10 استراتژی حفظ مشتری برای افزایش درآمد تجارت الکترونیک


مشتریان وفادار برای فروشگاه های تجارت الکترونیک بسیار ارزشمند هستند. بنابراین، هنگامی که افراد جدید به دست می آورید، مهم است که یک تجربه عالی ارائه دهید و رابطه را تقویت کنید تا آنها بارها و بارها برگردند. در این زمینه متخصص شوید و ارزش مادام العمر هر مشتری جدیدی که پیدا می کنید به طور تصاعدی رشد می کند – و همچنین فروشگاه شما.

در اینجا ده استراتژی حفظ مشتری وجود دارد که می توانید بلافاصله در تجارت الکترونیک خود شروع به کار روی آنها کنید.

1. ارائه خدمات به مشتریان برجسته

به دلایلی این اولین بار در لیست است. بسیاری از شرکت‌ها برای ارائه خدمات خوب تلاش می‌کنند، بنابراین اگر موفق شوید، قطعاً متمایز خواهید شد. مشتریان شما از آن قدردانی خواهند کرد. آنها احساس می کنند که به خوبی به آنها خدمت شده است، با ارزش هستند و از اینکه شما به جای سخت تر کردن زندگی آنها را آسان تر کرده اید، احساس آرامش می کنند. و برای اطلاعات بیشتر باز خواهند گشت.

این کاری است که خدمات عالی انجام می دهد. و این کار را با برتری در چیزهای کوچک انجام می دهد.

در اینجا چند نکته اساسی در زمینه خدمات مشتری وجود دارد که می تواند شما را متمایز کند.

  • قابل دسترس باشید – از طریق تلفن، ایمیل، چت آنلاین و غیره – از روش های متعددی استفاده کنید که برای شما کار می کند
  • به سوالات و مشکلات پاسخ دهید – با نادیده گرفتن مشتریان آنها را تشدید نکنید
  • آگاه باشید – هیچ چیز خسته کننده تر از صحبت کردن با یک “نماینده خدمات مشتری” که محصولات و خدمات خود را نمی داند وجود ندارد.
  • گوش کنید
  • وب سایتی نسازید که استفاده از آن خسته کننده باشد — تجربه کاربری دلپذیری را ارائه دهید

مشتریانی که تجربیات بدی دارند احتمالاً به جای دیگری خواهند رفت، اما زمانی که شما برای حمایت از نیازهای آنها تلاش کنید و آنها را خوشحال کنید، نه تنها برمی گردند بلکه به انتشار این خبر به دیگران کمک می کنند.

2. با مشتریان پیگیری کنید

پس از اینکه شخصی از فروشگاه تجارت الکترونیک شما خرید کرد، آنها را فراموش نکنید.

برقراری ارتباط. برقراری ارتباط. برقراری ارتباط.

ارسال ایمیل تایید در مورد خرید آنها. ارسال به روز رسانی در مورد وضعیت حمل و نقل آنها. در مورد خدمات خود و محصولاتی که خریداری کرده اند بازخورد بخواهید. ارسال ایمیل سوالات متداول. پیشنهاد کمک کنید. اطمینان حاصل کنید که آنها اطلاعات مورد نیاز خود را دارند.

اگر مشتری از شما سوالی پرسید، به آن پاسخ دهید. و سپس پیگیری کنید تا مطمئن شوید که پاسخ شما مشکل آنها را حل کرده است.

شما می توانید مقدار زیادی از این را با استفاده از ابزارهای اتوماسیون بازاریابی ایمیلی مانند AutomateWoo، به ویژه برای فروشگاه های WooCommerce ایجاد شده است.

ایجاد ایمیل های بعدی با AutomateWoo

تقریباً از هر کسی بپرسید، و آنها می توانند داستان هایی را در مورد اینکه چگونه چیزی خریده اند، سؤالی پرسیده اند و هرگز پاسخی دریافت نکرده اند، برای شما تعریف کنند. حتی بزرگ ترین شرکت های جهان نیز در این زمینه شکست می خورند.

