نحوه انتخاب نام دامنه – پنج مرحله حیاتی

شما نام دامنه خود را با یک سرور (میزبان خود) مرتبط می‌کنید – مکانی که فایل‌های سایت شما واقعاً در آن نگهداری می‌شوند. هنگامی که شخصی نام دامنه شما را تایپ می کند، به رایانه بازدید کننده می گوید که برای یافتن سایت شما به کجا مراجعه کند.

مشابه یافتن دامنه‌ای که املای آن آسان باشد، نمی‌خواهید عناصر دیگری را که وقتی با صدای بلند گفته می‌شود، گیج می‌شوند، وارد کنید.

بگو نام را به آنها بفرستید و از آنها بخواهید آن را تایپ کنند. آیا آنها آن را درست نوشته اند؟ چند روز بعد به آنها برگردید و ببینید آیا آنها هستند یا خیر یاد آوردن نام.

دامنه کامل خود را پیدا کردید؟ یه چیز دیگه هم هست

از نام‌های طولانی مانند «RebeccasLouisianaCrabShackOffTheCornerofMainAndThird.com» اجتناب کنید.

بررسی روده: آیا وقتی آن را با صدای بلند می گویید افتخار می کنید؟ آیا می توانید ببینید که آن را در تلویزیون، به یکی از اعضای محترم خانواده، یا در مقابل یک عضو هیئت مدیره ثروتمند 500 می گویید؟

تنها چیزی که بدتر از فرستادن تصادفی بازدیدکنندگان به یک رقیب است، توهین به آنهاست. اگر یک اشتباه تایپی معمولی یا پایان متناوب، بازدیدکنندگان شما را به سایتی می‌فرستد که آن‌ها آن را بی‌اهمیت می‌دانند، دلیل دیگری برای انتخاب گزینه جدید است.

انتخاب نام دامنه در اصل مانند نامگذاری خود کسب و کار شما است. همانطور که نام شرکت جدید خود را کوکاکولا نمی‌گذارید زیرا نام آن دارای علامت تجاری است و قبلاً برای چیز دیگری شناخته شده است، باید از بین گزینه‌های موجود و مقرون به صرفه انتخاب کنید.

به طور کلی، شما باید فهرست گسترده ای از گزینه ها ایجاد کنید و سپس آن را بر اساس این هدف نهایی محدود کنید: چیزی که به خاطر سپردن و برقراری ارتباط آسان است. در پایان این پست جزئیاتی در مورد پنج حوزه به اشتراک گذاشته می شود که تعیین می کند آیا دامنه با این هدف مطابقت دارد یا خیر.

لیست خود را با نام های مرتبط با شرکت و هدف خود شروع کنید

این پست در مورد نحوه ایده پردازی نیست، بلکه در مورد نحوه مرتب سازی گزینه های خود برای ایجاد بهترین تصمیم گیری از احتمالاتی که کشف می کنید.

ایجاد فروشگاهی که همیشه می خواستید به چیزی بیش از نرم افزار عالی مانند WooCommerce نیاز دارد. برای یک تجربه خرید فوق‌العاده و عملیات باطنی کارآمد به همه عناصر نیاز دارید.

با این حال، برخی از فروشگاه‌های آنلاین، در صورتی که با نام تجاری آنها مطابقت داشته باشد، از انتهای جایگزین استفاده می‌کنند. به عنوان مثال، فروشگاه مصور معتبر از URL استفاده می کند certifiedcomic.shop، روشی خلاقانه برای ایجاد نام تجاری خود به صورت آنلاین.

صفحه اصلی وب سایت فروشگاه مصور معتبر

3. املا آسان است

برای اطمینان از اینکه به خاطر سپردن و برقراری ارتباط آسان است، دامنه ای را انتخاب کنید که:

1. کوتاه است

خط فاصله یک مثال عالی است. اگرچه افزودن یک دامنه ممکن است یک دامنه را در دسترس قرار دهد، اما بسیاری از افراد همچنان در مقصد اشتباهی قرار می گیرند. اعداد همچنین باعث سردرگمی می شوند زیرا می توانند املا شوند (بیست و سه) یا به عنوان رقم وارد شوند (23).

تصمیم گیری در مورد نام دامنه به اندازه انتخاب مکان برای ویترین فروشگاه فیزیکی مهم است. شما می خواهید به راحتی پیدا شوید و خودتان را به شیوه ای سلیقه ای معرفی کنید که برای صنعت و پایگاه مشتری شما منطقی باشد. شما می خواهید به جایی بروید که مشتریان هستند و جایی که رقابت نیست.

اگر به‌تازگی فروشگاه خود را راه‌اندازی کرده‌اید، یا به‌دنبال افزودن حضور دیجیتالی به ویترین فروشگاه خود هستید، نکاتی را در مورد انتخاب نام دامنه‌ای که برای سال‌های آینده به شما کمک خواهد کرد، بخوانید.

نام دامنه چیست؟

بنابراین نام دامنه و حساب میزبانی چیزهای جداگانه ای هستند، اما برای آنلاین کردن سایت خود به هر دو نیاز دارید. شما می توانید آنها را با هم یا جداگانه خریداری کنید – فقط باید تنظیماتی را وارد کنید تا این دو بتوانند با هم ارتباط برقرار کنند.

از کجا می توان نام دامنه خرید؟

ده ها نکته در انتخاب نام وجود دارد و همه آنها باید در پرتو یکدیگر بررسی شوند. درست مانند هر تصمیم تجاری دیگری، باید لیست خود را محدود کنید و مزایا و معایب هر URL را بسنجید.

