چگونه مشتریان شما می توانند با کریپتو به شما پرداخت کنند

همیشه مهم است که دیدگاه مشتریان خود را درک کنید، به خصوص در نقاط تبدیل کلیدی مانند پرداخت. بخش مهمی از یک تجربه پرداخت موثر، ارائه روشی ایمن و آسان برای مشتریان است تا با روش پرداختی که انتخاب می کنند، آن را بررسی کنند.

وب 3: تعریف شده توسط AP StylebookWeb3 اصطلاحی جذاب برای دورنمای مرحله جدیدی از اینترنت است که توسط فناوری مرتبط با ارزهای دیجیتال، یعنی بلاک چین هدایت می شود.

در جایی که این امکان وجود ندارد، اکثر کیف پول‌های کریپتو قابلیت تبادل/سوآپ درون کیف پول را ارائه می‌دهند، به طوری که اگر مشتری بیت کوین (BTC) دارد اما می‌خواهد در اتریوم (ETH) پرداخت کند، می‌تواند این مبادله را به راحتی انجام دهد. در حالت ایده‌آل، کیف پول را با هر ارزی که می‌خواهید پرداخت کنید بارگیری می‌کنید، اما این همیشه قبل از تصمیم‌گیری برای خرید امکان‌پذیر نیست.

2. کیف پول آنها را به سایت خود وصل کنید

کلید عمومی: اساساً، اطلاعاتی که کسی برای ارسال ارز دیجیتال به شما نیاز دارد.

بنابراین، این مقاله بر معاملات معمولی تجارت الکترونیک با استفاده از ابزارها و خدماتی که به احتمال زیاد توسط کاربران سطح مبتدی و متوسط ​​استفاده می شود، تمرکز دارد.

مروری بر انجام پرداخت رمزنگاری شده

از دیدگاه مشتری، سه مرحله وجود دارد:

  1. به یک کیف پول ارز دیجیتال با بودجه دسترسی پیدا کنید.
  2. کیف پول آنها را وصل کنید.
  3. پرداخت را تکمیل کنید و تاییدیه دریافت کنید.

تصمیم به پذیرش ارز دیجیتال در ووکامرس گامی عالی است که به شما کمک می‌کند تا این نیاز را برآورده کنید و مخاطبان بیشتری را جذب کنید. و بسته به اینکه کدام راه حل پرداخت ارز دیجیتال را انتخاب می کنید، ممکن است فرآیندهای شما به عنوان یک تاجر تفاوت زیادی با روش های پرداخت سنتی نداشته باشد. با این حال، مشتریانی که با کریپتو پرداخت می کنند اراده تجربه متفاوتی داشته باشید و یادگیری ظاهر آن می تواند به شما کمک کند مدیر فروشگاه بهتری شوید.

در این مقاله، ما به شما کمک می کنیم تا تراکنش پرداخت را از دیدگاه مشتریان خود درک کنید. با این دانش، به خوبی مجهز خواهید بود تا فرصت‌هایی را برای افزایش نرخ تبدیل، ارائه پشتیبانی مستقیم، و آموزش مشتریان و مشتریان بالقوه خود پیدا کنید.

بررسی واژگان رمزنگاری

هر مسیری را که مشتری دنبال می‌کند، کیف پول اعلان‌هایی را ارائه می‌کند که آنها را در پرداخت – چه در برنامه یا مرورگر- راهنمایی می‌کند.

ارائه دهندگان کیف پول دیجیتال “سنتی” مانند پی پال و برنامه نقدی اکنون از پرداخت های رمزنگاری پشتیبانی می کند. صرافی های رمزنگاری پیشرو در صنعت مانند Coinbase، Crypto.com و Binance برنامه های خود را ارائه می دهند که به عنوان کیف پول پرداخت نیز عمل می کنند. سپس کیف پول‌های رمزنگاری شده مانند MetaMask، Rainbow و بسیاری دیگر وجود دارند. شما باید تحقیقات خود را انجام دهید تا بهترین گزینه یا گزینه ها را برای خود تعیین کنید.

