چگونه یک استراتژی بازاریابی اینفلوئنسر در سال 2022 بسازیم

استراتژی اینفلوئنسر شما باید حاوی جزئیاتی در مورد چگونگی پیدا کردن اینفلوئنسرها باشد. سازمان‌ها معمولاً از بازارهای تأثیرگذار یا ابزارهای کشف برای کمک به انجام این کار استفاده می‌کنند. اینها دایرکتوری های بزرگی هستند که به موجب آن اینفلوئنسرها خودشان را فهرست می کنند و شما می توانید بر اساس حوزه تخصص، رتبه بندی یا هزینه جستجو و فیلتر کنید. برخی از بازارهای اینفلوئنسر رایج شامل Tribe و Activate می شود.

اینفلوئنسر مارکتینگ قبیله اینفلوئنسر بازار
اینفلوئنسر مارکت Tribe به شما امکان می دهد اینفلوئنسرهای مرتبط را جستجو و کشف کنید

با این حال، یافتن اینفلوئنسرها به صورت ارگانیک از طریق هشتگ ها و جوامع آنلاین ممکن است به این معنی باشد که استعدادهای مرتبط و معتبرتری پیدا کنید.

3. آن را الهام بخش کنید! به این فکر کنید که چگونه می‌توانید این خلاصه را جالب و هیجان‌انگیز کنید، و اینفلوئنسر شما احتمالاً محتوای سرگرم‌کننده و الهام‌بخشی تولید می‌کند. به عنوان مثال، آیا می توانید به جای ارسال ایمیل از طریق یک سند، شخصاً در مورد آن صحبت کنید؟ آیا می توانید یک تابلوی خلق و خوی یا محصولات واقعی را اضافه کنید؟

#8. نتایج پایش

1. شفاف سازی کنید – اهداف، نکات کلیدی پیام‌رسانی و چشم‌انداز خود را در بخش‌های قابل فهم ترسیم کنید. بسیار واضح باشید که اینفلوئنسر چگونه باید در مورد برند صحبت کند، برای مثال اگر نام محصولی وجود دارد که باید کلمه به کلمه خوانده شود.

بهترین بریف اینفلوئنسر تعادل کاملی بین محدود نکردن خلاقیت اینفلوئنسرها ایجاد می‌کند و در عین حال خطرات احتمالی برای برند شما را نیز به حداقل می‌رساند. در اینجا سه ​​قانون طلایی وجود دارد:

این یک گام مهم است که تمام مراحل و ملاحظات عملی را در یافتن و مدیریت کمپین های تأثیرگذار شما در نظر می گیرد، به عنوان مثال:

  • چگونه اینفلوئنسرها را پیدا خواهید کرد؟
  • چگونه با اینفلوئنسرها ارتباط برقرار خواهید کرد؟
  • چه کسی با اینفلوئنسرها تماس خواهد گرفت؟
  • چگونه به آنها توضیح می دهید؟
  • چگونه بر خروجی های اینفلوئنسر نظارت خواهید کرد؟
  • چگونه داده ها را جمع آوری، ذخیره و تجزیه و تحلیل خواهید کرد؟

#5. کشف اینفلوئنسر

مزیت استفاده از دایرکتوری ها این است که می توانید طیف وسیعی از اینفلوئنسرها را در یک مکان مشاهده کنید، نظرات آنها را در نظر بگیرید و حتی مستقیماً به آنها نزدیک شوید.

برای تعامل رسانه های اجتماعی، بسته به پلت فرم فرمول متفاوتی وجود دارد، بنابراین هنگام نظارت بر عملکرد این را در نظر بگیرید.

برای کمک به یافتن یک تطابق کامل ممکن است بخواهید در نظر بگیرید:

  • نوع محتوا
  • ویژگی های شخصیتی
  • در کدام پلتفرم های اجتماعی فعال هستند
  • مخاطب آنها چه کسانی هستند

#4. یک استراتژی مدیریت توسعه دهید

از هر راهی که اینفلوئنسرهای خود را انتخاب می کنید، حتماً یک ممیزی کامل از جمله بررسی فالوورهای جعلی یا پست های منفی و بحث برانگیز انجام دهید. ابزارهایی مانند HypeAuditor و مداش می تواند به شما کمک کند تا بفهمید آیا فالوئرهای اینفلوئنسر شما واقعی هستند یا خیر.

یک پیام دوستانه و مختصر تهیه کنید که شامل معرفی شما و برندتان است، نکات کلیدی پیام‌رسانی شما چیست و در مورد بودجه بالقوه‌تان پیشاپیش صحبت کنید. راه اصلی تماس با اینفلوئنسرها از طریق ایمیل یا DM است، بنابراین حتماً یک موضوع ایمیل بنویسید که توجه اینفلوئنسرهای شما را جلب کند!

شماره 7. اینفلوئنسر بریفینگ

بر اساس تحقیقات مخاطبان خود، ایده خوبی است که پروفایل های اینفلوئنسر ایجاد کنید تا به شما کمک کند اینفلوئنسر ایده آل خود را تصور کنید. ممکن است به پروفایل های متعددی نیاز داشته باشید، به خصوص اگر گروه های مخاطب مجزایی دارید. شما همچنین می خواهید اندازه مخاطب تأثیرگذار مورد نظر خود را تعیین کنید – این احتمالاً با توجه به بودجه شما تعیین می شود.

مشاوره از کارشناسان

نکته بالا

هنگامی که کمپین زنده است، همه چیز در مورد اندازه گیری تأثیر است. قبلاً در استراتژی خود، KPI های خود را تعیین کرده اید – و اکنون زمان آن است که به آنها مراجعه کنید.

