چگونه می توان نام کسب و کار را پیدا کرد: چک لیست 2023

سپس، نوبت به جستجوی وزیر امور خارجه می رسد. قبل از ثبت شرکت خود با نام تجاری انتخابی خود – چه به عنوان یک LLC، شرکت یا تحت هر ساختاری که مناسب شما باشد – باید اطمینان حاصل کنید که نام تجاری شما خیلی نزدیک به شرکتی نیست که در حال حاضر rدر پرونده های وزیر امور خارجه ثبت شده است. (اگر اینطور باشد، ممکن است نتوانید آن را ثبت کنید.)

معمولاً یک جستجوی سریع در گوگل باید به این موضوع رسیدگی کند. شما اساساً به دنبال هر چیزی موضوعی هستید – به عنوان مثال، اخبار اخیر – که مربوط به یا می تواند باشد. درک شده به عنوان مرتبط با نام تجاری شما. بعید است – اما همیشه ارزش آن را دارد که قبل از اینکه نام کسب و کار خود را به دنیا معرفی کنید از آن مطمئن شوید!





منبع

نام کسب و کار شما فقط در سرصفحه اصلی وب سایت شما قرار نمی گیرد. این صرفاً برای جلوی ویترین فروشگاه آجر و ملات شما نیست، یا اینکه در تلاش‌های بازاریابی دیجیتال شما گچ گرفته شود.

در زیر، ما بحث می‌کنیم که از چه چیزهایی اجتناب کنید، کجا برای الهام گرفتن بروید و چگونه نام کسب‌وکار جدید خود را عملی کنید.

از چه چیزی باید اجتناب کرد

شما می خواهید نام دامنه شما با نام تجاری شما مطابقت داشته باشد – به این معنی که قبل از اینکه بتوانید ادامه دهید، باید در دسترس بودن آن را به صورت آنلاین بررسی کنید.

اما قبل از اینکه بتوانید نام خود را علامت تجاری کنید، باید یک جستجوی علامت تجاری انجام دهید. این به شما می گوید که آیا نام کسب و کار شما، یا چیزی مشابه، قبلاً دارای علامت تجاری بوده است یا خیر – و به شما ایده می دهد که آیا یک برنامه علامت تجاری موفق خواهد بود یا خیر.

در نهایت، زمان آخرین بررسی فرا رسیده است – اطمینان حاصل کنید که نام کسب و کار انتخابی شما با هر چیزی که ممکن است به شهرت تجاری در حال رشد شما آسیب برساند، عاری است.

خوب، ابتدا به یک الهام خوب قدیمی نیاز دارید. برای این کار می توانید تحقیق کنید:

  • برندهای دیگر: در حالی که شما نمی خواهید کپی 🀄 برندهای دیگر (به نکته قبلی ما مراجعه کنید!)، می‌توانید ایده‌هایی را از کارهایی که آنها به خوبی انجام می‌دهند – یا در برخی موارد، از عملکرد آنها استفاده کنید. نه خوب انجام دادن. آیا رقبای شما اسامی تک کلمه ای دارند؟ نام های مرکب؟ آیا حروف یا الگوهای خاصی وجود دارند که ظاهر می شوند؟ اگر چنین است، ممکن است انتخاب کنید که در همان مسیر حرکت کنید – یا مسیر منحصر به فرد خود را قطع کنید.
  • تولید کنندگان نام تجاری آنلاین: برای یک مسیر کم فکر، به یکی از این ابزارهای آنلاین رایگان، مانند تولید کننده نام Shopify. به سادگی یک یا دو کلمه – یا هر عبارتی که بیشتر مربوط به کاری است که کسب و کار شما انجام می دهد – را در نوار جستجو وارد کنید. سپس این ابزار مجموعه ای از نام های با کیفیت بالا (و گاهی اوقات عجیب و غریب) را برای شما ایجاد می کند. بدون هیچ هزینه ای!
ابزار تولید نام تجاری Shopify با یک جعبه متن برای وارد کردن کلمات کلیدی
Shopify یک تولید کننده نام تجاری عالی – و رایگان دارد.

چه چیز دیگری را باید در هنگام تصمیم گیری در مورد نام تجاری در نظر بگیرید؟

چه بخواهید با یک قلم و کاغذ بنشینید و این کار را به روش قدیمی انجام دهید، یا به سادگی اجازه دهید یک نرم افزار این کار را انجام دهد، یک سری چیزها وجود دارد که باید هنگام انتخاب نام کسب و کار خود در نظر بگیرید. . این شامل:

  • پیدا کردن نام با معنی: در حالی که مولدهای نام کسب و کار آنلاین سریع و راحت هستند، نمی توانند نامی را برای خود ایجاد کنند به معنای چیزی برای شما – به عنوان یک فرد، و به عنوان یک شرکت. پس به دلایلی که کسب و کارتان را شروع کردید، فکر کنید، و چه چیزی شما را به موفقیت در آن سوق می دهد – که باید جرقه های الهام را به پرواز درآورد!
  • جذاب کردنش: نام‌های تجاری طولانی و نامطلوب که خواندن و درک آن‌ها سخت است نیستند بیاد ماندنی. بنابراین از کاراکترهای خاص (#، @، $، *، و غیره)، و املای عجیب و غریب و جایگزین کلمات رایج اجتناب کنید. آن را ساده نگه دارید – و جذابیت به زودی دنبال خواهد شد!

