همچنین می توانید داده های خود را با گروه بندی مشترکین خود در دسته های مختلف تقسیم بندی کنید. به عنوان مثال، می توانید آنها را بر اساس نقاط درد، خواسته ها، دوست داشتن ها و ناپسندهای مشابه گروه بندی کنید.
یکی از اولین چیزهایی که مشترکین شما به دنبال آن خواهند بود این است که آیا ایمیل به آنها مربوط است یا خیر. اگر اینطور نباشد، بعید است که آن را باز کنند. برای افزایش ارتباط کمپین های ایمیلی خود، توصیه می کنیم داده های خود را تقسیم بندی کنید تا بتوانید ایمیل ها را بر اساس موارد زیر شخصی کنید:
- نقش یا عنوان شغلی
- جمعیت شناختی
- مرحله در چرخه فروش
- میانگین ارزش سفارش
- زمان در لیست ایمیل
لیر دریافتند که 39٪ از مشاغلی که لیست های ایمیل خود را تقسیم بندی کرده اند، نرخ باز بالاتری را تجربه کرده اند، 28٪ نرخ لغو اشتراک کمتری را تجربه کرده اند، و 24٪ تحویل بهتر و درآمد بیشتری را تجربه کرده اند:

در نهایت، شما می توانید استفاده کنید تقسیم بندی رفتاری برای هدف قرار دادن مشترکین بسته به نحوه رفتار آنها در وب سایت شما. به عنوان مثال، می توانید زمانی که مشترکین از صفحه خاصی در وب سایت شما بازدید می کنند، یک ایمیل ارسال کنید.
