در زیر همه چیزهایی را که به عنوان بخشی از راه اندازی عکاسی محصول خود نیاز دارید فهرست کرده ایم تا مطمئن شوید که می توانید بهترین عکس ها را از محصولات خود بگیرید.
دوربین
اولین چیزی که برای گرفتن عکس از محصول نیاز دارید یک دوربین است. بسته به بودجه شما، انواع مختلفی از دوربین ها وجود دارد که می توانید انتخاب کنید.
اگر بودجه کافی برای سرمایه گذاری روی دوربین DSLR دارید، مدل هایی مانند کانن و پاناسونیک دارای گزینه های میان رده عالی هستند که به شما امکان می دهد تنظیمات خود را برای دریافت بهترین نتایج تنظیم کنید. شما همچنین می توانید لنزهای خاصی را برای دستیابی به عکس های مورد نظر خود انتخاب کنید.
امروزه، دوربینهای گوشیهای هوشمند، دوربینهای دیجیتال حرفهای را برای هزینههای خود به ارمغان میآورند و ممکن است متوجه شوید که آزمایش با آیفون کیفیت تصویر محصول مورد نیاز را به شما میدهد.
سه پایه
سه پایه ها بخش مهمی از تنظیمات عکاسی محصول شما هستند، زیرا به کاهش لرزش دوربین کمک می کنند و از بی نقص بودن پیکربندی تصویر شما اطمینان می دهند.
سه پایه به ثابت نگه داشتن دوربین کمک می کند و تضمین می کند که همیشه از یک زاویه عکاسی می کنید و به شما امکان می دهد روی خود محصولات تمرکز کنید.
چه بخواهید از یک دوربین حرفه ای یا گوشی هوشمند خود استفاده کنید، یک سه پایه باید به عنوان بخشی از تنظیمات عکاسی شما باشد.
نورپردازی
وقت گذاشتن برای تنظیم درست نور عکاسی محصولتان مهم است. نور بد می تواند تصاویر شما را کاملاً خراب کند.
نور طبیعی اغلب برای عکسبرداری بهترین است، اما ما همیشه نمیتوانیم برای نشان دادن نور خورشید به خورشید تکیه کنیم، جایی که نور مصنوعی وارد میشود.
از لامپهای کوچک گرفته تا چراغها و لایتباکسهای حرفهای بزرگ، گزینههایی متناسب با هر بودجه و نیاز نوری وجود دارد.
مشاوره از کارشناسان
نکته برتر: مهم است که سعی کنید و مطمئن شوید که نورپردازی در تمام تصاویر محصول شما یکسان است تا به ایجاد ثبات برند کمک کند. توصیه می کنیم برای عکاسی از محصولات خود در زمان مشخصی از روز از همان منبع نور استفاده کنید و تا حد امکان از تکیه بر نور طبیعی خودداری کنید.
پس زمینه / مکان
پس زمینه یا مکان تصاویر شما به نوع عکاسی محصولی که برای ایجاد انتخاب کرده اید بستگی دارد.
اگر عکسهای انفرادی یا گروهی میگیرید، توصیه میکنیم از یک صفحه سفید به عنوان پسزمینه تصویر خود استفاده کنید. میتوانید رولها را با کمتر از ۵ دلار به صورت آنلاین انتخاب کنید و استفاده از ورقها به اطمینان از ثبات و رنگ سفید خالص کمک میکند.
مشاوره از کارشناسان
نکته برتر: اگر از مکان خاصی برای عکاسی سبک زندگی استفاده میکنید، حتماً از قبل برنامهریزی کنید و قبل از رسیدن، نور آن مکان را بررسی کنید. همچنین، همیشه برای مواردی که نیاز به حذف از عکس دارند، پس زمینه را بررسی کنید.
مدل ها
اگر می خواهید مدل هایی را در تصاویر عکاسی محصول خود بگنجانید، ابتدا باید آنها را تهیه کنید!
منبع یابی مدل ها در واقع بسیار ساده است. ابتدا تصمیم بگیرید که به دنبال چه مدلی هستید. مطمئن شوید که مدل هایی را انتخاب کنید که نشان دهنده مخاطبان هدف شما و نوع افرادی باشد که محصولات خود را هدف آنها قرار می دهید.
وقتی نوبت به یافتن مدلهایی برای نمایش در عکسهای شما میرسد، میتوانید به یک آژانس مدلینگ مراجعه کنید که مدلهای مختلفی را در کتابهای خود برای انتخاب دارد. البته، این شامل هزینه ای از جمله پوشش برش به آژانس نیز می شود.
اگر به دنبال پایین نگه داشتن هزینه ها هستید، برای کمک به خانواده، دوستان و اعضای تیم خود مراجعه کنید. با ارائه تصاویری که شامل افراد واقعی در ژستهای طبیعی میشوند، مخاطب شما نمیتواند تشخیص دهد که آیا عکس یک مدل حرفهای دارد یا عمو استیو شما!
نرم افزار
همچنین میتوانید روی نرمافزاری سرمایهگذاری کنید تا به ارتقای تنظیمات عکاسی محصول شما کمک کند. اکثر برندها از نرم افزار ویرایش در پس از تولید استفاده می کنند تا اطمینان حاصل کنند که تصاویر خود تا حد امکان کامل هستند.
نرمافزار ویرایش به شما امکان میدهد جنبههایی مانند نور و سایهها را تغییر دهید یا علائم یا موارد پسزمینهای را که ممکن است در طول فرآیند عکسبرداری متوجه نشدهاید حذف کنید.
بسته به بودجه و سطح مهارت شما، نرم افزارهای مختلف ویرایشی زیادی وجود دارد. برای مبتدیان با مجموعه مهارت های محدود، استفاده از نرم افزار آنلاین Canva را توصیه می کنیم، در حالی که ویرایشگرهای پیشرفته تر با بودجه بیشتر باید Adobe Photoshop را انتخاب کنند.
برای دریافت نکات و ترفندهای ویرایشی بیشتر، راهنمای ما برای ویرایش آنلاین عکس های خود را به صورت رایگان بررسی کنید.