پیشگیری از تقلب در تجارت الکترونیک 2022 | 10 بهترین روش

فروشگاه های تجارت الکترونیک از برنامه های تبلیغاتی، وابسته و وفاداری برای جذب مشتریان جدید و جذب مشتریان فعلی استفاده می کنند. اما این همچنین راه‌هایی را برای سوء استفاده کلاهبرداران باز می‌گذارد.

در نهایت، کلاهبرداران از اطلاعات سرقت شده برای خرید سایر خریدهای آنلاین برای خود استفاده می کنند. این نوع کلاهبرداری برای مدتی طولانی ناشناخته می ماند زیرا خرید اصلی (از فروشگاه جعلی) هیچ شکی را ایجاد نمی کند.



منبع

نوع دیگری از کلاهبرداری در تجارت الکترونیک، فیشینگ است. این زمانی است که کلاهبرداران نسخه‌های تقریباً یکسانی از وب‌سایت آنلاین شما ایجاد می‌کنند و مشتریان را به خرید اقلام تشویق می‌کنند. این هکرها سپس شماره کارت های اعتباری مشتریان را می دزدند تا در کلاهبرداری های بعدی از آنها استفاده کنند.

در مرحله بعد، کلاهبرداران از جزئیات مشتری دزدیده شده استفاده می کنند تا دقیقاً اقلامی را که مشتری از فروشگاه جعلی خریداری کرده است بخرند و اقلام را برای آنها ارسال کنند.

کلاهبرداری در معاملات فقط توسط کلاهبرداران حرفه ای انجام نمی شود. گاهی اوقات، بازپرداخت شارژ توسط شخصی که کارتش دزدیده نشده است آغاز می شود. به این کلاهبرداری شخص اول یا کلاهبرداری “دوستانه” نیز گفته می شود – اگرچه هیچ چیز دوستانه ای در مورد آن وجود ندارد! این به این دلیل نامیده می شود که معمولاً مشتریان واقعی را به جای کلاهبرداران حرفه ای شامل می شود. این مشتریان یا به‌طور تصادفی برای تراکنش‌هایی که نمی‌شناسند درخواست استرداد وجه می‌کنند، یا عمداً این کار را انجام می‌دهند تا اصلاً هزینه کالا را پرداخت نکنند.

کلاهبرداری وابسته

کلاهبرداری از کارت اعتباری

کلاهبرداری مثلثی از یک روش سه مرحله ای برای کلاهبرداری از بازرگانان آنلاین استفاده می کند. در مرحله اول، کلاهبردار یک فروشگاه اینترنتی جعلی ایجاد می کند تا نام، آدرس و جزئیات کارت اعتباری را از مشتریان ناشناس سرقت کند.

روش دیگر فیشینگ از طریق ایمیل است. کلاهبرداران برای مشتریان ایمیل می فرستند تا آنها را فریب دهند تا اطلاعات شخصی مانند نام کاربری و رمز عبور را فاش کنند. سپس وارد حساب های مشتریان می شوند، رمز عبور آنها را تغییر می دهند و خریدهای غیرمجاز انجام می دهند. مجرمان اغلب از ربات ها برای سرقت اطلاعات محرمانه استفاده می کنند که ردیابی کلاهبرداری را بسیار دشوار می کند.

کلاهبرداری “دوستانه”.

هنگامی که یک کلاهبردار با شماره کارت اعتباری دزدیده شده خریدی انجام می دهد، فروشگاه پرداخت را پردازش می کند و سپس دارنده کارت واقعی پس از مشاهده یک تراکنش عجیب، بازپرداخت شارژ را آغاز می کند. این باعث می شود که شما، تاجر، مجبور شوید مبلغ پرداختی را بازپرداخت کنید. شما فروش را از دست می دهید و در نهایت هزینه مدیریت گرانی را به شرکت کارت پرداخت می کنید. به این نوع کلاهبرداری، کلاهبرداری در تراکنش یا کلاهبرداری کارت موجود (CNP) نیز گفته می شود.

فیشینگ

در بازاریابی وابسته، بازرگانان آنلاین به ازای هر فروش ارجاع شده به شرکت های وابسته کمیسیون پرداخت می کنند. مجرمان با ایجاد کمیسیون های جعلی یا افزایش تعداد کمیسیون ها به دنبال کلاهبرداری از بازرگان هستند.

تقلب مثلثی