وقتی در آن موفق شوید، مشتریان شما متوجه خواهند شد.

3. به مشتریان وفادار با تخفیف پاداش دهید

می‌توانید به مشتریانی که برای اولین‌بار بار می‌آیند، با تخفیف‌های سپاسگزاری و سایر پیشنهادات ویژه پاداش دهید. و می توانید به مشتریان وفادار قدیمی خود با سورپرایزهای بزرگتر پاداش دهید.

اینجا خلاق باشید

و اگر هوشمندانه از تخفیف ها استفاده می کنید، [link to upcoming coupons post] لازم نیست برای شما هزینه زیادی داشته باشد. یک ترفند ساده استفاده از تخفیف های ثابت دلاری به جای درصد است.

به عنوان مثال، فرض کنید بخشی از مشتریان را ایجاد کرده اید که پنج یا بیشتر از فروشگاه تجارت الکترونیک شما خرید کرده اند و می خواهید به آنها پاداش دهید. به‌جای گفتن جمله‌ای مانند «30 درصد پس‌انداز در زمانی که بیش از 100 دلار خرج می‌کنید»، بگویید «30 دلار پس‌انداز کنید وقتی بیش از 100 دلار خرج می‌کنید».

به این ترتیب، هر چقدر هم که آنها بیش از 100 دلار بپردازند، شما هنوز فقط 30 دلار تخفیف می دهید. هرچه بیشتر خرج کنند، سود بیشتری از آن آستانه کسب می کنید.

این نوع تخفیف، اندازه متوسط ​​سفارش را بدون هزینه زیاد افزایش می دهد و مشتریان شما همچنان از شما برای آن قدردانی می کنند.

4. ایمیل های تقسیم بندی شده بر اساس خریدهای قبلی ارسال کنید

این یکی از انواع بازاریابی شخصی است. به مشتریان شما نشان می دهد که به آنها توجه می کنید.

مخاطبینی را که به نظر می رسد به سمت دسته های خاصی از محصولات جذب می شوند، شناسایی و بخش بندی کنید. بر اساس دسته بندی، احتمالاً می توانید چیزهای دیگری را که ممکن است در مورد آنها صادق باشد تعیین کنید. اگر همیشه از دسته‌های «کودکان» شما خرید می‌کنند، احتمالاً فرزندی در زندگی خود دارند و از محتوا و پیشنهادات مربوط به بچه‌ها قدردانی خواهند کرد. شروع به برقراری ارتباط با هر یک از این بخش ها در مورد محصولات مربوطه، مشکلات رایج و نحوه حل آنها (حتی اگر شامل یکی از محصولات شما نباشد)، نکات، نحوه انجام محتوا و موارد دیگر باشید.

MailPoet ابزاری عالی برای این کار است زیرا می توانید مخاطبین را بر اساس سابقه خرید مرتب کنید – درست مانند مثال بالا.

ارسال ایمیل در MailPoet بر اساس محصول خریداری شده

حفظ مشتری فراتر از فروش و تخفیف است.

با تقسیم بندی ارتباطات خود بر اساس دسته بندی های محصول، می توانید مشخص تر شوید و بنابراین به هر مشتری مرتبط تر باشید. هنگامی که شما به طور مداوم از آن استفاده می کنید، این یک استراتژی حفظ مشتری برجسته است.

5. جوایز ارجاعی بدهید

با انگیزه دادن به ارجاع‌ها، به شبکه مشتریانی که قبلاً راضی هستند ضربه می‌زنید تا دسترسی خود را گسترش دهید. و ارجاع های شخصی اغلب بهتر از تبلیغات کار می کنند زیرا مردم به کسانی که می شناسند اعتماد دارند.

ارجاعات مانند یک بررسی پنج ستاره در مورد قدرت موشک است. اعتبار شما را افزایش می دهد و این کلمه را برای شما پخش می کند.

