یک استراتژی خوب برای افزایش قیمت ها این است که آن را مطابق با تورم انجام دهیم. این مورد تا حد زیادی مورد انتظار اکثر مصرف کنندگان خواهد بود. این رویکرد لزوماً درصد حاشیه سود شما را افزایش نمی دهد زیرا هزینه خرید نیز احتمالاً با همان نرخ افزایش می یابد. با این حال، این باعث می شود که درصد حاشیه سود اصلی در ارزش نقدی واقعی ارزش بیشتری داشته باشد.
یکی دیگر از راه های ساده و در عین حال موثر برای افزایش حاشیه سود تجارت الکترونیک، کاهش هزینه ای است که برای هر واحد پرداخت می کنید. برای وبسایتهای تجارت الکترونیک، این کار معمولاً به دو روش انجام میشود:
با تامین کنندگان فعلی خود در مورد هزینه های کمتر مذاکره کنید
تامین کنندگان جدید و ارزان تر را پیدا کنید
#3. هزینه های عملیاتی کمتر
راههایی برای فروش محصولات مشتریان پیدا کنید که یا مکمل محصولاتی هستند که قبلاً از شما خریداری کردهاند یا جایگزینهایی که ممکن است با هزینههای بیشتر کار بهتری انجام دهند.
استراتژی دیگر افزایش آهسته قیمت ها در طول زمان و نظارت دقیق بر تقاضا است. وقتی متوجه شدید که افزایش قیمت باعث میشود مشتریان به جای دیگری بروند، این افزایش را متوقف کنید.
#2. هزینه های خرید واحد پایین تر
همچنین میتوانید با یافتن راههای هوشمند برای سادهسازی فرآیندها، هزینههای عملیاتی را کاهش دهید.
#4. فروش بیشتر
وقتی صحبت از به حداکثر رساندن حاشیه سود می شود، معمولاً هزینه های عملیاتی نادیده گرفته می شود. با این حال آنها گاهی اوقات می توانند سریع ترین و ساده ترین راه برای انجام آن باشند.
در حالی که افزایش قیمت ها مستلزم آن است که مشتریان را متقاعد کنید که بیشتر خرج کنند و کاهش هزینه های خرید واحد مستلزم آن است که تامین کنندگان را متقاعد کنید تا با قیمت کمتری به شما بفروشند – کاهش هزینه های عملیاتی معمولاً با شرایط شخصی شما انجام می شود.
لباس مرطوب قبل از تورم:
هزینه 50 دلار
فروش 100 دلاری
حاشیه سود 50 درصد
سود واقعی 50 دلار
اگر مردم حاضر به پرداخت هزینه جدید نباشند چه؟ می توانید از مشتریان ارزشمند استفاده کنید.
برای مثال، اگر فضای اداری شما یکی از بزرگترین هزینههای شماست، از خود بپرسید که آیا میتوانید به دفاتر ارزانتر نقل مکان کنید یا حتی سیاست کار از خانه را اتخاذ کنید.
بیایید از یک فروشگاه آنلاین موج سواری به عنوان مثال استفاده کنیم:
برای کسب و کارهایی که تعداد مشتریان محدودی دارند، فروش بیشتر اقلام مشابه همیشه یک گزینه نیست. در این موارد افزودن محصولات جدید و مرتبط به فروشگاه شما میتواند به شما کمک کند تا یک رویکرد فروش متقابل و افزایش فروش برای افزایش فروش و سود داشته باشید.
افزایش قیمت ها احتمالا واضح ترین راه برای افزایش حاشیه سود شما است. این یک ریاضی ساده است – قیمت هر واحد خود را افزایش دهید، اما هزینه هر واحد خود را ثابت نگه دارید و بلافاصله شاهد افزایش حاشیه خواهید بود.
بسیار خوب، ممکن است به نظر برسد که ما در اینجا به چیزهای بدیهی اشاره می کنیم، اما فروش بیشتر گامی مهم در به حداکثر رساندن سود است. این امر به ویژه زمانی صادق است که شما قبلاً زمان قابل توجهی را صرف کاهش هزینه های خود کرده اید و قیمت های خود را به حد مجاز رسانده اید.
اینکه چگونه هزینه های عملیاتی را کاهش می دهید تا حد زیادی به جایی که پول خود را خرج می کنید بستگی دارد. با فهرست بندی تمام هزینه های سربار معمولی خود و مرتب سازی آنها بر اساس بزرگ ترین به کوچک ترین شروع کنید. راههای آسان برای به حداقل رساندن هر کدام را بررسی و بررسی کنید.
با این حال، افزایش قیمت ها نیز می تواند دلهره آور باشد…
#1. افزایش قیمت ها
لباس مرطوب پس از تورم 20 درصدی:
هزینه 60 دلار
فروش 120 تومان
همان حاشیه سود 50 درصدی
سود واقعی 60 دلار (10 دلار افزایش)
فروش بیشتر معمولاً شامل کمپین های بازاریابی هوشمند می شود. با این حال، بسیار مهم است که مراقب بازگشت سرمایه (ROI) خود باشید زیرا افزایش هزینه های بازاریابی می تواند منجر به سود شود.