شخصیت های خریدار کهن الگوهای مشتری معمولی شما هستند. شما به آنها نام میدهید (مثلاً «پرسی آگاه از قیمت» یا «سابرینا باهوش»)، و آنها بخشهای تخیلی بازار هدف شما را نشان خواهند داد.
از آنجا، می توانید ظاهر و احساس منحصر به فرد سایت خود را ایجاد کنید، محصولاتی اضافه کنید، و نسخه ای بنویسید که ویژگی ها و مزایای درخشان محصولات POD شما را به نمایش بگذارد. لذت ببرید!
7. یک استراتژی قیمت گذاری ایجاد کنید
نکته برتر ما برای انتخاب محصول؟ مطمئن شوید که محصولی است که به آن علاقه دارید. شما کسی هستید که کسب و کار POD خود را هدایت می کند – آن را در مراحل اولیه تقویت می کنید و حتی در مراحل سخت به آن پایبند خواهید بود. بنابراین در حالت ایدهآل، شما باید چیزی را بفروشید که حداقل آن را دارید مقدار کمی پرشور در مورد!
4. تامین کننده خود را پیدا کنید
وقتی در مورد “مخاطبان” شما صحبت می کنیم، منظور ما زیربخش ایده آل از بازاری است که شما هدف آن قرار می دهید – افرادی که محصولات POD شما را می خرند. بنابراین مشتری ایده آل خود را در نظر بگیرید و پروفایلی از آنها در ذهن خود بسازید که شامل موارد زیر باشد:
- سن
- جنسیت
- اشتغال
- علایق و نقاط درد
- ردپای رسانه های اجتماعی
- موقعیت جغرافیایی
شما عکس را دریافت می کنید!

2. مخاطب خود را تعریف کنید
موفقیت کسب و کار نوپای POD شما به عوامل زیادی بستگی دارد – و یافتن تامین کننده مناسب یکی از عوامل کلیدی است. با یک تامین کننده خوب، محصولات با کیفیت بالا را می فروشید، ارتباط یکپارچه را تجربه می کنید و زندگی آسانی خواهید داشت.
در مورد جنبه لجستیکی – در واقع راه اندازی فروشگاه آنلاین شما – این آسان است. به سادگی یک حساب کاربری در Wix، Squarespace، Shopify – یا هر سازنده وب سایت مورد نظر خود، واقعاً ایجاد کنید – و سطح قیمت مورد نظر خود را انتخاب کنید.
اما هر مسیری را که انتخاب کنید، توصیه می کنیم یک فروشگاه آنلاین راه اندازی کنید. چرا؟ از آنجا که یک فروشگاه آنلاین خوب فقط مکانی برای فروش نیست، بلکه مرکز کسب و کار POD شما، پایگاه آن، خانه آن در اینترنت است. به این معنی که نه تنها برای کسب درآمد بلکه برای ساختن برند شما – و درگیر شدن با مخاطبان شما.
آنها برای چه کاری هستند؟ خوب، هر زمان که یک ارتباط برقرار می کنید – تبلیغات، اطلاعات، هر چیز دیگری – باید حداقل با آن بنویسید یکی از این شخصیت ها در ذهن این پیام شما را منسجم، منسجم و کاملا شفاف نگه می دارد.
3. محصولات خود را انتخاب کنید
آیا آماده اید تا انگشت پای خود را به دنیای چاپ در صورت تقاضا فرو ببرید؟ عالی!
برای اینکه به شما شروعی داشته باشید، در زیر تعدادی از برترین سولههای POD برای هدف قرار دادن در سال 2023 را فهرست کردهایم:
- حیوانات و حیوانات خانگی
- سلامتی و تندرستی
- طنز و میم های اینترنتی
- طالع بینی
- کتاب و ادبیات
- سلامت روان
- ورزش ها
- بازی های ویدیویی
- غذا
به عنوان بخشی از تحقیقات خود در مورد سوله های مختلف POD موجود، از آنچه رقبای بالقوه شما انجام می دهند زیر نظر بگیرید. چه کاری را خوب انجام می دهند؟ آنها چه هستند گم شده – و چگونه کسب و کار شما می تواند بهتر شود؟ آیا اصلاً بازاری برای ایده خاص شما وجود دارد؟
هنگام انتخاب تامین کننده، باید مواردی مانند هزینه، زمان تحویل و – البته – کیفیت کالای ارائه شده را در نظر بگیرید. اینجا، توصیه می کنیم یک یا دو نمونه درخواست کنید از تامین کنندگانی که در لیست کوتاه انتخاب کرده اید، از سهامی که بیشتر علاقه مند به فروش آن هستید. ظاهر و احساس آنها را مقایسه و مقایسه کنید – و بر اساس آن انتخاب خود را انجام دهید.