میلیون‌ها کاربر کریپتو وجود دارند که از قبل آماده، مایل و قادر به پرداخت با کریپتو هستند. در حالی که گزینه‌های پرداخت کریپتو آسان‌تر و ساده‌تر می‌شوند، هنوز برای بازرگانان مهم است که تجربیات مشتریان و پیامدهای تصمیم‌هایشان را درک کنند تا از این فرصت رشد جدید حداکثر استفاده را ببرند.

بازرگانان می توانند گزینه های پردازش پرداخت کریپتو را که ساده و آشنا هستند انتخاب کنند. از طرف دیگر، مشتریان تجربه پرداخت متفاوتی خواهند داشت.

این سوال خوبی است! اغلب، این موضوع واقعاً مهم نیست، جدای از هزینه‌هایی که در صورت نیاز به مبادله ارز می‌توانند افزایش پیدا کنند. برخی از پردازشگرهای پرداخت کریپتو گزینه‌های تبادل خودکار را ارائه می‌کنند تا مشتریان بتوانند با یک ارز به شما پرداخت کنند و شما آن را با ارز دیگری دریافت کنید.

همانطور که می بینید، گزینه های زیادی برای پرداخت های رمزنگاری شده از تجربه مشتری وجود دارد. در اینجا مواردی وجود دارد که هنگام انتخاب و اجرای پرداخت‌های رمزنگاری ارزش توجه به آنها را دارد:

  1. پرداخت برای مشتریان شما چقدر آسان است و با کدام ارزهای دیجیتال؟
  2. آیا مشتریان شما مستقیماً در معرض هزینه های شبکه کریپتو قرار می گیرند؟ اگر یک شبکه رمزنگاری بسیار شلوغ باشد، این می تواند هزینه پرداخت را برای آنها گران تر کند.
  3. آیا در مورد حل اختلاف شفاف هستید؟ این امر به ویژه در غیاب گزینه های سنتی بازپرداخت و بازپرداخت مهم است. مشتریان ناامید یا ناراضی بیشتر شکایت می کنند و نظرات منفی را از خود می نویسند.
  4. مشتریان چقدر باید برای تایید سفارش منتظر بمانند؟ بسته به اینکه چگونه به مشتریان اجازه پرداخت می‌دهید، ممکن است نیاز داشته باشند بیشتر از حد معمول منتظر بمانند. باز هم، اینجا جایی است که استفاده از یک شریک پرداخت می تواند کمک کند، زیرا آنها اغلب می توانند هزینه ها و زمان تأیید را بسیار پایین نگه دارند.
  5. آیا خریداران به آموزش نیاز دارند؟ مشتریان ممکن است از آموزش در مورد نحوه پرداخت با رمزنگاری، همراه با راهنمایی در مورد امنیت و اجتناب از کلاهبرداری قدردانی کنند.

با اطمینان به مشتریان خود کمک کنید تا آینده پرداخت ها را در آغوش بگیرند

پسندیدن بارگذاری…





منبع

کیف پول نگهداری: کلیدهای خصوصی در اختیار شرکت های شخص ثالث است. (به عنوان مثال، Coinbase، OpenNode.)

پرداخت های همتا به همتا

تفاوت زیادی بین مشتری که قبلاً با رمزنگاری آشنایی دارد و آماده انجام تراکنش است و شخصی که قبلاً از رمزنگاری استفاده نکرده است وجود دارد. راه اندازی یک کیف پول رمزنگاری، تامین مالی آن و درک فرآیند تکمیل تراکنش، همگی موانعی برای ورود هستند.

هنگامی که پرداخت انجام می شود، ممکن است یک تاخیر (معمولا فقط چند ثانیه) قبل از تایید پرداخت توسط بلاک چین وجود داشته باشد. در این مرحله، شما و مشتری شما هر دو تاییدیه دریافت خواهید کرد. در جایی که تراکنش ها مستقیماً روی زنجیره انجام می شود، هر دوی شما ممکن است شناسه تراکنش بلاک چین را نیز دریافت کنید.

دو راه اصلی وجود دارد که مشتری می تواند کیف پول خود را به سایت شما متصل کند: کد QR یا اتصال کیف پول مرورگر. پردازنده‌های پرداخت کریپتو ممکن است یکی یا هر دوی این موارد را به عنوان گزینه ارائه دهند.