راه دیگر برای کشف اینفلوئنسرها، کشف هشتگ ها و جوامع آنلاین است. به عنوان مثال، اگر مخاطبان هدف شما یوگی هستند – به هشتگ های یوگا در اینستاگرام و تیک تاک نگاهی بیندازید و ببینید چه کسی بیشترین فالوورها را دارد.

اگر تصمیم دارید نتایج را با استفاده از ابزارها نظارت کنید، در اینجا چند نمونه آورده شده است:

  • هوت سوئیت – یک پلت فرم مدیریت رسانه های اجتماعی قدرتمند برای کمک به درک عملکرد کمپین ها.
  • Traackr – این پلتفرم که به طور خاص برای نظارت بر کمپین های اینفلوئنسر طراحی شده است، حتی دارای معیارهایی است تا بتوانید نتایج خود را با سایر برندها مقایسه کنید.
  • تپاختر – یک پلتفرم شنیداری رسانه های اجتماعی مبتنی بر داده است که به شما امکان می دهد به معنای واقعی کلمه به مخاطبان خود گوش دهید و بفهمید که آیا پست های تأثیرگذار شما منتشر شده است یا خیر.
  • پوزخند بزن – یک ابزار همه کاره که به شما امکان می دهد تأثیرگذاران را کشف کنید و همچنین اثربخشی کمپین های متعدد را نظارت کنید.
ابزار حسابرسی اینفلوئنسر hypeauditor
HypeAuditor به شما این امکان را می دهد که به سرعت هر تأثیرگذار را جستجو کنید تا در مورد دنبال کنندگان آنها بیشتر بدانید

#6. گسترش اینفلوئنسر

نکته منفی برای سازمان های کوچکتر این است که بسیاری از این ابزارها به اشتراک نیاز دارند و هزینه ای دریافت می کنند. با این حال، آنها به طور کلی می توانند سطح بسیار بیشتری از بینش را ارائه دهند و به شما در نظارت بر عملکرد با سرعت کمک کنند. این بدان معناست که شما به احتمال زیاد تأثیر فعالیت را درک می کنید و می توانید برای آینده آزمایش کنید و یاد بگیرید.

اینفلوئنسر مارکتینگ عملکرد داشبورد پوزخند را دنبال می کند
تصویری از داشبورد Grin که به شما امکان می دهد عملکرد کمپین های تأثیرگذار را نظارت کنید.



منبع

2. آن را هدفمند کنید – تصویر بزرگی از آنچه که می‌خواهید مشارکت شما را به پیش ببرد، و به طور خاص اقدامی که مخاطب باید انجام دهد را مشخص کنید. به عنوان مثال، می‌توانید بگویید: «من می‌خواهم مخاطبان شما اولین کسانی باشند که محصولات جدید مراقبت از موی برند من را امتحان می‌کنند، بنابراین یک کد تخفیف 20 درصدی انحصاری در اختیار شما قرار می‌دهم.»

در مرحله بعد، کمی زمان بگذارید تا مخاطبان خود را در نظر بگیرید و بهترین راه برای دستیابی به آنها را در نظر بگیرید. این اغلب به ایجاد “پرتره های قلم” کمک می کند که توضیحات کوتاهی از مشتریان هدف شما هستند. برخی از سوالاتی که ممکن است از خود بپرسید عبارتند از:

  • برای رسیدن به اهدافتان باید به چه کسانی برسید؟
  • از کدام پلتفرم های رسانه های اجتماعی استفاده می کنند؟
  • چه نوع محتوایی مصرف می کنند؟
  • آنها دنبال چه کسانی هستند و با چه کسانی درگیر هستند؟
  • جمعیت شناسی کلیدی آنها چیست؟

#3. اینفلوئنسرهای خود را معرفی کنید

برداشت های اولیه همه تفاوت را ایجاد می کند، بنابراین مطمئن شوید که بهترین راه را برای ارتباط با اینفلوئنسرهای انتخابی خود به دقت بررسی کرده اید.

شما می توانید KPI های خود را به صورت دستی یا با طیف وسیعی از ابزارهای بازاریابی نظارت کنید. نظارت بر شاخص های کلیدی عملکرد مانند تعداد دنبال کنندگان، تعامل، کلیک ها یا فروش به صورت دستی است ممکن است، اما این یک فرآیند پر زحمت تر و دشوار است برای به دست آوردن بینش.

#1. با اهداف خود در ذهن شروع کنید

بهترین استراتژی های اینفلوئنسر مارکتینگ با یک هدف مشخص برای هدایت تصمیمات و سنجش موفقیت تنظیم شده است. در اینجا چک لیستی وجود دارد که به شما کمک می کند تا اهدافی را برای هدایت استراتژی بازاریابی تأثیرگذار خود تعیین کنید:

  • اهداف بازاریابی خود را فهرست کنید – مانند افزایش آگاهی از برند، دنبال کردن یا مشارکت در رسانه های اجتماعی، ثبت نام ایمیل، ارجاع یا تبدیل
  • تصمیم بگیرید کدام یک اینفلوئنسرها می توانند به شما در رسیدن به آن کمک کنند
  • اهداف بازاریابی تأثیرگذار ایجاد کنید که به اهداف بازاریابی بزرگتر شما کمک می کند
  • تصميم گرفتن چقدر بودجه شما باید به اهداف خود برسید
  • ممکن است تصمیم بگیرید KPI ها را تنظیم کنید (شاخص‌های کلیدی عملکرد) در این مرحله، یا ممکن است این کار را بعداً زمانی که اینفلوئنسرها در فهرست نهایی قرار گرفتند، انجام دهید. KPI یک عدد واقعی است که به اهداف بازاریابی شما متصل است.

#2. مخاطب خود را بشناسید