بسیاری از هاست ها خدمات خرید دامنه را ارائه می دهند یا یک نام رایگان را به عنوان بخشی از بسته خود درج می کنند، اما ممکن است برای شما راحت تر از همه دیدن کنید. پلت فرم خرید دامنه در WordPress.com. می‌توانید نام‌های موجود را جستجو کنید و از میان پایان‌های رایج (.com، .net، و غیره) به همراه بیش از 350 گزینه منحصربه‌فرد مانند .blog، .store، و موارد دیگر انتخاب کنید.

پیدا کردن نام دامنه با WordPress.com

چگونه می توان یک نام دامنه انتخاب کرد

این رایج ترین پایان است و بسیاری از بازدیدکنندگان به طور پیش فرض تایپ می کنند. ممکن است پایان متفاوتی در دسترس باشد یا هزینه کمتری داشته باشد، اما به خاطر داشته باشید که بازدیدکنندگان بالقوه ممکن است جستجوی خود را رها کنند یا به وب‌سایت رقیب پایان دهند زیرا ابتدا .com را تایپ می‌کنند.

2 Hounds Design می دانست که مردم می توانند نام خود را به دو روش متفاوت تفسیر کنند. بنابراین در حالی که نام دامنه اصلی آنها است 2houndsdesign.com، آنها همچنین twohoundsdesign.com را خریداری کرده و به سایت خود هدایت کردند.

وب سایت 2Hounds Design

5. به راحتی با چیزی توهین آمیز اشتباه گرفته نمی شود

قیمت‌های ویژگی‌های دامنه، مانند ویژگی‌های فیزیکی، به‌طور چشمگیری متفاوت است زیرا توسط مالک تعیین می‌شود. ممکن است فروشنده چند صد دلار یا برای نامی مانند eCommerce.com ده ها میلیون دلار بخواهد.

اگر یک نام دامنه خوب پیدا کردید که ارزان است، برای محافظت از سرمایه گذاری خود تا حد امکان تنوع بیشتری را تضمین کنید.

برند رویایی خود را بسازید

بیشتر دامنه‌های تک کلمه‌ای برای صحبت یا با قیمت‌های گزاف فهرست شده‌اند. افزودن چند کلمه ساده به دامنه انتخابی شما می تواند حرکت خوبی باشد. اما مطمئن شوید که اهداف دیگر در این لیست را نیز برآورده می کند.

به عنوان مثال، DRYFT یک خرده فروش است که تجهیزات و لباس ماهیگیری را ارائه می دهد. آنها کلمه “ماهیگیری” را به نام دامنه خود اضافه کردند – dryftfishing.com – ساده نگه داشتن و به خاطر سپردن آن آسان است.

صفحه اصلی Dryft Fishing

2. در صورت امکان به .com ختم می شود

هنگامی که اولین مجموعه ایده های خود را دارید، می توانید در دسترس بودن دامنه را جستجو کنید. اگر قبلاً نام تجاری دارید، می توانید با این مرحله شروع کنید تا ببینید آیا در دسترس است یا خیر.

آن را با گروهی از همتایان یا مخاطبان آزمایشی به اشتراک بگذارید. از آنها بخواهید خلاق باشند و ببینند آیا کاری “کثیف” یا “توهین آمیز” می توانند با نام انجام دهند. آنها ممکن است نقطه کوری را کشف کنند یا مرجع فرهنگ پاپ را بدانند که شما از آن بی اطلاع هستید. این می تواند خجالت زیادی را نجات دهد.

شما دامنه ای می خواهید که شامل نام کسب و کار شما باشد یا ارتباط نزدیکی با صنعت شما داشته باشد. اگر کسب و کار شما کاملا آنلاین است، قبل از انتخاب نام رسمی برای کسب و کار خود، باید دامنه های موجود را در نظر بگیرید. تصمیم دست به دست می شود.

اکنون که دامنه کاملی را پیدا کرده اید، پیش بروید و با جذب بازار، رقبا را دفع کنید. آیا دامنه شما به .com ختم می شود؟ ممکن است پایان های دیگری مانند .net و .org را نیز دریافت کنید. اسمی را انتخاب کردید که املای آن اشتباه باشد؟ نسخه های دیگر را قبل از ورود رقبا به تصویر بکشید، سپس آنها را به URL اصلی هدایت کنید.

پسندیدن بارگذاری…



منبع

نام دامنه مانند یک آدرس خیابان برای یک تجارت آنلاین است. به مردم می گوید که کجا می توانند فروشگاه شما را پیدا کنند. احتمالاً به همین دلیل است که به آن وب نیز می گویند نشانی. اما این خیلی بیشتر است – برخلاف اکثر آدرس‌های خیابان، نام دامنه شما می‌تواند منعکس‌کننده یا حتی کاملاً مطابق با نام فروشگاه شما باشد. این گسترش برند شماست یا گاهی اوقات خود برند شماست.

وقتی صحبت از برندسازی می شود، یک نام خوب و یک لوگوی زیبا ضروری است. اما آنلاین، یک نام دامنه عالی مانند مکان فروشگاهی عالی در خیابان اصلی است. می تواند موفقیت شما را ایجاد کند یا شکست دهد. وقت بگذارید و گزینه های خود را با دقت بسنجید. دامنه مناسب برای فروشگاه شما وجود دارد!

برای سفارشی کردن فروشگاه خود به بازار افزونه ها مراجعه کنید