می‌توانید مسابقات ارجاعی را با چند جایزه بزرگ برای برندگان اجرا کنید، یا به طور مستقیم بر اساس هر مشتری جدیدی که برای شما آورده‌اند به افراد پاداش دهید.

هر طور که به آن نزدیک شوید، نکته کلیدی در اینجا این است که ارجاع افراد به شما را برای مشتریان آسان کنید. چگونه این کار را انجام می دهید؟

سادگی برای مشتریان و اتوماسیون برای شما کلید اجرای یک برنامه موفق است. اینجاست که پسوند مناسب دوباره می تواند معجزه کند.

به یک ایمیل دوست مراجعه کنید

افزونه Refer a Friend از AutomateWoo یک گزینه عالی است زیرا طرفداران شما می توانند تخفیف ها را از طریق ایمیل یا رسانه های اجتماعی با دوستان و خانواده خود به اشتراک بگذارند. هنگامی که شخصی از کد منحصر به فرد استفاده می کند، ارجاع به طور خودکار به شخص مناسب نسبت داده می شود. برای فرد مراجعه کننده، دوست او یا شما، هیچ بار سنگینی وجود ندارد.

و می توانید از این افزونه برای تبلیغ پیشنهاد ارجاع خود در صفحه پرداخت یا در ایمیل های بعدی استفاده کنید.

6. نظرات و نظرات را بخواهید

وقتی کسی وقت می‌گذارد و می‌نویسد که چرا یک برند یا محصول خاص را دوست دارد، این باعث می‌شود احساسات او درباره شرکتی که پشت آن قرار دارد، بنویسد.

با نوشتن نظرات و توصیفات برای محصولات تجارت الکترونیک خود، مشتریان شما پیوند بین آنها و کسب و کار شما را عمیق تر می کنند.

گاه به گاه ایمیل هایی ارسال کنید و از آنها بخواهید بازخورد عمومی ارائه دهند. و برای آسان کردن آن، پیوندهایی به سایت‌های بررسی اصلی که برای جایگاه شما مناسب هستند، قرار دهید.

اما بررسی‌ها بیش از افزایش وفاداری مشتری انجام می‌دهند – می‌توانند به شما کمک کنند مشتریان جدیدی را نیز به دست آورید. ارزش این را دارد که زمان بیشتری برای جلب نظر فروشگاه خود صرف کنید. با نحوه استفاده از ایمیل برای دریافت نظرات تجارت الکترونیک بیشتر آشنا شوید.

7. جوایز، امتیازات و هدایایی ویژه بدهید

برای مشتریان فوق‌العاده وفادار، و به‌ویژه آن‌هایی که پول زیادی خرج می‌کنند، می‌توانید پیوند آنها را با شرکت خود با پاداش‌ها و هدایای شگفت‌انگیز تقویت کنید. به عنوان مثال، اگر محصولات زیبایی می فروشید، می توانید نمونه ای از لوسیون پرفروش خود را داخل آن بیندازید. یا اگر خدمات نظافت منزل ارائه می دهید، می توانید یک شمع با بوی تازه را در خانه مشتریان برتر خود قرار دهید.

فقط این چیزها را بدون هیچ انتظار دیگری برای آنها ارسال کنید. غافلگیری آنها را کاملاً خوشحال می کند، و شما تقریباً می توانید تضمین کنید که آنها با خوشحالی بیشتری به تجارت با شما ادامه می دهند.

8. گزینه خدمات اشتراک را اضافه کنید

هیچ چیز بهتر از درآمدهای تکراری نیست. و از نظر حفظ مشتری، اشتراک، خریداران را بهتر از هر چیز دیگری به شما متصل می کند. آنها را به شما پیوند می دهد. شما بخشی از زندگی آنها می شوید.

با کمی خلاقیت، تقریباً هر کسب و کاری می تواند گزینه اشتراک را ارائه دهد.

