استراتژی اینفلوئنسر شما باید حاوی جزئیاتی در مورد چگونگی پیدا کردن اینفلوئنسرها باشد. سازمانها معمولاً از بازارهای تأثیرگذار یا ابزارهای کشف برای کمک به انجام این کار استفاده میکنند. اینها دایرکتوری های بزرگی هستند که به موجب آن اینفلوئنسرها خودشان را فهرست می کنند و شما می توانید بر اساس حوزه تخصص، رتبه بندی یا هزینه جستجو و فیلتر کنید. برخی از بازارهای اینفلوئنسر رایج شامل Tribe و Activate می شود.
با این حال، یافتن اینفلوئنسرها به صورت ارگانیک از طریق هشتگ ها و جوامع آنلاین ممکن است به این معنی باشد که استعدادهای مرتبط و معتبرتری پیدا کنید.
مشاوره از کارشناسان
نکته بالا
هنگامی که کمپین زنده است، همه چیز در مورد اندازه گیری تأثیر است. قبلاً در استراتژی خود، KPI های خود را تعیین کرده اید – و اکنون زمان آن است که به آنها مراجعه کنید.
راه دیگر برای کشف اینفلوئنسرها، کشف هشتگ ها و جوامع آنلاین است. به عنوان مثال، اگر مخاطبان هدف شما یوگی هستند – به هشتگ های یوگا در اینستاگرام و تیک تاک نگاهی بیندازید و ببینید چه کسی بیشترین فالوورها را دارد.
اگر تصمیم دارید نتایج را با استفاده از ابزارها نظارت کنید، در اینجا چند نمونه آورده شده است:
هوت سوئیت – یک پلت فرم مدیریت رسانه های اجتماعی قدرتمند برای کمک به درک عملکرد کمپین ها.
Traackr – این پلتفرم که به طور خاص برای نظارت بر کمپین های اینفلوئنسر طراحی شده است، حتی دارای معیارهایی است تا بتوانید نتایج خود را با سایر برندها مقایسه کنید.
تپاختر – یک پلتفرم شنیداری رسانه های اجتماعی مبتنی بر داده است که به شما امکان می دهد به معنای واقعی کلمه به مخاطبان خود گوش دهید و بفهمید که آیا پست های تأثیرگذار شما منتشر شده است یا خیر.
پوزخند بزن – یک ابزار همه کاره که به شما امکان می دهد تأثیرگذاران را کشف کنید و همچنین اثربخشی کمپین های متعدد را نظارت کنید.
#6. گسترش اینفلوئنسر
نکته منفی برای سازمان های کوچکتر این است که بسیاری از این ابزارها به اشتراک نیاز دارند و هزینه ای دریافت می کنند. با این حال، آنها به طور کلی می توانند سطح بسیار بیشتری از بینش را ارائه دهند و به شما در نظارت بر عملکرد با سرعت کمک کنند. این بدان معناست که شما به احتمال زیاد تأثیر فعالیت را درک می کنید و می توانید برای آینده آزمایش کنید و یاد بگیرید.
2. آن را هدفمند کنید – تصویر بزرگی از آنچه که میخواهید مشارکت شما را به پیش ببرد، و به طور خاص اقدامی که مخاطب باید انجام دهد را مشخص کنید. به عنوان مثال، میتوانید بگویید: «من میخواهم مخاطبان شما اولین کسانی باشند که محصولات جدید مراقبت از موی برند من را امتحان میکنند، بنابراین یک کد تخفیف 20 درصدی انحصاری در اختیار شما قرار میدهم.»
در مرحله بعد، کمی زمان بگذارید تا مخاطبان خود را در نظر بگیرید و بهترین راه برای دستیابی به آنها را در نظر بگیرید. این اغلب به ایجاد “پرتره های قلم” کمک می کند که توضیحات کوتاهی از مشتریان هدف شما هستند. برخی از سوالاتی که ممکن است از خود بپرسید عبارتند از:
برای رسیدن به اهدافتان باید به چه کسانی برسید؟
از کدام پلتفرم های رسانه های اجتماعی استفاده می کنند؟
چه نوع محتوایی مصرف می کنند؟
آنها دنبال چه کسانی هستند و با چه کسانی درگیر هستند؟
جمعیت شناسی کلیدی آنها چیست؟
#3. اینفلوئنسرهای خود را معرفی کنید
برداشت های اولیه همه تفاوت را ایجاد می کند، بنابراین مطمئن شوید که بهترین راه را برای ارتباط با اینفلوئنسرهای انتخابی خود به دقت بررسی کرده اید.
شما می توانید KPI های خود را به صورت دستی یا با طیف وسیعی از ابزارهای بازاریابی نظارت کنید. نظارت بر شاخص های کلیدی عملکرد مانند تعداد دنبال کنندگان، تعامل، کلیک ها یا فروش به صورت دستی است ممکن است، اما این یک فرآیند پر زحمت تر و دشوار است برای به دست آوردن بینش.
#1. با اهداف خود در ذهن شروع کنید
بهترین استراتژی های اینفلوئنسر مارکتینگ با یک هدف مشخص برای هدایت تصمیمات و سنجش موفقیت تنظیم شده است. در اینجا چک لیستی وجود دارد که به شما کمک می کند تا اهدافی را برای هدایت استراتژی بازاریابی تأثیرگذار خود تعیین کنید:
اهداف بازاریابی خود را فهرست کنید – مانند افزایش آگاهی از برند، دنبال کردن یا مشارکت در رسانه های اجتماعی، ثبت نام ایمیل، ارجاع یا تبدیل
تصمیم بگیرید کدام یک اینفلوئنسرها می توانند به شما در رسیدن به آن کمک کنند
اهداف بازاریابی تأثیرگذار ایجاد کنید که به اهداف بازاریابی بزرگتر شما کمک می کند
تصميم گرفتن چقدر بودجه شما باید به اهداف خود برسید
ممکن است تصمیم بگیرید KPI ها را تنظیم کنید (شاخصهای کلیدی عملکرد) در این مرحله، یا ممکن است این کار را بعداً زمانی که اینفلوئنسرها در فهرست نهایی قرار گرفتند، انجام دهید. KPI یک عدد واقعی است که به اهداف بازاریابی شما متصل است.