عملی بودن

نام کسب و کار شما شانس شما برای برجسته شدن است. بنابراین منطقی است که اگر نام انتخابی شما بیش از حد به یک یا چند رقیب شما شبیه باشد، نام شما به سرعت فراموش خواهد شد. یا بدتر – با نام یکی از رقبای خود اشتباه گرفته اید!

بنابراین – اکنون می دانید چرا کشف نام تجاری مناسب مهم است. اما در واقع چگونه پیش می روید یافته یکی

اما البته، کار شما تمام نشده است فقط هنوز. قبل از اینکه بتوانید نام کسب و کار جدید خود را در جهان معرفی کنید، ابتدا باید از کاربردی بودن آن اطمینان حاصل کنید. در اینجا به این صورت است:

1. بررسی در دسترس بودن نام دامنه

این نام دامنه شما نیز خواهد بود – شناسه منحصر به فرد وب سایت شما، که افراد آن را در نوارهای جستجوی خود تایپ می کنند تا حضور آنلاین شما را مستقیماً پیدا کنند. (به عنوان مثال «google.com» یا «instagram.com» را در نظر بگیرید.)

به زودی، شما باید در مورد علامت تجاری نام تجاری جدید خود فکر کنید – در غیر این صورت، شرکت‌های مشابه می‌توانند برندهای بی‌نظیری ایجاد کنند و به‌طور ناعادلانه از قدرت برند شما استفاده کنند تا به سرعت درآمد کسب کنند.

این یکی نسبتاً ساده است. «آبخانه بروکلی» البته نامی عالی برای یک فروشنده سبزیجات است. این است نه نام خوبی برای ارائه دهنده نرم افزار منابع انسانی درجه یک سازمانی است.

پس حتما نامی را انتخاب کنید که منعکس کننده برند و صنعت شما باشد – که شامل یک یا چند مورد از کلیدواژه های برتر یا قابل تشخیص ترین جنبه های شما می شود. این به مشتریان بالقوه شما اطمینان می دهد که در مکان مناسبی هستند و قدرت شما را به عنوان ارائه دهنده محصول یا خدماتی که به دنبال آن هستند افزایش می دهد.

یافتن الهام

بنابراین، شما کارهای سختی را انجام داده اید و نام تجاری تولید کرده اید که ساده، معنادار، جذاب، الهام گرفته، مرتبط و (نفس کشیدن) کاملاً متفاوت از هر نامی که یک رقیب به کار می برد. کارت خوب بود!

شغل شما؟ تا انجام این کار تا حد امکان برای آنها آسان شود. که به نوبه خود به این معنی است که نام کسب و کار شما برای املا و تلفظ باید به شکلی ساده باشد. نام‌های تجاری که شیک، ساده و املایی هستند به یاد ماندنی هستند – و زمانی که الف نام به یاد ماندنی است، نام تجاری، بیش از حد.

2. نام هایی که بیش از حد شبیه به رقبای شما هستند

برای جلوگیری از این، اطمینان حاصل کنید قبل از انتخاب نام، در تحقیقات آنلاین کامل شرکت کنید – کلید واژه های جستجوی مرتبط با صنعت، محصولات یا خدمات شما در گوگل باید این کار را انجام دهد.

3. نام هایی که به برند یا صنعت شما مرتبط نیستند

خوشبختانه انجام این کار بسیار آسان است. به سادگی به یک ثبت کننده نام دامنه – یک تاجر نام دامنه آنلاین – بروید که در آنجا می توانید در دسترس بودن نام دامنه انتخابی خود را بررسی کنید. می‌توانید چندین تنوع نام دامنه را مرور کنید، قیمت‌ها را مقایسه کنید، و – وقتی آماده شدید – یکی را برای اتصال به وب‌سایت خود انتخاب و خریداری کنید.

صفحه اصلی نام دامنه GoDaddy با نوار جستجو برای وارد کردن نام دامنه
GoDaddy یک مکان محبوب برای خرید نام دامنه آنلاین است.

2. بررسی قانونی بودن نام کسب و کار شما

قبل از اینکه ببینیم چه نام تجاری را انتخاب کنیم، ابتدا باید بدانیم که چه نام های تجاری را انتخاب کنیم اجتناب کردن. ما چند مورد را در زیر فهرست کرده ایم.

1. نام هایی که املا یا تلفظ آنها سخت است

انتخاب نام تجاری می تواند مشکل باشد. شما اساساً سعی می کنید کلمه ای شوخ، به یاد ماندنی و مرتبط را از هوا بیرون بکشید – چگونه این اتفاق می افتد؟

به عنوان یک کسب و کار، شما می خواهید به مرحله ای برسید که شهرت شما مقدم بر شما باشد. جایی که مردم به دنبال نام تجاری شما هستند – نه اینکه شما را به سادگی در نتایج جستجوی گوگل پیدا کنند.

شما می توانید این کار را به صورت آنلاین انجام دهید.

3. بررسی اینکه آیا نام کسب و کار شما دارای معانی نامطلوب است یا خیر