کد QR

در اولین مقاله از این مجموعه، دلایلی را بررسی کردیم که پذیرش رمزارز برای بسیاری از بازرگانان منطقی است. اما چرا مشتریان شما می خواهند به صورت رمزنگاری پرداخت کنند؟

  1. آنها کریپتو نگه می دارند و می خواهند آن را خرج کنند! شاید آنها یک سرمایه گذار اولیه بودند، آنها یک معامله گر بزرگ هستند، یا از طریق ارزهای دیجیتال پول می گیرند.
  2. برای آن‌ها صرف هزینه‌های ارزهای دیجیتال به‌طور مستقیم ارزان‌تر از پذیرش هزینه‌های مبادله و/یا فارکس برای پرداخت‌های سنتی است. این می تواند به ویژه برای مشتریان بین المللی صادق باشد.
  3. آنها ممکن است به روش های پرداخت دیگر دسترسی نداشته باشند.
  4. آنها ممکن است ترجیح دهند برخی از معاملات را خصوصی یا جدا از سایر فعالیت های مالی خود نگه دارند.
  5. آنها احساس می کنند راحت تر و امن تر است.
  6. آنها برای انجام معاملات بدون پرداخت هزینه به ارائه دهندگان خدمات مالی سنتی ارزش قائل هستند (یعنی از نظر ایدئولوژیکی هدایت می شوند).
  7. هیچ محدودیتی برای مبالغ پرداخت روزانه وجود ندارد – این امر به ویژه در مورد اقلام لوکس و پرهزینه که ممکن است از محدودیت های بانکی روزانه کاربر بیشتر باشد، صدق می کند.
  8. آنها برای یک دارایی دیجیتالی بومی مانند NFT پرداخت می کنند.

ملاحظات مشتری باید در نظر گرفته شود

با این حال، این به سادگی برای مصرف کننده معمولی واقعی نیست. آنها قرار نیست گره خود را اجرا کنند، تراکنش ها را از خط فرمان ترمینال ایجاد کنند و کلیدهای خصوصی خود را حفظ کنند. به همین ترتیب، بیشتر بازرگانان از پرداخت هزینه تراکنش اندکی خوشحال می شوند تا به مشتریان تجربه ای کم اصطکاک بدهند، در حالی که در زمان و انرژی زیادی صرفه جویی می کنند تا پرداخت ها به سفارش ها را تطبیق دهند.

کلید خصوصی: به کاربر اجازه می دهد به وجوه ارسال شده به یک کلید عمومی دسترسی داشته باشد. این هرگز نباید با طرف دیگری به اشتراک گذاشته شود.

برای شروع آماده اید؟ مشاهده برنامه های افزودنی پرداخت های رمزنگاری شده

و بس!

فرآیندهای پرداخت کریپتو برای بازرگانان چه معنایی دارد؟

می توانید هر یک از این اصطلاحات را کمی بیشتر کنکاش کنید اینجا. اما در اینجا خلاصه ای از مهمترین اصطلاحات آورده شده است:

ممکن است فکر کنید، “آیا یکی از نکات مهم ارزهای دیجیتال این واقعیت نیست که آنها همتا به همتا هستند و به اشخاص ثالث متکی نیستند؟”

آدرس عمومی: یک نسخه هش شده (اصولاً کوتاهتر) از یک کلید عمومی. این چیزی است که ممکن است با کسی که می خواهد برای شما پول ارسال کند به اشتراک بگذارید. آن را به عنوان یک نام کاربری Venmo یا پیوند PayPal.me در نظر بگیرید. (به عنوان مثال، 0x12B0aD31f483Cdf4741de8f5679A472E5fe3345G)

عبارت بذر: فهرستی از ۱۲ تا ۲۴ کلمه که به‌طور تصادفی تولید شده‌اند و به کیف پول Wweb3 دسترسی دارند. این می تواند برای بازیابی دسترسی به کیف پول رمزنگاری استفاده شود. این هرگز نباید با طرف دیگری به اشتراک گذاشته شود.

این مسیر برای مشتریانی که کیف پول رمزنگاری خود را به عنوان یک برنامه در تلفن خود دارند، بهترین است. هنگامی که شخصی پرداخت با ارز دیجیتال را انتخاب می کند، یک کد QR به او ارائه می شود که می تواند با ابزاری در برنامه کیف پول رمزنگاری خود اسکن کند.

