پیشنهاد ارزش منحصر به فرد چیست – و چگونه ارزش خود را ایجاد کنیم؟


از بزرگترین برندهای دنیا گرفته تا سفارشی‌ترین برندهای آن، ما سه نمونه از ارزش‌های پیشنهادی منحصربه‌فرد را که دوست داریم، گردآوری کرده‌ایم.

نظر خود را در مورد آنها در نظرات به ما بگویید!

IKEA

یکی از معروف‌ترین برندهای جهان (و محبوب یا بد نام، بسته به اینکه چقدر راحت می‌توانید مبلمانش را کنار هم قرار دهید)، IKEA یک غول لوازم خانگی است – با UVP به‌طور شگفت‌انگیزی فروتن.

ما برند IKEA را به میلیون‌ها خانه می‌آوریم و راه‌حل‌های مبلمان خانه با طراحی خوب، کاربردی، بادوام، مقرون‌به‌صرفه و پایدار را برای افرادی که رویاهای بزرگ و کیف پول‌های نازکی دارند، ارائه می‌کنیم. ما در مورد دنیای اطرافمان کنجکاو هستیم و می خواهیم تغییرات مثبتی در زندگی مردم ایجاد کنیم.

اسکرین شات نمونه پیشنهاد ارزش منحصر به فرد IKEA
پیشنهاد ارزش منحصر به فرد IKEA به راحتی از طریق وب سایت آن قابل دسترسی است.

UVP IKEA به وضوح مشخص می کند که مشتری آن چه کسی است (افراد معمولی با آرزوهای بزرگ – با بودجه اندک) و چگونه کمک می کند (با راه حل های خوب طراحی شده، کاربردی، بادوام، مقرون به صرفه و پایدار برای مبلمان خانه). به انگیزه IKEA برای انجام این کار (کنجکاوی و تمایل به ایجاد تغییر در زندگی مردم). ما آن را دوست داریم – حتی اگر همیشه عاشق مونتاژ اجناس آن نباشیم!

اوبر

Uber عظیم اشتراک‌گذاری سواری برای طیف وسیعی از مخاطبان – رانندگان، پیک‌ها، سواران، کسب‌وکارها – جذاب است و یک تجارت متنوع و پویا است.

با این حال UVP خود را به طرز شگفت آوری ساده نگه می دارد.

ما علاوه بر کمک به سوارکاران برای یافتن راهی برای رفتن از نقطه A به نقطه B، به مردم کمک می‌کنیم تا غذا را سریع و مقرون به صرفه سفارش دهند، موانع مراقبت‌های بهداشتی را از بین ببریم، راه‌حل‌های جدید رزرو بار را ایجاد کنیم، و به شرکت‌ها کمک کنیم تا تجربه سفر یکپارچه کارمندان را فراهم کنند. و همیشه به رانندگان و پیک ها کمک می کند تا کسب درآمد کنند.

اوبر تنها در 48 کلمه این جمله را بیان کرده است:

  • چه خدماتی ارائه می دهد
  • چه نیازهای کلی را آن خدمات برآورده می کنند
  • مخاطبان مختلفی که در خدمت آن هستند
  • مزایای خدمات اوبر برای هر یک از آن مخاطبان

این یک نمونه فوق العاده از یک UVP خوب نوشته شده است که مایل بیشتری را طی می کند – کاملاً به معنای واقعی کلمه!

نمونه تصویر صفحه درباره ما Uber
صفحه «درباره ما» Uber UVP و همچنین اطلاعات زیادی درباره ارزش‌ها، چشم‌انداز و مأموریت‌هایش را به نمایش می‌گذارد.

چرم HDY

با تبدیل از دو تا از بزرگ‌ترین برندهای جهان به یکی از کوچک‌ترین برندهای آن، بیایید UVP لندن، عرضه‌کننده کالاهای چرمی اخلاقی مستقر در بریتانیا، HDY Leather را بررسی کنیم.

اخلاق HDY ناشی از اعتقاد قوی به مد آهسته نسبت به سریع است. مواد با کیفیت و طرز کار که برای ماندگاری طراحی شده اند. و اینکه دنیای بهتر از انتخاب های بهتر حاصل می شود. ما چرم زیبایی برای ارواح جسور درست می کنیم.

هر قطعه با دست، با سادگی و پایداری در قلب ساخته شده است. HDY با استفاده از قطعات کامل از سخت‌ترین چرم‌های دباغی شده گیاهی، تکه‌هایی را برای یک عمر، نه فقط برای یک فصل، ایجاد می‌کند.

اسکرین شات نمونه پیشنهاد ارزش منحصر به فرد چرم HDY
HDY Leather وب سایت متوسطی دارد، اما عاقلانه ترجیح می دهد بیشتر روی «چرا» (هدف آن) و «چه کسی» (مخاطبانش) تمرکز کند تا هر چیز دیگری.

مجدداً، این بیانیه تمام کارهایی که یک UVP خوب انجام می دهد را شامل می شود، از جمله:

  • درک روشنی از بازار هدف («ارواح جسورانه» با علاقه به اخلاق و قابلیت ردیابی، و اجتناب از مد سریع)
  • بیان آنچه که چرم HDY را متفاوت می کند (“مواد با کیفیت و طرز کار که برای ماندگاری طراحی شده اند”)



منبع