مطمئن شوید که در مورد هزینه ها و بندهای قرارداد مشخص شده است – نمی خواهید بعداً تصادفاً سوخته شوید.
3. معیارها و KPI ها را مشخص کنید
در این مرحله، ارزش آن را دارد که وقت خود را صرف کنید و تحقیقات کاملی را در مورد مخاطبان و دسترسی هر تأثیرگذار انجام دهید. در حالت ایدهآل، باید با جمعیت هدف برند شما مطابقت داشته باشد – بنابراین میتوانید از مخاطبان آمادهای از مصرفکنندگان با علاقه ثابت شده به صنعت خود استفاده کنید.
2. تصمیم بگیرید که چه چیزی را به اینفلوئنسر پیشنهاد کنید
بنابراین، اکنون می دانید چرا لیست سفید اینفلوئنسرها ارزش کاوش را دارد. اما در واقع چگونه این کار را انجام می دهید؟ برای مشاهده موفقیت در لیست سفید چه مراحلی را باید دنبال کنید؟
برای اینکه بتوانید از این دادهها برای بهترین نتیجه استفاده کنید، باید با درک قوی از آنچه میخواهید به دست آورید وارد شوید – پس حتماً برنامهریزی کنید، استراتژی داشته باشید و کمپین اینفلوئنسر خود را برای موفقیت در لیست سفید تنظیم کنید.
4. به اینفلوئنسر نزدیک شوید
هنگامی که با موفقیت اینفلوئنسر مناسب را جذب کردید، وقت آن است که آنها را به یک قرارداد ببندید.
متأسفانه – و به دلیل جدید بودن لیست سفید تأثیرگذاران – در حال حاضر این یک منطقه خاکستری است، و قراردادهای «استاندارد» زیادی وجود ندارد که بتوانید بر اساس آن قراردادهای خود را بر اساس آن انجام دهید. بدون ارائه مشاوره حقوقی، ما پیشنهاد می کنیم به دنبال مشاوره حقوقی – و اطمینان از اینکه جایی برای تفسیر در قرارداد وجود ندارد.
البته، شما باید کنترل خلاقانه کامل روی نسخه تبلیغاتی داشته باشید. ممکن است تأثیرگذار مخالف باشد. بنابراین برخی از سوالات خوب که باید در مراحل اولیه به آنها پرداخته شود عبارتند از:
- تبلیغات جدید چگونه تایید می شود؟
- آیا مجوز تغییر و حذف کلمات را دارید؟
- آیا می توانید چندین تیتر را آزمایش کنید؟
- آیا می توانید تصاویر را اضافه یا حذف کنید؟
- پروسه تایید به چه مهلت هایی نیاز دارد؟
فکر نمی کردی بدون ادمین فرار کنی، نه؟
ابزارهای جستجوی اینفلوئنسر – HypeAuditor، قبیله، و هیپ فقط تعداد کمی هستند – می توانند کمک کنند. فقط به یاد داشته باشید، زمانی که در حال شکار هستید، چند مورد غیرقابل مذاکره وجود دارد. اینفلوئنسر انتخابی شما باید دارای یکی از موارد زیر باشد:
- نمایه تجاری
- حساب سازنده
- حساب تایید شده
با این حال، اگر نمیتوانید چنین هزینهای را بپردازید، تعداد زیادی اینفلوئنسر میکرو (و حتی نانو) با هزینههای کمتری وجود دارد. (و در برخی موارد، دنبال کننده های اختصاصی تر).
باز هم، هیچ رویکرد “یک اندازه متناسب با همه” در این مورد وجود ندارد. اینکه چگونه این اتفاق می افتد بستگی به نوع حسابی دارد که اینفلوئنسر دارد (خواه این یک کسب و کار باشد یا نمایه سازنده) و اینکه کدام پلتفرم مجوزها را از طریق (فیس بوک یا اینستاگرام) اعطا می کند.
ادامه مطلب
1. بهترین اینفلوئنسرها را برای برند خود شناسایی کنید
وقتی آماده شدید، فهرست کوتاهی از اینفلوئنسرهای انتخابی خود تهیه کنید – سپس با آنها تماس بگیرید. می توانید تماس اولیه را مستقیماً از طریق فیس بوک یا اینستاگرام برقرار کنید، سپس یک تماس برقرار کنید تا جزئیات دقیق تر را بررسی کنید. موفق باشید!
5. یک قرارداد امضا کنید
به یاد داشته باشید، ارزش واقعی فهرست سفید اینفلوئنسرها، انبوهی از داده های تحلیلی است که به شما می دهد. که شامل:
- رسیدن
- برداشت ها
- کلیک های پیوند
- هزینه هر نتیجه
- مبلغ صرف شده
- بازگشت هزینه تبلیغات
در مورد آنچه انتظار می رود صریح باشید: یعنی کسب حقوق تبلیغاتی تأثیرگذار در رسانه های اجتماعی. همچنین باید در مورد مدت زمانی که قصد دارید این دسترسی را حفظ کنید و میزان پخش رسانه ای تبلیغاتی که تولید می کنید روشن باشید.
بنابراین تحقیقاتی را انجام دهید تا بفهمید کدام نوع اینفلوئنسر برای کمپین شما بهترین است. اگر شما یک برند بزرگتر هستید و بودجهای برای سوزاندن دارید، به احتمال زیاد میتوانید یک تأثیرگذار با دنبالکنندگان زیادی را تضمین کنید.
همه کمپین های موفق نیاز به هدفی دارند که بتوان موفقیت را با آن اندازه گیری کرد. بنابراین، قبل از اینکه به هر اینفلوئنسر نزدیک شوید، باید درک روشنی از آنچه می خواهید انگیزه بازاریابی خود به دست آورید، داشته باشید. که می تواند شامل موارد زیر باشد:
- افزودن به سبد خرید
- تبدیل ها
- ترافیک برگشت به سایت شما
قبل از اینکه بتوانید لیست سفید اینفلوئنسرها را شروع کنید، خوب…نیاز به اینفلوئنسر.
درست کردن همه اینها مستلزم هزینه های اولیه زیادی است – اما ارزش آن را دارد که پایه های یک رابطه کاری قوی و پایدار را ایجاد کنید.