برداشت های اولیه همه تفاوت را ایجاد می کند، بنابراین مطمئن شوید که بهترین راه را برای ارتباط با اینفلوئنسرهای انتخابی خود به دقت بررسی کرده اید.
چگونه یک استراتژی بازاریابی اینفلوئنسر در سال 2022 بسازیم

#6. گسترش اینفلوئنسر
#1. با اهداف خود در ذهن شروع کنید
استراتژی اینفلوئنسر شما باید حاوی جزئیاتی در مورد چگونگی پیدا کردن اینفلوئنسرها باشد. سازمانها معمولاً از بازارهای تأثیرگذار یا ابزارهای کشف برای کمک به انجام این کار استفاده میکنند. اینها دایرکتوری های بزرگی هستند که به موجب آن اینفلوئنسرها خودشان را فهرست می کنند و شما می توانید بر اساس حوزه تخصص، رتبه بندی یا هزینه جستجو و فیلتر کنید. برخی از بازارهای اینفلوئنسر رایج شامل Tribe و Activate می شود.

هنگامی که کمپین زنده است، همه چیز در مورد اندازه گیری تأثیر است. قبلاً در استراتژی خود، KPI های خود را تعیین کرده اید – و اکنون زمان آن است که به آنها مراجعه کنید.
3. آن را الهام بخش کنید! به این فکر کنید که چگونه میتوانید این خلاصه را جالب و هیجانانگیز کنید، و اینفلوئنسر شما احتمالاً محتوای سرگرمکننده و الهامبخشی تولید میکند. به عنوان مثال، آیا می توانید به جای ارسال ایمیل از طریق یک سند، شخصاً در مورد آن صحبت کنید؟ آیا می توانید یک تابلوی خلق و خوی یا محصولات واقعی را اضافه کنید؟
#8. نتایج پایش
یک پیام دوستانه و مختصر تهیه کنید که شامل معرفی شما و برندتان است، نکات کلیدی پیامرسانی شما چیست و در مورد بودجه بالقوهتان پیشاپیش صحبت کنید. راه اصلی تماس با اینفلوئنسرها از طریق ایمیل یا DM است، بنابراین حتماً یک موضوع ایمیل بنویسید که توجه اینفلوئنسرهای شما را جلب کند!
شماره 7. اینفلوئنسر بریفینگ
برای تعامل رسانه های اجتماعی، بسته به پلت فرم فرمول متفاوتی وجود دارد، بنابراین هنگام نظارت بر عملکرد این را در نظر بگیرید.
مشاوره از کارشناسان
نکته بالا
2. آن را هدفمند کنید – تصویر بزرگی از آنچه که میخواهید مشارکت شما را به پیش ببرد، و به طور خاص اقدامی که مخاطب باید انجام دهد را مشخص کنید. به عنوان مثال، میتوانید بگویید: «من میخواهم مخاطبان شما اولین کسانی باشند که محصولات جدید مراقبت از موی برند من را امتحان میکنند، بنابراین یک کد تخفیف 20 درصدی انحصاری در اختیار شما قرار میدهم.»
بر اساس تحقیقات مخاطبان خود، ایده خوبی است که پروفایل های اینفلوئنسر ایجاد کنید تا به شما کمک کند اینفلوئنسر ایده آل خود را تصور کنید. ممکن است به پروفایل های متعددی نیاز داشته باشید، به خصوص اگر گروه های مخاطب مجزایی دارید. شما همچنین می خواهید اندازه مخاطب تأثیرگذار مورد نظر خود را تعیین کنید – این احتمالاً با توجه به بودجه شما تعیین می شود.
بهترین استراتژی های اینفلوئنسر مارکتینگ با یک هدف مشخص برای هدایت تصمیمات و سنجش موفقیت تنظیم شده است. در اینجا چک لیستی وجود دارد که به شما کمک می کند تا اهدافی را برای هدایت استراتژی بازاریابی تأثیرگذار خود تعیین کنید:
- اهداف بازاریابی خود را فهرست کنید – مانند افزایش آگاهی از برند، دنبال کردن یا مشارکت در رسانه های اجتماعی، ثبت نام ایمیل، ارجاع یا تبدیل
- تصمیم بگیرید کدام یک اینفلوئنسرها می توانند به شما در رسیدن به آن کمک کنند
- اهداف بازاریابی تأثیرگذار ایجاد کنید که به اهداف بازاریابی بزرگتر شما کمک می کند
- تصميم گرفتن چقدر بودجه شما باید به اهداف خود برسید
- ممکن است تصمیم بگیرید KPI ها را تنظیم کنید (شاخصهای کلیدی عملکرد) در این مرحله، یا ممکن است این کار را بعداً زمانی که اینفلوئنسرها در فهرست نهایی قرار گرفتند، انجام دهید. KPI یک عدد واقعی است که به اهداف بازاریابی شما متصل است.
#2. مخاطب خود را بشناسید
این یک گام مهم است که تمام مراحل و ملاحظات عملی را در یافتن و مدیریت کمپین های تأثیرگذار شما در نظر می گیرد، به عنوان مثال:
- چگونه اینفلوئنسرها را پیدا خواهید کرد؟
- چگونه با اینفلوئنسرها ارتباط برقرار خواهید کرد؟
- چه کسی با اینفلوئنسرها تماس خواهد گرفت؟
- چگونه به آنها توضیح می دهید؟
- چگونه بر خروجی های اینفلوئنسر نظارت خواهید کرد؟
- چگونه داده ها را جمع آوری، ذخیره و تجزیه و تحلیل خواهید کرد؟
#5. کشف اینفلوئنسر
مزیت استفاده از دایرکتوری ها این است که می توانید طیف وسیعی از اینفلوئنسرها را در یک مکان مشاهده کنید، نظرات آنها را در نظر بگیرید و حتی مستقیماً به آنها نزدیک شوید.
با این حال، یافتن اینفلوئنسرها به صورت ارگانیک از طریق هشتگ ها و جوامع آنلاین ممکن است به این معنی باشد که استعدادهای مرتبط و معتبرتری پیدا کنید.