دوره های آنلاین فوق العاده همه کاره هستند و می توانند ابزار قدرتمندی برای کسب و کارهای مختلف باشند. یک وبلاگ نویس می تواند دوره هایی در مورد آشپزی، سازماندهی، صنایع دستی یا طراحی داخلی بفروشد. یک شرکت حسابداری می تواند برنامه های آموزشی در مورد بودجه یا مالیات ارائه دهد. یک فروشگاه آنلاین موسیقی می تواند کلاس های مجازی گیتار را علاوه بر نت و لوازم خود بفروشد.
هرکسی متفاوت یاد می گیرد. در واقع انواع مختلفی وجود دارد سبک های یادگیریو اگر میخواهید تا حد امکان دانشآموزان بیشتری را جذب کنید، هر زمان که بتوانید از همه آنها درخواست خواهید کرد. در اینجا چهار روش رایج و رایج برای رفع نیازهای هر نوع یادگیرنده آورده شده است:
- خواندن/نوشتن: این دانش آموزان به بهترین شکل از طریق کلمات یاد می گیرند. دستورالعملها و اطلاعات مکتوب را برای آنها، چه در صفحات خود دوره و چه به صورت PDF قابل دانلود، درج کنید.
- دیداری: گرافیک ها، تصاویر و فیلم ها برای این سبک از زبان آموزان عالی هستند. در واقع، در یک مطالعه، بینندگان به یاد آوردند 95 درصد از یک پیام هنگام تماشای یک ویدیو، در مقایسه با تنها 10٪ هنگام خواندن اطلاعات. ویدئوها می توانند روشی فوق العاده قدرتمند برای آموزش آنلاین باشند.
- شنوایی: این نوع زبان آموزان ترجیح می دهند اطلاعات را با گوش دادن و صحبت کردن جمع آوری کنند. بنابراین میتوانید ویدیوهایی را در مورد مفاهیمی که دانشآموزان میتوانند به آنها گوش دهند، توضیح دهید. یا میتوانید به عنوان بخشی از کلاس خود به پادکست دسترسی داشته باشید، یک تماس هفتگی زوم داشته باشید که بحثهای فردی را باز میکند، یا حتی آهنگها را در آموزشهای خود بگنجانید.
- حرکتی: این دانشآموزان یادگیرندههای عملی هستند و خودشان از کشف مسائل فیزیکی سود میبرند. در حالی که این ممکن است برای استفاده از یادگیری آنلاین دشوار به نظر برسد، خلاق باشید! الگوهای خیاطی را ارائه دهید که دانشآموزان میتوانند خودشان تمرین کنند، فهرستی از عکسهایی را که باید در هفته بگیرند، اختصاص دهند، یا به زبانآموزان وظیفه ایجاد یک لوگو را بدهند.
شما می توانید یک محیط مشابه با یک انجمن آنلاین ایجاد کنید، چه در یک پلت فرم رسانه اجتماعی مانند فیس بوک یا با استفاده از یک افزونه وردپرس مانند bbPress. میتوانید موضوعات را بر اساس ماژول یا درس تقسیم کنید، یا آنها را بر اساس ویژگیهای دانشآموز (مانند سن فرزندان، مکان یا ابزاری که یاد میگیرند) قرار دهید. این جوامع به دانشآموزان این فرصت را میدهند تا در مورد موضوعات با یکدیگر بحث کنند، ایدهها را طوفان فکری کنند، سؤالات روشنکننده بپرسند یا حتی دوستی ایجاد کنند که آنها را تشویق به ادامه یادگیری کند.
7. گیمیفیکیشن را بگنجانید
پتانسیل ها و فرصت ها بی پایان هستند. و هر کسی می تواند به لطف WooCommerce و Sensei Pro دوره های آنلاین بسازد و بفروشد.
وقتی در حال فیلمبرداری برای دوره های خود هستید، یک راوی موثر می تواند دنیای متفاوتی ایجاد کند. اگر از طرفداران کتاب های صوتی هستید، احتمالاً این مفهوم را درک کرده اید. یک صدای خسته کننده و مسطح می تواند شنوندگان را مستقیماً به خواب ببرد، در حالی که فردی که جذاب و جالب است تأثیر معکوس دارد.
اما صرف نظر از نوع دوره ای که ارائه می دهید، مشارکت دانشجو بسیار مهم است. یادگیرندگان علاقه مند و سرمایه گذاری شده دوره های شما را تکمیل می کنند، برای دوره های اضافی ثبت نام می کنند، نظرات خوبی را ارائه می دهند و کسب و کار شما را به دوستان خود توصیه می کنند.
و این همه با شناخت مخاطب هدف شما شروع می شود. بنشینید و با دانش آموزان خود یا دانش آموزانی که می خواهید کسب کنید آشنا شوید. نقاط درد آنها چیست؟ آنها امیدوارند چه چیزی یاد بگیرند؟ اهداف آنها چیست؟ سبک یادگیری آنها چگونه است؟ چقدر وقت دارند؟ چقدر حاضرند آنلاین هزینه کنند؟
سپس، در آزمونها در طول دوره خود با هم ترکیب کنید. با Sensei LMS، آزمونها با درسها همراه هستند. بنابراین می توانید بر اساس درسی که یک دانش آموز به تازگی تکمیل کرده است، سؤال ایجاد کنید. اختلاط انواع سؤال – چند گزینه ای، درست/نادرست، پر کردن جای خالی، پاسخ کوتاه و غیره – می تواند چیزها را جالب نگه دارد.
