نمونه گیری محصول | چیست و چگونه از آن در سال 2022 استفاده کنیم


برای تنظیم نمونه محصول خود برای فروشگاه آنلاین خود به نکات زیر توجه کنید:

#1. مخاطب هدف خود را مشخص کنید

به طور کلی، این یکی از قوانین طلایی بازاریابی دیجیتال است و هر بار که یک کمپین جدید را شروع می کنید باید به آن توجه کنید.

برای درک نکات دردناک، نیازها، عادات و خواسته‌های مشتریان فعلی‌تان، و – در صورت مرتبط بودن – مخاطبان جدیدی که می‌خواهید با نمونه‌های محصولتان به آنها دسترسی پیدا کنید، کمی تحقیق کنید.

برای مثال از خود بپرسید:

  • بیشتر وقت خود را کجا می گذرانند؟
  • چه نوع نمونه ای برای آنها مفیدتر است؟
  • چرا آنها در مورد خرید محصول شما در یک محیط سنتی مردد هستند؟

#2. اهداف واضح تعیین کنید

نمونه‌برداری محصول می‌تواند زمان‌بر و پرهزینه باشد – بنابراین به هزینه در مقابل بودجه فکر کنید و با تعیین اهداف واضح و قابل اندازه‌گیری برای کمپین خود مطمئن شوید که دقیقاً چرا نمونه‌های محصول را ایجاد می‌کنید.

مشخص کنید که چه کسی می خواهید محصول خود را امتحان کنید و چگونه ممکن است بتوانید نمونه های محصول را در دستان آنها قرار دهید.

اغلب هدف از نمونه‌گیری محصول برای بسیاری از فروشگاه‌های آنلاین جذب افرادی است که در پرداخت قیمت کامل برای یک کالا مردد هستند. اگر این مورد برای فروشگاه شما است، سعی کنید از نرخ تبدیل نمونه به خرید استفاده کنید تا مشخص کنید که آیا کمپین شما موفق است یا خیر.

#3. از رسانه های اجتماعی استفاده کنید

نمونه‌های محصول رایگان برای تعجب و خوشحالی در نظر گرفته شده است – بنابراین مطمئن شوید که گیرندگان را تشویق می‌کنید تا با اشتراک‌گذاری اخبار با دوستان از طریق رسانه‌های اجتماعی، قدردانی خود را نشان دهند. این همه در مورد افزایش آگاهی از برند شما و ایجاد اعتماد با مخاطبان جدید از طریق توصیه یک دوست است.

از طرف دیگر، به عنوان مثال، می‌توانید به کاربران در رسانه‌های اجتماعی با نمونه‌های محصول برای اشتراک‌گذاری صفحه خود در استوری‌شان پاداش دهید. برای یافتن راه های دیگری که می توانید مشتریان جدیدی را به فروشگاه آنلاین خود جذب کنید، مقاله ما را بررسی کنید.

#4. زمان مناسب را پیدا کنید

مانند هر کمپین دیگری، زمان بندی کلیدی است. همیشه مطمئن شوید که به افرادی که از محصولات نمونه‌برداری می‌کنند زمان کافی برای دیدن و سپس اقدام به تبلیغ شما می‌دهید. آن را خیلی طولانی بگذارید و ممکن است خریدار انگیزه خرید و دریافت نمونه را از دست بدهد.

از سوی دیگر، اگر برای فروش خیلی سریع فشار بیاورید، خطر بمباران مشتریان بالقوه را با پیام های بازاریابی بیش از حد، قبل از اینکه فرصتی برای تجربه محصول برای خود داشته باشند، مواجه می شوید.

به داده های فروش خود نگاهی بیندازید تا میانگین دوره زمانی بین فردی که نمونه رایگان می گیرد و نسخه با قیمت کامل خریداری می کند را ببینید. به عنوان مثال، اگر اندازه نمونه ای از روغن های ضروری خود را ارائه می دهید، ممکن است متوجه شوید که مردم دو هفته بعد، زمانی که آنها تمام شده اند، یک خرید کامل انجام می دهند. بنابراین، چند روز قبل از آن دوره آزمایشی دو هفته ای، زمان مناسبی برای ارسال یک ایمیل یادآوری برای خرید است.

#5. بازخورد خود را نظارت کنید

حتی اگر نمونه‌های رایگان شما منجر به فروش نشود، می‌تواند به اطلاعات ارزشمند دیگری مانند بازخورد در مورد یک محصول جدید یا یک محصول موجود منجر شود. مطمئن شوید که از مشتریان نظر می‌خواهید و راهی برای جمع‌آوری بازخوردهای مهم از آنها ارائه می‌کنید. بینش های کلیدی که ممکن است بخواهید در نظر بگیرید عبارتند از: چرا آنها خریدی انجام ندادند؟ نظر آنها در مورد نمونه محصول چیست؟

می‌توانید این کار را چند روز پس از ایمیل یادآوری آن‌ها انجام دهید، مشروط بر اینکه خریدی انجام ندهند.



منبع