نحوه فروش در TikTok در سال 2022


چگونه در TikTok بفروشیم؟ سؤال خوبی بود. خوشبختانه شما فقط هفت قدم با شما فاصله دارید…

  1. جایگاه خود را مشخص کنید – سپس در مورد مخاطبان خود تحقیق کنید
  2. یک حساب کاربری ایجاد کنید
  3. به یک حساب تجاری تغییر دهید
  4. شروع به تولید محتوای عالی کنید
  5. با مخاطبان خود درگیر شوید
  6. محتوای تولید شده توسط کاربر را تبلیغ کنید
  7. با اینفلوئنسرها کار کنید

#1. جایگاه خود را مشخص کنید – سپس در مورد مخاطب خود تحقیق کنید

قبل از اینکه شروع به فروش در TikTok کنید – البته قبل از اینکه حتی یک حساب کاربری در آن ایجاد کنید – ابتدا باید جایگاه خود را پیدا کنید.

جایگاه شما، در اصطلاح TikTok، زیربخشی از یک بازار گسترده تر است. طاقچه گروهی از کاربران علاقه مند به چیز مشابهی هستند – چه فیلم های ترسناک دهه 90، کفش های بسکتبال، شیرینی های گیاهی یا، خوب… تقریباً هر چیزی که فکرش را بکنید!

بنابراین قبل از شروع فروش در TikTok، مشخص کنید که کسب و کار شما در کدام حوزه فعالیت می کند. این خط فکری را دنبال کنید و از آن برای درک بیشتر مخاطبان خود استفاده کنید.

آن ها چند ساله هستند؟ آنها کجا هستند؟ آنها چه جنسیتی را تشخیص می دهند؟

دانستن این نوع چیزها، درک جایگاه خود – و مهمتر از آن، درک چگونگی محتوای شما مناسب در آن جایگاه – به شما کمک می کند محتوای مرتبط تری تولید کنید که با مخاطبان شما طنین انداز شود.

چه کسی از TikTok استفاده می کند؟

اطلاعات جمعیتی اصلی در TikTok برای خواندن جالب است:

  • 47% سن کاربران TikTok بین 10 تا 29 سال است
  • 1% زن هستند 46.9 درصد مرد هستند
  • 43% کاربران جدید TikTok اهل هند هستند

دانستن این نوع از آمار کلی مخاطبان TikTok مهم است. دستیابی به ویژگی های خاص شما مخاطب، هر چند – این حتی حیاتی تر است!

#2. یک حساب کاربری ایجاد کنید

با توجه به پایه و اساس مخاطبان و جایگاه مناسب شما، وقت آن رسیده است که ساختن امپراتوری TikTok خود را آغاز کنید. و همه چیز با یک آجر شروع می شود – ایجاد یک حساب کاربری.

خوشبختانه، این ساده است. برنامه TikTok را در تلفن هوشمند خود دانلود کنید – یا به این آدرس بروید صفحه ثبت نام TikTok روی دسکتاپ خود – و با استفاده از تلفن یا ایمیل خود یک حساب راه اندازی کنید. همچنین می توانید از طریق فیس بوک، توییتر یا گوگل وارد شوید، اگر این کار آسان تر است!

هنگامی که وارد شدید، مطمئن شوید که برخی از حساب‌ها را در حوزه یا صنعت خود دنبال می‌کنید – این اطمینان حاصل می‌کند که فید شما با محتوای زیادی مرتبط با تجارت و برند شما پر شده است.

TikTok اسکرین شات حساب ایجاد می کند
ایجاد یک حساب کاربری با TikTok فقط چند لحظه طول می کشد.

#3. به یک حساب تجاری تغییر دهید

TikTok دو نوع حساب دارد: شخصی و تجاری. اگر قصد دارید در TikTok بفروشید، باید از دومی استفاده کنید.

با این حال، نگران نباشید – ساخت سوئیچ کار دشواری است. این مراحل را دنبال کنید:

  1. از برنامه TikTok خود روی «Profile» ضربه بزنید
  2. دکمه “منو” و سپس “تنظیمات و حریم خصوصی” را فشار دهید
  3. “مدیریت حساب” را انتخاب کنید
  4. روی «Switch to Business Account» ضربه بزنید
  5. برای تأیید سوئیچ، دستورات روی صفحه را دنبال کنید

به گفته TikTok، «هرکسی که هدف اصلی TikTok تبلیغ کسب و کار خود (اعم از یک محصول یا خدمات) است، باید از یک حساب تجاری استفاده کند. بنابراین، مگر اینکه قصد دارید از حساب جدید TikTok خود فقط برای ویدیوهای شخصی استفاده کنید، ارزش این را دارد که این مرحله را به ویژه به خاطر بسپارید!

