چگونه از آن برای رشد کسب و کار خود استفاده کنید


بنابراین، اکنون می دانید چرا لیست سفید اینفلوئنسرها ارزش کاوش را دارد. اما در واقع چگونه این کار را انجام می دهید؟ برای مشاهده موفقیت در لیست سفید چه مراحلی را باید دنبال کنید؟

ادامه مطلب

1. بهترین اینفلوئنسرها را برای برند خود شناسایی کنید

قبل از اینکه بتوانید لیست سفید اینفلوئنسرها را شروع کنید، خوب…نیاز به اینفلوئنسر.

بنابراین تحقیقاتی را انجام دهید تا بفهمید کدام نوع اینفلوئنسر برای کمپین شما بهترین است. اگر شما یک برند بزرگ‌تر هستید و بودجه‌ای برای سوزاندن دارید، به احتمال زیاد می‌توانید یک تأثیرگذار با دنبال‌کنندگان زیادی را تضمین کنید.

با این حال، اگر نمی‌توانید چنین هزینه‌ای را بپردازید، تعداد زیادی اینفلوئنسر میکرو (و حتی نانو) با هزینه‌های کمتری وجود دارد. (و در برخی موارد، دنبال کننده های اختصاصی تر).

ابزارهای جستجوی اینفلوئنسر – HypeAuditor، قبیله، و هیپ فقط تعداد کمی هستند – می توانند کمک کنند. فقط به یاد داشته باشید، زمانی که در حال شکار هستید، چند مورد غیرقابل مذاکره وجود دارد. اینفلوئنسر انتخابی شما باید دارای یکی از موارد زیر باشد:

  • نمایه تجاری
  • حساب سازنده
  • حساب تایید شده

در این مرحله، ارزش آن را دارد که وقت خود را صرف کنید و تحقیقات کاملی را در مورد مخاطبان و دسترسی هر تأثیرگذار انجام دهید. در حالت ایده‌آل، باید با جمعیت هدف برند شما مطابقت داشته باشد – بنابراین می‌توانید از مخاطبان آماده‌ای از مصرف‌کنندگان با علاقه ثابت شده به صنعت خود استفاده کنید.

2. تصمیم بگیرید که چه چیزی را به اینفلوئنسر پیشنهاد کنید

آنچه به اینفلوئنسر پیشنهاد می کنید بستگی به بودجه شما و مدت زمانی دارد که قصد دارید حقوق استفاده از آنها را حفظ کنید (دوره های طولانی تر = پول بیشتر). متغیرهای دیگر عبارتند از مدت زمان پخش رسانه – یعنی مدت زمانی که تبلیغ قرار است در گردش باشد.

مطمئن شوید که در مورد هزینه ها و بندهای قرارداد مشخص شده است – نمی خواهید بعداً تصادفاً سوخته شوید.

3. معیارها و KPI ها را مشخص کنید

همه کمپین های موفق نیاز به هدفی دارند که بتوان موفقیت را با آن اندازه گیری کرد. بنابراین، قبل از اینکه به هر اینفلوئنسر نزدیک شوید، باید درک روشنی از آنچه می خواهید انگیزه بازاریابی خود به دست آورید، داشته باشید. که می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • افزودن به سبد خرید
  • تبدیل ها
  • ترافیک برگشت به سایت شما

به یاد داشته باشید، ارزش واقعی فهرست سفید اینفلوئنسرها، انبوهی از داده های تحلیلی است که به شما می دهد. که شامل:

  • رسیدن
  • برداشت ها
  • کلیک های پیوند
  • هزینه هر نتیجه
  • مبلغ صرف شده
  • بازگشت هزینه تبلیغات

برای اینکه بتوانید از این داده‌ها برای بهترین نتیجه استفاده کنید، باید با درک قوی از آنچه می‌خواهید به دست آورید وارد شوید – پس حتماً برنامه‌ریزی کنید، استراتژی داشته باشید و کمپین اینفلوئنسر خود را برای موفقیت در لیست سفید تنظیم کنید.

