ایده خوبی است که یک خط مشی کوکی جداگانه داشته باشید که بتوانید در خط مشی رازداری خود به آن پیوند دهید تا اطلاعات عمیق تری ارائه دهید. این نه تنها مشتریان شما را با اطلاعات تا حد ممکن اطمینان می دهد، بلکه مشکل عملی داشتن متن زیاد در یک مکان را حل می کند!
در اینجا چند نکته ضروری وجود دارد که هنگام فکر کردن به نحوه نوشتن یک سیاست حفظ حریم خصوصی برای وب سایت باید به خاطر بسپارید:
داده هایی را که جمع آوری می کنید فهرست کنید
مشاوره از کارشناسان
نکته برتر: یک خط مشی کوکی جداگانه داشته باشید
جزئیاتی در مورد اینکه با چه کسی در رابطه با سیاست حفظ حریم خصوصی باید تماس بگیرید را ارائه دهید
مطمئن شوید که انواع مختلف دادههای شناسایی شخصی را که از مشتریان خود جمعآوری میکنید، به وضوح فهرست کردهاید، مانند:
نام و آدرس
آدرس آی پی
آدرس ایمیل
شماره تلفن
اطلاعات پرداخت
به مشتریان خود اطمینان دهید که اطلاعات شخصی آنها در دستان شما محفوظ است. این مهم است که روشن کنید که پروتکل های امنیتی سختگیرانه ای در مورد داده های آنها دارید. به آنها اطلاع دهید که اطلاعات آنها با استفاده از لایه های سوکت ایمن (SSL) رمزگذاری شده است و فقط افراد مجاز مجاز به دسترسی خواهند بود و پروتکل های امنیتی سختگیرانه وب سایت شما را رعایت می کنند.
هرگونه اشتراک گذاری داده با اشخاص ثالث را افشا کنید
چه هدف فروشگاه آنلاین شما برای کودکان باشد یا نه، سیاست حفظ حریم خصوصی شما باید دارای بندی باشد که به حریم خصوصی کودکان می پردازد.
این قسمتی است که میتوانید مزایای استفاده از دادههایشان را به آنها بگویید – به عنوان مثال، اطمینان حاصل کنید که سفارششان به موقع تحویل داده میشود، تجربه خریدشان را متناسب با آنها تنظیم کنید، و محصولات مرتبطی را که میتواند برایشان جذاب باشد به آنها نشان دهید. . بهترین شیوه های بازاریابی ایمیلی را بخوانید تا درباره بهترین روش انجام این کار بیشتر بدانید.
Spotify نشان می دهد که چگونه و چرا از داده های کاربر در قالبی واضح و کاربرپسند استفاده می کند.
نحوه محافظت از داده های شخصی را برجسته کنید
میتوانید یک فرم درخواست دسترسی موضوع داده (DSAR) را در خطمشی رازداری خود بگنجانید تا ارسال درخواستهای دسترسی به دادهها را برای کاربران آسانتر کنید. این فقط شامل ایجاد یک فرم در وب سایت شما برای نام، آدرس، آدرس ایمیل و پیام مشتری است.
هر زمان که کاربر وارد وب سایت شما شود، باید با استفاده از کوکی ها یا سایر فناوری های ردیابی برای اهداف احراز هویت و تجزیه و تحلیل ترافیک سایت و روندها موافقت کند. مشتریان خود را از نحوه جمع آوری و استفاده واضح از داده های آنها آگاه کنید – استفاده از کمی شوخ طبعی تشویق می شود! (پایین را ببینید). ایجاد یک استراتژی رسانه های اجتماعی یک راه عالی برای جذب کاربران بیشتر به وب سایت شما است.
وبسایت استارباکس یک سلب مسئولیت عالی از کوکیها دارد – واضح و آموزنده است، در حالی که هنوز برند است.
نحوه دسترسی و ویرایش کاربران به داده های خود ارتباط برقرار کنید
به کاربران خود اطلاع دهید که اگر در مورد استفاده شما از داده های شخصی خود نگرانی دارند، چگونه می توانند با آنها تماس بگیرند. تا جایی که می توانید اطلاعاتی مانند آدرس ایمیل، آدرس پستی یا شماره تلفن ارائه دهید. این کمک می کند نشان دهید که کسب و کار شما باز، صادقانه و خوشحال است که در مورد استفاده از داده های شخصی مشتریان با آنها صحبت می کند.
این خط مشی رازداری خود ما در اینجا در Website Builder Expert است – همان پاراگراف اول یک آدرس ایمیل برای برقراری ارتباط می دهد.
روشن باشید که چگونه کاربران یا بازدیدکنندگان وب سایت شما می توانند به اطلاعاتی که جمع آوری می کنید دسترسی، انتقال، تغییر یا حذف کنند. این توسط دستورالعملهای GDPR و CCPA پوشش داده میشود، بنابراین یک دستورالعمل مهم است.