
- Shopify اولین پایگاه داده جهان در مورد کارآفرینی جهانی را راه اندازی کرد
- ایالات متحده در رتبه اول این شاخص قرار دارد و پس از آن لیتوانی، رومانی و بریتانیا قرار دارند
Shopify یک ابتکار جدید را اعلام کرده است – the شاخص کارآفرینی Shopify. این پایگاه داده اولین در نوع خود است که کارآفرینی جهانی را در 40 کشور و تمام ایالت های ایالات متحده پوشش می دهد. این پروژه با هدف اندازه گیری تاثیر اقتصادی کارآفرینان در اکوسیستم Shopify، با تمرکز ویژه بر رشد و مشارکت.
از این شاخص، می توانیم ببینیم که به لطف کارآفرینی Shopify در سراسر جهان چقدر پول به دست می آید. اما چه مقدار پول Shopify خودش می سازد؟ ما در این مورد در مقالات درآمدهای سازنده وب سایت و سهم بازار وب سایت خود گزارش داده ایم.
در حال حاضر، ایالات متحده در رتبه اول در شاخص Shopify قرار داردو پس از آن کشورهای اروپایی: لیتوانی، رومانی و بریتانیا قرار دارند.
هارلی فینکلشتاین، رئیس Shopify در مورد این شاخص پیشگام گفت:
«پیش از این، دادههای عمومی کافی برای نشان دادن قدرتهای برتر و تأثیر کارآفرینی وجود نداشت – و به همین دلیل است که شاخص کارآفرینی Shopify را راهاندازی میکنیم. هدف ما این است که به تصمیم گیرندگان بینش لازم برای کاهش موانع و قابل دسترس تر کردن کارآفرینی برای همه را بدهیم.”
اگرچه فقط راه اندازی بتا، این یک سرمایه گذاری هیجان انگیز و استفاده نوآورانه از داده هایی است که Shopify در حال حاضر در اختیار دارد. داده های بیشتری در هر سه ماهه اضافه خواهد شد.
قدرت کارآفرینان Shopify
شاخص کارآفرینی شاپیفای، کشورها یا ایالتهایی را که کارآفرینان بر اقتصادشان تأثیر میگذارند – چه از طریق رشد و چه از طریق مشارکت اقتصادی، مشخص میکند. تنها در سال 2022، کارآفرینان Shopify تولید کردند 490 میلیارد دلار در فعالیت تجاری وای!
بیایید نگاهی دقیق تر به خود ایندکس بیندازیم. در حال حاضر، ایالات متحده به لطف آمارهای چشمگیر خود در صدر قرار گرفته است:
- 1.1 میلیون شغل ها پشتیبانی
- 7.3 میلیارد دلار صادرات نیرو گرفته است
- 128.7 میلیارد دلار تولید ناخالص داخلی تاثیر ایجاد شده
- 270.8 میلیارد دلار فعالیت تجاری تولید شده است
این رشد عظیم ایالات متحده تا حدی به دلیل افزایش هزینه های مصرف کننده، سرمایه گذاری ها و صادرات است. و در داخل ایالات متحده، اکثر فعالیت ها توسط دلاور، وایومینگ و کالیفرنیا انجام می شود.
اروپای شرقی با لیتوانی در رتبه دوم و رومانی در جایگاه سوم، بر بقیه موقعیت های برتر تسلط دارند. پس از این سه نفر، بریتانیا در رتبه چهارم قرار دارد.
روش شناسی شاخص
اما داده های شاخص کارآفرینی Shopify از کجا می آید و چگونه اندازه گیری می شود؟ ایندکس از اکوسیستم غول پیکر کسب و کار شرکت بهره می برد و از پایگاه داده خود در 40 کشور و تمام ایالت های ایالات متحده استفاده می کند.
Shopify به طور خاص به تأثیر تولید ناخالص داخلی، تأثیر فعالیت تجاری، مشاغل پشتیبانی شده و صادرات تولید شده نگاه می کند. از آنجا، Shopify این ارقام را با مقادیر مرتبط از هر کشور یا ایالت مقایسه می کند تا رشد اقتصادی کارآفرینان را به طور دقیق اندازه گیری کند.
هنوز در مورد هدف یا مزایای این شاخص کنجکاو هستید؟ دکتر. گری دوشنیتسکیاستادیار استراتژی و کارآفرینی در مدرسه بازرگانی لندن در این ابتکار گفت:
“این گزارش جدید منبع ارزشمندی برای طیف گسترده ای از ذینفعان، از جمله دانشگاهیان، سیاست گذاران و رهبران کسب و کار خواهد بود که به دنبال داده هایی در مورد پدیده رو به رشد کارآفرینان دارای قابلیت دیجیتال هستند.”
Shopify امیدوار است که پایگاه داده به “الهام بخشیدن به سیاست های هوشمند” کمک کند و رهبران و تصمیم گیرندگان را در مورد قدرت کارآفرینان آگاه کند.
این شاخص هر سه ماه یکبار به روز می شود تا اطمینان حاصل شود که همه داده ها تا حد امکان دقیق و تازه هستند و به پایگاه داده کمک می کند تا در راس ماهیت در حال تحول کارآفرینی جهانی قرار بگیرد. دوشنیتسکی از بهروزرسانیهای منظم پشتیبانی میکند، زیرا «منعکسکننده ماهیت پویای کارآفرینی است» و «امکان ردیابی روندها در طول زمان را میدهد و بینشهای مهمی را در مورد وضعیت کارآفرینان ارائه میدهد».
بنابراین، اگر قبلاً یک کارآفرین Shopify هستید یا به فکر استفاده از سازنده وبسایت آن برای شروع هستید، شاید در آینده ببینیم که کسبوکار شما چگونه بر دادههای ایندکس تأثیر گذاشته است!