خوشبختانه، با وجود تعداد زیادی از سازندگان وب سایت آنلاین، اکنون ایجاد وب سایت خود آسان تر از همیشه است. به سادگی:
- پلتفرم تجارت الکترونیک خود را انتخاب کنید (مانند Shopify یا Wix)
- یک نام دامنه مرتبط را ایمن کنید
- وب سایت خود را با استفاده از ابزارهای مفید ارائه شده بسازید
- محصولات خود را آپلود کنید (تصاویر، توضیحات و گزینه های خرید)
- در مورد روش های حمل و نقل خود تصمیم بگیرید
- زنده شوید و بازاریابی فروشگاه آنلاین خود را شروع کنید
5. بازاریابی کسب و کار شما
اگر بتوانید جایگاه مناسبی را انتخاب کنید، مشتریانی خواهید داشت که برای خرید از شما به سر خود میافتند. اشتباه را انتخاب کنید و مهم نیست که محصولات، قیمت ها یا خدمات مشتری چقدر عالی هستند، برای موفقیت با مشکل مواجه خواهید شد.
بزرگترین تمایزها، افرادی هستند که هدف قرار می دهید و پیام هایی که استفاده می کنید. با فروش عمده، شما معمولاً Business to Business (B2B) را می فروشید. این بدان معناست که عواملی مانند سرعت و هزینه، نقش بسیار بیشتری در فرآیند خرید نسبت به فروش مستقیم به مصرفکنندگان دارند (D2C). بنابراین، پیام های بازاریابی شما باید بر روی این عوامل تمرکز کنند.
بنابراین، سهام خود را آماده فروش دارید. اما کجا می خواهید آن را بفروشید؟
فروشگاه آنلاین
چقدر تقاضا برای این طاقچه وجود دارد؟ آیا افراد زیادی به طاقچه علاقه مند هستند؟ آیا حاضرند برای محصولات پول خرج کنند؟
بازارهای بیشماری وجود دارند که به عمدهفروشان پاسخ میدهند. بسیاری از اینها بازارهای حضوری هستند که رویدادهایی مانند حراج را پوشش می دهند. اما گزینههای بازار آنلاین نیز وجود دارد – برخی از آنها ممکن است در زمینه شما تخصص داشته باشند یا گزینههای عمده فروشی عمومی مانند علی بابا را ارائه دهند.
فقط به این دلیل که یک طاقچه فرصت های زیادی دارد، لزوما آن را به بهترین گزینه تبدیل نمی کند. رقابت نقش بزرگی دارد.
بسته به جایگاهی که انتخاب کردهاید و محصولی که میخواهید بفروشید، گزینههای مختلفی برای منبعیابی محصولات وجود دارد. واضح ترین گزینه رفتن مستقیم به سازنده است. با این حال، گزینه های دیگر شامل خرید از:
- توزیع کنندگان (متخصص در فروش/حمل و نقل محصولات به عمده فروشان)
- واردکنندگان (متخصص فروش محصولات به عمده فروشان خارج از کشور)
- مدیران تصفیه (متخصص فروش سهام تصفیه شده)
3. کانال های فروش خود را انتخاب کنید
بازارها
فروش در نمایشگاه های تجاری و از طریق بازارهای آنلاین یک گزینه عالی است. اما آنها همچنین به شخص ثالثی برای تکمیل فرآیند فروش متکی هستند. این شخص ثالث به سود شما می خورد و می تواند شرایط آن را در هر زمان تغییر دهد. به همین دلیل است که ایجاد یک وبسایت برای فروش عمده آنلاین به شما کنترل بیشتری میدهد – و میتوان از آن در کنار سایر پلتفرمهای فروش استفاده کرد.
برخی از نکات بازاریابی خوب برای بازاریابی B2B عبارتند از:
- بازاریابی رسانه های اجتماعی (به ویژه پلتفرم هایی مانند لینکدین)
- بازاریابی ایمیلی
- تبلیغات در نشریات تجاری
- حمایت از رویدادهای صنعت
هنگام انتخاب یک طاقچه دو عامل اصلی وجود دارد:
به عنوان مثال، اگرچه صنعت تناسب اندام در حال رشد است، اما کسب و کارهای بی شماری نیز وجود دارند که خدمات عمده فروشی در این فضا ارائه می دهند.
رقابت
یافتن بهترین طاقچه به معنای ورود به فضایی است که در آن وجود دارد تعادل بین فرصت و رقابت.
2. چیدن و تامین منابع محصولات
به عنوان یک عمده فروش، به دنبال ایجاد روابط قوی با تعداد کمی از مشتریان با ارزش خواهید بود. این امر نمایشگاههای تجاری را به یک مکان ایدهآل تبدیل میکند و به شما این امکان را میدهد تا روابط خود را با افراد مرتبط در یک محیط واقعی شروع کنید. با این حال، شرکت در نمایشگاههای تجاری ممکن است گهگاه هزینه بر باشد، بنابراین برنامهای برای استفاده حداکثری از حضور شما بهترین راه برای افزایش بازگشت سرمایه است.
بنابراین، چگونه می توانید در واقع به فروش عمده فروشی بروید؟ ما آن را به پنج مرحله آسان در زیر تقسیم می کنیم!
1. یک طاقچه را انتخاب کنید
نمایشگاه های تجاری
به عنوان مثال، صنعت تناسب اندام در چند سال گذشته به طور تصاعدی رشد کرده است. در سال 2023، صنعت باشگاه بدنسازی، سلامت و تناسب اندام است پیش بینی می شود 30.8 میلیارد دلار درآمد داشته باشد. این نشان می دهد که فرصت های قابل توجهی در این فضا وجود دارد.
اولین قدم در فروش عمده فروشی موفق، انتخاب جایگاه مناسب است. توجه دقیق باید به این مرحله اعمال شود زیرا انتخاب درست می تواند به معنای تفاوت بین موفقیت تجاری و شکست نهایی باشد.
توجه به روندها به شما کمک می کند تا مشخص کنید کدام محصولات بیشترین تقاضا را از سوی مشتریان شما خواهند داشت. این کار را می توان با خواندن نشریات تجاری، شرکت در رویدادها، دنبال کردن تأثیرگذاران در جایگاه خود و استفاده از ابزارهایی مانند Google Trends انجام داد.
خوشبختانه، گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد که عبارتند از:
از بسیاری جهات، بازاریابی کسب و کار عمده فروشی شما با فروش مستقیم محصولات به کاربر نهایی بسیار متفاوت است، اما می توانید از بسیاری از روش های مشابه استفاده کنید.
نمایشگاههای تجاری میتواند مکان بسیار خوبی باشد با خریداران عمده فروشی بالقوه ارتباط برقرار کنید.
هنگامی که جایگاه خود را انتخاب کردید، می توانید فرآیند مشابهی را برای شناسایی بهترین محصولات عمده فروشی برای فروش دنبال کنید.
فروشگاه های آنلاین صرفاً ذخیره کسانی نیستند که به دنبال فروش مستقیم به مصرف کنندگان هستند. همچنین می توانید از پلتفرم های تجارت الکترونیک برای فروش عمده به صورت عمده استفاده کنید.
4. ایجاد فروشگاه آنلاین
تقاضا