4. به اینفلوئنسر نزدیک شوید

وقتی آماده شدید، فهرست کوتاهی از اینفلوئنسرهای انتخابی خود تهیه کنید – سپس با آنها تماس بگیرید. می توانید تماس اولیه را مستقیماً از طریق فیس بوک یا اینستاگرام برقرار کنید، سپس یک تماس برقرار کنید تا جزئیات دقیق تر را بررسی کنید. موفق باشید!

5. یک قرارداد امضا کنید

هنگامی که با موفقیت اینفلوئنسر مناسب را جذب کردید، وقت آن است که آنها را به یک قرارداد ببندید.

متأسفانه – و به دلیل جدید بودن لیست سفید تأثیرگذاران – در حال حاضر این یک منطقه خاکستری است، و قراردادهای «استاندارد» زیادی وجود ندارد که بتوانید بر اساس آن قراردادهای خود را بر اساس آن انجام دهید. بدون ارائه مشاوره حقوقی، ما پیشنهاد می کنیم به دنبال مشاوره حقوقی – و اطمینان از اینکه جایی برای تفسیر در قرارداد وجود ندارد.

در مورد آنچه انتظار می رود صریح باشید: یعنی کسب حقوق تبلیغاتی تأثیرگذار در رسانه های اجتماعی. همچنین باید در مورد مدت زمانی که قصد دارید این دسترسی را حفظ کنید و میزان پخش رسانه ای تبلیغاتی که تولید می کنید روشن باشید.

هنگامی که هر دو راضی هستید، روی خط نقطه چین امضا کنید – زمان آن است که این حقوق را دریافت کنید!

6. دسترسی تبلیغاتی به حساب اینفلوئنسر را دریافت کنید

قبل از اینکه بتوانید تبلیغات را با نام اینفلوئنسر شروع کنید، باید به حساب کاربری آنها دسترسی تبلیغاتی داشته باشید.

باز هم، هیچ رویکرد “یک اندازه متناسب با همه” در این مورد وجود ندارد. اینکه چگونه این اتفاق می افتد بستگی به نوع حسابی دارد که اینفلوئنسر دارد (خواه این یک کسب و کار باشد یا نمایه سازنده) و اینکه کدام پلتفرم مجوزها را از طریق (فیس بوک یا اینستاگرام) اعطا می کند.

در حالت ایده آل، به دنبال این باشید که مدتی را با اینفلوئنسر خود اختصاص دهید تا آنها را در این فرآیند راهنمایی کنید. همچنین می‌توانید آژانسی را استخدام کنید تا این کار را برای شما انجام دهد، یا یکی از چندین راه‌حل نرم‌افزاری نوظهور را برای فهرست سفید تأثیرگذاران برای اتصال با یک کلیک مهار کنید.

7. یک فرآیند تایید ایجاد کنید

فکر نمی کردی بدون ادمین فرار کنی، نه؟

در شروع همه روابط پربار، بخش عادلانه‌ای از کار غرغر می‌آید: ایجاد فرآیندهایی برای به حرکت درآوردن همه چیز، و اطمینان از اینکه همه طرف‌ها در یک صفحه هستند.

البته، شما باید کنترل خلاقانه کامل روی نسخه تبلیغاتی داشته باشید. ممکن است تأثیرگذار مخالف باشد. بنابراین برخی از سوالات خوب که باید در مراحل اولیه به آنها پرداخته شود عبارتند از:

  • تبلیغات جدید چگونه تایید می شود؟
  • آیا مجوز تغییر و حذف کلمات را دارید؟
  • آیا می توانید چندین تیتر را آزمایش کنید؟
  • آیا می توانید تصاویر را اضافه یا حذف کنید؟
  • پروسه تایید به چه مهلت هایی نیاز دارد؟

درست کردن همه اینها مستلزم هزینه های اولیه زیادی است – اما ارزش آن را دارد که پایه های یک رابطه کاری قوی و پایدار را ایجاد کنید.



منبع