نحوه قیمت گذاری محصولات دیجیتال


هنگام یادگیری نحوه قیمت گذاری محصولات دیجیتال، موارد مختلفی باید در نظر گرفته شود از جمله

زمان برنامه ریزی

ابتدا باید به این فکر کنید که چقدر طول کشید تا محصول دیجیتال خود را برنامه ریزی کنید. آیا این یک ایده سریع بود که یک روز صبح هنگام دوش گرفتن به ذهن شما رسید؟ یا حاصل ماه ها تحقیق و برنامه ریزی است؟ قیمت گذاری فقط به ارزش بستگی دارد، نه تنها ارزشی که محصول برای مشتریان به ارمغان می آورد، بلکه همچنین ارزش زمانی را که برای ایجاد آن صرف کرده اید، ارزش می دهید.

هزینه های تولید و زمان

هزینه ساخت محصول دیجیتال شما چقدر بوده است؟ آیا برای نرم افزار یا محل فیلمبرداری خاصی باید هزینه می کردید؟ همه این هزینه ها باید هنگام قیمت گذاری محصولات دیجیتال شما در نظر گرفته شود. اگرچه به یاد داشته باشید که اگرچه ممکن است مجبور شده باشید برای ایجاد محصول هزینه اولیه بپردازید، تعداد فروش شما نامحدود است. بر خلاف محصولات فیزیکی، هیچ محدودیتی برای تعداد واحدهای محصولات دیجیتال خود که می توانید بفروشید وجود ندارد… مگر اینکه، البته، خودتان محدودیت را تعیین کنید!

همچنین باید به این فکر کنید که ساخت آن چقدر زمان می برد. اگر محصول دیجیتال شما نتیجه سال ها و سال ها تلاش سخت است، مطمئن شوید که هزینه آن منعکس کننده آن است!

هزینه های فروش و بازاریابی

برای پول درآوردن گاهی اوقات باید پول خرج کنید و این هرگز بیشتر از فروش و بازاریابی صادق نیست. به منظور جذب ترافیک به وب سایت و تشویق فروش محصولات دیجیتال خود، باید یک استراتژی فروش و بازاریابی را اجرا کنید. این ممکن است شامل اجرای تبلیغات پولی یا استخدام شخصی برای بازاریابی محصول شما برای مخاطبان هدف شما باشد. به یاد داشته باشید هنگام تعیین قیمت به این هزینه ها فکر کنید.

میزبانی

همه محصولات دیجیتال حداقل برای شروع باید در جایی آنلاین میزبانی شوند. معمولاً، یک مشتری یک محصول دیجیتال را روی رایانه یا دستگاه خود دانلود می‌کند، اما این بدان معناست که شما به یک سرور پیشرفته نیاز دارید که بتواند محصول شما را میزبانی کند و از دانلودها پشتیبانی کند. هزینه دیگری که باید در نظر گرفت! بسته به بودجه شما گزینه های مختلفی وجود دارد، اما برای محصولات دیجیتال، میزبانی عالی کلید اصلی است.

سایر هزینه های مرتبط

به دقت فکر کنید که آیا هزینه های دیگری در ارتباط با محصول دیجیتال شما وجود دارد یا خیر. آیا قصد دارید به‌روزرسانی‌های منظم را ارائه دهید؟ آیا برای هر گونه هزینه مجوز خاصی برای محصول خود پرداخت می کنید؟ زمانی که قیمت دقیقی برای محصول دیجیتال خود به دست می آورید، باید تک تک هزینه ها را در نظر بگیرید.



منبع