اشتراک از یک مشتری

در اینجا فقط چند نمونه از محصولاتی وجود دارد که می توانید آنها را به اشتراک تبدیل کنید:

  • جعبه های تنقلات مضمون
  • ویتامین ها
  • قهوه (چون هیچ کس نمی خواهد آن را تمام کند!)
  • خدمات مراقبت از چمن
  • مجوزهای نرم افزاری
  • مجلات اینترنتی

معمولاً این امر مستلزم آن است که برخی از خدمات و مزایای اضافی را ارائه دهید که فقط با اشتراک به دست می آیند، چیزهایی که به مشتری خدمت می کنند، زندگی آنها را آسانتر می کنند و مشکلات را حل می کنند.

به عبارت دیگر، شما می توانید استراتژی خدمات مشتری خود را با اشتراک خود ترکیب کنید و در نتیجه حفظ را افزایش دهید.

9. به طور مداوم ارتباط برقرار کنید

در اینجا فرصت دیگری برای برتری در برابر رقبای خود فقط با یک اقدام ساده و مداوم وجود دارد.

به مشتریان این فرصت را بدهید تا در خبرنامه شما مشترک شوند. و شما نباید از ایجاد انگیزه برای آنها برای انجام این کار دریغ کنید – هر مشترکی برای تجارت شما بسیار ارزشمند است.

سپس، ایمیل های هفتگی، دو هفته ای یا ماهانه ارسال کنید. گاه به گاه یک کارت پستال یا نامه بفرستید. در صورتی که برای کسب و کار شما مناسب است، کاتالوگ های چاپ سه ماهه ارسال کنید. بله چاپ کنید به دلیل خستگی دیجیتال، مردم هستند نگاهی دوباره به رسانه های چاپی این روزها.

برخی از این ارتباطات می توانند محصولات و پیشنهادات را ارائه دهند. اما بسیاری از ارتباطات و بازاریابی با مشتریان شما صرفاً در ذهن آنها باقی می ماند. می‌توانید انواع محتوای مفید مانند راهنماهای نحوه کار، بینش محصول، راه‌حل‌هایی برای مشکلاتی که مشتریانتان دارند، پاسخ به سؤالات رایج و موارد دیگر را ارسال کنید.

نکته این است که وقتی در ذهن آنها باقی می‌مانید، دفعه بعد که به چیزی که شما پیشنهاد می‌دهید نیاز داشته باشند، اول به چه کسی فکر می‌کنند؟ کار تو.

10. بگویید متشکرم!

و ما با ساده‌ترین و واضح‌ترین استراتژی حفظ مشتری – گفتن «متشکرم» به پایان می‌رسانیم.

واقعا نمی توانید از یک مشتری خیلی تشکر کنید. پس از پرداخت آن را در صفحه تایید سفارش خود قرار دهید. آن را در ایمیل های خودکار خود بگویید. یک یادداشت در داخل بسته خود قرار دهید. برای محصولات با قیمت بالاتر، حتی ممکن است یک تماس تلفنی مناسب باشد.

تیم خدمات مشتری شما همچنین باید آموزش ببیند تا به هر مشتری بگوید که از تجارت با شما قدردانی می کند.

در هر مرحله از چرخه فروش به دنبال مکان های بیشتری برای تشکر و قدردانی از مشتریان خود باشید.

آن چه که برا شما تلاش می کند را انجام دهید

حتی چند مورد از این ده استراتژی حفظ مشتری را در کسب و کار تجارت الکترونیک خود به کار ببرید، و به مرور زمان مشتریان بیشتری را حفظ خواهید کرد، درآمد را افزایش می دهید، نظرات و ارجاعات بیشتری دریافت می کنید و کسب و کار خود را افزایش می دهید.

با ابزارهای ایمیل مارکتینگ MailPoet، کسب و کار خود را تبلیغ کنید و محصولات بیشتری بفروشید



منبع