صرف زمان برای سادهسازی فرآیندها و سادهسازی صفحه پرداختتان به محدود کردن افتهای احتمالی کمک میکند. یک مثال عالی از این را می توان با غول خرده فروشی آنلاین آمازون و موفقیت آن پیدا کرد.دکمه خرید با یک کلیککه فرآیند پرداخت را تا حد ممکن سریع و آسان می کند.
هنگامی که متوجه شدید که چه کسی را هدف قرار داده اید، زمان آن رسیده است که بازاریابی کسب و کار خود را شروع کنید. به عنوان مثال، می توانید یک استراتژی رسانه های اجتماعی ایجاد کنید یا سئوی وب سایت خود را بهبود بخشید. هدف اصلی این است که مشتریان موجود و بالقوه را از آنچه کسب و کار شما ارائه می دهد آگاه کنید. پیامهای بازاریابی پیچیدهتر و خاصتر را میتوان بعداً در قیف اعمال کرد.
علاقه: تعامل با افراد بالقوه
اکنون شما مخاطبان هدف خود را شناسایی کرده اید و آگاهی آنها را از کسب و کار و پیشنهاد خود افزایش داده اید، زمان آن رسیده است که علاقه خود را افزایش دهید.
Call To Action (CTA) شما نیز برای فرآیند تصمیم گیری ضروری است. استفاده از پیامهای قانعکنندهای که باعث ایجاد فوریت میشوند، میتواند تبدیلهای شما را بهبود بخشد. به عنوان مثال، میتوانید CTAهایی را اضافه کنید که میگویند «از دست ندهید، اکنون بخرید» یا «در دسترس بودن محدود: اکنون بخرید».
اقدام: نهایی کردن فروش و تشویق به خریدهای تکراری
هنگامی که مشتری شما را بررسی کرد، شما نیز می توانید با استفاده از استراتژی های پیگیری مداوم و حفظ روابط با مشتری، موفقیت آینده را افزایش دهید. این می تواند شامل روش هایی مانند بازاریابی ایمیلی برای کمک به فروش متقابل محصولات مرتبط باشد.
مشتری شما بالاخره آماده خرید است. اما قیف فروش به همین جا ختم نمی شود!
“خریدن یا نخریدن؟”
برای افزایش آگاهی، ابتدا باید دقیقاً بدانید که چه کسی را هدف قرار می دهید – تحقیقات مشتری و بازار به شما در انجام این کار کمک می کند. این می تواند شامل تحقیقات مبتنی بر میز یا نظرسنجی از مشتریان باشد تا بتوانید با مشتریان فعلی خود آشنا شوید.
همانطور که در بالا ذکر کردیم، قیف های فروش معمولا دارای چهار مرحله هستند. در این بخش هر یک از این مراحل را با جزئیات بیشتری بررسی می کنیم.
آگاهی: جذب مشتریان بالقوه
بسیار مهم است که در این مرحله به محتوا ارزش اضافه کنید. این به این دلیل است که شما میخواهید به عنوان “مراجعه کننده” در جایگاه خود برای اطلاعات دیده شوید. ارزش معمولاً از طریق آموزش یا سرگرمی قابل ارائه است.
تصمیم: متقاعد کردن مشتریان بالقوه برای خرید
مهم است که مشتری خود را درگیر نگه دارید در طول این مراحل نهایی به هر حال، فروش هنوز نهایی نشده است. در واقع، برخی از مطالعات نشان می دهد که 70 درصد از سبدهای خرید آنلاین رها شده است. این حداقل تا حدی به دلیل فرآیندهای پرداخت پیچیده و خسته کننده است.
هنگامی که مشتری شما به طور مناسب در مورد پیشنهاد شما مطلع شد، باید تصمیم بسیار مهم را اتخاذ کند:
این شامل استفاده از روش های بازاریابی برای به مشتریان کمک کنید تا درک بهتری از پیشنهاد شما داشته باشند. در مواردی که از محتوای کوتاه مانند پست های رسانه های اجتماعی برای افزایش آگاهی استفاده می شود، می توان از روش هایی مانند راه اندازی وبلاگ یا اشتراک گذاری وبینارها و کتاب های الکترونیکی استفاده کرد. اطلاع رسانی و آموزش به مشتریان، به ایجاد سطوح بالاتر علاقه کمک می کند.
در این مرحله، می توانید حجم بیشتری از تصمیمات «خرید» را تشویق کنید ایجاد پیشنهادهای قانع کننده مانند تخفیف های سخاوتمندانه یا پیشنهادات با زمان محدود. همچنین میخواهید در این مرحله با استفاده از توصیفات و بررسیهای مشتریان، اعتماد بیشتری ایجاد کنید – این سیگنالهایی را به مشتریان بالقوه ارسال میکند که میتوان به شما برای اجرای وعدههایتان اعتماد کرد.
مرحله آگاهی بسیار به نظر می رسد. این است زمانی که یک مشتری بالقوه از محصول/خدمات/برند شما آگاه شود. این مرحله ضروری است و نمی توان از آن گذشت. به هر حال، اگر کسی وجود شما را نداند، نمی تواند از شما خرید کند.