تصویری که نحوه پرداخت های رمزنگاری شده از طریق کد QR را نشان می دهد.  متن تصویر: پرداخت برنامه کریپتو از طریق کد QR 1. تاجر یک کد QR را هنگام پرداخت ارائه می‌کند.  2. مشتری کد QR را اسکن می کند تا تراکنش را در برنامه رمزنگاری خود بررسی و مجوز دهد.  3. سایت مرچنت دریافت را تایید کرده و خرید را تکمیل می کند.
مراحل دریافت پرداخت های رمزنگاری شده از طریق کد QR.

اتصال کیف پول مرورگر

کیف پول غیر حضانت: کاربران مالک کلیدهای خصوصی خود هستند و به کیف پول Wweb3 خود دسترسی کامل دارند. (به عنوان مثال، متاماسک، کیف پول اعتماد.)

کیف پول Web3 (کیف پول رمزنگاری شده): کلیدهای عمومی و خصوصی را برای تراکنش های بلاک چین ذخیره می کند.

این مسیر برای مشتریانی که از طریق افزونه مرورگر وب به کیف پول رمزنگاری خود دسترسی دارند، بهترین است. وقتی شخصی این مسیر را انتخاب می‌کند، از او خواسته می‌شود که کیف پول Web3 خود را با کلیک کردن روی دکمه‌ای متصل کند، که کیف پول مرورگر را فراخوانی می‌کند و برای اتصال درخواست مجوز می‌کند.

تصویر نشان می دهد که چگونه پرداخت های رمزنگاری از طریق افزونه مرورگر انجام می شود.  متن تصویر: پرداخت کیف پول رمزنگاری شده از طریق افزونه مرورگر 1. Merchant گزینه های پرداخت رمزنگاری و درخواست اتصال کیف پول مرورگر را ارائه می دهد.  2. مشتری کیف پول مرورگر خود را برای بررسی و مجوز تراکنش در برنامه افزودنی انتخاب می کند.  3. سایت مرچنت دریافت را تایید کرده و خرید را تکمیل می کند.
مراحل دریافت پرداخت های رمزنگاری شده از طریق افزونه مرورگر.

3. پرداخت را تکمیل کرده و تاییدیه دریافت کنید.

گزینه های زیادی برای افرادی که خواهان کیف پول رمزنگاری هستند وجود دارد. هر گزینه دارای ویژگی‌ها، مزایا و پشتیبانی از ارزهای دیجیتال، زنجیره‌ها و تجربه‌های پرداخت مختلف است.

تجربه خاص به پردازشگر پرداخت و کیف پول های درگیر بستگی دارد. بیایید چند مثال را مرور کنیم و در مورد آنچه در هر مرحله برای مشتری شما اتفاق می افتد صحبت کنیم.

1. به یک کیف پول رمزنگاری دارای بودجه دسترسی پیدا کنید

در ابتدا، بیشتر پرداخت‌های رمزنگاری احتمالاً از سوی کاربران با تجربه‌تر ارزهای دیجیتال انجام می‌شود. با گذشت زمان، انتظار می رود این تعداد به طور قابل توجهی افزایش یابد. بنابراین، اگر فالوورها و مشتریان شما نشان داده اند که به ارزهای دیجیتال علاقه مند هستند، ممکن است ارزش آن را داشته باشد که آنها را به منابع معتبر هدایت کنید تا بتوانند نحوه پرداخت به شما را به روشی که ترجیح می دهند یاد بگیرند.

مزایای گزینه های پرداخت کریپتو برای مشتریان شما

پس از انتخاب کیف پول و راه اندازی آن، گام بعدی این است که مقداری ارز دیجیتال به آن اضافه کنید تا موجودی برای خرج کردن داشته باشید. این معمولا یک فرآیند سریع است زیرا اکثر کیف پول ها گزینه های خرید درون برنامه ای را ارائه می دهند.

بنابراین چگونه یک مشتری می داند که کدام ارز دیجیتال را اضافه کند؟

درباره اینکه چرا زمان شروع پذیرش ارزهای دیجیتال و نحوه انتخاب ارائه دهنده پرداخت ارزهای دیجیتال فرا رسیده است.

پرداخت با کریپتو را بپذیرید