مشاوره از کارشناسان
نکته برتر: چیزهای کوچک را فراموش نکنید! تمام اسناد و مدارک مربوطه (مانند اسناد قانونی) و پایگاههای داده را بهروزرسانی کنید و علائم تجاری و نامهای دامنه را مرتب کنید تا تضمین کنید که برای برندسازی مجدد آماده هستید. همچنین مهم است که نام جدید خود را به همه طرف های مربوطه اطلاع دهید.
برای گفتگو با مخاطبان خود باز و در دسترس باشید برای توضیح دلیل خود در پشت نام تجاری مجدد و اینکه چرا فکر می کنید این بهترین گام رو به جلو برای تجارت شما است. مشتریان از صداقت قدردانی میکنند و داشتن کانالهایی برای گفتگو تنها باعث افزایش احساس اعتماد و وفاداری میشود.
2. رقابت خود را تجزیه و تحلیل کنید
شما نیازی به پیاده سازی همه آنها ندارید، اما بهتر است مشتریان خود را تا حد امکان آماده کنید. با اخطار، امیدواریم که تغییر نام تجاری حداقل تاثیری بر کسب و کار موجود داشته باشد و برای شناخت نام تجاری شما بسیار پرهزینه نباشد.
6. نام تجاری خود را راه اندازی کنید
هنگام تصمیم گیری در مورد تغییراتی که باید ایجاد کنید، مطمئن شوید که آنها به طور مداوم با برند و هویت جدید شما هماهنگ هستند. برای برخی از کسب و کارها، نام شما همچنان ممکن است نشان دهنده برند جدید شما باشد، بنابراین شاید به جای آن فقط شعار خود را به روز کنید.
به یاد داشته باشید، شما نمی خواهید دیگران را در بازار مورد نظر خود کپی کنید. در عوض، فضای خود را بسازید! اگر به کمک بیشتری نیاز دارید، مقاله ما را در مورد انجام تحقیقات بازار بررسی کنید.
3. مخاطب خود را درک کنید
یک تغییر نام تجاری نباید فقط به جنبه های بصری باشد، بلکه می تواند در مورد نگرش نیز باشد. به عنوان مثال، هرمس، شرکت پیک، اخیراً در تلاش برای بهبود تجربه مشتری، یک تغییر نام تجاری (اکنون به نام Evri) انجام داده است.
مشاوره از کارشناسان
نکته برتر: برای کمک به برقراری ارتباط با راهاندازی، اجرای همزمان فروش یا تخفیف ویژه برای جذب مشتریان بیشتر میتواند مفید باشد!
با تغییر نام تجاری خود سعی در دستیابی به چه کسانی دارید؟ آنها با چه مشاغل دیگری ارتباط دارند؟ به افرادی که با خدمات و محتوای شما درگیر هستند نگاهی بیندازید و یادداشت کنید که مشتریان شما از چه چیزهایی لذت می برند. در کنار نکات مثبت، فراموش نکنید که به نگرانیها و نظرات آنها گوش دهید تا به تصمیمگیریهای خود برای تغییر برند کمک کنید. اگر مطمئن هستید که تغییر نام تجاری حرکتی مناسب برای کسب و کار شما است، ما هفت مرحله مفید را برای راهنمایی شما در کل فرآیند تعیین کرده ایم: چندین نکته اساسی وجود دارد که باید هنگام تعریف مجدد برند خود به آنها فکر کنید: با جلسات تحقیق و طوفان فکری قبلیتان، انتخابهای طراحی شما باید تأثیرگذار باشد و برند جدید شما را دقیقاً منعکس کند. اگر تصاویر جدید شما، از جمله تغییرات بزرگ مانند لوگو یا تغییرات کوچک در کارتهای ویزیت، ظاهر و احساسی ثابت به کسبوکار شما ارائه دهد، عالی است. این می تواند آگاهی از برند شما را افزایش دهد و به رشد کسب و کار شما کمک کند، که به ویژه پس از تغییر نام تجاری مهم است. داشتن استراتژی های محکم و قوانین برند به شما کمک می کند از ظاهر نامرتب جلوگیری کنید. اگر به درستی انجام شود، باید بتوانید سردرگمی را به حداقل برسانید و وفاداری مشتری را حفظ کنید. پس از راه اندازی نام تجاری جدید خود، با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید تا نظرات آنها را در مورد تغییرات ارزیابی کنید. موفقیت ها را برجسته کنید و هر گونه پیشرفتی را که برای به حداکثر رساندن رضایت مشتری انجام می شود یادداشت کنید. تغییر نام تجاری شما یک قدم بزرگ است و باید به طور موثر با مصرف کنندگان ارتباط برقرار کنید. پیش بینی کنید که چه سوالاتی ممکن است قبل از راه اندازی داشته باشند و با توضیحات ساده اما واضح آماده باشید. شما می خواهید مشتریان شما – قدیمی و جدید – از این تغییر حمایت کنند! آیا برندسازی مجدد را با موفقیت با مشتریان خود در میان گذاشته اید؟ با وجود استراتژیهای پس از برندسازی که در بالا در مورد آنها صحبت کردیم، مخاطبان هدف شما باید کاملاً برای تغییر آماده باشند. قبلاً اشاره کردیم که تغییر نام تجاری خطر از دست دادن مشتریان وفادار شما را به دنبال دارد، اما با تحقیق کامل در مورد مخاطبان هدف خود، داده هایی را که برای انتخاب هوشمندانه نیاز دارید، در اختیار خواهید داشت. اگر با محصولات جدید وارد بازار کاملاً جدیدی میشوید، ایجاد شخصیتهای مشتری برای مخاطبان هدفتان نیز میتواند مفید باشد. اکنون که چشمانداز و ارزشهای کسبوکار جدید خود را قفل کردهاید و تمام تحقیقات بازار و مخاطبان را جمعآوری کردهاید، زمان آن رسیده است که استراتژیهای بازاریابی مؤثری را برای سهولت انتقال از قدیمی به جدید تنظیم کنید. موقع نمایش! با وجود تمام عناصر مراحل قبلی، شما آماده حرکت هستید. با این حال، قبل از اینکه تعظیم کنید، باید واکنش مخاطب را زیر نظر داشته باشید. نئون سفارشی می دانست که برای کمک به رتبه بندی بهتر و رشد آنلاین به یک تغییر بزرگ نیاز است. جس موندی، یکی از بنیانگذاران، که قبلاً با نام نئون کالکتیو شناخته می شد، در مورد این برند مجدد گفت: «این نام تجاری بی معنی برای تحقق جاه طلبی های جهانی خود ضروری بود. علاوه بر این، نام کلمه کلیدی، نئون سفارشی، همراه با یک استراتژی جامع سئو، به ما امکان تسلط بر SERP ها را در یک فضای بسیار رقابتی داده است. ما بسیار شگفت زده شدهایم که این برند مجدد چقدر کاتالیزور برای رشد فراهم کرده است!” ابتدا باید بفهمید که برند شما چیست:
همه چیز در مورد تحقیق است. اگر به دلیل ورود به یک بازار جدید یا به دنبال متمایز شدن در برابر رقبای خود، برندسازی مجدد میکنید، برای پشتیبانگیری از تصمیمات خود به تحقیقات و دادهها نیاز دارید. بدون این، شما برای ماندن در بازار خود مبارزه خواهید کرد و آگاهی از برند شما ممکن است آسیب ببیند. در اینجا برخی از راههای مورد علاقه ما برای برقراری ارتباط با فرآیند برندسازی مجدد آورده شده است: در کنار تجزیه و تحلیل بازار و رقبای خود، مهم است که مخاطبان خود و اینکه چگونه ممکن است با تغییر نام تجاری کسب و کار شما تغییر یا رشد کنند، درک کنید. از طریق پلتفرمها و داراییهای برند خود – از وبسایتتان گرفته تا رسانههای اجتماعی، از طراحی ایمیل گرفته تا بستهبندی محصول – کار کنید و ظاهر جدید خود را بپذیرید. به پالت رنگ، تایپوگرافی، تصاویر تازه و گرافیک های مارک جدید فکر کنید. توصیه میکنیم از مشتریان نظر بخواهید، فرمهای بازخورد اضافه کنید تا مشتریان پس از فروش را پر کنند، یا میتوانید مستقیماً از طریق رسانههای اجتماعی با آنها در ارتباط باشید. اینها می توانند بینش خوبی در مورد افکار آنها در این مورد به شما بدهند! در اینجا چند فاکتور وجود دارد که باید هنگام بررسی فضای بازار به آنها توجه کرد: چه بهروزرسانی جزئی یا تغییر کلی را انتخاب کرده باشید، تغییر نام تجاری شما شامل تغییرات بصری زیادی خواهد بود. شما قبلاً بخش عمده ای از حجم کار را تا این مرحله انجام داده اید. شما می دانید که چه چیزی نیاز به تجدید دارد و می خواهید برند شما چگونه باشد. اکنون زمان اجرای و آزمایش آن تغییرات قبل از راه اندازی مجدد بزرگ است! علاوه بر این، مهم است که هر گونه تجزیه و تحلیل را در وب سایت خود و در پلتفرم های مختلف بررسی کنید تا ببینید آیا تغییر نام تجاری تأثیری بر تجارت داشته است یا خیر. مشاهده رشد یا بهبود قابل توجه ممکن است زمان بر باشد، بنابراین اگر بلافاصله تغییر بزرگی را مشاهده نکردید، ناامید نشوید!1. نام تجاری خود را دوباره تعریف کنید
5. استراتژی های بازاریابی جدید ایجاد کنید
مشاوره از کارشناسان
نکته برتر: ما طرح های جاودانه را برای جلوه های بصری برند شما توصیه می کنیم. شما می خواهید در دراز مدت متمایز شوید و به یاد ماندنی باشید، بنابراین سعی کنید از روندهای گذرا اجتناب کنید زیرا ممکن است پس از مدت کوتاهی منسوخ به نظر برسند!
مشاوره از کارشناسان
نکته برتر: تا حد امکان با مخاطبان هدف خود درگیر شوید! حفظ یک خط ارتباطی خوب به هموار شدن روند تغییر نام تجاری کمک می کند.
7. بازخورد جمع آوری کنید
4. نام تجاری خود را بازسازی کنید
اگر میخواهید یک وبسایت جدید برای تغییر برند هیجانانگیز خود بسازید، به بهترین سازندگان وبسایت ما نگاهی بیندازید تا مناسب سفر آینده خود را بیابید.