی دیگر فقط قابل مشاهده هستند.

گزینه 2: پسوند گزینه های مشاهده کاتالوگ

محصولات با دکمه ای که از مشتریان می خواهد برای قیمت تماس بگیرند

برای یک راه حل ساده تر، افزونه گزینه های مشاهده کاتالوگ را امتحان کنید. ایده‌آل برای مغازه‌هایی که می‌خواهند یک لوک‌بوک ساده راه‌اندازی کنند، این افزونه با کاربری آسان، WooCommerce را به یک گالری تبدیل می‌کند.

از پسوند استفاده کنید تا:

  • دکمه افزودن به سبد خرید را بردارید یا آن را به فرم درخواست محصول/منظور نقل قول هدایت کنید.
  • صفحات پرداخت و سبد خرید را حذف کنید.
  • قیمت‌ها را مخفی کنید یا قیمت‌های مختلف را برای خریداران مهمان و کاربرانی که وارد سیستم شده‌اند نمایش دهید.

گزینه 3: قابلیت مشاهده کاتالوگ برای افزونه WooCommerce

تنظیمات برای پنهان کردن قیمت بر اساس نقش کاربر

افزونه قابلیت مشاهده کاتالوگ برای WooCommerce یک انتخاب عالی برای سایت هایی است که عمدتاً فروش B2B را به عمده فروشان مختلف با پارامترهای قرارداد متفاوت انجام می دهند. کنترل دقیقی بر روی تک تک کاربران ارائه می دهد، بنابراین می توانید مطمئن شوید که فقط خریداران مجاز می توانند محصولات شما را با قیمت مناسب و در ترکیب مناسب خریداری کنند.

با استفاده از این برنامه افزودنی، می توانید نمایان بودن محصول و قیمت را بر اساس موارد زیر کنترل کنید:

  • پروفایل های کاربر فردی
  • دسته بندی کاربران
  • موقعیت مکانی کاربران
  • میانگین ارزش کل خریدهای گذشته.

شما می توانید یک تجربه خرید بسیار سفارشی برای هر یک از مشتریان عمده فروشی معمولی خود ایجاد کنید. پس از ورود به سیستم، محصولاتی که متناسب با نمایه‌شان است به آنها نشان داده می‌شود و می‌توانند محصولاتی را خریداری کنند که به بهترین نحو با نیازهایشان مطابقت دارند.

گزینه 4: قطعه کد سفارشی

اگر از کار کردن با کد راحت هستید، می توانید چند قطعه کد سفارشی را به سایت خود اضافه کنید تا عملکرد پرداخت WooCommerce را حذف یا تغییر دهید. این کد را می توان به تم شما اضافه کرد functions.php فایل برای راه حل کاتالوگ بسیار سبک و کاملا سفارشی.

می توانید قطعه هایی بنویسید که:

  • دکمه‌های افزودن به سبد خرید را بردارید و آنها را با پیام «لطفاً برای قیمت‌گذاری با ما تماس بگیرید» جایگزین کنید، و تمام صفحات سبد خرید و پرداخت را حذف کنید (این قطعه را امتحان کنید وبلاگ تجاری بلومر).
  • دکمه‌های افزودن به سبد خرید را برای کاربرانی که از سیستم خارج شده‌اند حذف کنید، اما به کاربرانی که وارد سیستم شده‌اند اجازه دهید – مانند شرکای عمده‌فروشی مورد تایید شما – یک سبد بسازند و بررسی کنند (این جایگزین را امتحان کنید قطعه Business Bloomer).
  • به سادگی تمام پیام‌ها و دکمه‌های قیمت‌گذاری را حذف کنید تا یک گالری تمیز و ساده ایجاد کنید (این را بدهید قطعه Business Bloomer پیش).

اگر قبلاً با قلاب‌های WooCommerce کار کرده‌اید، می‌توانید این قطعه‌ها را در صورت نیاز ترکیب و اصلاح کنید. به عنوان مثال، دکمه‌های افزودن به سبد خرید را می‌توان تغییر داد تا به فرم درخواست نقل‌قول تغییر مسیر دهد، یا محدودیت‌های اضافی برای کاربران یا انواع محصولات اضافه شود تا کنترل شود چه کسی می‌تواند چه چیزی را خریداری کند.

آیا به دنبال کمکی برای ایجاد کاتالوگ رویاهای خود در WooCommerce هستید؟ با یکی از WooExperts مورد اعتماد ما در تماس باشید! این آژانس های خدمات کامل با مهر تایید رسمی ما ارائه می شوند، بنابراین می توانید مطمئن باشید که پروژه شما در دستان امن است. یک WooExpert پیدا کنید.

مثل همیشه هنگام کار با وب سایت خود، مطمئن شوید که مشتریان را در جریان نگه دارید! هنگامی که یک فروشگاه اینترنتی به سبک کاتالوگ راه اندازی می کنید، توضیح دهید که چگونه همه چیز کار می کند و مشتریان بالقوه چگونه می توانند محصولات شما را بخرند، چه به صورت حضوری یا با تماس مستقیم از طریق ایمیل با شما. کاتالوگ خود را با جدیدترین و بهترین های خود به روز نگه دارید و در نتیجه رشد سود خود را تماشا کنید.

برای سفارشی کردن فروشگاه خود به بازار افزونه ها مراجعه کنید



منبع