برای اطلاعات بیشتر در مورد حساب های تجاری در TikTok، به آدرس زیر مراجعه کنید وب سایت TikTok For Business.

#4. شروع به ایجاد محتوای عالی کنید

TikTok همه چیز در مورد ایجاد محتوای شگفت انگیز است – بنابراین وقت آن رسیده که شما شروع به انجام آن کنید.

به یاد داشته باشید، TikTok مانند فیس بوک یا اینستاگرام نیست. اساساً حول متن، عکس یا (مانند توییتر) تکه‌های کوتاه متن نمی‌چرخد. در عوض، بر اساس ایجاد و اشتراک گذاری ساخته شده است فیلم های – پس وقت آن است که غلت زدن را شروع کنید.

در اینجا نکات برتر ما برای ایجاد محتوای جذاب و متقاعد کننده آورده شده است:

  • خودت باش: فرقی نمی‌کند که از دوربین خجالتی باشید یا برای هالیوود ساخته شده باشید – بهترین شرط شما همیشه این است که برند خود را به روشی معتبر منعکس کنید. به علاوه، الگوریتم‌های TikTok به همان اندازه که کاربران تمایلی به تماشای تبلیغات ندارند، در کشف تبلیغات ماهر هستند. بنابراین طبیعی و قابل ربط نگه داشتن چیزها همیشه بهترین راه است!
  • پست روزانه: نمی توانید روزها یا هفته ها از ایجاد محتوای TikTok خود غافل شوید. خیر – TikTok بیشترین پوسترهای خود را در اولویت قرار می دهد. و پست کردن هر روز (هک، چندگانه بار در روز) شانس شما را برای جلب توجه افزایش می دهد. یا بهتر – در فیدهای “برای شما” مخاطبان شما ظاهر می شود. (جام مقدس TikTok!)
  • تمرکز بر کیفیت: با این حال، کیفیت را فدای کمیت نکنید. شما در اینجا نماینده یک نام تجاری هستید – بنابراین ارزش های تولید شما هنوز باید به بهترین شکل ممکن باشد. استفاده از تجهیزات مناسب – مانند سه پایه، رین لایت و دوربین یا گوشی هوشمند با کیفیت بالا – مهم است. همانطور که سرمایه گذاری روی فرآیندهای پس از تولید ویدیوی شما، مانند ویرایش و افزودن موسیقی و جلوه ها نیز انجام می شود.

مهمتر از همه، به یاد داشته باشید – شما اینجا هستید تا در TikTok بفروشید. چیزی که هستی نه در اینجا باید تبلیغات ایجاد کنید. همیشه روی کیفیت محتوای خود تمرکز کنید قبل از بسته بندی تبلیغات، به هر قیمتی. و ارائه ارزش و سرگرمی به کاربران خود را بر فروش ساده به آنها اولویت دهید.

با گذشت زمان، اعتماد آن‌ها را جلب می‌کنید، برند خود را می‌سازید – و شاهد افزایش فروش خود خواهید بود.

#5. با مخاطبان خود درگیر شوید

به عنوان انسان، همه ما گاهی نیاز به یادآوری داریم – همه چیز به شما مربوط نیست! بنابراین صرفاً روی نمایه و ویدیوهای TikTok خود تمرکز نکنید، بلکه بر روی اکوسیستم گسترده‌تری از محتوا تمرکز کنید که از پلتفرم رسانه‌های اجتماعی پشتیبانی می‌کند – و از تعداد میلیاردها کاربر آن پشتیبانی می‌کند.

پس خوشحال باشید و شروع به مشاهده، لایک کردن و نظر دادن در مورد ویدیوهای حساب های دیگر کنید. این فقط شما را در رادار آنها قرار نمی دهد – شانس شما را برای پایان دادن به فیدهای آنها افزایش می دهد و آنها نیز به نوبه خود ویدیوهای شما را مشاهده و دوست دارند. از طریق آن لنز، تعامل با سایر کاربران TikTok یکی از بهترین نکات بازاریابی دیجیتال است که می توانیم ارائه دهیم!

همچنین مطمئن شوید که با مخاطبان خود درگیر هستید – افرادی که در جایگاه خود با علاقه به برند، محصول یا خدمات خود شناسایی کرده اید. اینها افرادی هستند که ویدیوهای حساب های مشابه – یا حتی خودتان را دنبال می کنند و دوست دارند.