5. تصمیم بگیرید که کجا بفروشید
اما، اشتباه… چگونه؟ شروع کنید با:
- نوشتن وبلاگ ها و بیانیه های مطبوعاتی برای عمومی کردن افتتاح فروشگاه خود. بازاریابی محتوا روشی عالی برای برقراری ارتباط با مشتریان جدید است و همیشه در ذهن شما باقی می ماند موجود مشتریان، و کمک به رتبه بندی فروشگاه POD شما در صفحات نتایج موتور جستجوی Google.
- ایجاد کمپین های بازاریابی ایمیلی جذاب به عنوان یک کسب و کار جدید POD، ایجاد یک پایگاه داده ایمیل بزرگ از مخاطبین و مشتریان ممکن است کمی طول بکشد. اما همچنان از آن جلوگیری کنید – و مطمئن شوید که آن پایگاه داده را با محتوای معمولی مرتبط، جذاب و متقاعد کننده درگیر کنید.
- فریاد زدن در مورد فروشگاه خود در رسانه های اجتماعی. باز هم، ممکن است مدتی طول بکشد تا تعداد فالوورهایی را که برای ارزشمند کردن بازاریابی رسانه های اجتماعی نیاز دارید، جمع آوری کنید. اما در آن بمان! مسابقات را اجرا کنید، به نظرات فالوورهای خود پاسخ دهید، و کانال های رسانه های اجتماعی خود را با محتوای سرگرم کننده و جذابی که ارزش واقعی به مخاطبان شما اضافه می کند، پر کنید.
اول؟ انتخاب محل چاپ بر اساس تقاضا برای تخصص در آن. جایگاه شما بخش خاصی از بازار POD است که قصد دارید آن را هدف قرار دهید. برخی از مواردی که باید در نظر بگیرید عبارتند از:
- چه محصولاتی را می خواهم بفروشم؟
- چه کسی را هدف قرار می دهم؟ (سن، جنسیت، شغل، علایق، موقعیت جغرافیایی)
- رقبای من چه کسانی هستند؟
- آیا باید عریضتر را هدف قرار دهم و چندین جایگاه مختلف را هدف قرار دهم یا به یکی بچسبم؟
خوشبختانه، شما گزینه های زیادی دارید:
- از طریق فروشگاه اینترنتی خودتان بفروشید: سازندگان وبسایتهای تجارت الکترونیک مانند Wix، Squarespace و Shopify همگی به شما این امکان را میدهند که یک فروشگاه آنلاین ایجاد کرده و شروع به فروش کنید. استفاده از همه آنها آسان است، و برخی حتی به صورت رایگان در دسترس هستند – اگرچه برای لذت بردن از یک وب سایت بدون آگهی و لذت بردن از ویژگی ها و تنظیمات پیشرفته سازنده انتخابی خود، باید برنامه های پولی داشته باشید.
- فروش از طریق بازار آنلاین: Etsy، آمازون، و eBay همگی پلتفرمهای تثبیتشده و آزمودهشده برای فروش هستند – با میلیونها مخاطب آماده. پایین دست؟ که با رقابت شدید روبرو خواهید شد – و کنترل خلاقانه ای بر برندسازی کسب و کار POD خود نخواهید داشت.
- فروش از طریق شبکه های اجتماعی: آیا دوست دارید از طریق رسانه های اجتماعی کمی پول دربیاورید؟ فیسبوک و اینستاگرام میتوانند مکانهای سودآوری برای فروش کالاهای POD شما باشند، اما به آنها هشدار داده میشود – راهاندازی تجارت اجتماعی ممکن است دشوار باشد و مانند فروش از طریق یک بازار آنلاین، فضای کمی برای متمایز کردن برند شما از بقیه وجود دارد.

6. فروشگاه خود را راه اندازی کنید
با تنظیم همه چیز، وقت آن است که فروشگاه خود را بازاریابی کنید – در مورد آن به دنیا فریاد بزنید و اخبار را در تمام گوشه های اینترنت پخش کنید.
اکنون زمان تصمیم گیری بزرگ فرا رسیده است – شما چه هستید در حقیقت قرار است بفروشد؟
برای نکات و تکنیک های بیشتر برای بازاریابی فروشگاه آنلاین POD خود، لیست ما از بهترین نکات بازاریابی دیجیتال برای سال 2023 را بررسی کنید.