Sensei LMS این دسته ها را دوره ها، ماژول ها و درس ها می نامد. شما می توانید هر دوره را به هر تعداد ماژول تقسیم کنید، سپس هر ماژول را به چندین درس تقسیم کنید.
راه های زیادی برای گنجاندن تصاویر در دوره های آموزشی شما وجود دارد. اگر دادههای عددی را فهرست میکنید، نمودار یا نموداری اضافه کنید که آن اطلاعات را نشان میدهد. اگر تفاوت بین دو ماده را با هم مقایسه می کنید، عکسی از آنها در کنار هم قرار دهید. اگر در مورد نوع خاصی از گیاهان آپارتمانی بحث می کنید، تصاویر را اضافه کنید.
وقتی نوبت به آن می رسد، یادگیرندگان آنلاین شما در قلب همه چیزهایی هستند که ایجاد می کنید. و اگر هنگام تهیه محتوای دوره و قالب بندی کلاس های خود نیازهای آنها را در نظر داشته باشید، می توانید آنها را درگیر، علاقه مند و خرید بیشتر نگه دارید.
یکی از بزرگترین تفاوتهای بین محیطهای یادگیری آنلاین و فیزیکی، جامعه درگیر آن است. دانشآموزانی که دورههای آنلاین را میگذرانند، نشستن در کنار افراد دیگری که در همان کلاس شرکت میکنند، بحث درباره موضوعات با آنها و پرسیدن سؤالات با صدای بلند را از دست میدهند.
گنجاندن گیمیفیکیشن یادگیری را سرگرم کننده تر می کند و رقابت سالم را تشویق می کند و دوره های شما را برای دانش آموزان جذاب تر می کند.
8. درک کنید که مخاطب شما به دنبال چه چیزی است
در نهایت، سعی نکنید صداپیشه مورد علاقه خود را تقلید کنید. شما هر چقدر هم که تلاش کنید شبیه مورگان فریمن نخواهید بود و این چیزی نیست که دانشجویان به دنبال آن هستند. فقط خودت باش!
این فرآیند ناوبری را برای دانشآموزان بسیار ساده میکند و به آنها اجازه میدهد تا به سرعت آنچه را که در دوره پیش میآید ببینند.
2. گرافیک موثر ایجاد کنید
گرافیک می تواند یک راه فوق العاده قدرتمند برای تعامل با دانش آموزان شما باشد. تقریبا 65 درصد از جمعیت عمومی، یادگیرندگان بصری هستند، بنابراین تصاویر نه تنها به دوره های شما علاقه مند می شوند، بلکه می توانند به انتقال موثرتر مفاهیم نیز کمک کنند.
بنابراین بیایید نگاهی به چند روش عملی بیندازیم که میتوانید دورههای خود را جذابتر کنید.
1. دوره های خود را به قطعات قابل هضم تقسیم کنید
گیمیفیکیشن اصولی را از بازی کردن – مانند امتیازدهی و رقابت – تا سایر رسانه ها مانند یادگیری آنلاین اعمال می کند. این یک مکان عالی برای خلاقیت است! در اینجا چند ایده وجود دارد:
- چالش ها و آزمون ها را به درس های خود اضافه کنید
- امتیاز بر اساس فعالیت ها – تکمیل وظایف، نمره خوب در آزمون ها و غیره – با جایزه برای دانش آموزی که بیشترین درآمد را کسب کند.
- به دانشآموزانی که اغلب در انجمنهای شما شرکت میکنند با نشانها پاداش دهید
- a اضافه کنید نوار پیشرفت به دوره های شما برای ایجاد انگیزه در دانش آموزان برای به پایان رساندن یک ماژول
- به دانش آموزان اجازه دهید نمرات خود را به اشتراک بگذارند در رسانه های اجتماعی
سپس، محتوا و قالب دوره خود را در صورت لزوم تنظیم کنید تا انتظارات آنها را برآورده کنید.
همه چیز مربوط به دانش آموزان شماست
یکی از راههای عالی برای مدیریت این موضوع، تقسیم دورههای آموزشی به قطعات قابل هضم با استفاده از دستهها و زیرمجموعهها است. به عنوان مثال، اگر در حال فروش یک دوره آموزشی در مورد شروع مواد جامد برای نوزادان هستید، می توانید آن را به گروه هایی مانند:
- مقدمه ای بر مواد جامد
- زمان شروع غذای جامد
- نشانه های آمادگی
- تجهیزات و وسایل مورد نیاز
- اولین برنامه تغذیه
- بهترین غذاهای اولیه
- نحوه برش و تهیه
- نمونه دستور العمل ها
- معرفی آلرژن ها
- آلرژن های غذایی رایج
- علائم هشدار دهنده که باید مراقب آنها باشید
- نکاتی برای سرو مواد حساسیت زا
آزمونها و نظرسنجیها روشی عالی برای مشاهده میزان جذب دانشآموزان، کسب اطلاعات بیشتر در مورد آنها و درگیر کردن آنها در سطح بالاتر است. آنها همچنین محتوای شما را با چیزهای جالب و متفاوت تقسیم می کنند.
بارگذاری…