هر چه بیشتر این کار را انجام دهید، نه تنها به عنوان یک کسب و کار، بلکه به عنوان یک انسان قابل ارتباط بیشتر معرفی می شوید پشت آن تجارت به‌عنوان یک خالق حالات خوب، به جای تجارت به تنهایی!

#6. تبلیغ محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC)

محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) به محتوایی اشاره دارد که نه توسط شما، بلکه توسط اعضای مخاطبان شما ساخته شده است. این ویدیوهایی است که توسط افرادی ساخته شده است که از محصولات شما استفاده می کنند و آنها را امتحان می کنند، اما با یک پیچ – آنها برای انجام این کار پولی دریافت نمی کنند.

UGC یک اثبات اجتماعی قدرتمند است و به دلیل سادگی کار می کند – هرگز شبیه بازاریابی نیست. هنگامی که مخاطبان شما UGC را ایجاد می کنند – از پشت خود، در اطراف کالاهای برند شما – قانع کننده است زیرا آنها این کار را به یک دلیل انجام داده اند: عشق واقعی به محصول شما و تمایل به اشتراک گذاری آن با جهان.

اسکرین شات TikTok HelloFresh UGC
UGC زمانی است که یک نام تجاری راه خود را به ویدیوی کاربر TikTok پیدا می کند – بدون اینکه آن برند برای این امتیاز هزینه کند. این یک اثبات اجتماعی عالی است، بنابراین آن را تشویق کنید!

اگر برند شما به اندازه‌ای تثبیت شده است که فالوورهای شما در رسانه‌های اجتماعی درباره آن فریاد بزنند، با این ویدیوها و حساب‌ها تعامل داشته باشید. مخاطبان گسترده‌تر خود را تشویق کنید تا درباره تجربیات خود با محصولات شما پست بگذارند – چالش‌ها روشی عالی برای انجام این کار هستند – و این ویدیوها را تا جایی که می‌توانید تبلیغ کنید (البته با اجازه سازندگان!).

برای اطلاعات بیشتر در مورد چگونه ویدیوهای TikTok خود را تبلیغ کنیم، TikTok می تواند کمک کند.

شماره 7. با اینفلوئنسرها کار کنید

طرف مقابل سکه UGC کار با اینفلوئنسرها است. بر خلاف همتایان بدون دستمزد خود، اینفلوئنسرهای TikTok افرادی هستند که برند شما را برای پول تبلیغ می کنند.

اینفلوئنسرها مفید هستند زیرا اغلب صدها هزار دارند (نه، میلیون ها نفر) از فالوورها – به این معنی که آنها دسترسی برند شما را به مخاطبان گسترده ای از مشتریان بالقوه ارائه می دهند. آنها همچنین دسترسی به مخاطبانی را فراهم می‌کنند که درگیر هستند و علاقه‌ای ثابت و پایدار به صنعتی که در آن فعالیت می‌کنید دارند.

اسکرین شات نمایه Charli D'Amelio TikTok
چارلی داملیو با بیش از 141 میلیون دنبال کننده، از نظر بسیاری مشهورترین تأثیرگذار TikTok در جهان است.

اینفلوئنسرهای TikTok به عنوان اثبات اجتماعی قدرتمند عمل می کنند – و استخدام آنها حتی نیازی به هزینه زیادی ندارد.

به این دلیل که TikTok جمعیت پر رونقی دارد کوچک اینفلوئنسرها هم این حساب‌ها نسبت به اینفلوئنسرهای «کلان» فالوورهای کمتری دارند – حداقل 2000 نفر آستانه پایین‌تر پذیرفته‌شده است – و معمولاً مقرون به صرفه‌تر و برای برندهایی که به دنبال تبلیغات هستند باز هستند.

بعلاوه، میکرو اینفلوئنسرهای TikTok می توانند به همان اندازه – اگر نه بیشتر – از همتایان مورد تحسین خود مؤثر باشند. دنبال‌کنندگان کوچک‌تر و شهرت متوسط‌تر آن‌ها می‌تواند اعتماد را در میان جمعیت خسته از تبلیغات رسانه‌های اجتماعی افزایش دهد – چیزی که به‌عنوان یک تبلیغ‌کننده، درست در دستان شماست.

می‌توانید مستقیماً با تأثیرگذاران TikTok تماس بگیرید یا یک آژانس شخص ثالث را استخدام کنید تا این کار را برای شما انجام دهد. و برای راهنمایی های برتر در مورد چیدن یک استراتژی بازاریابی تأثیرگذار جهانی، ما می توانیم کمک کنیم!



منبع