راه شماره یک برای اثبات قابل اعتماد بودن وب سایت شما این است که سایر سایت ها به اندازه کافی به آن اعتماد داشته باشند تا به آن بک لینک دهند.
در حالی که داشتن بک لینک مهم است، همچنین بسیار مهم است که لینک های داخلی به صفحات خود داشته باشید تا بازدیدکنندگان را درگیر خود نگه دارید. 51 درصد از کارشناسان سئو می گویند پست های وبلاگ باید حداقل دو تا سه لینک داخلی داشته باشند.
ابزار تحقیق کلیدواژه Ahrefs مطالعه ای انجام داد که در آن متوجه شد 55.24 درصد از وب سایت ها به دلیل کمبود بک لینک، ترافیک ارگانیک ایجاد نکنید.
هر چه تعداد لینکهایی که به یک صفحه خاص اشاره میکنند بیشتر باشد، گوگل آن را «آب پیوند» بیشتری درک میکند. این نه تنها اعتبار آن را افزایش می دهد، بلکه به گوگل کمک می کند تا وب سایت شما را بهتر بخزد.
منبع
به طور کلی، داشتن زیرپوشهها را به زیر دامنهها ترجیح میدهد، بنابراین به جای آن blog.website.com، شما دارید www.website.com/blog/.
5. پیوندهای داخلی بهتری دریافت کنید
محتوا نیز لازم نیست نوشته شود. این می تواند ویدیو، اینفوگرافیک، پادکست، اسلاید یا هر چیزی باشد که شما را به خود جذب کند. اگر یک ویژگی یا افزونه تجزیه و تحلیل بازدیدکنندگان در سایت خود دارید، به آنچه که بیشترین توجه را به خود جلب می کند نگاهی بیندازید و به مخاطبان خود آنچه را که می خواهد ارائه دهید!
3. لینک های بد را حذف کنید
برای جلوگیری از این امر، اطمینان حاصل کنید که هر چند ماه یکبار یک ممیزی پیوند انجام می دهید و هر لینک بدی را به محتوای جدید حذف کرده و به روز می کنید. این به Google نشان می دهد که بازدیدکنندگان خود را به روز نگه می دارید و اعتماد را بهبود می بخشد.
4. بهینه سازی ساختار وب
راه دیگر برای افزایش بک لینک و ترافیک ارگانیک این است که فقط محتوای شگفت انگیز و خارج از این دنیا را در سایت خود داشته باشید تا سایت های دیگر بدون درخواست به شما بک لینک دهند. به اندازه کافی آسان به نظر می رسد، درست است؟
داشتن لینک به سایتهای اسپم یا سایتهای مرده، میتواند جریمههای عمدهای را از جانب گوگل به همراه داشته باشد. موتور جستجو باید ببیند که سایت شما تازه است و به طور فعال روی آن کار می شود. پیوندهای بد یا خراب نشان دهنده سهل انگاری یا حتی بدتر از آن عدم فعالیت است.
به یاد دارید زمانی که به داشتن ساب دامنه های مختلف برای بخش های مختلف سایت خود اشاره کردیم؟ خوب، در حالی که این می تواند برای ساختار وب مفید باشد، اما نشان داده شده است که در هنگام خزیدن سایت شما، در واقع در مسیر گوگل قرار می گیرد.
ما بچهها هستیم، اما اگر افراد محتوای شما را مفید بدانند، طبیعتاً میخواهند آن را با دیگران به اشتراک بگذارند و به آن بک لینک دهند. این گزینه ای است که در آن محتوا ابتدا قرار می گیرد. اگر فقط برای به دست آوردن بک لینک درست می کنید، مردم می توانند آن را بگویند. به مقدار مشخصی اشتیاق نیاز دارید.
نکته برتر!
با ناامیدی درگیر تبادل لینک های مبهم نشوید! خرید بک لینک از طریق گوگل ممکن است یک هک ساده به نظر برسد، اما گوگل می تواند تشخیص دهد که این لینک ها ارزشی به جز بک لینک ندارند.
راه دیگر برای بهبود اعتبار دامنه و رتبه بندی دامنه، داشتن یک سایت کاربرپسند است. همه بک لینکها و اعتماد موجود در دنیا کمکی نمیکنند وقتی یک بازدیدکننده نتواند مکان منو یا نحوه یافتن صفحه درباره ما را پیدا کند.
راه دیگر پاسخگویی به درخواست های روزنامه نگاری در سایت هایی مانند هارو. با کمک به یک روزنامه نگار یا نشریه آنلاین، سایت شما می تواند به عنوان منبع به آن بک لینک داده شود و به وب سایت شما ترافیک ارگانیک و قابل اعتمادی که برای بهبود اعتبار دامنه شما نیاز دارد، بدهد.
2. محتوای با کیفیت ایجاد کنید
افزایش امتیاز اعتبار دامنه شما به گوگل ثابت می کند که شما منبع قابل اعتمادی برای هر آنچه بازدیدکنندگان شما جستجو می کنند هستید. به نوعی، گوگل باید سایت شما را بررسی کند، و ماشین حساب های اعتبار دامنه بر اساس این سطح از قابلیت اطمینان، کار می کنند و در مورد امتیاز تصمیم می گیرند. بنابراین بیایید پنج روش برتر را ببینیم که می توانید اعتبار دامنه خود را افزایش دهید.
1. بک لینک های با کیفیت دریافت کنید
ساده ترین راه برای دریافت ارجاع فقط با درخواست است. بله، شما نمی توانید حتی در دنیای دیجیتال از شبکه اجتناب کنید. بسیاری از متخصصان سئو لیست بلندبالایی از مخاطبین دارند و زمانی که صحبت از داشتن بک لینک در سایت های یکدیگر به میان می آید، سیستمی از نوع «تو پشت من را بخراش، من مال تو را می خارم» استفاده می کنند. وقتی به آن فکر می کنید همه چیز کاملاً مفید است.