یک کانال توزیع غیر مستقیم شامل سازنده ای که از عمده فروش، خرده فروش، فروشنده و/یا فرآیند تحویل خارجی استفاده می کند. برخی از تولیدکنندگان ترجیح می دهند به دیگران اجازه دهند همه کارهای سنگین را انجام دهند، حتی اگر آنها فقط به بخشی از فرآیند توزیع تحت پوشش نیاز داشته باشند (مانند مشاغلی که عمدتاً به عمده فروشان می فروشند).
اگر یک شرکت منابع خود را با دیگرانی که ارزش های مشابهی دارند ترکیب کند، می تواند از کانال غیر مستقیم برای دسترسی به بازار دوستانه مشتریان استفاده کند. گودی به خاطر محصولات خیرهکننده و غیرمعمول مجموعهای از طراحان و برندهایی که مشتاق ارائه یک سبک زندگی پیچیده و سازگار با محیط زیست برای مردم هستند، مشهور است.
Goodee “علاقه مندان به طراحی آگاهانه اجتماعی” هستند که از کانال های متعددی برای رساندن کالا به مصرف کنندگان استفاده می کنند.
دلیل انتخاب کانال های غیرمستقیم توسط کسب و کارها متفاوت است. برخی از کسب و کارها ممکن است بخواهند از کابوس لجستیکی ذخیره سازی، فروش و تحویل بگذرند (مانند تولیدکنندگان خودرو و سایر تولیدکنندگان محصولات در مقیاس بزرگ).
یک کانال توزیع غیرمستقیم این مزایا را به همراه دارد:
زمان بیشتر
هزینه ها را می توان به میزان قابل توجهی کاهش داد
سهولت بیشتر در مقیاس پذیری، چه دائمی و چه فصلی
دسترسی به پایگاه بازار شخص ثالث
دسترسی گسترده تر به محصولات شما
این مورد است IKEA. بله، IKEA! ممکن است به نظر برسد که از یک کانال توزیع مستقیم استفاده میکند زیرا مالک کارخانههای ساخت قطعات است، سپس مستقیماً در فروشگاههای بزرگ خود به مصرفکننده میفروشد. اما IKEA به شرکت های خارجی نیاز دارد تا کالاها را به سراسر جهان منتقل کنند.
غذاهای IKEA ارزش صف کشیدن را دارد. جای تعجب نیست که شرکت های لجستیک از انتقال آن در سراسر جهان خوشحال هستند.
این مسیر به دلیل گزینه هایی که یک کانال توزیع غیرمستقیم ارائه می دهد، انعطاف پذیرتر است. با این حال، این اشخاص ثالث کنترلی بر تجربه مشتری خواهند داشت، بنابراین برای آن آماده باشید.
برخی از صاحبان مشاغل از مدل توزیع غیرمستقیم استفاده می کنند زیرا ترجیح می دهند انرژی خود را صرف محصولات، توسعه و رهبری فکری و همکاری کنند.